Gazeta de Sud, februarie 1996 (Anul 2, nr. 268-292)

1996-02-01 / nr. 268

r Atacantul brașovean Ioan Viorel Ganea (născut la 10 august 1973) și-a manifestat dorința de a juca sub culorile „alb-albastre“, motiv pentru care s-a prezentat la Craiova și Poiana Brașov (în prima parte a pregătirilor). Din varii motive, el a părăsit „casa“ Universității și, surprinzător, a aterizat la casa Ana Electronic. A urmat un turneu al Rapidului (cu Ganea în lot) în Ungaria și Italia. De marți seara, el se află în Bănie! Directorul clubului, conf. Corneliu Stroe: „Am tratat din nou problema transferului atacantului Ganea la FC Universitatea. S-a discutat cu ambele părți impliipohondria este o stare maniacală. Chiar dacă este sănătos tun, visul lovit de ipohondrie inventează boli. Tot inventînd, suferă și el cu adevărat, dar prin contaminare, le provoacă și celor din jur suferințe. Este, de fapt, un bolnav închipuit, precum eroul lui Molière. Cu timpul, ipohondrul devine masochist, începe să-și trăiască condiția cu o plăcere nebună. Cam așa stau lucrurile și cu tranziția. A devenit diagnosticul unei maladii naționale. Parcă a căzut din cer și nu avem cum să luptăm împotriva ei. Este o fatalitate. Și precum la antici, fatalitatea trebuie acceptată cu umilință și nesfîrșită supușenie, în numele tranziției, trebuie să răbdăm tot ceea ce înseamnă sărăcie. Se spune că dacă nu era tranziția, trăiam altfel. Aici părerile care: FC Brașov și jucătorul în cauză. Din moment ce Ganea se află la Craiova, se înțelege că am căzut de acord asupra transferului (partea financiară), urmînd a se definitiva actele în perioada următoare“. Avînd acordul clubului FC Brașov, Ganea va participa la turneul Universității în Italia, dar nu pleacă mîine, deoarece n-are pașaport! După toate probabilitățile, el va ajunge la Telese Terme în prima parte a săptămînii viitoare. Evident, dacă se realizează transferul pînă mîine, Universitatea îl solicită pe Ganea definitiv la Craiova. • Ion JIANU  n sînt împărțite. Unii (cei mai mulți) regretă absența minimului precar de dinainte. Alții rămîn prostiți în fața agoniselii fabuloase a cîtorva. Prostiți, dar admirativi și invidioși, în tăcere, în acest caz, avem de-a face cu un studiu sociologic pe termen lung. Cam cît tranziția. Culmea e că tranziția ne este prezentată ca o situație necesară. însuși președintele țării afirmă că datorită ei se confruntă cu mari probleme și celelalte țări din fostul bloc comunist. Dar nu se menționează că fostele țări surori construiesc, acum, cu osîrdie, că investitorii străini nu fac acolo doar vizite protocolare, ci se și implementează (alt termen drag oficialilor noștri, repede ajustați la noul limbaj al economiei de piață). în vremuri mai apropiate, Televiziunea Romana (oficiala și dependentă) ne bombarda cu știri despre „răsunătoarele“ succese ale țărilor din Est. Acum, Actualitățile Televiziunii (oficială și independentă) nu mai suflă o vorbă despre ce se întîmplă (de bine) pe acolo. Să nu greșim. Mai aflăm că și pe acolo pică cîte un cap politic. Ca să nu mai vorbim de intensa mediatizare a venirii la putere în Polonia a unui fost demnitar comunist (altfel tînăr, prezentabil și dinamic). Dar s-a trecut sub tăcere că unii dintre comuniștii polonezi erau de mult cu un picior în Occident. Așa încît, pentru români (se înțelege, cei care conduc) tranziția este o salvare. Altfel, n-ar fi justificabil tîrîșul spre anul 2000. • Romulus DIACONESCU Conferințe de presă ______ la Inspectoratele de Poliție Județene Și în Gorj a început ofensiva P.D.S.R. Peștele cel mare îl înghite pe cel mic în perspectiva campaniei electorale, partidul de guvernămînt, care la alegerile trecute a înregistrat rezultate nesatisfăcătoare în Gorj, a hotărît să editeze „Corn democratic“, periodic al Organizației Județene P.D.S.R. reportaje“, organ de presă al Partidului Român pentru Noua Societate, Filiala Gorj, înregistrat și la Biblioteca Academiei Române la cota Pili 47142. Lucru pe care, dacă nu-l știau din altă parte, îl puteau afla consultînd „istoria presei gorjene“, lansată pe 25 ianuarie 1995, în care, la pag. 167-168, în catalogul cronologic al publicațiilor, figurează periodicul mai sus menționat, în consecință, întrucît nu a fost consultat și nu i s-a cerut acceptul, președintele P.R.N.L. Gorj, Ion Iacobescu, a declarat că se va adresa justiției pentru infracțiune de presă. El va solicita o despăgubire morală de 50 milioane de lei pentru ducerea în eroare a electoratului gorjean, care ar putea crede că P.R.N.L. a fuzionat cu PDSR. • Ion TARBAC GORJUL DEMOCRATIC Cu toate că este realizat pe format mare, la culoare, colectivul de redacție nu a oferit cititorilor un „Cuvînt înainte“ de prezentarea intențiilor imediate și de perspectivă. Noi, colegii de breaslă, salutăm apariția sa în peisajul publicistic al presei gorjene, dar nu putem trece cu vederea abaterea de la deontologia profesională. Sub numele „Gorjul democratic“, în perioada decembrie 1990-mai 1991, și se află în continuare, a apărut la Tîrgu Jiu un „jurnal de opinii, informații și iulZD A «Ic SUD Slujitorii lui Mincu și șefii pediatriei galațene spun ca Nou născuții mor „natural" și de „stresul" mamelor Alertați de relatările presei, Ministerul Sănătății a trimis o Comisie la Maternitatea Buna-Vestire din Galați. Cei doi membri ai echipei de control au verificat și spitalele din Galați și Tecuci. Concluzia Comisiei MS și a CSJ Galați a fost că „nou-născuții decedați (trei din Brăila și unul din Galați) au prezentat la naștere un risc obstetrical și aceste cauze nu au nimic comun cu sindromul Brăila“ - a declarat cotidianului „Viața liberă“ din Galați dr. Aurel Nichita, directorul Spitalului de Pediatrie Sf.loan și metodologul județului în probleme de pediatrie. Acesta denumește drama petrecută în maternitatea Brăila „psihoză“, în același cotidian gălățean, dr. Chitic afirmă că „gravidele de la Brăila sunt stresate și nu au carnetele de sănătate la ele“. Președintele Ion Iliescu, un cetățean model într-un interviu acordat, marți, postului de televiziune particular „ANTENA 1“, avînd ca temă fenomenul corupției, președintele Ion Iliescu a apreciat că „cel mai grav fenomen“ care se manifestă la ora actuală în societatea românească este „coruperea funcționarului public“. Accentuînd asupra „incompatibilității“ dintre funcțiile publice și implicarea în afaceri, președintele Iliescu a apreciat că se impune adoptarea de urgență a două legi esențiale: statutul parlamentarului și, respectiv, cel al funcționarului public. Exemplificînd, domnia sa a opinat că „practicarea avocaturii ar trebui să fie incompatibilă cu calitatea de parlamentar“. Totodată, șeful statului a reafirmat necesitatea declarării averilor dobîndite atît înainte de 1989, cît și ulterior, la intrarea într-o funcție publică și la părăsirea acesteia. Ion Iliescu consideră că fenomenele de corupție a funcționarilor publici „afectează climatul și moralitatea socială și subminează încrederea cetățenilor“. Subliniind faptul că fenomenul corupției nu este particular numai pentru România și că acesta a existat și în sistemul totalitar, președintele Iliescu a arătat că, în prezent, corupția se manifestă printr-o mare diversitate a formelor: mita, furturile, evaziunea fiscală, contrabanda. „Cei care încalcă legea nu se vor bucura niciodată de sprijinul meu“, a menționat președintele Ion Iliescu, subliniind, în schimb, că îi apreciază pe cei care „cîștigă prin crearea de valori, prin muncă cinstită“. Nu în ultimul rînd, Ion Iliescu a ținut să precizeze că a refuzat orice fel de facilități, că își plătește toate impozitele la stat și că în statutul său nu s-a schimbat nimic, salariul net care i se cuvine conform legii fiind de un milion de lei. Irui soltenilor de pretutindeni La Prefectura Dolj se fac analize idei Ieri, în prezența factorilor de răspundere de la nivelul Prefecturii și Consiliului Județean Dolj, a avut loc ședința extraordinară de lucru a Comisiei administrative, avînd următoarea ordine de zi: • Raportul privind activitatea economică, socială, culturală și administrativă din județ în perioada noiembrie 1992 - noiembrie 1995, cu patru capitole: 1) Mutații semnificative în fenomenele economice și sociale în ultimii trei ani; 2) Starea economiei; 3) Evoluții în domeniul social. Protecția socială; 4) Starea administrativă. • Calendarul activităților prioritare din A In aceste zile de tranziție: Telefonul util Secția Consulară a Ambasadei SUA, redeschisă zilele trecute, poate fi contactată de luni pînă vineri, între orele 7.30-15.00, la telefonul 01/210.40.42, interior 313, județ în trimestrul I a.c., care cuprinde: activitatea economică, restructurarea și privatizarea, măsuri în domeniul bugetar, fiscal și social, combaterea corupției și a fenomenului infracțional, administrația publică. în cadrul acestuia s-a propus includerea studiului de fezabilitate pentru protecția mediului din județ și a programului de rezolvare a problemei locuințelor. • Programul privind acțiunile și măsurile stabilite în județ, potrivit strategiei economico-sociale a guvernului pe anul 1996. • George MITRICOF FORTUL SECOLULUI în ziua de 30.01.1996, orele 11.00, subofițerii Postului de Poliție Măceșu de Sus au fost sesizați de Pampu Emil, de 67 de ani, pensionar din localitate, că autori necunoscuți au pătruns în beciul locuinței sale, de unde au sustras o damigeană de 30 litri cu vin, o damigeană de 10 litri cu țuică și 10 bucăți slănină, în valoare totală de 50.000 lei. în urma cercetărilor efectuate au fost identificați autorii faptei în persoana lui Barbu Ion, de 49 ani și Chițu Oprea, de 42 ani, fără ocupație, ambii din localitate. Celor în cauză li s-a întocmit dosar penal. . .*)0 La sediul redacției se vor ' 9 -K D* trimite copii xeroxate după dhitanțele abonamentelor. Pe data de 28 a fiecărei luni va .'.'-Miffik sift avea loc tragerea la sorți, în cifre prezenta a 5 cititori abonați. TOMBOLA ABONAȚILOR in fiecare lună unul dintre abonații Gr(l>§) va cîștiga două milioane de lei prin tragere la sorți Abonamentele se fac, pînă în penultima zi lucrătoare a fiecărei luni, la RODIPET sau la Poștă, GdS fiind înscrisă în „Lista Catalog a publicațiilor interne difuzate în țară și străinătate ■ 1996“ la nr. 1045