Gazeta de Sud, iunie 1998 (Anul 4, nr. 981-1006)

1998-06-01 / nr. 981

981 / luni, 1 iunie 1998 EVENIMENT Despre secretarii de primării s-a mai scris. Rareori de bine. De cele mai multe ori răsplătiți cu salarii frumusele, dar autori morali ai unor impresionante valuri de reclamații făcute de cetățenii din „arealul“ lor către prefectură, comisia de abuzuri, anticorupție, președinție sau guvern, secretarii de primării uită deseori care le este datoria, ce legi trebuie să respecte și ce interese ar fi util să promoveze. Plecînd de la unele disfuncționalități majore percepute la nivelul primăriilor, dar și de la nesoluționarea unor reclamații în termen legal, Prefectura Mehedinți a organizat în lunile februarie și martie două examene menite să verifice capacitatea profesională a secretarilor de primării. Conform așteptărilor, rezultatele au fost mai mult decît edificatoare: la primul examen, din cei 64 de secretari nouă nu s-au prezentat, din motive mai mult sau mai puțin obiective, patru au luat note sub 5,31 au luat note între 5 și 7 și numai 20 au luat, așa cum trebuia, peste nota 7. După cum a declarat organizatorul testărilor, secretarul general al prefecturii, Nicolae Bădoiu, rezultatul a fost catastrofal, primării precum Devesel, Malovăț, Hinova Corcova sau Broșteni avînd secretari slab pregătiți. După numai o lună, celor cu note între 5 și 7 li s-a mai dat o șansă. Surprizele nu au întîrziat să apară: trei secretari cu note sub 5 și nouă cu note între 5 și 7, în total 16 secretari puși sub semnul incompetenței. Ce se va întîmpla cu ei sau ce ar fi trebuit să se întîmple? Răspunde tot Nicolae Bădoiu: „Am cerut primarilor și consiliilor locale suspendarea lor din funcție. Cu toate acestea, pînă acum numai la Cujmir primarul și-a exprimat intenția de a suspenda din funcție secretarul, restul păstrează tăcerea“. Paradoxal, deși secretarii se numesc și se revocă din funcție ca urmare a unui ordin emis de prefectul județului, Legea administrației publice locale spune că secretarul de primărie poate fi revocat din funcție numai la propunerea primarului și cu votul majorității consilierilor locali. Cu alte cuvinte, prefectul este „legat de mîini“, iar prea rar relația secretar-primar-consilieri este atît de încordată încît să poată fi aplicată „corecția“. Este pe cît de firesc, pe atît de omenesc păcatul, încît nici primarului și nici consilierilor nu le vine prea ușor să-și „cauteze“ consăteanul, vecinul, prietenul, finul, cumnatul ș.a. în așteptarea unui nou statut al funcționarului public, prefectura nu se poate mulțumi decît cu faptul că doar la Cujmir primarul a cerut demiterea secretarului, pe motiv că este cercetat penal, nicidecum pentru rezultatul său prost la testare, iar în multe alte primării disfuncționalitățile au oferit prilejul sancționării secretarilor. • Romeo CRÎȘMARU Deși două examene și o cruntă realitate dovedesc nepriceperea a jumătate dintre ei Secretarii primăriilor din Mehedinți sunt totuși inamovibili La Craiova, pe strada Severinului Un Lincoln american a făcut armonică un Trio Două persoane au fost grav accidentate, iar alte trei rănite ușor Valentina Florentina Beică, de 22 de ani, din Mihăița - Dolj și Cătălin Dosianu, de 26 de ani, din Craiova, au fost grav răniți într-un accident de circulație produs vineri, 29 mai, la intersecția străzilor craiovene Severinului și Tineretului, în jurul orei 20.00, Maria Marcovici, de 47 de ani, cetățean american de origine română, se afla la volanul autoturismului Lincoln Continental cu numărul de înmatriculare E51-0639. La intersecția celor două străzi aceasta nu a acordat prioritate de trecere unui autoturism Tico aparținînd firmei de taxiuri ROMNICON. Taxiul a fost acroșat cu partea din față dreapta a limuzinei și s-a răsturnat în mijlocul străzii. Cătălin Doșianu, șoferul taxiului în care se mai aflau alte patru persoane, spune că n-a avut timp să facă nici un gest: „Mă îndreptam spre PECO Severinului cînd mi-a ieșit brusc în față celălalt autoturism, într-o fracțiune de secundă ne-am trezit aruncați cu mașină cu tot. Constantin Dobrițoiu luase împreună cu soția sa, Valentina Bică, și cu alți doi prieteni un taxi pentru a ajunge acasă. Valentina Bică este gravidă în luna a șasea și se afla în partea din spate dreapta a autoturismului Tico. Din fericire sarcina nu i-a fost afectată, tînăra suferind însă o fractură de claviculă. Maria Marcovici, conducătoarea limuzinei Lincoln, spune că a greșit, dar impactul nu ar fi fost atît de puternic dacă autoturismul Tico nu avea viteză: „Cînd am făcut virajul la stînga m-am uitat în dreapta și am văzut că drumul este liber. Nu pot să-mi dau seama cînd a apărut taxiul. Dacă nu avea viteză, probabil mă putea evita și nimeni nu era rănit“. Șoferul taxiului și tînăra de pe bancheta din spate au suferit ruptură de claviculă, iar ceilalți trei pasageri au fost răniți ușor. Autoturismul Tico a fost avariat în mare parte, iar limuzinei nu i s-a avariat decît un far. • Relu GEORGESCU FII CU OCHII pe butelia galbenă! • E prevăzută cu supapa specială de protecție. E cea mai sigură butelie, fără scăpări de gaze. SiTIU WKCL... numai la ^ Shell Gas 1 ^ Butelia Galbenă Shell GAS Garanția așteptată, galbenă și siglată. Pentru județele Dolj și Olt, informații suplimentare vă oferă firma DUMAGAS Trade, la tel: 051/410.867 pentru județul Gorj, firma PEROMARA, la tel: 053/461.216, iar pentru județul Mehedinți, firma VERTICAL Imp-Exp, la tel: 052/320.350 • E sigilată. Pentru a -și garanta cantitatea corectă de gaz și menținerea calității superioare a acestuia. • E permanent în "'s. magazine. O găsești " oricând ai nevoie de • E la doi pași de casa ta. Shell Gas este prima companie care a adus-o aproape de sine în magazine. Jong Hoa, de 38 de ani, cetățean coreean, a fost victima unui grav accident de circulație petrecut sîmbătă, 30 mai, pe raza comunei Ciochiuța - Mehedinți. Jong Hoa venea spre Craiova în jurul orei 6.30 la volanul autoturismului Cielo cu numărul de înmatriculare DJ-09- DWR, care aparținea SC DAEWOO AUTOMOBILE ROMÂNIA SA. Din cauza carosabilului umed și a vitezei excesive, cetățeanul coreean a pierdut controlul volanului și a intrat pe contrasens. Autoturismul Cielo s-a izbit frontal de un alt autoturism BMW cu numărul de înmatriculare OT O1SAR condus de Iulian Antonache, de 31 de ani, din Slatina, care circula regulamentar din sens invers. Cetățeanul coreean și cei trei pasageri ai BMW-ului au Grav accident de circulație la Ciochiuța - Mehedinți Un Cielo s-a izbit frontal de un BMW Cei patru pasageri sunt internați în stare gravă în Spitalul Clinic nr. 1 Craiova fost accidentați grav. Leziunile suferite au necesitat internarea lor în Spitalul Clinic nr. 1 Craiova. Jong Hoa a fost supus imediat după accident unei intervenții chirurgicale din cauza rupturii de organe interne suferite. El se află internat în stare gravă în secția chirurgie toracică. Iulian Antonache, Florea Stoicescu, de 56 de ani și Alexandru Popescu, de 49 de ani, toți din Slatina, pasageri ai celuilalt autoturism, au fost și ei internați în secția neurochirurgie. Aceștia au suferit multiple traumatisme și leziuni grave, pentru care vor rămîne în continuare sub observație medicală de specialitate. • Alina TÎRZIU La Negreni - Gorj Un copil nesupravegheat a fost lovit de o mașină Marius Dorin Amza, de opt ani, din Tîrgu Jiu, a fost victima unui grav accident de circulație petrecut sîmbătă, 30 mai, pe raza comunei Negreni - Gorj. în acea seară, în jurul orei 22.00, Marius Dorin Amza se juca în fața porții bunicilor lui din Negreni. Copilul și o fetiță au vrut să traverseze strada. Ei nu s-au asigurat și o mașină care venea dinspre Tîrgu Jiu l-a lovit pe Marius Dorin Amza: „Cu cîteva zile înainte îl lăsasem pe băiat la țară la bunici. în acea seară am aflat că a fost lovit de o mașină. Dacă știam, îl luam cu noi la Tîrgu Jiu“, spune Florentina Amza, mama copilului. Marius Dorin Amza a fost lovit de un autoturism Trabant cu numărul de înmatriculare GJ 01 FHX, condus de Marian Ioana, de 31 de ani. Șoferul a observat-o pe marginea dreaptă a străzii pe fetiță care nu se angajase în traversare. Intenționînd să o evite, el a luat de volan stînga. Autoturismul -a lovit pe Marius Dorin Amza, care se afla atunci pe axul drumului. Copilul a fost dus de urgență la spitalul din Tîrgu Jiu. A doua zi în jurul orei 10.30 el a fost transferat la Spitalul Clinic nr. 1 din Craiova în comă de gradul doi. Din cauza traumatismului cranio-cerebral acut și plăgii frontale dreapta, Marius Dorin Amza va rămîne internat în secția terapie intensivă, sub supravegherea medicilor de specialitate. »Alina TÎRZIU „Stresați“ de cicăleala părinților Doi copii din Bălești - Gorj au dispărut de acasă . Părinții fi așteaptă cu dragoste să se reîntoarcă Vasilică și Anda Cărăgui, 11 ani, și respectiv 12 ani, din satul Găvănești, comuna Bălești - Gorj, îngrijorați de rezultatele obținute la învățătură și mai ales de cicăleala la care se așteptau din partea părinților, au hotărît să fugă de acasă. Sîmbătă, 30 mai, într-o ședință de consiliu în familie, cei doi copii au fost apostrofați de părinți pentru notele mici obținute la învățătură. După cearta primită, cu avertismente și restricții, Vasilică și Anda au dispărut de la domiciliu într-o direcție necunoscută, nelăsînd nici un bilet și nici un alt semn distinct. Părinții ne-au lăsat semnalmentele celor doi: Anda - blondă, poartă pantaloni de trening roșii și bluză verde. Vasilică - blond, poartă pantaloni negri, geacă din imitație de piele neagră. Aceștia solicită sprijinul cetățenilor în vederea găsirii copiilor, iar celor doi fugari le adresează călduroasa invitație: „Sînteți așteptați cu multă dragoste acasă“. • Ion ȘOLDEA în ultimele 72 de ore 12 persoane din Gorj s-au intoxicat cu ciuperci de pădure Nouă persoane din orașul Motru, două din comuna Șomănești, și una din comuna Crasna, județul Gorj, au fost spitalizate de urgență în urma intoxicării cu ciuperci de pădure. Pavel Giorgi, de 27 de ani, Silvia Giorgi, de 31 de ani, și Elena Giorgi, de trei ani, din Motru, au fost primele victime internate ~pe 29 mai la spitalul din localitate - a precizat pentru GdS medicul Vasile Silian, în timp ce dormea, bărbatul a simțit că îi este rău. Părinții au început să aibă tulburări nervoase, iar fetița a prezentat stare precomatoasă. Familia Buleac din Motru a ajuns la spital după ce a consumat o cantitate mică de ciuperci. Și Gică Buleac și Valerica Răileanu, de 41 de ani, și copiii lor, Florentina și Marius Buleac, amîndoi de 20 de ani, s-au „trezit“ în noaptea de 29 spre 30 mai cu amețeli ca după o stare de beție. După administrarea tratamentului de urgeriță ei se află în afara oricărui pericol. Mihaela Andrei, de 34 de ani, și Elena Andrei, de 14 ani, din Motru, sunt ultimele victime intoxicate acut cu ciuperci. Acestea au fost internate în noaptea de 30 spre 31 mai la spitalul din Motru. Maria Paicu, de 47 de ani, și Victoria Paicu, de 28 de ani, din comuna Șomănești, s-au intoxicat tot cu ciuperci de pădure noaptea trecută. Ele se află internate în secția de reanimare a Spitalului Județean Gorj. Șî Ștefan Crăsnaru, de 49 de ani,din comuna Crasna, județul Gorj, este internat la spitalul din Tîrgu Jiu în stare de comă cu simptome de intoxicare cu ciuperci de pădure. •Alexandra COCHINĂ-IONESCU Curățenie în cadrul Inspectoratului de Poliție Transporturi Dolj 12 subofițeri au fost sancționați pentru rezultate slabe . Șase dintre ei se ocupau mai mult cu grădinăritul Inspectoratul de Poliție Transporturi Dolj a sancționat la sfîrșitul săptămînii trecute 12 polițiști din cadrul Serviciului Transporturi. Conform Legii 80/1995 privind statutul cadrelor militare, a fost schimbat din funcție plutonierul Marin Bistriceanu, șeful postului de poliție TF Calafat, pentru rezultate slabe în muncă și producerea unui accident de circulație, în urma controlului riguros și obiectiv al activității polițiștilor doljeni, au fost constatate multe neîmpliniri datorate lipsei de receptivitate față de solicitările cetățenilor. Pentru nerealizarea performanțelor profesionale, la nivelul cerințelor conducerii Ministerului de Interne și Inspectoratului General de Poliție au mai fost schimbați din funcțiile pe care le aveau pit. maj. Vasilică Tanăsie, pit. maj. Ilie Scerbară, pit. maj. Marin Iordache. Alți șase subofițeri din cadrul Serviciului de Transporturi Dolj vor fi judecați în Consiliul de Judecată pentru nerealizarea performanțelor profesionale. Deși plătiți din bugetul statului, din banii contribuabilului, ei au preferat să se ocupe mai mult de roșiile din salariile proprii decît de activitatea profesională. Probabil foloseau armamentul din dotare la stîrpirea atacatorilor infractori de zarzavaturi. După cum afirmă colonelul Nicolae Văduva, șeful IPT Craiova, polițiștii care au înțeles că trebuie să-și exercite datoria în slujba cetățenilor au fost recompensați sau promovați: „A fost promovată o serie de subofițeri care au înțeles să slujească cetățenii de rînd. Din anul 1990 mă lupt cu schimbarea mentalității polițiștilor, dar acest lucru este de durată“ • Mariana BUTNARIU Constantin Burleanu a căzut de pe bicicletă cu fața într-un grilaj de fier Constantin Burleanu, de 18 ani, din comuna Aninoasa - Gorj, a suferit sîmbătă, 30 mai, un accident de bicicletă mai puțin obișnuit. In jurul orei 17.00, Constantin Burleanu mergea cu bicicleta spre casă. La un moment dat, tînărul a frînat, iar roata din față a bicicletei s-a blocat. „Am vrut să încetinesc și am frînat. N-am avut timp să-mi dau seama ce s-a întîmplat pentru că am căzut cu fața într-un grilaj de fier“, spune Constantin Burleanu. în urma frînării și blocării roții din față, Constantin Burleanu a fost aruncat peste ghidonul bicicletei. El a căzut cu fața într-un grilaj de fier așezat la intrarea într-un magazin alimentar din comună. Tînărul a fost transportat de urgență la Spitalul Județean Tîrgu Jiu. La cîteva ore el a fost transferat la Spitalul Clinic nr. 1 Craiova și internat în secția chirurghie maxilo-facială. Din cauza multiplelor traumatisme și leziuni suferite la nivelul feței, Constantin Buz- observație medicală, leana va rămîne în continuare sub  Alina TÎRZIU