Gazeta de Sud, februarie 1996 (Anul 2, nr. 268-292)

1996-02-01 / nr. 268

GASCETA de SUD Gorj- Săptămîna culturii populare Sub egida Inspectoratului pentru Cultură al județului Gorj, în perioada 5-11 februarie a.c. se desfășoară în Gorj -Săptămîna culturii populare, organizată de Centrul Județean al Creației și Muzeul Gorjului. Ciclul de manifestări cuprinde vernisarea unei expoziții de sculptură, de pictură și pictură naivă, de artă populară, de fotografie pe teme etnografice și ecologice, spectacole susținute de Ansamblul Artistic Profesionist „Doina Gorjului“ la Casa de Cultură a Sindicatelor Tîrgu Jiu (luni, 5 februarie) și de formații artistice de amatori din județ; o gală a filmului pe tema: „Muzeul sătesc, între necesitate și interes“ și „premise ale cercetării și valorificării tradițiilor locale“, lansări de cărți și reviste. • Ion TARBAC MAGAZIN De vineri, în chioșcurile RODIPET și la difuzorii particulari: „OBIECTIV MAGAZIN“ 4/’96 Conține programele PRO TV, TVR, TV SATELIT SUMAR: • „Interpreții“ Ion și Antoaneta Dobrescu, despre inspectorul general din Dolj: „Săseanu joacă după cum îi cîntăm noi!“ • Lista VIP-urilor craiovene privatizate pe Calea București • în Olt curg abuzurile „funciare“ • Semne rele anulate, se apropie alegerile • Cazul Teacă se ascute! • Marile scandaluri de corupție • Confesiunile explozive ale unui colonel USLA • America văzută de un... consilier român (III) • La magazinul „Franciza“, șobolanii se tem doar de pisici • Apariții și dispariții misterioase • 7 idei greșite despre căsnicie • Pentru că îi căzuseră ciorapii, Elena Ceaușescu a dispus o anchetă t Vremea în februarie • Spirite care... operează • Fiicele risipitoare ale Hollywoodului • Horoscop • Starurile divorțează și se împacă • Rusia recunoaște: există Cernobîluri plutitoare • Integrame, matrimoniale • Hoții de ochi în 10 februarie a.c., de la Primăria Craiova în Transnistria 0 delegație craioveană la locul de detenție al lui Ilie Ilascu In urma hotărîrii Consiliului Local al Primăriei municipiului Craiova, începînd cu 30 ianuarie a.c., o delegație de consilieri se va deplasa în Basarabia pentru a oferi familiilor celor întemnițați în Transnistria bunuri constînd din: cărți, alimente, îmbrăcăminte și încălțăminte. Din informații de ultimă oră oferite cotidianului nostru de Victor Ștefănescu, consilier municipal, aflăm că, în urma demersurilor făcute la Ambasada Republicii Moldova la București, s-a obținut aprobarea pentru accesul delegației la locul de detenție al lui Ilie Ilașcu și al celorlalți deținuți. Precizăm că delegația va pleca în data de 10 februarie a.c. Cei care doresc să contribuie concret la această acțiune sunt rugați să se adreseze Consiliului Local al Primăriei municipiului Craiova, dlui Stamatescu Marin, șeful serviciului Protocol,t C.l. Acțiunea națională pentru eliberarea lui Ilie Ilașcu și reîntregirea României în ședința Consiliului Local din 30 ianuarie 1996, la propunerea consilierului municipal Victor Ștefănescu, a fost aprobat, prin vot nominal, un Apel prin care toate Consiliile locale ale municipiilor din țară sunt invitate să adere la Acțiunea Națională pentru eliberarea lui Ilie Ilașcu și reîntregirea României. • Constantin ILIE Răspundem cititorilor Lazăr Stan, din Predești, este handicapat, gradul II de invaliditate. Ultimul ajutor special lunar l-a primit în august 1995. De la Inspectoratul Teritorial de Stat pentru Handicapați Dolj am aflat că, prin Decizia 276585, Lazăr Stan primește, cumulate, ajutorul special și pensia C.A.P. în august, a primit atît suma pentru luna respectivă, cît și pentru septembrie. Din cauza lipsei fondurilor, s-a întîrziat plata pentru lunile următoare. Pentru octombrie, va primi banii pînă în 15 februarie, urmînd ca pentru noiembrie și decembrie să-i revină la sfîrșitul lui martie. Mirela SCĂRLĂTESCU Colegiul Universitar din Drobeta Turnu Severin are un nou director Printre hotărîrile luate în ședința de luni, 29 ianuarie a.c., de Senatul Universității din Craiova, a fost și aceea prin care conf. univ. dr. Costel Petcu a fost numit în funcția de director al Colegiului Universitar din Drobeta Turnu Severin. El îi succede, în această calitate, prof. univ. dr. Constantin Roșea, de numele căruia sînt legate, întro măsură considerabilă, începuturile învățămîntului universitar severinean. Conf. dr. Costel Petcu va fi ajutat, în calitate de secretar științific, de conf. dr. ing. Marin Mihnea, de la Facultatea de Mecanică a Universității craiovene. Eugen MĂICĂNEANU Electroputere - la început de un Holdingul Electroputere și-a asigurat, pînă acum, pentru anul 1996, contracte în valoare de 125 miliarde lei, din care o pondere însemnată le dețin cele cu partenerii externi. Nu lipsită de dificultăți, îndeplinirea clauzelor acestor contracte, din ce în ce mai exigente, ridică probleme importante legate de calitatea produselor sau adaptarea la cerințele beneficiarilor. De exemplu, în această perioadă se va desfășura o importantă acțiune pe linie de asigurare a calității, respectiv auditul derulat de renumita firmă SGS. Bogata experiență a specialiștilor de aici garantează depășirea dificultăților, iar comenzile ferme, existente sau în curs de concretizare, vor permite, în perioada următoare, o creștere salarială sensibilă. Ira atenția persoanele i;.r Italicii cap • Persoanele cu handicap, asimilabil gradelor I și II de invaliditate, sînt așteptate la sediul ISTH - Dolj, avînd asupra lor adeverințele de venit agricol și venit impozabil. • Pentru acordarea gratuită a protezelor, artezelor, aparatelor ortopedice, cărucioarelor, sînt necesare următoarele acte: recomandare medicală în două exemplare; copie certificat de naștere sau B.I.; adeverință de elev sau student; cerere; dosar pentru copii, iar pentru adulți - recomandare medicală; copie certificat de persoană handicapată; copie Bl. adeverință cu venitul impozabil; anchetă socială; cupon pensie (dacă este cazul); dosar. Adresa Inspectoratului Teritorial de Stat pentru Handicapați - Dolj: str. Brîndușa nr.18, Craiova. • M. S. 3 Audiențe • Prefectură: subprefect Marin Nicoli - 9-11 Finii * Consiliul Județean: vicepreședinte t o Inel Florea-14-16 • Consiliul Municipal: secretar Anghel Rădulescu -13-17 • Direcția Muncii: șef Oficiu pensii de stat Ileana Ciutan - 8-12 • Judecătoria Craiova: președinte Dan Spînu - 10-13 • Parchetul Judecătoriei Craiova: prim-procuror adj. Genel Ghică 12-15 • IPJ: șef Inspectorat col. Ion Negoiță 11.30-13.00 • Pașapoarte: șef serviciu col. Ion Balilescu 12.30-13 • Poliția Municipală: șef poliție col. Teodor Radu 13-15 • Direcția Generală a Finanțelor: dir. impozite și taxe, Roland Căldărușe 9-13 • Administrația Financiară a municipiului Craiova: 12-14 6 Virgil Popescu, vicepreședinte al Consiliului Municipal; • INSPECTORATUL JUDEȚEAN DE POLIȚIE - șef brig, poliție ord. pub. lt-col. Ioan Bulzan, joi, orele 14-16 ; Consiliul Județean: vicepreședinte Petre Stăvăroiu; • Poliția Județeană: col. Marin Ilincescu, adj. șef Inspectorat, orele 11-13; • Judecătorie: președinte :Gh. Bonciu, orele 10-13;■ Prefectură: director general Tănasie Cristinel, ora 9.00.; • Consiliul județean: vicepreședinte Pantelimon Manta, orele 9.00- 12.00; • Primărie: primar Murea Victor, ora 9.00; Poliția Județeană: adj. șef, inspectorat, col. Burghiu Ion, orele 14.00-16.00; 268 / joi, 1 februarie 1996 IV Semnal editorial „Pandurii din Țara Românească“ * 9 La Liceul Militar „Tudor Vladimirescu“ din Craiova a avut loc lansarea lucrării „Pandurii din Țara Românească“, de conf. univ. dr. Vladimir Osiac, noul decan al Facultății de Litere și Istorie, Universitatea din Craiova. Apărută la Editura „Scrisul Românesc“, sub redacția dr. Tudor Nedelcea, cartea marchează împlinirea, în 1996, a 175 de ani de la Revoluția din 1821, condusă de Tudor Vladimirescu. Semnificația și conținutul lucrării au fost prezentate tinerilor militari ai școlii, cu pertinență științifică, de prof. univ. dr. Ion Pătroi, șeful catedrei de istorie și de conf. univ. dr. Dumitru Otovescu, de la catedra de filozofie a Universității craiovene. • Florea MIU Emil Albișor, la a doua carte Nume familiar iubitorilor de poezie mehedințeni, Emil Albișor se află, de cîteva zile, în librăriile Severinului cu a doua sa carte de versuri, „Compania de sunete“, apărută la Editura „Lumina“ (lector: Dumitru Dem. Ionașcu). Debutînd cu o „Expunere de motive“ și încheindu-se cu o „închinare“, placheta are o structură frapant simbolică - șapte secvențe („Stări“), cuprinzînd fiecare cîte șapte poeme („ordine de zi“) - și se dorește un elogiu adus „nopților verbului“, mai limpede spus capacității infinit semnificante a cuvîntului. • E. M. Hoiéire privind modificam și completarea Regulamentului pentru aplicam Decretului nr. ß/1%6 Înmatricularea și radierea autovehiculelor a remorcilor Permisul de conducere și subcafepiile de subvehicule pentru care este valabi ART. 120 - Posesorii permisului de conducere sunt obligați să solicite eliberarea unui nou permis de conducere la schimbarea oricăror date înscrise în vechiul permis de conducere. ART. 121. Pierderea, furtul sau distrugerea permisului de conducere trebuie declarate în termen de 48 de ore de la constatarea faptului unității de poliție celei mai apropiate, care va elibera o adeverință în acest sens. în termen de 15 zile de la declararea pierderii, furtului sau distrugerii permisului de conducere, titularul acestuia este obligat să solicite eliberarea unui alt permis de conducere. ART. 122. Noul permis se eliberează de către unitatea de poliție în raza căreia titularul își are domiciliul (sau reședința, în cazul cetățenilor străini), în baza adeverinței menționate mai sus și a dovezii de publicare în Monitorul Oficial al României pentru declararea nulității documentului pierdut sau furat. ART. 123. Conducătorii auto care practică activitatea de taximetrie trebuie să fie atestați în acest sens, în baza unor instrucțiuni elaborate de Ministerul de Interne și Ministerul Transporturilor, de către inspectoratele de poliție județene sau de către Direcția generală de poliție a municipiului București. (Amendă 100-300.000 Iei) Posesorii permiselor de conducere eliberate pînă la intrarea în vigoare a prezentei hotărîri sunt obligați să solicite schimbarea acestora pînă la 31 decembrie 1997. Posesorii certificatelor de înmatriculare eliberate pînă la intrarea în vigoare a prezentei hotărîri sînt obligați să solicite schimbarea acestora pînă la 31 decembrie 1998“. ART. 148. Cu ocazia schimbării permiselor de conducere, echivalarea dintre vechile și noile categorii și subcategorii se va face după cum urmează: - categoria C cu categoria A; - categoria A cu categoria A; - categoria B cu categoria B; - categoria C cu categoria C; - categoria D cu categoria D; - categoriile B, C și E cu categoriile B+E și C+E; - categoriile C și E cu categoria C+E; - categoriile C, D și E cu categoriile C+E și D+E; - categoriile B, C, D și E cu categoriile B+E, C+E și D+E; - categoria F cu mențiunea Tr; - categoria H cu mențiunea Tb; - categoria I cu mențiunea Tr. Art. II. Orice altă dispoziție contrară prevederilor prezentei hotărîri se abrogă. MINISTERE MINISTERUL TRANSPORTURILOR Bd. Dinicu Golescu nr. 38; tel.: 223.20.60, 223.06.60; fax: 312.07.72 MINISTERUL COMUNICĂRILOR Bd. Libertății nr. 14; tel.: 400.11.00; fax: 400.15.56 tpioza vremii Vremieje vă fi mai rece decit miereuri în toată țara. Se vor înregistra temperaturi minime cuprinse înt^j>l £ 1^L^8^nT#i codomer în depresiuni. Temperaturile maxime se vor încadra în general între -10' și • 2 °. Se va forma ceață, asociată și cu depunere de chiciură în zonele intercarpatice. Vineri se va produce o creștere ușoară a valorilor termice fată de cele din ziua precedentă, în zonele deluroase, în rest va fi încă o vreme rece. Grosimea stratului de zăpadă: Sinaia cota 1400 - 155cm; Vf. Omul - 100cm; Bîlea Lac - 128cm; Predeal - 37cm; Paring - 24cm; Semenic - 80cm; Cristianu Mare 42cm; Vlădeasa - 22cm; Rarău -58cm; Cheia - 26cm . compensate 242. Imipraminum 243. Indapamidum 244. Indometacinum 245. Inosinum 246. Interferon Alfa 247. lohexolum 248. lopamidolum 249. lopromidum 250. lotrolanum 251. Ipratropium Bromidum 252. Iron Sorbitex 253. Isoconazolum 254. Isoprenaiinum 255. Isosorbidi Dinitras 256. Isosorbidi Mononitras 257. Isotretinoinum 258. Isradipinum 259. Itraconazoium 260. Josamycinum 261. Kalli Chloridum 100 pesetas span. - 2103 1 dolar australian -1967 1000 lire turcești - 421 liră egipt. - 780 1 ECU - 3258 1 DST - 3850 1 leu moldovenesc - 583 Cursurile de referință ale Băncii Naționale a Homamei, cu valabilitate -m 'tina de 1 februarie 1801 dolar - 2650 1 marcă germană -1778 100 yeni japonezi - 2471 1 liră sterlină - 3986 1 franc elvețian - 2185 1 franc francez - 518 1 gulden olandez -1586 100 lire italiene -166 1 dolar canadian 1922 1 franc belgian - 86 1 coroana daneză - 459 1 coroană norvegiană - 406 1 coroană suedeză 360 1 șiling austriac - 253 1 marcă finlandeză - 680 1 liră irlandeza - 4134 100 drahme grecești - 1072 100 escudosport. - 1713