Foaia poporului, 1940 (Anul 48, nr. 1-52)

1940-01-01 / nr. 1

Cea mai veche foaie poporală, naţională şi politică, înfiinţată la anul 1882 Un număr: 3 lei Apare în fiecare Duminecă Un număr: 3 Iei PREȚUL ABONAMENTULUI Pe un an . . .........................Lei 140 “ Pe o jumătate de an . . . . Lei 70 Pentru America 3 dolari pe un an întreg Pentru societăţi şi autorităţi 300 lei anual Anul nou 1940 In preajma acestui nou an, toatăomenirea e frământată de ceeace se petrece în legătură cu răsboiul, care a început acum sunt 4 luni. Mai întâi s’au încăerat Germania cu Polonia, după aceea Franţa cu Anglia s’au allăturat Poloniei. La împărţirea Poloniei s’a amestecat şi Rusia, iar mai târziu colosul rusesc a pornit contra micei Finlande. La un moment dat, era mare temere, că Belgia şi Olanda încă vor fi atrase în răsboiu. Dar, ţinuta energică şi prevăzătoare, a acestor două ţări, le-a pus deocamdată la adăpost de pericolul răsboiului. Până când, e greu a spune. Cât pentru celelalte ţari neutre, fiecare face ce poate, ca să se strecoare şi apere de fulgerile marilor răsboinici. Intre aceste ţări neutre, cele mai îngrijorate sunt de prezent statele nordice, în frunte cu Suedia şi Norvegia, cari nu sunt prea lămurite asupra planurilor viitoare ale colosului rusesc. " 1 In sud-estul Europei, — sau cum îi mai zice, în bazinul dunărean, cu Peninsula Balcanicei şi Italia, — se chibzueşte deasemenea cu măre grije asupra viitorului. Toate — sau aproape toate — aceste ţări doresc să nu fie amestecate în răsboiu. Ei, dar dorinţa unora, nu este totdeauna şi voinţa altora. Dovadă, situaţia ţărilor nordice, cari desigur vor servă de pildă in multe privinţe, pentru a asigura o, cât mai îndelungată linişte şi pace în sud-estul Europei. . . * * * Asta e idţia politică, în general, la începutul luniui an 1940. In mijlocul acestor ţări, în plină frământare, se află şi Ţara Românească. Au chiar departe de noi, bubueternul, şueră prin văzduh aeroplanele, cad zilnic multe vieţi omeneşti şi se prăpădesc bunuri cu trudă agonisite. Dar, toate acestea, pe noi Românii, popor tânăr şi vânjos, nu-i permis să ne descurajeze. Din contră. Acum suntem toţi Românii laolaltă. Prin urmare, cu atât notari să ne simţim. N’am pierit în alte vremuri grele din trecut, — când eram sub diferite stăpâniri, — cu atât mai bine ne vom găsi ocrotirea acum, când suntem toţi laolaltă. De aceea, sus inimile, fraţilor! Fiecare la datorie! Să lucrămi în cinste şi omenie! Să ne ajutăm unii pe alţii, ca fraţii. In cazul acesta vom trece peste toate greutărţile prezentului, iar anul care începe şi ceilalţi viitori, ne vor aduce mai multă bucurie, decât anul care se sfârşeşte. Cu acestea vă zic: La mulţi ani cu bine ! Nic. Bratu Director-Proprietar : N. BRATU.fost Senator Redacţia şi Administraţia: Sibiu, strada Regina Maria No. 57 inreg. la Trib. Sibiu No. 187—1938. INSERATE 36 primesc la BIROUL ADMINISTRAŢIEI Sibiu, str. Regina Maria 57 (fostă Cisnădie) Preţul inseratelor Un şir petit 8 Lei pentru fiecare publicare I M. S. Regele Carol a petrecut Crăciunul între soldaţi Impresionante manifestaţiuni la Oradea şi Cluj Fără a da de ştire la toată lumea, ci numai celor interesaţi, Majestatea Sa Regele Carol a plecat la drum in noaptea Craiciunului, spre a merge între ostaşii Săi de pe frontul de vest. Şi-a făcut planul, că aci vrea să petreacă ziua primă de Crăciun. Dimineaţa la ora 9, trenul regal care aducea pe M. S. Regele Carol şi pe Marele Voevod Mihai de Alba Iulia, cu suita, a intrat în gara de la Oradea. Suveranul e în ţinută de campanie, cu cască, la fel şi Marele Voevod. De la gară M. S. Regele, Voevodul Mihai şi înalţii oaspeţi s’au îndreptat în automobile spre cazarma Regele Ferdinand, care e splendid decorată. Deasemeni şi locuitorii oraşului au arborat drapele, iar prin vitrine se văd portretele Suveranului şi Marele Voevod Mihai de Alba Iulia. Pe platoul de lângă cazarmă, detaşamente din toateunităţile garnizoanei formau careu. Toţi ofiţerii şi soldaţii sunt în ţinută de campanie, cu cască. La sosirea M. S. Regelui, muzica militară intonează Imnul Regal. M. S. Regele şi Marele Voevod de Alba- Iulia au trecut apoi în mijlocul careului. Steagurile, cu garda lor de onoare, trec în stânga Majestăţii Sale Regelui, înclinându-se. Ostaşii şi toţi cei de faţă se des- coperă. Muzica cântă Rugăciunea, apoi se începe sfânta slujbă. După slujbă, M. S. Regele, Marele Voevod Mihai şi înalţii demnitari s’au îndreptat spre Cercul Militar, unde Suveranul a primit felicitării« 1 M. S. REGELE CAROL II trecând în revistă trupele, la cazarma Regele Ferdinand din Oradea M. S. REGELE CAROL II așezănau-se la masă, sub pomul de Crăciun din cazarma general Dragalina, intre Marele Voevod Mihail de Alba Iula și ministrul apărării naționale gen. Ilcus.