Gazeta de Sud, aprilie 1996 (Anul 2, nr. 319-342)

1996-04-01 / nr. 319

Dr. Doru Mihai Dobricu, deputat PSDR, declară: „La alegerile generale din anul acesta nu voi mai candida sub nici o formă!66 Luni, 1 aprilie 1996 • Anul II, numărul 319 • 10 pagini, 250 lei Terenuri minate pentru „vacile nebune" In timp ce toți consumatorii au interzis importul de carne de vită din Marea Britanie, în paginile unui cotidian din Phnom Penh a apărut, vineri, soluția „salvatoare“: animalele bolnave să fie trimise în Cambodgia și lăsate libere pe cîmpurile de mine existente aici; în felul acesta, cele 11 milioane de „vaci nebune“ ale Marii Britanii vor rezolva problema celor 11 milioane de mine, dispuse în toată Cambodgia încă din timpul îndelungatului război civil. „Planul este simplu, practic și va face carne tocată imediat din această problemă“, se arată în articolul citat de Reuter. LUPTA ÎMPOTRIVA MAFIEI Vineri, 29 martie, a avut loc, la sediul Ministerului de Interne, întîlnirea Procurorului Național Antimafia din Italia, dr. Bruno Siclari, cu reprezentanții mass-media Distinsul oaspete a avut convorbiri fructuoase cu președintele României, Ion Iliescu cu ministrul de Interne și cel al Justiției, cu șefii Jandarmeriei, Poliției și SRL Procurorul italian a declarat presei că, în România, dimensiunile criminalității organizate sunt, pentru moment, modeste comparativ cu cele din Italia. In prezent, criminalitatea în România poate fi combătută dacă se acționează energic, cu forță, a precizat Siclari. Vizita demnitarului italian a avut drept scop găsirea soluțiilor cu caracter preventiv și pentru combaterea actelor mafiote în această zonă a continentului. S-a precizat faptul că se poate acționa cu succes dacă există un efort concertat între Ministerul de Interne și Ministerul Public din România. Conferință de presă la PRM Mehedinți „Fără atacuri la persoană, dar cu atacuri la infractori" Corneliu Vadim Tudor, președintele PRM, susține că surse din interiorul MI și SRI l-au informat că, înaintea alegerilor din 1992, liderul PDSR, Adrian Năstase, a primit 1.000.000 de dolari de la Zaher Iskandarani, care au fost folosiți în campania electorală a președintelui Iliescu și a PDSR. De asemenea, liderul PRM afirmă că deține dovezi despre implicarea lui Adrian Năstase și a lui Sever Mureșan în „operațiunea de falimentare deliberată a băncii DACIA FELIX“. „Numele lui Adrian Năstase revine, obsesiv, pînă la saturație, în presa de toate orientările, asociat cu numele unor gangsteri dovediți, precum Marcel Ivan, Gigi Kent, Gigi Boieru și Zaher Iskandarani“, a concus președintele PRM. Referindu-se la vizitele întreprinse de președintele Ion Iliescu în Armenia, Georgia și Azerbaidjan, Corneliu Vadim Tudor și-a exprimat „insatisfacția“ față de „miza mică și rezultatele modeste“ ale acestora. El l-a criticat pe șeful statului pentru folosirea limbii ruse în cursul unor convorbiri, asemuindu-l cu „nedemnul președinte al Republicii Belarus, care forțează unirea cu Rusia împotriva voinței cetățenilor propriei țări“. Președintele PRM a negat vineri, că, împreună cu Gheorghe Funar, președintele PUNR, i-ar fi trimis o scrisoare liderului ultranaționalist rus, Vladimir Jirinovski. „Așa-zisa scrisoare este un fals grosolan și o diversiune a directorului SRI, Virgil Măgureanu“, a afirmat CV Tudor la conferința de presă săptămînală a PRM menționînd că nu exclude posibilitatea ca Măgureanu să fi încercat, de 1 apri /ăin., H. f Statele Unite luptă să integreze China în comunitatea internațională Adio, Genesis! Renumitul cîntăreț britanic Phil Collins a spus adio grupului rock Genesis căruia i se alăturase în 1970 ca baterist. Membrii fondatori ai trupei, Mike Rutherford și Tony Banks, sunt deciși să continue activitatea în formația al cărei prim album „From Genesis To Revelation“ a fost lansat în 1969. Collins este decis să se dedice în exclusivitate carierei solo și se gîndește să compună și muzică pentru film pe care să o adauge albumelor sale foarte bine vîndute. ‘ Flăcări In noapte Sîmbătă noaptea, în jurul orei 2.30, pe strada Theodor Aman (fostă Aleea 6 Martie), cartier Mofleni, Craiova, a izbucnit un incendiu de proporții. Cauza principală a constituit-o o defecțiune produsă la instalația electrică a unui autoturism proprietate personală, ce se afla parcat în garajul lui Constantin Velcu. Un vecin, care venea de la o petrecere, a observat norii de fum ce ieșeau din încăpere. Alertat, Constantin Velcu a turnat un bidon cu apă peste mașină, după care a îndepărtat alte două autoturisme, un Ford Scorpio și un Volkswagen Passat, care se aflau în apropierea garajului. în acest timp, flăcările au cuprins garajul. In urma intervenției prompte a vecinilor și a echipajului de pompieri condus de plutonier major Bogdan Haralambie din cadrul Companiei a lll-a a Grupului Județean de pompieri Dolj, incendiul a fost localizat și stins. Ajungînd în scurt timp la locul incidentului, echipa GdS a obținut mai multe informații de la Constantin Velcu: „Nu mi s-a întîmplat niciodată așa ceva. Mulțumesc lui Dumnezeu că am reușit să salvez celelalte două autoturisme. După izbucnirea incendiului, a fost imposibil să mai intru în garaj și n-am mai putut să fac altceva decît să-mi privesc mașina cum arde. Tot ce se afla în garaj a fost distrus în totalitate. Aproape 20 de milioane de lei au ars sub ochii mei!“ ! Alina TÎRZIU Nici un scenariu nu poate fi gîndit pînă la capăt, în afară de creativitatea pur tehnică, unde logica numerelor este de neocolit. Marin Preda mărturisea că cele mai mari bătăi de cap le avea nu cu începuturile, ci cu finalurile de roman. Desigur, la profesionistul scrisului, inspirația are un rol de o mare importanță. Nu știi cînd vine. Și nici nu o poți provoca. în politică, devenită istorie ca destin al unui popor, provocarea scenariului nu mai e o chestiune doar de ordin personal. Din păcate, toți dictatorii au crezut altfel. S-au întîmplat și alte lucruri. Pe care unii le credeau irealizabile. E vorba de căderea comunismului. Nu mai e un secret că SUA au cheltuit enorm pentru această demolare. Totodată, a trebuit să apară un Gorbaciov, care să-și dea seama că sistemul nu mai merge. Costurile erau prea mari pentru o ideologie și un mecanism falimentare, însă cum nimeni nu e profet în țara lui, nici americanii nu au prevăzut adevăratele consecințe. Cine ar fi bănuit că naționalismul va reizbucni cu furie în fostul bloc estic? Cine ar fi prevăzut tragedia Iugoslaviei, țară pe care Occidentul a folosit-o mult timp ca vîrf de lance în coasta Răsăritului? între timp, americanii s-au mai îmbogățit cu o mafie, cea rusească, și acum se plîng de agresivitatea ei nemăsurată. Dacă cea băștinașă mai păstra o anumită onorabilitate, dînd lovituri în locuri oarecum previzibile, cea rusească acționează de-a dreptul stupefiant. Mulți dintre membrii ei au emigrat prin anii '30. Unii se declarau disidenți politici, dar, se vede treaba, aveau cu totul alte apucături. Valurile de emigranți, pornite din sărăcăcioasele state asiatice, i-au speriat într-atît pe occidentali, încît aceștia nici nu mai vor să audă de legea drepturilor omului, inventată de ei. Emigranții au devenit un pericol pentru șomerii autohtoni. Potențiali sau reali. Statele occidentale nu mai au chef să-i stipendieze pe cei atrași de bunăstare. Fiindcă și belșugul trebuie bine chibzuit pentru a-i menține standardul ridicat. Chiar simplii turiști din Est devin suspecți. Dacă nu se mai întorc pe la casele lor? Și astfel ante-decembristul embargou ideologic de a te deplasa în Occident s-a transformat într-unul economic. Oricum, pe românul onest visul de a vedea ce se mai întîmplă prin alte părți îl costă foarte mult. Atunci, în cel mai bun caz, recurge la televiziunea prin cablu. Sau la o vizită în satul natal, bucolic și destul de pirpiriu. t Romulus DIACONESCU VREMtLEA IN OLTENIA Vremea se ameliorează din punctul de vedere termic. Cerul va fi variabil în prima parte a zilei. Izolat va ploua, iar la deal și la munte precipitațiile vor fi mixte. Vîntul va sufla slab pînă la moderat. Temperaturile maxime se vor încadra între 5 ° C și 10 ° C. Cîrțu și-a regătit plecarea? Referitor la declarațiile făcute massmedia de către antrenorul principal Sorin Cîrțu, Președintele Consiliului de Administrație al FC UNIVERSITATEA, prof. Eugen Arnautu, a făcut următoarea declarație: Conform contractului încheiat, vom analiza rezultatele pe care echipa le-a obținut sub actuala conducere tehnică după încheierea campionatului și atunci vom lua o hotărîre. După cum se știe, prin contractul pe care clubul l-a încheiat cu antrenorul, acesta s-a angajat să pregătească echipa astfel încît ea să cîștige dreptul de participare într-o cupă europeană. Poate că antrenorul Cîrțu - căruia i-am acordat toată încrederea și sprijinul necesare în această perioadă, care nu a fost ușoară - a anticipat că Universitatea nu-și va atinge obiectivul propus și, prin aceste declarații, și-a pregătit eventuala plecare. Deocamdată, n-am alte comentarii de făcut. Consiliul de Administrație nu i-a imputat nimic antrenorului Cîrțu și consider victoria obținută sîmbătă în fața Naționalului drept un balon de oxigen. „Organizarea și conducerea dinamică a campaniei electorale pentru alegerile locale" în perioada 29-30 martie, Institutul pentru Utilități Publice și Protecție Socială București a organizat, la Liceul „Gheorghe Chițu“ din Craiova, un curs de pregătire intitulat „Organizarea și conducerea dinamică a campaniei electorale pentru alegerile locale“. Seminarul s-a înscris în cadrul procesului de democratizare locală a României El și-a propus să ofere candidaților PDSR Dolj la alegerile locale instrumente de conducere a unei campanii electorale pornind de la ilustrarea unui caz concret din Europa Occidentală (Franța). Au participat: Adrian Barbu, expert consultant la Centrul Teritorial pentru Perfecționare Profesională a Reprezentanților Aleși și a Funcționarilor din Administrația Publică Locală, Dan Banciu, director general la Institutul pentru Utilități Publice și Protecție Socială și Guy Slaine Coustal, raportor francez al intrării României în Consiliul Europei, expert în dezvoltare pe plan local și comunicare publică, director al „L'Entreprise de Développment Européen“ (Franța). Seminarul s-a încheiat cu un test de evaluare a pregătirii candidaților propuși de PDSR pentru alegerile locale.  Marinela VOINEA GAZETA de SII» — ziarul oltenilor de pretutindeni Tombola abonaților din luna aprilie 4 premii de 500.000 de lei! Trimiteți la redacție copia după chitanța de abonament pe luna aprilie sau chitanța în original Numai așa puteți cîștiga! Puterea tînjește după anii '70-'80, iar Opoziția după perioada interbelică Lupta pentru Primăria Slatinei se va da sub deviza: „Protecție, legalitate, respect“ Joi, 28 martie, a avut loc întîlnirea membrilor Partidului Noua Românie cu reprezentanți ai presei, prilej cu care conducerea partidului - președinte Niculina Nedelcu și vicepreședinte Gabriel Trăistaru Gheorghe a făcut cunoscută strategia pentru apropiatele alegeri; în final, s-a anunțat candidatul acestui partid pentru postul de mar al Slatinei - Gabriel Trăistaru Gheorghe. intrat în partid în luna octombrie a anului trecut (partidul a deschis filială în județul Olt din august), candidatul are 47 de ani și este jurist la Consiliului Local Slatina. Sub deviza „protecție, legalitate, respect“, a promis că, pe toată durata campaniei electorale, va milita pentru îndeplinirea în totalitate a nevoilor cetățenilor. PNR Olt are 342 de membri și perspective reale de creștere a acestui număr. Poziția sa declarată este de centru, așa cum afirma vicepreședintele Gabriel Trăistaru, „pentru că sîntem deranjați atît de partidele aflate la putere, care tînjesc după politica anilor '60- 70, cît și de partidele aflate în opoziție, care tînjesc după politica perioadei interbelice.“ în calitate de jurist al Primăriei Slatina, Gabriel Trăistaru a asigurat că actele de corupție în această instituție sînt inexistente. • Mihaela VÎLCU