Gazeta de Sud, octombrie 1995 (Anul 1, nr. 170-195)

1995-10-02 / nr. 170

# Luni, 2 octombrie 1995 • Anul I, numărul 170 • 8 pagini, 200 lei GAZETA de SUD Străjuit de statuia amenințătoare a Viteazului Mihai, parcul din fața istorică, sărbătorească, revoluționară, arhitecturală, cu ceas, a Prefecturii crește un nuc. Nucul, pom de la țară, a dat roade, că așa e învățat. Cine le roade, nu se știe, îndrăgostiții, turiștii cu viză de întrerupere și alte categorii de „refugiați“ sunt lipsiți de spirit gospodăresc. Și nicile se mătură, nu-i așa? Rectorul unei universități neautorizate nu vrea să le dea studenților actele de transfer șil sfătuiește „să nu facă pe nebunii“ Clădirea rectoratului Universității „Constantin Brâncuși“ din Tîrgu Jiu a fost timp de cîteva ore gazda unor puternice confruntări între conducerea universității și studenții anilor doi, trei și patru. între rectorul Valentin Panță și studenți s-a ajuns chiar la exprimări total neacademice. Cei o sută de studenți încearcă să obțină dosarul de școlarizare, necesar transferării la alte instituții de profil autorizate din țară. Rectorul a refuzat acest lucru, și, în prezența polițiștilor chemați să-l protejeze, a declarat pe un ton ultimativ studenților: „Pun pariu că nu vă transferați. Dacă ați început la Tîrgu Jiu, aici terminați, nu faceți pe nebunii“. (A.M.PRESS) Dolj: Conferința Județeană a PNȚCD O conducere întinerită Conferința județeană a Aproape tot Consiliul Județean PDSR a fost schimbat**9. Mehedinți: Convenția județeană a PL ’93 între stabilizarea doctrinară și febra electorală .... Bună dimineața, TIB'9$ Tîrgul Internațional București (TIB) continuă seria manifestărilor dedicate specialiștilor, agenților economici și publicului vizitator. La Sala de Marmură, s-a desfășurat duminică, un program de perfecționare pentru participanții la tîrguri și expoziții comerciale internaționale. Sala de conferințe a găzduit un important protocol de colaborare pe termen lung între Romexpo SA și Bologna Fierre (Italia). Delegația comisiei Europene în România, prezentă pentru prima dată la TIB, a susținut o conferință de presă, cu participarea unor experți în programele UE, printre care s-a aflat și dna Karen Fogg. Un alt punct important în programul zilei a fost și prezentarea pe piață a prototipului automăturătoarelor „Brilliant 6000“, realizate de Roman SA, în colaborare cu Autocamioane Mediaș și un partener din Germania. Reprezentanți ai diferitelor formațiuni politice din Dolj, printre care PDSR, PNȚCD, PD, PSM, s-au țimit duminică, 1 octombrie, la sediul Prefecturii, unde au inaugurat, în prezența președintelui Senatului, Oliviu Gherman și a președintelui de onoare al Fundației internaționale „Omenia“, Ion Rațiu, filiala Dolj a acestui important liant atît de necesar menținerii unei democrații autentice în România. Considerată drept o fundație de reconciliere, pentru pace și caritate, apolitică, de întrajutorare a celor lipsiți de venituri materiale, „Omenia“ în județul nostru va sprijini, din punct de vedere financiar, clubul „Copiii străzii“ și va recompensa elevii și studenții cîștigători ai olimpiadelor internaționale. Președinta executivă de la „centru“ a Fundației, doamna Minodora Ilie, a făcut cunoscut tuturor celor aflați la masa „tratativelor“ faptul că, alături de managerii olteni, președinții filialelor din Liban, Cipru, Iran, Israel și Franța, prezenți în sală, au donat, fiecare, cîte un milion lei, drept bază de pornire a activității filialei înființate la Craiova. Cu același prilej, au fost aleși președintele executiv al filialei Dolj a Fundației „Omenia“, în persoana senatorului Gheorghe Ionescu, și colegiul director, la conducerea căruia se află dr. Eugen Magia, 4 directori adjuncți și un secretar general. ’© George MITRICOF ........................ In sfârșit, la Dolj, Puterea și Opoziția au fost de «cord Sîmbătă, 30 septembrie 1995. S-a încheiat Festivalul Național al Tinerilor Dirijori de Cor, ediția a VI-a Festivalul a fost organizat sub patronajul Ministerului Culturii și Inspectoratului pentru cultură Dolj, de către Filarmonica „Oltenia“, în colaborare cu Asociația Națională Corală din România și Uniunea Interpreților, Coregrafilor și Criticilor Muzicali din România. Juriul festivalului a fost alcătuit din: Petre Crăciun, maestru de cor, prof. univ. la Academia de Muzică din București, președintele Asociației Naționale Corale din România - președintele juriului; Stelian Olariu, maestru de cor la Opera Națională din București, vicepreședinte al Uniunii Interpreților, Coregrafilor și Criticilor Muzicali din România - membru în juriu; Alexandru Racu, maestru de cor, dirijor al corului Filarmonicii „Oltenia“ - membru în juriu; Damian Vulpe, dirijor de cor, prof. univ. și decan la Facultatea de Muzică a Universității de Vest din Timișoara - membru al juriului; Irina Odăgescu, prof. univ. la Academia de Muzică din București, vicepreședinte al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România - membru al juriului, a decis, sîmbătă seara, acordarea următoarelor premii: - Premiul „D.D. Botez“: domnului Ovidiu Dragan (București); - Premiul „Mihail Bîrcă“: doamnei Adriana Mitu-Drăgan (București); - Premiul „Nicolae Lungu“: domnului Iosif Todea (Reșița); - Premiul de Debut: domnului Alexandru Piculeață (Iași). Accident de circulație în apropierea bisericii Madona Dudu Din fericire, nu s-au Duminică, 1 octombrie, la ora 12.10, în intersecția străzilor Matei Basarab și Madona Dudu din Craiova, s-a produs un grav accident de circulație. Circulînd regulamentar pe drumul cu prioritate Matei Basarb, autoturismul marca Volkswagen Polo, cu numărul de înmatriculare 6 DJ 2591, condus de Buzatu Ion, a intrat în coliziune cu un Oltcit ce venea din partea stîngă. Bogoiu Adrian, conducătorul automobilului Oltcit, cu numărul de înmatriculare 5 DJ 8459, circulînd pe strada Madona Dudu, nu a acordat prioritate autovehiculelor ce veneau din dreapta. Coliziunea a fost astfel inevitabilă: în urma accidentului a fost rănită grav Buzatu Ana, pasageră a autoturismului Volkswagen, fiind transportată de urgență la Spitalul nr. 1 Craiova. în autoturismul Oltcit s-au mai aflat Bogoiu Feli și copilul Bogoiu Narcis, acesta suferind leziuni ușoare. Datorită impactului, ambele autoturisme au fost grav avariate. Nu s-au înregistrat victime omenești. • Relu GEORGESCU Un țăran gorjean vrea să intre în greva foamei, apoi să-și dea foc, pentru că i-a fost luat pămîntul Dumitru Cîrstoiu, din comuna Stănești, sat Corbeni, județul Gorj, a declarat în data de 3 octombrie va intra în greva foamei, în fața Parchetului din Tîrgu Jiu. Dumitru Cîrstoiu acuză corupția din judecătoria, procuratura județeană și cea locală, cu referire la faptul că i-a fost luat dreptul de proprietate asupra pămîntului. Deși organele de poliție i-au dat dreptate, cînd a făcut plîngere, dosarul a fost din nou înmormîntat în cadrul Parchetului. în aceste condiții, Dumitru Cîrstoiu este hotărît ca după cîteva zile de greva foamei să-și dea foc. (A.M.PRESS) Căsătorii de senzație 5 • Sîmbătă, 30 septembrie, din Căminul-Spital de Bolnavi Cronici (Căminul de bătrîni), Crînguș Apostol, în vîrstă de 80 de ani - născut în comuna Rotunda, județul Olt, veteran de război, s-a căsătorit cu Ghighilicea Ana - 77 de ani, născută în Cazaclia, județul Kahul (Basarabia). Taina cunu niei a fost oficiată de către preotul paroh al Parohiei Brîndușa, Craiova. Noi le dorim casă de fiatră, sănătate și mulți ani fericiți! • De asemenea, Dumitrescu Ionel, de 53 de ani și Popa Deniza, de 40 de ani, din același cămin, s-au căsătorit în ziua de 28 septembrie, taina cununiei fiind oficiată in aceeași parohie, Brîndușa, și de aceași preot paroh. Precizăm că Popa Deniza nu a mai fost căsătorită niciodată. După două zile de la căsătorie, ea a declarat: „niciodată nu am fost așa fericită“. Și lor le dorim casă de piatră și toate cele bune! • Constantin ILSE PUBLICITATE PRIN GAZETA dE SUD CEA MAI AVANTAJOASĂ OFERTĂ ! PÎNA LA 1 NOIEMBRIE SC Hges - ferma Hororiști vinde pui in vin la prețul de 2800-3000 lei/buc. (telefon: Bratovoiești 331/221 De la 1 noiembrie, abonamentele la GAZETA de SUD numai 4000 de lei lunar I GAÍOTA d© SUBp retuta î"