Gazeta de Moldavia, 1854 (Anul 26, nr. 1-102)

1854-06-10 / nr. 45

2 Ins LS vrch 0l eu Lavera de Menturie siu Gant Alnioei cu avonamenteului mean: Il lei A înștințere mere lei răriul,fe. uiul oficial 50 14 .. bero 39 ----- a merea vi. Usvel Ireț - Li DGGGG Le Gaette de Maoldavia parait Jassy à l'Institut de l'Abeille tous les Lundis et Jeudis Prix d'abonnement, trois du- Cats par année, Rgic d'mvestion pou, des annonses, | piastre la ligue, et dans le Bulletin officiel a 50 paras. ------ WT IUT Oil: RES ntăo 1954. iui 10. 'ISNIE 611 * L T - - T (NN II Ce 51 Lez L _ Ed NOBITAUE DIN muntu ru. Ca Konia lerul de Cia abtunl cruzenstern, canteeriei udiniumintinci a £ a Î. &. Felin armalului, Pamvbeenini, amntorit a zisei canțelerei, S. canitanii de rsapdie Pratosore, și Con Ine, fiind de la" Ciadrunai” . - - m0lum + 16 "€ . D. Consilier onorar re dr RCA au sosit la 1 P precum și DD. adiuganți a A. nua pe nul ț pin fosesiea uuișuri POCIEAN mai publică roma jurnal trișie de D Mapuraa prințe Varsatiea, Conte Peetevin de Erivan.supra operațiilor militare ne Dinwpe, de a 10-15 Mais. deediea Cisicrpiet ce con cu succes, cu toată îndărătnica opua Tipiapp, principalele lucrări de ceelie, s'au îndreptat în contra tăriei cei șii mai mare și a altei fortificații depuine, neorientelă a portereței, prinsesem cu oșt uitate ginei dpetire a Du ugepadiut, orvinia dreapti, și găsiră Turtucai, în totul depărtată de dușman. Însuși General leitenantul Pavloff ce duce acolo, mi + priimit de cătră locuitori cu săntele icoane, păne și sare. Ii aclămără cu entusiasm în sănătatea Împeratorului nostru și cerură protecție a noastră în contra bandelor Turieii, care rătăceau prin pădurile învecinate. Doar cum au arătat locuitorii din tegiai, încă de cu capi ce aflase acolo 3000 Torți, curie spre Rustiuc și o parte spre Șumla. Marșalul ordonă Gen. Lei. Pablofă să ocupe Turtucai cu trupele sale și să dee la pămint fortificațiile dușmane. Vasele, PȚ- ul -adamitei însă, ghib acea dispoziție a lucrărilor noastre, și țintirea bine smerită a soldaților muscheteni, reînsertările Tercilor, carii, în vie care eșire, se vedeau sforțați la o repede retratere Perderea noastră, în toate combaterile și harțele au fostu puțini riniți, iar 11, 14 inși au căpătat contuzii, după arătările făcute de Marșalil în persoană, s'au început a ce zidi pelutele și fortificațiile de cămp, care servesc de punt sprijinitor poziției corporului asedietor. În 12, Gen. Pavloff, au ocupat cu două companii din regimentul vănătorilor Ocoți, o insulă înainte de Turtucai. A doua zi, colonelul Andropov, comandantul de Cozaci de Don No. 40, cu un detașament de Cozaci, și comandantul peuimentaant venătorilor de Ohețu, cu o companie de vănători, trecură pe margini Directeur de la c de S. A. le Feld-Maréchal, Mr. le Conseiller în acest punt de cătră Turn, vbumăr netsop, ju enports și mbloacele noastre de comunicație, între ambele margine din 13, ce făcu dinaintea Silistriei o recunoatere, spre a îndepărta luarea aminte a dușmanului, general maiorul Necopolcinechi, cu 4 batalioane infanterie, 2 escadroane și 6 tunuri, se înaintă în di Ki Abdeul-Megid, puternic din fortifficații recite a deschis un foc tăriei Turiii, au să facă cel mai însă, mai fără mic rău trupelor noastre. 14, o patrulie tirÎn misă ne drumul cătră Șumla, agiunsă păgăratul Aalatur, peste dușman, ear după arătarea lotuitola satul și nu dădu nicăiurea zilor. Turlii nu ce arătau de feliu. În Valahiea Mică, toate erau liniștite; detașamentul en lestenantului Liprandi, dans ceau agune la Slatina, au ocupat cu posturi de observație margina stăngă a Oltului, de la Rămnic pănă la Turnu. Turnii, în număr de 10.000, rămăsese la Calafat, aveau avangvardiea lor și, ca mai nainte la Boilești, și un detașament de cavalerie la Radovan, Jova, se retrăsese în și trupele munți. JUURNALUL de S. PETERSBURG din 26 Maiu (7 Iunie) publică următoarele mon 2 ziți de la Caucaz: în 6 Maiu spre o mează-zi, sosi dinainte de Redut Cale, venind o escadră Anglo-Franceză compusă din 2 vase cu efisuri și de 86 tunuri, cum și din trei fregate cu vapor. După ce au cercat portul de ancorare, astă escadră se așăză în linie de bătălie, la o bătie de tun de la țărmuri, și remasă în astă poziție, fără să întreprindă ceva. Mai la 3 oare, după care, ridică ancorele și se îndreptă spre Batum. . posturilor din centru de pe marginea Orientală a mărei Nepe un oarecare timp se concentrase la Redut Cale, două batalioane de linie a mărei Negre No. 9 și 12, spre a pripi transportul în năuntru a aprovizionărilor însămnătoare de viituri, ce se adusese în acel port deschis și în totul lipsit de fortificații. După ce cu fericire au încheiat astă operație, General leitenantul prinț Andronicoff, care comandează detașamentul din Gumelmi Acultic, sosi în persoa 7 în Redut Cale, spre a face cele de pe urmă dispoziții, de o definitivă deșertare a acestui pont. În aceeași zi, pe la 2 oare după amează, escadra dușmană se înfățoșă din nou dinaintea portului; însă, trăgănd după dansa 20 barce, și trimise pe uscat un parlamentar, cu o scrisoare scrisă franțuzește și subscrisă de șefii de escadră Lions mi Șaban., Astă scrisă se în curs de zăce minute. O asăminea îndrăsneală fu lăsată fără respuns, și prin urmere la 47, care, ii începură să bombardeze ticăloasele barasoare cerea de la trupele noastre, dee prizoniere cel mult ue din Peder Cale. Insă, asta au fost clar în zădar, căcii, după dispozițiile făcute de însuși prințul Andropiofa, ele ce incendieasă, ear căt pentru soldați, eau înamnme spre postul Nasichevi, punt de întrunire a trupelor din acel detașament. Generala distantul prinț Menjchcofa scrie cu data din 6 Main: Ieri, două vase de vals ce mvenoea a înpedeca puternicul foc pe primăvare; noimeni morți, în amu marșa asediei a tăriilor 2 ovigepi mi prin eavutu subalterni nimilea 13 mi oa68U MUTISIU DE L'INTERIEUR Son Ehcs, Mr'le Conseillé d'État actuel Chinzunutern, des, Aides-de-Camp de Son Altesse, Capitaines de la garde : | - Counte Igelstrüm sont arrivés ici venant de Calarasch, Chancellerie diplomatiqu 'au perpec o parte nopogiige Paskéwitseh, employé, în- à la dite de la Sucum, dar nu ocupau de loc Cra- Tabăra din Nicopeli ce ce o ocupau, rădicasă, Chancellerie, ainsi que M. m. Pratassoff, Nii mărșu