Gazeta de Iassi, aprilie-iunie 1894 (nr. 37-72)

1894-06-10 / nr. 64

No. (J \ Până la 00 linii 4 lei, mai mari de 50 linii 8 iei. Orice alte acte introduse in ele se plătesc deosebit ca și publicațiunile după mărime. ÎN STRĂINĂTATE Pentru anunciuri a se adresa la dl. Pierre Petit, 3-Rue de FurstenbergParis. — Singurul nostru representant pentru toată Francia. In număr 25 bani IASS1 Inserţiuni şi reclame^.sej3j.fr&ss. înt.nia inserare, şase-zeci-b mi; a dani ;i mai departe 30 bani. Citatiunele de hotărnicie si publicaţiile societăţilor, 60 bani linia. laşi Vineri 10 Iunie 1894 In laşi şi districte lnt. un an 12 L. n. plus porto: 2 lei 40 Luni Şase luni, 6 lei noi plus porto 1 leu 20 berii. Apare de trei ori pe sâptăuiănâ: Mercuri, Vineri si SDiminecă. Publicaţiile judiciare se plătesc: FOAIA PUBLICAŢIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEIDE ANUNCIURILE ABONAMENTUL --------------Linia de treizeci litere trei-zeci bal y&L ! departe: două-zec! PUBLICAŢIUNI ADMINISTRATIVE Prefectura Jad last No. 3574. In ziua de28 Iunie 1894, oarele 2 r. in. urmează a se tine in camera serviciului judeţan licitaţiune publică prin oferte scrise si sigilate pentru a se da in antreprisă procurarea instrumentelor trebuitoare scoalei de meserii judeţiană din comuna Buciumi pentru secţiunea Butnăriei, a lerăriei şi a lemnăriei. Se publică spre cunoştinţa concurenţilor de a se pioşenia in acea zi şi oară in camera serviciului judeţan pregătiţi de garanţia cuvenită. Lista instrumentelor şi condiţiunele se pot videa in cancelaria acelui serviciu. No. 3576. In ziua de 28 Iunie 1891, la oarele 2 p. m. urmează a se ţine in camera serviciului judeţian licitaţiune publică prin oferte scrise şi sigilate pentru a se da in antreprisă aprovisionarea lemnelor de foc necesare in carna anului 1894-95, autorităţile ce sunt in sarcina judeţului. Se publică spre cunoştinţa concurenţilor de a se presenta in ace zi şi oră in camera serviciului judeţan pregătiţi de garanţia cuvenită. Condiţiunele de antreprindere se pot vedea in orice zi in cancelaria acelui serviciu. Comisia de str. 5 n din Iaşi No. 500. Dl. jude ocol. al 2-lea din Iaşi prin adresa No. 4125 au fixat termenul de vânzarea avei ei sechestrată de la dl. Lionte şi Maria Doncin pentru ‘îndestularea d-lui Leiba (ioldemberg pentru o sumă bani, şi care termin este fixat in ziua de 10 Iunie a. c. oara 12 din zi in piaţa Duda Vodă de la Movilă, urmărit a se efectua in presenta al lui jude respectiv. Se publică spre cunoştinţa amatorilor. No. 499. Dl. jude ocol. al 2-lea din laşi prin adresa No. 4129 au fixat termenul de vânzarea averei sechestrată de la Lionte şi Maria Donciu pentru îndestularea1-1 in Mendel Horovitz pentru o sumă bani, şi care vânzare urmează a se efectua in ziua de 10 Iunie a. c. oara 12 din zi, in piaţa Duda Vodă de la Movilă, in presenţa d-lui jude respectiv. Se publică spre cunoştinţa amatorilor. ----------------------------------------------- PUBLICATIUNI JUDECATORESTI Trib. jud. Iaşi secţia I , No. 7204. D-na Maria Theodor, născută Theohari, proprietară, domiciliată in laşi, prin petiţiunea reg. No. 4793, din 7 Iunie 1894, şi in basa autorizaţia noi dată de trib. laşi secţia 3, No. 2820 din 1894, a cerut separarea patrimoniului ei de al soţului seu Maior I. Theodor, domiciliat in Iaşi. Averea dotală a numitei se compune după contractul autentificat de trib. Dolj No. 097 din 1890, din 74000 lei numerar, argintării, bijuterii, trisou, mobile, cupeurăsură şi cai precum și mobile. Drept care s'a format preseidul extract, care se va alege in sala audienţilor acestui trib, spre a se publica conf. art. 628 p. c. Tribunalul jud. Iaşi secţ. 2 Sul preşedinţa d-lui Dim. (Ih. Maxim preşedinte; dl. A. Chirilovici membru; dl. C. A. Negri procuror. Şedinţa din 25 Mai 1894. Sentinţa No. 371. Astazi fiind terminat pentru judecarea procesului coreclional privitor pe lancu sindvi Herşcovici, inculpat pentru faptele de bancrută simplă și frauduloasă, si procedura fiind complectă, la apelul nominal s’au presentat numai mărturii afară deIh. C. Slihi, lipsand inculpatul. După cetirea lucrărilor, s au ascultat sub prestare de jurământ conform art. 153 pr. pen. că vor spune adevărul și nimic alta decat adevărul, pe mărturii M. Lazar, I. Chiriac, L. Marcus, Emil Swartz si T. Chenich, care au aratat cum se vede din notele luate de grefier conform 11 art. 185 pr. pen. şi s-au anexat la dosar. Dl. procuror au conchis la aplicarea art. 809 al. 5, 870 alin. 1 şi 3, 873 al. 2 şi 874 codul comercial. Tribunalul deliberând şi având in vedere acţiunea publică pentru bancrută simplă şi frauduloasă privitoare pe lancu sindvi Herşcovici. Avănd in vedere că din totalul instrucţiune f urmată in causa, se stabileşte pe deplin că inculpatul lancu sin Zvi Herşcovici, practicând comercial de băuturi spirtuoase, in tot timpul cât a practicat acest comerciu, n'a ţinut in mod regulat registrele cerute de legea comercială, n’a făcut inventarul anual, că in cele 3 zile de la încetarea plăţilor n'au făcut declaraţiunea prescrisă de art. 098 codul comercial şi cu intenţiune frauduloasă de a frusta pe creditorii sei a înstrăinat aproape toată marfa sa cu preţuri reduse şi derisorii, după care apoi a dispărut. Considerând că cele intăi fapte constituind elerințele bancrutei simple urmează a se face contra inculpatului aplicațiunea art. 809 al. 5 si 870 al. 1 și 3 codul comercial, cel din urmă pe acele ale bancrutei frauduloase prevăzută de art. 873 al. 2, ambele fapte pedepsite de art. 874 cod. com. texte care s’au aplicat contra inculpatului şi care s'au cetit in audienţă publică de dl. preşedinte in cuprinderea : art. 809 este culpabil de bancrută, simplă comerciantul care a încetat, plăţile şi care se găseşte intr'unul din cazurile următoare: «al. 5 : dacă n’a ţinutin mod regulat registrele prescrise de lege sau cel puţin registrul jurnal încheiat şi visat con-