Gazeta de Sud, decembrie 1996 (Anul 2, nr. 529-547)

1996-12-03 / nr. 529

Emil Constantinescu solicită implicarea Statelor Unite în implementarea programului economic de urgență al noului guvern român Președintele României, Emil Constantinescu, a declarat ieri, după întîlnirea cu vicepreședintele SUA, Al Gore, că a solicitat „implicarea“ Statelor Unite în programul economic de urgență pe care viitorul Executiv român îl va elabora pentru traversarea perioadei de iarnă. Constantinescu a susținut că discuția cu vicepreședintele american, inițial văzută ca o „întîlnire convențională“, s-a transformat în scurt timp într-o „discuție sinceră“. La rîndul său, Al Gore, a declarat, după întîlnire, că este foarte mulțumit și încurajat de reformele preconizate de viitorul guvern. Vicepreședintele SUA a caracterizat întîlnirea cu Constantinescu drept „excelentă“. Întîlnirea Constantinescu-Gore a avut loc cu ocazia participării celor doi lideri la summit-ul Organizației pentru Securitate și Cooperare în Europa (OSCE), ce se desfășoară la Lisabona. Președintele Constantinescu a condus ieri una dintre sesiunile reuniunii, prezentîndu-și alocuțiunea într-o altă sesiune, în discursul său, Emil Constantinescu a arătat că, o dată cu desfășurarea de alegeri libere și corecte, România a intrat în rîndul țărilor democratice. El a spus că noua putere din România va accelera reforma și va continua linia politicii de integrare cît mai rapidă în UE și NATO. La Lisabona, președintele Constantinescu a mai avut convorbiri bilaterale cu premierul grec, Constantinos Simitis, cu președintele ucrainean, Leonid Kucima, înaltul Comisar OSCE pentru minorități naționale, Max van der Stoel, cu premierul belgian, Jean Luc Dehaene, cu președintele Confederației Elvețiene, Jean-Pascal Delamaraz, și președintele Poloniei, Aleksandr Kwasniewski. Summit-ul OSCE, la care participă cele 54 de state membre, reprezentate la nivel de șefi de state și guverne, este prima reuniune internațională la care Emil Constantinescu participă în calitate de președinte al României. wmm CRAIOVA AR PUTEA DEVENI UN ORAȘ H9 ..... 1» ........ ! Consiliul Local al Municipiului Craiova a aprobat proiectul de hotărire privind asocierea pentru înființarea unei societăți pentru salubrizarea orașului, în ședința ordinară din 28 noiembrie, Vasile Bulucea, primarul Craiovei, a prezentat l acest proiect, respectiv societățile interesate în asocierea cu consiliul local: „Avem în discuție douăsocietăți, una germană și alta austriacă. Pentru societatea germană asocierea se face în proporție de 51 % pentru ei, cu perspectiva de a face raport egal, patronează toată Craiova și aduce dotarea (utilajele fie curățat, transportat și depozitat zăpada, containere etc.). Societatea austriacă dorește o participare de circa 40-45%, cu angajare fermă de a pune la punct secția de incinerare. Cel mai mare inconvenient este acela că fuma austriacă dorește să se ocupe doar de un singur cartier, Craiovița Nouă. După îndelungi dezbateri, Octavian Podeanu a t; punctat necesitatea adoptării unei hotărîri clare: „N-am realizat mai nimic în ceea ce privește salubrizarea orașului Un singur WC în cartierul Brazda lui Novac este ca o picătură de apă într-un ocean/ Consider că trebuie să hotărim ceea ce este bune pentru tot orașul“. Ca urmare a dezbaterilor, consilierii municipali au votat pentru asocierea cu firma germană RWE. ; jcuca x> O deflagrație și un început de incendiu au produs panică la Spitalul Județean din Tg. Jiu O explozie și un început de incendiu au provocat panică, ieri, dimineață, în incinta Spitalului Județean Gorj Incidentul s-a petrecut ieri dimineața, în jurul orei 5.30, cînd o infirmieră a încercat să aprindă cu o luminare gazele de la o sobă. Gazele acumulate probabil în urma unor scurgeri, s-au aprins provocînd o mică deflagrație și un început de incendiu. Nu s-au înregistrat victime, personalul medical și pacienții alegîndu-se doar cu o sperietură. In rezerva în care s-a produs deflagrația se afla internat Ionel Scăunaș, director economic al SC OJT SA Gorj. El a suferit arsuri minore și a fost mutat la secția chirurgie-urgență. Personalul medical afirmă că, în incinta spitalului, „destul de des poate fi simțit miros de gaz“, astfel încît medicilor și asistentelor le este teamă să facă de gardă. • Gigi MAX Dramă familială la Tîrgu Jiu FM vitreg și-a ucis mame pentru bani Prin nerespectarea hotărîrilor conducerii La Regia Autonomă de Transport Craiova s-a creat o stare de spirit explozivă in rindul salariaților .Cînd gorjenii nu mai au încredere în justiție, singura llor nădejde este în Dumnezeu .. Victor Ciorbea consideră situația stocurilor ar de combustibil „destul de bună" Premierul desemnat, Victor Ciorbea, a declarat, ieri, că situația stocurilor de combustibil pentru iarnă este „destul de bună“, exceptînd problema petrolului, care „va trebui rezolvată într-un timp foarte scurt“. Victor Ciorbea a avut ieri, o primă întîlnire cu primul ministru în exercițiu, Nicolae Văcăroiu, pentru predarea gestiunii guvernării; întîlnirea, desfășurată de la Palatul Victoria, a durat două ore și jumătate. Ciorbea a declarat că au fost discutate aspecte privitoare la aprovizionarea de iarnă, dosare economice și sociale, precum și probleme referitoare la viitoarele negocieri cu FMI. El a adăugat că astfel de întrlniri vor continua pe parcursul întregii săptămîni. La rîndul său, Nicolae Văcăroiu a apreciat că aceste întrlniri sînt „utile, firești“, deoarece viitoarea echipă guvernamentală trebuie informată despre realizările și nerealizările guvernului Văcăroiu. El a precizat că este dispus să ofere toate detaliile solicitate de cabinetul Ciorbea. La întîlnire au participat Mircea Ciumara, din partea noii echipe guvernamentale, și Florin Georgescu. Tot la Palatul Victoria, s-au întîlnit Victor Hrebenciuc, secretar general al guvernului și Remus Opriș, propus pentru această funcție în viitorul guvern. După discuții, Victor Ciorbea însoțit de Văcăroiu a vizitat birourile de lucru situate la etajul al II-lea al Palatului Victoria. Văcăroiu i-a propus lui Ciorbea ca, pentru început, să-și desfășoare activitatea în biroul deținut pînă acum de Dan Mircea Popescu, ministrul Muncii și Protecției Sociale. El a lăsat să se înțeleagă că, o perioadă, va mai rămîne la Palatul Victoria, pentru a asigura transferul de putere „din mers“. î '*■ ,/ ' /■ ' J ' " J. J, C, ‘l1,'.“‘ ' tjm A fost prelungit cu zece ani contractul de afiliere a Hotelului Intercontinental București la rețeaua SS „Intercontinental Hotels and Resorts Contractul de afiliere a Hotelului Intercontinental București la rețeaua internațională „Intercontinental Hotels and Resorts“ a fost prelungit pentru următorii zece ani, a declarat Viorel Păunescu, președintele societății TAC, din care face parte și Hotelul Intercontinental București. Contractul de prelungire a afilierii a fost semnat luni, 2 decembrie, de către John Wright, președinte, și Terje Myklebust, vicepreședinte al „Intercontinental Hotels and Resorts“, Tom J. Kropswijk, vicepreședinte regional pentru Europa Centrală și de Est și director general al Hotelului Intercontinental Viena, Viorel Păunescu, președinte TAC, Marin Stancu, director general executiv Intercontinental București și Ileana Stîngu, director economic. Hotelul Intercontinental București a fost construit în cooperare cu rețeaua hotelieră Intercontinental din New York și funcționează de 25 de ani în cadrul acestei rețele. Din 1995, hotelul este privatizat integral, în prezent fiind în proces de reamenajare. în mai puțin de 20 zile vor fi date în folosință noul hol al hotelului, braseria „Corso“ și spațiile exterioare de acces, complet modernizate, în perioada 1995-1996 s-au cheltuit pentru investiții și modernizare peste 12 miliarde lei. Noul aspect al hotelului și toate instalațiile corespund celor mai înalte standarde ale rețelei Intercontinental pentru hoteluri^de 5^1fe.l O T £? ^ * NI Animalele Grădinii Zoologice din București sunt considerate de legislația în vigoare drept „mijloace fixe" Animalele Grădinii Zoologice din București sunt considerate, prin legislația în vigoare, drept mijloace fixe. Viceprimarul Capitalei, Alexandra Malliu, consideră că legea amortizării din 1994 ar trebui modificată, astfel încît animalele să fie tratate drept ceea ce sunt, și nu ca mijloace fixe. Malliu a arătat că, deși tigrii din Zoo-București sunt numeroși și ar putea fi schimbați cu alte animale de la alte grădini zoologice, acest lucru nu este posibil, întrucît, potrivit legii amintite, mijloacele fixe nu pot fi înlocuite decît cu altele de același fel și cu aceeași valoare contabilă. Unitatea 1 de la Centrala Nuclearoelectrică de la Cernavodă a fost dată în exploatare comercială luni, 2 decembrie, ora 1.11, informează un comunicat al RENEL. Unitatea va debita în sistemul energetic național o putere de 720 MW. Producția anuală va fi de circa 5 miliarde kWh, ceea ce reprezintă 8% din producția totală de energie electrică a RENEL. Centrala a fost oprită la data de 1 noiembrie, în verderea reviziei și îndepărtării din circuitul de abur a unor elemente care au fost necesare doar pentru perioada de punere în funcțiune. Viceprimarul a dat ca exemplu faptul că, la moartea unui canal, pentru a putea fi scos din evidență, a trebuit să i se facă un proces-verbal de casare, cu o comisie care a constatat decesul, pe baza unui certificat de deces. Municipalitatea are deja un pro Cheltuielile Unității nr.1 9 Cernavodă sa &£ «b iect de mutare a Grădinii Zoologice lîngă Lacul Ciurel, cu spații mult mai largi pentru animale, așa cum există în țările din vest. Aplicarea acestui proiect a fost amînată din lipsă de fonduri, întrucît mutarea ar fi costat aproape 100 de miliarde de lei. Unitatea nt1 de la Cernavodă a fost racordată la sistemul energetic pentru punerea în funcțiune a Centralei Nuclearoelectrice de la 1 estimate la 2.2 miliarde dolari «ier - cotinnaut al oltenilor ■ pretutisîd äsixhi