Foaia Noastră, 1987 (Anul 37, nr. 1-52)

1987-01-02 / nr. 1

VINERI 2 IANUARIE 1987 La răscruce de ani Este un lucru firesc ca la sfîrşitul unui an şi începutul celuilalt fiecare om şi familie să facă un oarecare bilanţ. Tot astfel procedează conducerile la locurile de muncă, întreprinderile, instituţiile, cooperativele şi alte unităţi de producţie. Iar ceea ce este nu numai firesc dar şi obligatoriu este faptul ca o ţară să-şitreacă în revistă realizările, greutăţile, precizînd modul progresului în toate domeniile vieţii. în ceea ce priveşte patria noastră, anul pe care l-am lăsat în urmă are un aspect mixt. Pe plan internaţional, patria noastră a continuat să-şi crească prestigiul în faţa ţărilor străine - fie vorba de cele socialiste şi prietene, fie de cele capitaliste dezvoltate sau în curs de dezvoltare - tocmai prin politica sa consecventă, de încredere şi constantă, în ceea ce priveşte situaţia noastră internă, ne putem mîndri cu foarte multe succese şi realizări de seamă, dar şi probleme pe care în viitor neapărat trebuie să le rezolvăm. Viaţa politică internaţională - ca şi în general - şi pentru ţara noastră s-a dovedit a fi complicată, pentru îmbunătăţirea căreia a trebuit să depunem, şi am şi i depus, eforturi permanente, în formarea procesului şi climatului internaţional bineînţeles rolul hotărîtor îl au cele mai mari puteri, anume Uniunea Sovietică şi, respectiv Statele Unite ale Americii. Patria noastră fiind conştientă de ponderea sa, s-a aliniat totdeauna, în toate cazurile şi modalităţile, Uniunii Sovietice şi ţărilor comunităţii socialiste care au luat atitudine pozitivă, au înaintat propuneri şi iniţiative sănătoase în vedere ca contemporaneitatea să trăiască în securitate, ca viitoarele generaţii să nu fie periclitate de o catastrofă mondială, aceea a „războiului stelelor”. Această atitudine a partidului şi guvernului nostrua fost vădită la toate forurile internaţionale, de la lucrările Organizaţiei Naţiunilor Unite şi pînă la cele mai diferite conferinţe teritoriale sau specializate. Dar tot acest prestigiu în permanentă creştere a reieşit şi din vizitele conducătorilor patriei noastre efectuate în aproape toate ţările lumii, respectiv prin vizita şefilor de partide, state şi guverne, care ne-au vizitat ţara. Pe plan intern se poate constata un climat sănătos, s-a extins democraţia socialistă şi am continuat traducerea în practică a hotărîrilor celui de-al XlII-lea Congres al Partidului Muncitoresc Socialist Ungar. Este incontestabil însă că - mai ales în domeniul economic - avem şi greutăţi, care derivă pe de o parte din situaţia economiei mondiale, dar sinceri să fim şi din unele insuficienţe ale muncii noastre. Aşa cum s-a arătat şi la ultima şedinţă, încă din anul trecut, a Comitetului Central al P.M.S.U., în noul an avem multe de făcut, înainte de toate în reorganizarea structurii producţiei, în creşterea randamentului. Convorbiri prieteneşti la Moscova între Mihail Gorbaciov şi János Kádár Preşedintele federal al R.P. Germania, dr. Richard von Viezscker cu János Kádár şi Pál Losonczi în Parlament György Lázár şi Gustáv Husák la Praga Beatrix - regina Olandei la Budapesta Pál Losonczi şi Canaan S. Banana, preşedintele R. Zimbabwean Parlament La Centrala atomoelectrică din Pakis s-a pus în funcţiune şi ăl glea bloc Ramura sanitară s-a dezvoltat şi în anul trecut. Drept exemplu, noul spital din Szombathely O nouă şcoală medie din Budapesta cu 16 săli de clasă Fabrica „Medicor” a produs cu succes aparate electro-cardiografe (E.C.G.) şi electroencefalografe (E.E.G.)