Gazeta de Sud, iulie 1995 (Anul 1, nr. 91-116)

1995-07-01 / nr. 91

fiACT!TA de SUD Sîmbătă, 1 iulie 1995 • Anul I, numărul 91*8 pagini, 200 lei 1.000.000 de dolari pentru Craioveanu! Ieri, 30 iunie, ora 15:00, Gică a intrat pentru 2 ani în „patrimoniul“ clubului tată, a plecat, mai avem un „stranier“, „negustorul“ Becali a mai făcut o „Real Sociedad“ din San Sebastian, iar clubul „Universitatea“ Craiova a intrat în afacere, posesia unui milion de dolari, plătiți într-o singură tranșă. Negocierile au durat Nu știm, deocamdată, care va fi „leafa“ lui Gică la Real. Cum vom afla, vă vom destul, incertitudinile — la fel, pleacă, nu pleacă... spune repede, repede, cifra reală. Hasta la vista, Gică i Ma Va ■ Arma secreta a lui DROBETA TURNU SEVERIN. Unul dintre efectele rețelelor particulare de televiziune este creșterea numărului conferințelor de presă, la nivel, pe alocuri, inflaționist. Că au, sau că n-au ceva serios de comunicat lumii, tot mai mulți oameni (a)politici, tot mai multe organizații, organisme și organe și-au format reflexul de a ține periodic conferințe de presă, numai de dragul de a-și contempla seara, pe micul ecran, eventual cu șpritul dinainte, figurile grave, importante sau numai holistețe, debitînd banalități, dacă nu prositoare în toată regula. Mă rog, chestie de aspirații personale sau doar de gust. Fenomenul ar trece, probabil, neobservat, dacă n-ar avea și niște consecințe cît se poate de dezagreabile. Intuind situația, respectivele posturi particulare de televiziune au început să ridice... potul. Să-și permită, adică, întîrzieri consistente față de ora de începere a conferințelor, știind reporterii respectivi că treaba nu va începe fără ei. Și chiar așa se întîmplă de cele mai multe ori, trimișii ziarelor fiind nevoiți să se piardă timpul privind în ochii gazdelor, pierduți, la rîndul lor, în zarea unde tot mai întâlnirea Comisiei mixte de frontieră MEHEDINȚI. La sediul Prefecturii Mehedinți a avut loc întîlnirea Comisiei Mixte de frontieră, din sectorul 4 al frontierei româno-iugoslave. Delegațiile au fost la nivel de inspectori de frontieră și a unui corp de experți tehnici. Asemenea întîlniri au loc de două ori pe an, ocazii cu care se soluționează problemele specifice activităților din zona amintită: nădăjduiesc să apară nămurosul microfon al Terra-Sat-ului, să zicem. Desigur, Terra- Sat nu-i cu nimic vinovat. Nimeni și nimic nu-l poate obliga să-și trimită oamenii într-un loc sau altul. S-ar putea însă să procedăm și noi la fel și să-i lăsăm pe celebrii oameni (a)politici să-și consume charisma în singurătate, adormind cu gîndul la vreo întrebare tîmpinică de reporteriță aflată în probe și cu speranța că operatorul îi va împrumuta camera de luat vederi măcar pentru o noapte. Să-și filmeze și somnul. À bon entendeur... t Eugen MĂICĂNEANU Bill Clinton WASHINGTON. 30. Președintele american, Bill Clinton, are o nouă „armă secretă“. Este vorba, după cum notează AFP, de „Racheta Păcii“, pe care o poartă ...în sacul său de sport și care nu este altceva decît crosa utilizată de șeful Casei Albe atunci cînd joacă golf. Este însă, o crosă deosebită, deoarece punctul de lovire a mingii a fost fabricat din elemente ale unei rachete nucleare rusești. Pe acesta, o rachetă gravată marchează locul ideal de impact cu mingea. Foarte mîndru de noua sa „jucărie", președintele Clinton a relatat ziariștilor prezenți la bordul avionului care îl transporta pe șeful executivului american, de la Portland (Oregon), la Washington: „Sunt foarte curios să văd dacă mingea lovită cu acest vestigiu al războiului rece o va lua spre stînga sau spre dreapta. De aceea, mă voi folosi de primul prilej pentru a o încerca“ - a adăugat, glumind, președintele Clinton. (Rompres) . » Ministrul justiției este împotriva unei legi a presei Solicitat să-și expună părerea despre necesitatea unei legi a presei, Gavril Iosif Chiuzbaian, ministrul justiției, a declarat: „Cît privește legea presei, noi nu avem nevoie de așa ceva. Ca problemă de principiu ar fi fost de preferat ca ea să fie rezolvată într-un capitol de Constituție. Nu avem nevoie de o lege care să inhibe libertatea de expresie. Problema se poate rezolva printr-un cod deontologic al ziaristului și prin înființarea unor consilii de onoare, cum există în Australia sau în Marea Britanie, consilii conduse de juriști și care emit hotărîri severe. (A.M.PRESS) 2300 de salariați ai Regionalei CFR Timișoara vor fi disponibilizați TIMIȘ, 30. Datorită scăderii productivității muncii, nerentabilității cronice a unor sectoare în actualele condiții economico-financiare. Regionala CFR Timișoara, care dispune de cea mai densă rețea de cale ferată din țară, va disponibiliza pînă la sfîrșitul anului 2300 de salariați - a declarat ing. Constantin Stroe, directorul general al unității. (Rompres) in procesul unui profesor de matematică, s-a demonstrat că Pentru Judecătoria Kaim, 5/8=1/1 La SC SEVERNAVSA din Dr. Tr. Severin Printr-un „efort“ managerial de excepție s-a creat un prejudiciu de 28 de copii „vînduți" cu 115 milioane de lei BUZĂU, 30. Organele de poliție l-au reținut pe inginerul Nicolae Badea, taximetrist la o firmă din Ploiești, care a facilitat adopțiile a 28 de copii, cu suma de 115 milioane de lei. în perioada martie-iunie 1995, Nicolae Badea a primit din partea unei avocate din București 96 de adrese de familii din Sectorul Agricol Ilfov, municipiul București, județele Ialomița și Buzău, doritoare să-și încredințeze copiii în Occident. Astfel, 28 de copii, majoritatea țigani, au luat drumul Italiei, Franței, Spaniei la prețuri cuprinse între trei și șase milioane lei. Inginerul traficant a fost prins în flagrant în momentul cînd încerca să mituiască un polițist cu 50 de dolari, deoarece omul legii îl depistase negociind cu o cetățeancă din Buzău vînzarea unui copil. (Rompres) • E.M. Lovitura de palat din Qatarg. Dintre produsele alcoolice contrafăcute prezente pe piața românească, cea mai mare pondere o au mărcile de vodcă rusească. în ultima perioadă, Oficiul pentru Protecția Consumatorului a aplicat peste 200 de amenzi în valoare de aproximativ 16,5 milioane de lei, fiind opriți de la comercializare 118.000 litri de băuturi alcoolice.(A.M.PRESS) 30 de ani de la prima șarjă de aluminiu SLATINA: Ieri, în frumoasa sală de festivități a ALRO a avut loc aniversarea celor 30 de ani de la darea în folosință a întreprinderii, unică în țară ca profil. La acest moment festiv, au participat prefectul județului Olt, N.Diaconescu, primarul municipiului Slatina, Gh.Păunescu, deputați și senatori PDSR, PNȚCD, PL'93, reprezentanți ai sindicatelor, TVR, precum și colaboratorii din toți acești 30 de ani de la uzinele producătoare de alumină din Tulcea și Oradea. Deschiderea oficială a aniversării a fost făcută de către actualul director al ALRO Slatina, Gh. Dobra, care prin discursul său a făcut o trecere în revistă a evoluției și performanțelor realizate de întreprinderea pe care în prezent o conduce, neomițînd să sublinieze contribuția celor peste 30.000 de angajați perindați prin întreprindere în decursul celor 30 de ani. Un moment emoționant a fost înmînarea diplomelor de „veterani“ celor 60 de angajați care au lucrat în întreprindere de la scoaterea primei șarje de aluminiu pînă în momentul de față. • Adrian CIJEVSCHI OI tRG S.U.C.P.I. vimximm i bata gama de produse interne și din import Relații la sediul din:late ftxsrgf » if i #8#je I.M.L. ZILNIC ÎNTRE ORELE 0900-1900 pretutindeni