Gazeta de Sud, noiembrie 1997 (Anul 3, nr. 808-832)

1997-11-01 / nr. 808

SIMBATA-DUMINICA, 1 -2 NOIEMBRIE 1997 ■ ANUL III, NUMĂRUL 808 ■ 12 PAGINI, 800 LEI De teamă că românii vor supraviețui acestei ierni GUVERNULI Prețurile o vor lua în sus precum racheta Ariane Acest guvern „minunat“ ne-a mai luat o piatră de pe inimă. Fiecare dintre noi aștepta cu teamă iarna păstrînd totuși speranța de a se descurca, de a putea să plătească întreținerea, curentul, de a supraviețui. Dar pentru a ne liniști de tot iată că tarifele la energie termică, apă, energie electrică și la transportul de călători și mărfuri se majorează. Acum, la -2 ° C. Toate acestea ne întăresc convingerea că prețurile o duc cel mai bine în această țară, exceptînd guvernanții care și-au dat lefuri pe măsură. Singurele soluții „inteligente“ ale guvernului Ciorbea de-a lungul a aproape un an de guvernare sînt scumpirile și o fiscalitate excesivă. Altceva nimic, decit veșnice bîlbîieli, veșnice declarații care nasc scandaluri artificiale, un haos perpetuu, creat parcă special pentru ca oamenii să uite de ce-i doare. Și dacă vă trece cumva prin gînd să ieșiți în stradă pentru a protesta, amintiți-vă de planurile ministrului Dejeu de reprimare a manifestațiilor de stradă. Așa că, dragi concetățeni, scapă cine poate. Guvernul vă ajută să nu. • Adrian VOINEA Armata columbiana solicită declanșarea unei „greve sexuale pentru încetarea violențelor Comandantul armatei columbiene a declarat că sexul, sau mai bine zis lipsa activității sexuale reprezintă soluția pentru încheierea luptelor cu forțelo de gherilă, informează Reuters. Generalul Manuel Jose Bonett, care a acordat interviuri televizate și radiodifuzate în cursul zilelor de miercuri și joi, a afirmat că este convins că o „grevă sexuală“ va conduce la încheierea luptelor interne care se desfășoară în Columbia de peste trei decenii, în cazul în care soțiile și iubitele rebelilor de orientare de stingă și a membrilor forțelor paramilitare, de dreapta, vor refuza să facă sex pînă cînd luptătorii vor conveni asupra purtării de negocieri în vederea încheierii unui acord de pace, acest lucru se va întîmpla foarte curînd, a declarat Bonnet. „înnebuniți-i pe bărbați pînă cînd vor semna un acord de pace“,a precizat Bonnet. „în cazul în care femeile luptătorilor vor încerca acest lucru, ei vor fi cuminți și liniștiți și vor cere lapte cu cacao pînă în luna dezahăr nu îngrașă, nu provoacă diabet și nu poate fi făcut răspunzător pentru o serie de alte boli pentru care este, de regulă, învinovățit, a susținut vineri un expert al Națiunilor Unite, preluat de Reuters, într-un document prezentat la Conferința 1997 Asia-Pacific cu privire la zahăr, William Clay, de la Food and Agriculture Organisation (FAO), afirmă că printre alte reproșuri aduse zahărului sunt că provoacă deficiențe cardiologice, de micronutriție și hiperactivitate la copii. Documentul lui Clay, intitulat „Este zahărul pur, alb și mortal?“, susține însă că zahărul poate contribui la formarea cariilor dentare. Documentul lui William Clay reunește rezultatele a 38 de ani de cercetare în domeniul zahărului, dulciurilor, hidraților de carbon și fibrelor dietetice. „Studiile au descoperit însă că nu există o dovadă evidentă care să implice zahărul sau amidonul în favorizarea obezității și nici că gustul dulce al zahărului contribuie la creșterea apetitului. Descoperirile arată chiar că pare a avea loc o asociere inversă între consumul de zahăr și obezitate, pe de o parte, și între consumul de grăsimi și obezitate, pe de alta. Datele preluate dintr-o foarte largă varietate de țări demonstrează că oamenii care consumă mult zahăr sunt mai puțin predispuși la obezitate. De asemenea, studiile arată că sucroza și alte zaharide nu sunt direct implicate în promovarea diabetului“, mai afirmă Clay în studiul său. El adaugă că, deși deficiențe coronare cardiace au fost asociate cu obezitatea, „nu e nici o dovadă că sucroza (zahărul) joacăun rol determinant in etiologia acestora“. " Experții declară acum că nu există dovezi nici n sprijinul afirmației că zahărul afinat are vreo influență semnificativă asupra comportamentului sau performanțelor cognitive ale copiilor. Cu privire la cariile dentare, Clay susține că incidența lor e influențată de tipul de hrană consumată, de frecvența meselor, de gradul de igienă orală, de sursele de fluoride, de secreția salivară și de factori genetici. „Prevenția cariilor dentare ar trebui să se concentreze mai degrabă asupra igienei dentare adecvate decit asupra consumului de dulciuri“, susține William Claycembrie“, a adăugat el a dramaturgului grec Aristofan, în ca Șeful armatei columbiene a afir re femeile au utilizat abstinența semat că s-a inspirat în propunerea duală pentru a determina încheierea acestei soluții din Lysistrata, o lucrare războiului peloponesiac. ZAHARUL E NEVINOVAT [ RADIO SUD) FM 97,4 MHz stereo E tot ce-mi place să audi Scurtcircuit în formarea prețului energiei electrice HL este acuzată că viide energia cu 21 li sută ml scimp decit prutul 1ar Asociația Națională a Consumatorilor de Energie t in România vrea să afle in ce scop a cheltuit regia cele 1000 tie miliartie tie lei provenite tiin taxa tie trei voltare PAGINA 4 Partidul Democrat se dă f Consiliul Național al PNL a hotărit să sprijine condiționat guvernul PAGINA 2 Caricaturistul Ștefan Popa Popas a fost atacat de două persoane într-un bar din Slatina Caricaturistul Ștefan Popa Popas a declarat vineri postului PRO-FM Slatina că în noaptea precedentă a fost atacat de doi necunoscuți în barul Viena din Slatina. Popas a mai spus că a fost protejat de garda sa de corp, care a fost „mutilată“ de cei doi. Caricaturistul a afirmat că acesta este al patrulea atac împotriva sa în ultimele patru luni. Surse din cadrul IJP Olt au declarat că grupul din care făcea parte Ștefan Popa Popas a sosit în Slatina în jurul orei 24.00. Popas și însoțitorii săi au mers în barul Viena, unul dintre cele mai selecte localuri din oraș, unde au intrat în conflict cu Marian Ivan, 29 de ani, un bine cunoscut personaj al lumii interlope din localitate, între Ivan și garda de corp a lui Ștefan Popa Popas a avut loc o altercație, după care slătineanul a fugit. El a fost dat în urmărire locală și, după ce va fi prins, va fi prezentat Judecătoriei Slatina pentru a fi sancționat cu închisoare contravențională. După MI, și la SRI »