Gazeta de Moldavia, 1853 (Anul 25, nr. 1-104)

1853-06-11 / nr. 46

Gaeogea de Mollanii en paăvlică lae ponigetel Alvinei Lănea și Goea. Prețil abonamentului pe anii 98 lei. Arbit ințerii «erei lei răndal, în verteginal oficial à pe parale - --MSIMMIMN- a nul NO HOÏ 14 IUNIE. 1853. AOVITALE DIN x MNTPN. Buc. Ca D consililul de stat antual de cabineci, general consul a M. Case Imperatorului Pociei aise în sala din viind de la bucureși, pre Înălțatul Domnu, aflănd despre apropieta trecerea Eche S. prin astă politie, au trimes pe adjutantul său colonelul Stratulat pănă la Focșani, spre a complimenta nece. S. căruea, în tot cursul vocalului, autoritățile locale 'iau mărturisit onorurile cuvenite poziției sale. Însoțit de la bariera capitaliei de o gvardie de onor, Ece. Ca au tras în D. s'au membrii Sfatului, casele priimit DD. sară, Ecs. Ca s'au dse an dimineață au priimit de cătră aceeași a doua zi Logofăt C. Sturza, unde Chear în palat la Înălțimea Sa, și vizita An. Case Prințului Domnitor mi au continuat călătoriea sa în Roseta, acompaniat de D.consilierul de de boxegie, de lipe. 9 a curgătoarei, în Prințipate, au sosit a (A) Koss - ȚARA ROMĂNEASC.Ă.. gazeta Semi-oficienlă de bucureși publică următoarele- Bucureși, Iunie. Asearăna 4 ceasuri după amează-zi, a sosit în capitală Eric. Ca Marele Vornic mi Mare Logofăt al triarhiei, Nicolae Aristarhi, aghentul părei Romăneși întinopol, pe, au spmnat în dreptul Sulinei furtuni pa Constance vine cu trei fiii ai Ecs. Sale, îÎn călătoria cu nemaprimejdioase, dar din norocire nu le s'au întămplat nimică.Tre fiu. Jurnalul de Constantinopoli din 9 iunie 128 Maiu) înștiințează că D Balabin, întăiul secretar a misiei Imperiale de Rosia, ce rămăsese la Constantinopoli după purcederea Î. S prințului Menșchov și a D. Ozerof, purcesăse dedice duminică în 5 Iunie (24 Maiul aa Odesa, de unde s'au înturnat azi pe coverta vasului de vapor Rosian Ieni-Cale. De la patru oare, D. Arghiropolo, dragomanul îngărit a legației Rosiene au mers la Î. Poartă unde au avut o convorbi Lomvarldière cu sinistrul intereselor streine. De la Canea, din insula Crega selu Candise scriu din sara A lesteșp Moldevi parait à Jass à l'Institut de l'Abeille, tous les Lund et Jeudis. Prix d'abennement, 98 piastres par année. Prix d'insertion pour annonces, 1 piastre [a ligne, et - le Bulletin officiel 60 paras. NOUVELLES DE GINTENIECUR. 8. Ehs. M-r le Conseiller d'Etat actuel de Cnatteninschi, Sonspi-Se. néral de S. M. L'Empereur de Russie dans les Principautés, venant de Boucarest, est arrivée à Jassy dans la soirée du 9 du et. prochain pissage de S. Exec. par seste ville, le Prince a envoyé Son aide de samr le colonel Stratoulati à Fokchani pour complimenter Mr le Consul-Général, auquel, pendant tout le voyage, les autorités losales ont temoigné les évards dûs à sa position. Accompagué, depuis la barrière de la saritale, par une garde d'nonepg, S. Exec. est descendu dans la maison de M-r le Lovotnute S. Stourdza, où il a été reçu par MM. les membres du Conseil. M. de Khaltchinski s’est rendu le soir même au palais chez 8S. A. S. et le lendemain dars la matinée, il a reçu la visite da Prince; après, quelques heures M-r le Consul-Général continuait sa route ponr la Russie ascompagné de M. le Conseiller de Collège de Giers. — #55 ] Eulece -pre purcederea ambasadei Pociene din Roncraminonoai, au de neliniște, care au sporit după ce consulul Pocian de oice refuzat a plăti dabila lor, și se arătau simfoame au destine de necancelarie stema consulatului. Dregătoriile, temănduse de tulburări mai serioase, au rugat pe consulul de a reașeza stema pe oțelul Consulatului și a înălța bandiera, mai ales că pănă atunci nu urma să o declarație de rezbelu. Funcționarul Rosian, au plinit astă cerere, care au produs rezultatul dorit. Austria. În cursul petrecerei la Viena, Regele Bavariei s'au tratat de M. S Împrăratul cu semnele afecției se unește de familie căt și Publicul deasemene, prin pe ambii monarhi atăt legăturile interesele polighice reciproce, dumuretrați repetate, au vederat încrederea ce are în Din Italia nordică urmează : acestui însemnătoriu rigat a Germaniei. raportează Rb AN deplină liniște. A Ca A Arhiduca Albrecht General gubernatoru de 16 1 Maiu, că mulți din locuitorii des Enrapia în a ca de curănd o călătorie de vic- Informé du  GWINGPOD TAMAUSI -panț € 47 N N à REPEDENFLORIRE. GIANITOL.LA La London s'au făcut un esperiment prin care plăntele, ce aleseau Lysau voboaco, înflorescu peste puține minute. Înaintea unei societăți alese, D Hernert au aplicat esperimentul său asupra unui geranium și unui trandafir,ambe plănte epac adănc în pămănt înrădăcinate vii aveau puține bogoace, preste amăndouă au pie căte un vas de sfeclă Preste 1- 4 minute, începură a se aduna pe din păuntru aburi apoase, mi ducare se afla din năuntru ulat cu o compoziție demică, păun patraru, rădicănd pasele de neplănte, geranium, lu produmulțime de flori, și căteva trandafirul. PLOAE DE PETRE. Sara în 14 (31) maiți au picat din aer la Hildesheim numite aerolite, cu o lucoare roșie, cu întrerumpere de 11 minută înourat în se lerul de una de alta, și asta au urgat fiind cerul tot linu Cele mai mari din sărmături pănă acum culesă, tragu 177, lot. (68 dp.) mai multe din ele au crăpat, însă din a lor repegiune au lăsat semne nepetrele, NC care au căzut. de ARE A M.Aa I. Laur de L.,, era pentru mine unul dintre amicii aceia, cătră carii ne simțim agrași prin o simpatie nepricepută. El era un gone abie de 25 ani, pachiști și palid, cu nișe maniere îndestul de osăbite, puțin cam trist, gănditoriu, frecventănd lumea, unde văluera numai fără să joace căt de puțin, ascultăndu multe, și vorbindu foarte puține. Cu toate aceste Laur, nu era nici un mizantpon, dar nici un om a urmărit de vreun suvenit apăsătoriu. Rezultatul principal al caracterului său, era mai mult o predispoziție, decăt o urmare naturală a lui. Cea din urmă dată cănd l'am văzut, bucurie plăcută, și înpreună am fost ești pe la mează-zi, spre a ne duce la D-na de B... în cămpurile Elizee, ca Ne-am înturnat de la dăn rea primea pilite fu tonate mercurile. o ceagune petrece ei era într'o 3 oare défis a+