Gazeta de Sud, noiembrie 1995 (Anul 1, nr. 196-221)

1995-11-01 / nr. 196

ßi, Miercuri, 1 noiembrie 1995 • Anul I, numărul 196 • 8 pagini, 200 lei Răsare soarele în Valea Roșie? Luni seara, șirul acțiunilor „forte“ de la Clubul Electroputere a continuat. C.A., întrunit în săptămînala sa ședință, a hotărît: • Trecerea pe lista de transferări a jucătorilor Nițu și Iovan, urmarea atitudinii avute față de conducerea tehnică și față de club. • George Biță a fost considerat jucător netransferabil. Se poartă discuții pentru clarificarea statutului său. Ultimele „semne“ ar arăta o perspectivă mai bună în ceea ce privește relațiile dintre club și jucător. îl așteptăm pe George Biță să se alăture colegilor săi. • Mandatarea conducerii executive pentru continuarea tratativelor cu Moldovan și Claudiu Stoica (ambii jucători liberi). Stadiul este avansat și există reale șanse să devină „bani de joc“ pentru etapa următoare. Ieri, președintele clubului, Marcel Popescu, s-a deplasat la București pentru rezolvarea (n.r. sperăm definitivă) a „cazului Vasiu“. Atmosfera din cadrul lotului s-a îmbunătățit considerabil, „apele retrăgîndu-se“ și așteaptă cu optimism derbiul etapei viitoare, cu F.C. Onești. (L.P.) sub cota de alarmă. Echipa se pregătește liderul PNȚCD, Cornelia Coposu,în stare etilică Luni, 30 octombrie, ora 14.45, Corneliu Coposu, președintele PNȚCD, a fost transferat, în stare gravă, de la Clinica de Pneumoftiziologie Filaret „Marius Nasta“ la Spitalul Universitar București - Clinica de anestezie-terapie intensivă. Comisia medicală multidisciplinară, alcătuită, în prezența secretarului de stat, profesor dr. Dan Georgescu, din 28 de specialiști, a stabilit următorul diagnostic: insuficiență respiratorie acută, pe un fond de bronhopneumonie cronică acutizată; neoplasm pulmonar operat; hipertensiune arterială; cardiopatie ischemică cronică; metastaze pulmonare stîngi. Terapia este complexă, iar spitalul este dotat cu tot ce este necesar, de la echipamente pînă la medicamente. Corneliu Coposu este racordat la o proteză respiratorie, căreia i se face o întreținere permanentă și se supraveghează acoperirea cu antibiotic. Se urmărește PH-ul, concentrația de oxigen în sînge. Marți dimineața, la ora 7.00, pacientul era echilibrat din punct de vedere al funcțiilor vitale. Ieri, a sosit la București directorul clinicii „Wilkenberg“ din Germania, doctorul Mihai Baican, sub supravegherea căruia, în 1994, în această clinică, domnul Corneliu Coposu a fost operat sabestomie inferioară dreaptă. Tot aici, în perioada iunie-august 1995, liderul PNȚCD a efectuat un tratament de recuperare. Specialiștii români au solicitat dosarul cu antecedentele medicale ale președintelui PNȚCD: în jurul orei 18.30, dr. Mihai Baican, împreună cu întregul corp medical care a asigurat starea de sănătate a domnului Coposu, a participat la contravizită. După aceea, urma să aibă loc o consfătuire a tuturor specialiștilor, la care să se decidă dacă domnul Coposu va fi transportat sau nu în străinătate. • Marinela VOINEA * Marineia vuinla ? Máim Aerul Severinului, pentru a la analize fie Incepînd de ieri, ca urmare a interpelării deputatului de Mehedinți Mihail Nică, s-a deplasat la Drobeta Turnu Severin, pentru o colaborare cu Agenția de Protect Mediului din localitate, un laborator pentru prelevat probe de aer algenției de Protecție a Mediului București. El va rămîne în județ timp de o săptămînă și va funcționa în cîteva puncte „nevralgice“ din municipiul Drobeta Turnu Severin (în centru, la Halînga, în zona CET Nord) și din județ (la Gruia și Pristol). Laboratorul este dotat cu un microbuz „Renault 4x4“, avînd trei compartimente ce înglobează stația meteo (aparatură pentru măsurarea direcției și vitezei vîntului, a presiunii atmosferice, temperaturii aerului, umidității, radiației solare), cinci analizoare pentru poluanți gazoși și banca de achiziție a datelor (calculatoare monitor, imprimantă, software pentru prelucrarea și transmisia datelor). Rezultatele acestor analize complexe vor fi prezentate sub forma unui studiu ce va fi predat Agenției județene pentru Protecția Mediului Mehedinți. • Eugen MĂICĂNEANU Rezistența anticomunistă -ieri și azi 9 OLT. Joi, 2 noiembrie, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Slatina, „Mișcarea pentru Regatul României“ și „Fundația Culturală Memoria“ organizează o dezbatere cu tema: „Rezistența anticomunistă - ieri și azi“. La întrunire, care se va desfășura începînd cu ora 17.00, participă Alexandru Paleologu, Banu Rădulescu și Nicolae Prelipceanu. • Dan BĂLĂȘESCU Semănatul griului, Comisia Naționala de Statistică și Ministerul Agriculturii se contrazic Deși la această dată semănatul grîului și orzului (principalele culturi cerealiere care se însămînțează în România în acest sezon) trebuia deja terminat, mari suprafețe au rămas încă descoperite, a semnalat, luni, sindicatul țăranilor PROPACT.În plus, situația însămînțărilor în acest moment este neclară. Potrivit datelor Ministerului Agriculturii și Alimentației (MAA), situația însămînțărilor diferă substanțial de cea semnalată de Comisia Națională de Statistică (CNS). Potrivit datelor MAA, situația, la data de 27.10.1995, arată că griul este semănat pe 60% din suprafața de 2,3 milioane ha, iar orzul pe 84% din suprafața destinată acestei culturi. Datele puse la dispoziție de CNS, săptămînă trecută, relevă că griul este însămînțat pe 80% din suprafață. Constantin Cristescu, din conducerea sindicatului PROPACT, semnalează că semănatul griului trebuia terminat la 20 octombrie, iar al orzului pînă la 30 septembrie. Fiecare zi de întîrziere reprezintă, pentru recolta viitoare, o pierdere de 50 kgAia. (L.S.) uîȘ iii raffiHsi, u șui Í ?1113 ! 1 fj Ceea ce, poate, îl deprimă cel mai mult pe cetățeanul român nu este atît standardul de viață mizerabil, cît lipsa de sens a suferinței sale pe plan social. Românul e călit la școala sărăciei și nu e atît de absurd să ceară condiții de viață ca în Elveția începînd chiar de mîine. Ceea ce așteaptă el, începînd chiar de la cîrmacii țării, este o direcție, un scop și o descriere clară a drumului propus. Cu o condiție însă, conducătorii să fie alături de el, la bine și la rău, nu în vorbe, ci în fapte. Bine, își zice el, Țara o duce greu, produce mai puțin decît acum cîțiva ani. Dar cum se face că, într-o țară săracă, mii de oameni care nu produc nimic, nu strălucesc nici prin cantitatea, nici prin calitatea muncii, nu construiesc nimic pentru societate, cum se face că aceștia au acumulat averi fabuloase peste noapte? Lucrurile astea se văd, se simt, se comentează. Și, practic, nu se întîmplă nimic. Lipsește direcția, fiindcă lipsește sensul moral al actului de conducere. Parlamentul României e una din instituțiile fundamentale care ar trebui și ar avea mijloacele de a da un sens moral societății noastre, în 1992, la instituirea noului legislativ, ar fi fost momentul cel mai prielnic pentru parlamentari de a ne arăta cum se începe un drum nou într-o țară cu multe probleme. Domnii parlamentari ar fi trebuit să facă un lucru de căpătîi, mai important, atunci și acum, decît textul noii Constituții: să-și declare averile și veniturile, să-și facă publice conturile lor și ale familiei. Și același lucru să-l fi impus Guvernului și tuturor demnitarilor publici. Mesajul ar fi putut fi acesta: „Iată, aceștia sîntem noi, aceasta este situația noastră socială. Ne așteaptă un drum greu, dar sîntem alături de dumneavoastră, cu cinstea noastră, cu dorința noastră de a nu vă ascunde nimic“. Ți-ai găsit! Toată alesătura României se luptă din greu pentru apartamente, pentru AGA, pentru voiaje în Occident, pentru pămînt, pentru comisioane, pentru salarii personale, diurne, secretare, Palatul Poporului. Cine să dea, atunci, o direcție morală și un sens zilei de astăzi? Este o absurditate să dai „cap compas Europa“, în ochii opiniei publice internaționale, cît timp n-ai dat „cap compas România“, românilor. Și, fiindcă nu trebuie să las vreun echivoc, cînd spun Parlamentul României, am în vedere întreg spectrul politic, inclusiv opoziția. Cine dă legi în țară, trebuie el însuși să fie Legea și practica ei. • Petrel BERCEANU LEGEA ASIGURĂRILOR SOCIALE - aproape la fel de importantă ca și Constituția, Deși strigă a cîștigat alegerile locale, în unele orașe este preferată Opoziția BULGARIA. După o noapte albă la centrul de presă de la Palatul Național al Culturii, merg îngîndurat spre birou, privind afișele cu Ventzislav Iosifov, Stefan Sofianschi și fostul prim-ministru Reneta Injova, între care s-a dat lupta pentru funcția de primar al Sofiei. Conform datelor anticipate, candidatul Uniunii Forțelor Democratice, Stefan Sofianschi, conduce detașat cu 46,5%, urmat de reprezentantul fracțiunii democratice de stînga, Iosifov, care a obținut circa 32%, astfel încît se poate spune că nu ne putem aștepta la surprize în al doilea tur. Opoziția, de asemenea, se bucură de succes în Varna, Plovdiv și încă vreo cîteva orașe mai mici, dar Fracțiunea democratică de stînga cîștigă în alegerile locale 45% din voturi. Rezultatele finale vor fi anunțate miercuri seara. în urma votului său, președintele republicii, dr. Jelio Jelev, a declarat că fracțiunea de stînga nu a renunțat la lupta pentru orașele mari. Șeful parlamentar acad. Blagovest Sendov a mărturisit că a votat pentru acel candidat primar care va începe cu curățenia Sofiei. Liderul coaliției albastre, Ivan Costov, a fost categoric: ei vor cîștiga la Sofia; în curînd, milioane de afișe cu chipurile candidaților de culori identificate sau neidentificate se vor duce la coșurile de gunoi, iar noi vom rămîne în așteptarea răspunsurilor la toate problemele de azi, sau de mîine. Nu este, oare, formidabil, că fiecare candidat ne promite ordine și siguranță, criminalii să fie băgați după gratii, ci nu în mercedesuri și BMW-uri, locuințele să fie la prețuri accesibile, iar apa să curgă din belșug?!! Oricare vor fi aleșii, de s-ar întîmpla cele promise!... • Veselin STOIANOV L Biroul PUBLICITATE GAZETA de SUD Str. Olteț 2-4 (lingă Prefectură) Cea mai avantajoasă ofertă : De la 1 noiembrie, abonamentele la GAXKTAdeSUD numai 4000 lei lunar ! ANUNȚ GRATUIT PENTRU MICA PUBLICITATE IN GAZETA de SUD Aducătorul acestui cupon are dreptul la un anunț de mică publicitate de maximum 15 (cincisprezece) cuvinte în pagina 4 din GAZETA de SUD Nume_____________Prenume____________________ Domiciliul_____________________________________ BI. seria nr. _ Eliberat de Politia Conținutul anunțului• Jr. -Xn GAZETA de SBC — ziarul oltenilor de pretutindeni