Foae sătească, 1846 (Anul 8, nr. 1-52)

1846-01-06 / nr. 1

Anul vIȘ. stă Foae ofițială esă odată săptămână, mai dând încă patru Suplementuri pe lună.  . „34 IAȘTII, DUMINICĂ 6 IINULRIV 1846. La . i 2 5 I,. a.. Prenumerația se face în Iași la Redacție, în ținuturi pe la DD. Sameși. Prețul pentru particularil este un galbăn pe an N rgă a AMIMISTRATIEĂ. E. repartamentul trebilor din lăuntru. No 76,16. Isprăvnicia ținutului Bacău, prin raportul No. 15,969 înștiințeză că în noaptă pre 12 a lupei Dechemvrie 1845, s'au prădat Bacăului casa Dsale Păhăraicesti aterina Brăiasca, de cătră neștiuți jucători rele, de niire lucruri, deci însămnănduse pe lucrurile furate, se nublică spre obștesca față ca ivinduse la cineva din asemine lauri, îndată să se dea pe ace față locului popeesc, spre a se lua în strinsă cercetae întru descoperirea de unde le are, și prin mare a se dovedi furii, iar lucrurile să se dee o despăgubiriii prădatei prin înțălegere cu sprăviiciia de Bacău. Lucrurile furati. 1 Un profil de blană de mir nou cu guler și nămcile, un profil de blană de singeap de lat, cu mânici cu tot, un profil de samur, u guler și mânici cusut pe hărtie, nou bun, o jumătate de misadă de samur bun; Un număr tozi de fier; o bucată de blană de bolună de luri o bucată blană de vulpe; o bucată olanda veche; o bucată de cit noho , cu frunzele roșii; un agran de aur cu mar de aur sirmă supțire, cu torte și lungi; o păreche cercei tot de aur răgluvit și învălătuciți cu mărgăritar; o păreche tercei de diamant, se desfacu în 2 părți; un inel de diamant bătut; un găitan de mărgele negru gros, și legătura unde se închee îi de lut și cu peruzele; o păreche metanii de odogaciu cu soroacele de mărgean; o păreche forficele mici cu mănuncie le bronz; un degetar de sedef alb; un cordei de plumb albastru, și 2 sinișoare cu mirodenii, o pușcă și straele D. coms. Teodoriță Brăescu, altele care nu se mai știu. Departamentul averilor Bisericești. No. 2514. Pentru moșiile Mitropoliei, a Episcopiei Hușii și a pămănteștilor Monaestiri, Păngărații și Bogdana, atăt acele aflătoare lice în Moldova, cât și acele din ovlastiia Besarabiei, a cărora termina contracturilor se împlinește la 23 april 1817, și în urmarea art. al 2-le secții a 1 din pravila pentru regularearea averilor Chrosului, au ase da în posesie prin mezat cute pe cinci ani. Departamentul întrucât se atinge pentru acele din Besarabia alcătuind condițiile cu care urmează a se da în posesie, leau supus Sfatului Ocărmuitor, de cutră care îmbunătăținduse. Secretariațiui, cu 2 mărgăritare mari, o păreche cercei - -