Gazeta de Sud, noiembrie 1995 (Anul 1, nr. 196-221)

1995-11-01 / nr. 196

iA/ji) de SUD - A crezut c-a dat lovitura Lucrătorii Poliției municipiului Craiova l-au identificat pe Tomescu Petre ,■1 de ani, din comuna Deveselu,dețul Mehedinți. In noaptea de 29/10.10.1995, acesta a pătruns prin efracție în autoturismul Silviei Stănescu, din Craiova, care se afla parcat pe strada Cîmpia Izlaz, de unde a furat bunuri de 3 milioane de lei. Pentru o vreme, va întrerupe practicarea meseriei. " Bandă organizată pentru furt de cereale Pe raza comunei Leu, cadre ale Serviciului pază-ordine, împreună cu subofițerii postului de poliție din localitate, în ziua de 30.10. a.c., au identificat și introdus în arestul poliției pe Oane Ion, 33 de ani, Dinulică Ion, 25 de ani și Dinulică Paul, 24 ani, toți din localitate, în cursul lunii octombrie 1995, aceștia, împreună cu Mendea Ionel, Istrate Dumitru și Crăciun Constantin Dorin, arestați anterior, au sustras cantitatea de 2.900 kg grîu, în valoare de 630.000 lei, de la silozul din comună. Oameni gospodari... 17 ani, sub lita alcoolului ) • n Daniel Robert, 17 ani, dira, elev la Liceul „Tudor ” , a venit chef de-a primi . mașina. A luat mașina tadeși nu avea permis de ore și era sub influența al■‘■inlii Ajuns în comuna Vîrvoriț a, satul Ciutura, a reușit o ’ anța“ de a intra în conr cu autoturismul 2 DJ-9209, etatea lui Medenciu Cornel, era staționat regulamentar pe marginea drumului. Acum, va staționa el regulamentar. • Emen TUDOR Scandal si cutîte la ., .... ... , Cosoveni In urma consumului de Bătături alcoolice, în familia Pavel, din comuna Coșoveni, a izbucnit un scandal, în ziua de 30 octombrie. Ion Pavel, fiind în stare avansată cu ebrietate, și-a amenințat cu un cuțit soția, pe care a alungat-o din locuință, deranjînd liniștea publică. Gardianul public Florea Petrache, pe grupa Coșoveni, a luat măsuri în celor doi, pe care i-a s icpat cu amendă în valoare de 50.000 lei. Pe străzile Craiovei se fură ca la drumul mare Trei țigani, minori, au smuls de pe umărul Măriei Tănăsescu, în ziua de 30 octombrie, ora 8.30, geanta pe care o avea asupra sa. Aceasta i-a anunțat pe gardienii publici Vasile Hie și Marian Ivan, care se aflau în serviciu la patrulare. Gardienii au acționat, prinzîndu-i pe doi dintre țigani și recuperînd geanta furată, din care nu lipsea nimic. Făptuitorii, Florica Muș, în vîrstă de 13 ani și Florian Adăr, în vîrstă de 9 ani, au fost predați poliției. în urma cercetărilor făcute de polițiști, s-a stabilit că cei doi sînt autorii mai multor tîlhării și spargeri de magazine din municipiul Craiova. • Octavian JIATEESCU Wam Calafat, 31 octombrie 1995 La un an de la intrarea în activitate a detașamentului Calafat al Gardienilor Publici 15 gardieni publici pentru oraș în ședința ordinară a Consiliului Local Calafat, din 25 octombrie a.c., s-a hotărît angajarea a încă 15 gardieni publici pentru orașul port la Dunăre. Aceștia vor fi repartizați, de la 1 noiembrie a.c., după cum urmează: 6 pentru punctul tranzit vamă, 3 pentru Piața agroalimentară, 6 pentru satele aparținătoare Calafatului (cîte doi gardieni publici pentru fiecare sat), Basarabi, Ciupercenii Vechi și Golenți. Astfel, efectivul de gardieni publici angajați de Consiliul Local pe bază de contract se ridică la 25 (în prezent sunt 10). Evenimentul intrării pe rol, de la 1 noiembrie (sperăm nu doar pentru trei luni, pentru cît s-a încheiat contractul între Primăria Calafat și Corpul Gardienilor Publici Dolj), a celor 15 gardieni publici, coincide cu împlinirea unui an de la intrarea în funcțiune a Detașamentului Calafat al Gardienilor Publici, prin angajarea, la Uzina Termică, a 10 g.p. De atunci și pînă astăzi, din totalul de 192 cursanți (care au depus și Jurămîntul de credință la 30 octombrie 1994) au fost angajați 147 gardieni publici la: Calafat (Consiliul Local - 25, Uzina Termică - 10, S.C. Internațional G.P. -12, S.C. Industrial Conserv S.A. - 27, „Rama Trade“ - 4), Caraula - 2, Cetate -10, Ciupercenii Noi - 6, Desa - 3, Piscu Vechi - 5, Poiana Mare -13, Plenița (la B.R.D. Ag) - 3, Maglavit -10, Seaca de Cîmp - 6, Unirea - 9, Verbița - 2. • Stanca ION Mamă ucigașă Elena Dima, o fetiță de numai 4 ani, din Movileni, a fost ținta și victima agresiunii fatale a mamei sale, Ioana Dima, de 34 de ani, care, într-un moment de descărcare nervoasă, a lovit-o cu capul de pat și apoi a bătut-o cu sticla din care fetița bea lapte. Fetița a mai supraviețuit o zi la spital, cu diagnosticul: fractură de coloană vertebrală, fractură de mandibulă, hemoragie generalizată. • Dan BĂLĂȘESCU Un avocat timișorean a fost ucis în mod bestial La poarta din spate a cimitirului catolic din Mehala, unul din cartierele Timișoarei, a fost găsit, în data de 30 octombrie a.c., la ora 7,15, corpul neînsuflețit al unui bărbat. S-a constatat că victima primise peste 17 lovituri de cuțit. Decedatul este avocatul Romulus Giugilă, de 40 de ani, de la Baroul de Avocați Timiș. Poliția analizează două variante: acțiunea unui sadic sau răzbunare. Avocatul a avut unele legături cu mediile țigănești, iar acest mod de a ucide este tipic țigănesc. LEU Pe Ion Poenaru l-a costat 50.000 lei biletul la meci în data de 29 octombrie 1995, în comuna Leu s-a desfășurat un meci de fotbal, contînd pentru divizia C. în timpul meciului, Ion Poenaru, din Tîrgu Jiu, fiind în stare de ebrietate, a adus injurii și amenințări arbitrului de centru. Pentru aceste „complimente“, gardianul public Justin Feraru l-a amendat cu 50.000 lei amendă, conform Legii nr. 61/1991. • O.M. 196 / miercuri, 1 noiembrie 1995 Membrii Palatului Copiilor din Craiova vor pleca în Italia în perioada 3 - 5 noiembrie 1995, în orașu Venezia, din Italia, se va desfășura concursu de orientare turistică „Meeting Internazionale di Consa di Orientamento Venezia“, ia care participă reprezentanți ai cluburilor de copii din toată Europa. România va fi reprezentată de Asociația Sportivă „Pionierul“ din cadrul Palatului Copiilor Craiova. „Asociația noastră va fi prezentă cu șapte copii, care să reprezinte toate categoriile de concurs, respectiv 10 ani, 11 ani, 12-14 ani și 17 ani. Acești copii sunt elevi la Școala nr. 18, Școala nr. 3é și Liceul «Traian Vuia» dar sunt legitimați la noi și pregătiți de profesorul Emilian Minoiu. Sperăm ca din Italia să aducem măcar o medalie“ - ne-a declarat prof. Dorel Efrim, directorul Palatului Copiilor și președintele Clubului A.S. Pionierul Craiova. • Octavian MATEESCU Noi reglementări în circulația rutieră (VI) In continuare, vom prezenta modificările aduse activității de examinare a candidaților pentru obținerea permiselor de conducere. Așadar, permisul de conducere se obține pe bază de examen. Examinarea persoanelor în vederea obținerii permisului de conducere se efectuează la Inspectoratul General de Poliție, la inspectoratul de poliție județeană sau la Direcția generală de poliție a municipiului București pe raza căruia își au domiciliul sau reședința (în cazul cetățenilor străini). Prin excepție, absolvenții cursurilor organizate de școlile de pregătire a conducătorilor de autovehicule din categoriile sau subcategoriile „C, C1, D1“, precum și pentru tractoare, tramvaie ori troleibuze, vor fi examinați, pentru prima dată de poliția județeană sau la Direcția generală de poliție a municipiului București, pe raza căruia își are sediul școala respectivă. Persoana care solicită examinarea în vederea obținerii permisului de conducere trebuie să îndeplinească următoarele condiții: - să aibă vîrstă de cel puțin 18 ani, fac excepție: persoana care solicită obținerea permisului de conducere valabil pentru subcategoria A1, care trebuie să aibă vîrsta de cel puțin 16 ani; pentru categoria „C + É“ trebuie să aibă vîrsta de cel puțin 20 de ani; pentru categoria „D1 sau D“ trebuie să aibă vîrsta de cel puțin 21 de ani; să fie apt din punct de vedere medical și psihologic pentru conducerea autovehiculelor; - să fi absolvit cursurile unei școli de șoferi, organizate potrivit legii, pentru categoriile și subcategoriile „A, B1, B, C1, C, Dl, D“, precum și pentru tractoare, troleibuze și tramvaie; - să nu fi fost condamnat definitiv pentru una din infracțiunile prevăzute în art. 22, alin 4, din Decretul 328/66, cu excepția cazurilor în care au intervenit amnistia sau reabilitarea. Pentru admiterea prezentării la examen, candidatul va depune următoarele documente: - fișa de școlarizare, al cărei model se stabilește de IGP; - certificat de cazier judiciar; - chitanță de plată a taxei de examinare. Pregătirea practică a candidaților care solicită obținerea permisului de conducere valabil pentru categoriile A, B1 și B poate fi ofer*tioto ei rlfi indriir»tr\rîmrt/’v independenți. Candidații la examenul pentru obținerea permiselor de conducere vor fi examinați la proba teoretică de cunoaștere a regulilor de circulație și a elementelor de mecanică legate de conducerea în siguranță a autovehiculului, precum și la proba de conducere, corespunzător categoriei de autovehicule pentru care solicită permisul. Persoanele handicapate care se încadrează în baremurile minime de sănătate fizică și psihică, stabilite în acest sens, vor fi examinate la proba de conducere pe autovehicule adaptate infirmității lor. Rezultatul examinării se consemnează prin calificativul „Admis“ sau „Respins“. Candidații care nu promovează oricare din pro be sínt declarați „Respinși“. ín r* zul în care candidatul nu a permisul de conducere într-o perioadă de un an de la absolvirea școlii, pentru a putea fi programat în vederea unei noi examinări, va efectua un nou curs complet în cadrul unei școli pentru pregătirea persoanelor în vederea obținerii permisului de conducere. Alte dispoziții pe această temă, în următorul material: t Mr. Vișinel POPA Serviciul Poliției Rutiere Investițiile străine în sectorul bancar românesc totalizează 106.275 milioane dolari Investițiile străine reprezentînd aport la capitalul social al instituțiilor bancare din România totalizau, la 30 octombrie a.c., 106.275 milioane dolari, precizează surse autorizate din cadrul Agenției Române de Dezvoltare. Băncile române care au primit capital străin sunt în număr de 13, pe primul loc situîndu-se Banca Dacia Felix, la care partenerul elvețian a contribuit la capitalul social cu 20.618 milioane dolari, locul secund fiind ocupat de Banca Ion Țiriac, la al cărei capital social a participat și Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare cu 18.689 milioane dolari. Conform bazei de date a ARD, Credit Bank ocupa locul 3 din punct de vedere al participării străine la capitalul special al băncii, figurînd cu un aport de 11.204 milioane dolari, în care probabil că intră participarea firmei britanice Cosmopolitan de circa 11 milioane dolari, participare care a fost diminuată recent prin reevaluarea de către Adunarea Generală a Acționarilor. Participarea străină la capitalul social al unor bănci din România se prezenta astfel în data de 30 octombrie a.c.: Banca 1. Dacia Felix 2. Banca Ion Țiriac 3. Credit Bank 4. ABN AMRO Bank (România) 5. Banca București 6. Banca Columna 7. Banca Turco-Română 8. Banca Credit Pater 9. Robank 10. Banca Internațională a Religiilor 11. Banca de Credit Industrial și Comercial 12. Banca Albina 13. Banca Transilvania Ghite Sorin Voicu Partener străin Sita Investment A.G. BERD Popescu Steriu ABN AMRO Bank Alpha Romanian Holdings Manei Finanz AG Bayindir Holding A.S. Budapest Bank Balli Group PLC Zaid N Z Al Meleihi Jona Goldrich Tampieri Spa Capital 20618, 55 18689,20 11204, 00 10000,00 (mii dolari) 9500.00 8000.00 4756.00 4455.00 4249.00 3500.00 3000.00 250.00 201, 52 Director (deocamdată) provizoriu Prin ordinul lui Viorel Mărgineanu, ministrul Culturii, începînd cu data de 1 noiembrie, pe o perioadă de 30 zile, director al Complexului Național Sculptural „Constantin Brâncuși“ a fost numit Nicolae Diaconu, consilierul șef al Inspectoratului pentru Cultură Gorj. Dacă va face mai mult decît fostul director, senatorul Ion Mocioi, cu siguranță că mandatul îi va fi prelungit. De fapt, N. Diaconu a fost numit consilier șef tot pe o perioadă determinată, dar, constatîndu-se că-și face datoria, a fost menținut în funcție. Bine ar fi ca, și la Complexul Național de Sculptură „Constantin Brâncuși“, să se dovedească tot atît de eficient în administrarea și întreținerea moștenirii lăsate nouă, de geniul de la Hobița. ® Al. Doru ȘERBAN Dobînzile acordate de BRCE Dobînzile acordate de bănca pentru depozitele Persoane fizice la vedere 15% la termen 1 lună 3 luni 6 luni 35% 35% 32% după 12 luni pt. 100.000 - 32 mii lei Persoane juridice la vedere 15% la termen 1 luni 3 luni 6 luni 35% 35% 32% după 12 luni pt. 100.000 - 32 mii 9 luni 32% 9 luni 32% lei 12 luni 32% 12 luni 32% Ne-am interesat pentru dumneavoastră: FINANȚE - BĂNCI BANCA EUROPEANĂ PENTRU RECONSTRUCȚIE ȘI DEZVOLTARE (BERD) Str. Jean Louis Calderon nr. 38; sector 2; tel;: 312.22.32 ; fax: 312.22.33 BANCA MONDIALĂ Bd. Dacia nr. 83; sector 2; tel.: 210.18.04; fax: 210.20.22 FONDUL MONETAR INTERNATIONAL I Str. Lipscani nr. 25; sector 3; tel.: 615.50.20; fax: 312.07.88 Prognoza vremii MIERCURI: în țară, vremea va fi mai rece de cu ieri și în general închisă, cu cerul variabil, mai mult noros în cursul dimineții în zonele sudice, unde izolat va ploua slab. După-amiază, spre seară, cerul se va înnora în Crișana, Maramureș, nordul Transilvaniei și al Moldovei, unde pe alocuri va ploua, tot slab. La munte, la peste 1500 metri altitudine, precipitațiile vor fi și sub forma de lapoviță și ninsoare. Vîntul va fi prezenta unele intensificări la munte cu viteze de pînă la 55-60 km/oră. Temperatura aerului va avea valori maxime cuprinse între 8 grade în depresiunile intramontane și Maramureș și 14 grade in Cîmpia Română. Calitatea apei potabile in Craiova, în ziua de 31.10.1995 Clor = 0,26 - 0,30 mg/l (max. 0,50 mg/l) Amoniac = absent Azotiți = absenți Substanțe organice = 3,47 - 4,32 mg/l (max. 10 mg/l) Turbiditate = 1,1 - 3,3 □