Foae sătească, 1844 (Anul 6, nr. 1-53)

1844-06-11 / nr. 24

Preculerația se Face în Iași la Redacție, înțărituri pe la Ad. Sameși. Prețul pentru particulari este an galbăn pe an, ANUL GVI. Avere Foaie oficială esă odată pe o sptămână, mai bănd încă pe lupă și două Suplementuri, îșieupă și cu doă Po. a Foiei de învățături folositoare L 2347 PRIN ȘIPATULUI MOLDAVICI. IAȘII, DUMINICĂ 11 IUNIE 181LA. că Făli partă administrativă. Denpartamentul trevilor din lăuntru. No. 10,5679. Ispravniciia ținutului Bacău prin raportul cu No. 7137, înștiințază că la 11 a trecutei luni Mai, s'au găsit pe prundul Bistriții, doi cai picați de pripas. Unul la păr murg și altul alb, deci să publică spre înștiințarea păgubașilor de asemine vite, carii să se înfățoșeze la numita Isprăvnicie, cu titlurile proprietăiții spre ai primi; No. 10,682. Isprăvnicia ținutului Putnii prin raportul cu No. 4737, în urma reînștiințării ce au primit de la Privighitoria ocolului Bilieștii, după arătarea vornicelului i a câțiva lăcuitori din satul Sloboziia Dimaiu, fac necunoscut Departamențtului, că la acea moșie fiind vechilun Ivanciu Maanare, la împărțire peneților săteți din doa bouăcăți, s'au încredințat o bucată acelui vechiu, și jumătate vornicelului satului, de la care în urmă prin chinuri silnice, s'au auat și acea pucată tot de numitul vechil, aflândusă la dânsul întreaga pecete pănă acum, când depărtândusă de pe ace moșie de cătră proprietarul D. Dosofătul Costachi Conachi, nu au dat pecetea vornicelului satului, ci în mâna unui lăcuitor Dumitru Svărdurariu, și că ei lăcuitorii aflânduse îngrijiți ca nu cumva să se fi făcut vre o hârtie iconomicoasă, atât de acel vechil cât și de cătră lăcuitorul la care au lăsato, ceru cuvenita punere la cale, spre a fi apărați de răspundere la așa întămplare; deci să publică spre înșiințare tuturor de obștie, că ori ce hârtii ei vor dovedi făcute fără știința satului, în vremea cât s'au aflat pecete în mănile mumiților de sus, nu vor pute ave tăbia legiuită, și prin urmare vor rămâne aice. No. 10,763. Isprăvniciia ținutului Iașii prin raportul cu No. 5276, face cunoscut Departamentului, că lăcuitorii satului Medelenii din acel ținut, în prilejul venirei lor aice în Iași la 22 a trecutei luni April, spre a lua bani pe transporturisire de pâne, au perdut pecetea să crească, deci să publică spre obșteaca șiniștă, ca oriunde s'ar vi vreun înscris supt atea pecete, cu data de la ziua perdezei încoace, nu numai că să nu se ție în samă, dar mai vârtos să se strâmtorească pe acela la care s'ar găsi, spre a se descoperi chipul căștigării ei, și a se trimete prin competenta isprăvnicie aice la Departament, spre desfi------------ -..