Foaia românească, 2014 (Anul 64, nr. 1-52)

2014-01-03 / nr. 1

FOAIA românească 6 ianuarie, luni, (1) Botezul Domnului (Bobotează) 7 ianuarie, marți, 1) Soborul Sf. Prooroc Ioan Botezătorul și înaintemergătorul Domnului. 8 ianuarie, miercuri, Sf. Cuv. Gheorghe Hozevitul și Emilian Măru. 9 ianuarie, joi, Sf. Mc. Polieuct, Sf. Cuv. Eustratie, Sf. Ier. Petru, episcopul Sevastiei. 10 ianuarie, vineri, f) Sf. Sf. Cuv. Antipa de la Calapodești. 11 ianuarie, sâmbătă, Sf. Cuv.Teodosie cel Mare, începătorul vieții de obște; Sf. Cuv. Vitalie (Sâmbăta după Botezul Domnului). 12 ianuarie, duminică, Sf. Mc.Tatiana diac. și Eutasia. Duminica după Botezul Domnului (începutul propovăduirii Domnului. gânduMt lăutămânii „A vorbi despre limba română este ca o duminică. Limba română este patria mea. De aceea, pentru mine, muntele munte se numește, de aceea, pentru mine, iarba iarbă se spune, de aceea, pentru mine, izvorul izvorăște, de aceea, pentru mine, viața se trăiește." Nichita Stănescu „Nimeni nu pierde pe nimeni, pentru că nimeni nu posedă pe nimeni. Asta e adevărata experiență a libertății: să ai lucrul cel mai important din lume, fără a-l poseda. " Paulo Coelho „Nu merită să plângi pentru nimeni, iar cei care merită nu te vor face să plângi." Gabriel José Garcia Márquez „Nu trăi ca să-i fie simită prezena, ci ca să-i fie simită absena. " Bob Marley Iubirea înseamnă și ai grijă de celălalt chiar dacă sunteți supărați. ROMÂNIA Ministerul Afacerilor Externe Departamentul Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni Această revistă a fost tipărită cu sprijinul parțial al Ministerului Afacerilor Externe - Departamentul Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni Conținutul acestei reviste nu reprezintă poziția oficială a DPRRP 3 IANUARIE 2014 Subiecte românești în revista „Barátság" Numărul pe luna decembrie al revistei „Barátság" (Prietenie), publicație culturală în limba maghiară dedicată tuturor naționalităților din Ungaria, încă de pe copertă ne anunță despre subiectele românești. Coperta revistei ilustrează o sculptură în lemn al artistului Ștefan Oroian din Jula. Lucrarea are titlul: Altar. Revista cuprinde trei scrieri cu subiecte românești, în cadrul unui interviu, dr. Maria Gurzău Czeglédi, directoarea Liceului, Școlii generale și Căminului de elevi „N. Bălcescu" din Jula vorbește despre trecutul instituției pe care o conduce și despre noutățile din ultimele luni, de la preluarea școlii de către Autoguvernarea pe Țară a Românilor din Ungaria; într-un alt interviu, doi jurnaliști discută. Edda Illyés, fost lector al revistei „Foaia românească" se destăinuie în fața lui Petru Cîmpian despre originile sale, despre dragostea ei față de trei culturi: germană, română și maghiară. în cea de-a treia scriere, dr. Maria Berényi, directoarea Institutului de Cercetări al Românilor din Ungaria prezintă trecutul de două decenii a institutului, care a fost sărbătorit în toamna anului 2013. E.ș. Anul care vine să aducă românilor din Ungaria speranța unui nou început, energia necesară pentru ași împlini toate dorințele, înțelepciunea de a aprecia fiecare zi la valoarea ei și, nu în ultimul rând, încrederea într-un viitor mai bun și fericit. La mulți ani Consulatul General al României la Jula Sfintele Sărbători ale Crăciunului și Noul An ne oferă prilejul de a vă transmite cele mai sincere și cordiale urări de sănătate, fericire, putere de muncă, belșug, precum și realizări pe plan profesional! Consulatul General al României la Seghedin Ediția acestui număr s-a încheiat pe 21 decembrie 2013. Popa dáfaátudt tot Cum să nu crezi în viitorul corului „Pro Musica" din Jula...? Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate în Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție. Pe copertă: Soții Ardelean din Chitighaz (foto: din arhiva Măriei Sarea Zombai)