Gazeta de Sud, octombrie 1998 (Anul 4, nr. 1086-1112)

1998-10-01 / nr. 1086

GAZETA de SED în curind, gunoaiele vor bloca accesul în sediul Poliției Rutiere Craiova Candidații pentru obținerea permisului de conducere au posibilitatea să-și domolească emoțiile de dinaintea examenului delectîndu-se cu imaginea și cu „aroma“ mormanului de gunoi de lingă sediul Poliției Rutiere Craiova. Constantă a pitorescului peisaj craiovean, grămezile de gunoi nu mai miră aproape pe nimeni. Sau, în orice caz, nu se vede că ar fi cineva indignat. Și asta pentru că obișnuința este a doua natură. Din păcate, la noi tinde să devină prima și lucrul acesta nu face cinste nici măcar unui popor balcanic, care multă vreme a fost stăpînit de turci Apatia orientală a autorităților locale și a gunoierilor, care au o leafa mai mare decit profesorii este dublată de indiferența cetățenilor care aruncă resturile de miri pe unde. Dacă este adevărat că poți vedea cum trăiește un om după gunoiul pe care îl aruncă, atunci cei interesați ar putea realiza un foileton pornind în orice direcție, din orice punct al orașului. Timpul nu e o problemă, în cinci-zece minute strîngi destule date pentru un volum-două. Pericolul din ce în ce mai mare pe zi ce trece este să nu calci în „material“ sau pe vreun cîine care „împărățește“ peste sursa lui de hrană nu peste șapte mări și șapte țări, ci chiar sub ochii plictisiți ai cetățenilor orașului. Peste șapte mări, șapte țări și altele, ce ar mai fi, se află, din punctul de vedere al civilizației, cei care nu înțeleg că societatea este o sumă de indivizi și că acești indivizi trebuie să respecte mai multe norme de conduită, norme care au la bază respectul față de ceilalți. • Viliss EPURAN m mmmr 3^ BERBEC: Aveți șansa să demarați o afacere nouă, dar care va da roade mai tirziu. Judecați cu mintea, nu cu inima. Soluția salvatoare vă stă la îndemînă. TI? TAUR: Sînteți irascibil și parcă nimeni nu vă intră în voiei un somn odihnitor vă va calma nervii tracasați. O intîlnire cu prietenii sau cu persoana iubită vă poate remonta. GEMENI: Sînteți hipersensibil și confuz. Dupăamiaza ar fi bine să o folosiți pentru a vă pune ordine în idei. Un program de relaxare ar fi binevenit. RAC: Viață socială activă, dar risc de decepții. Poate v-ați pus prea mari speranțe într-o schimbare. Ideile dvs. pot fi excelente, dar vă pot scăpa de sub control. la LEU: Călătorii sau vești neașteptate vă pot oferi conjuncturi favorabile pentru studii aprofundate sau afaceri stabile. Zi favorabilă cîștigurilor financiare. ȘI FECIOARA: Astăzi sunt favorizate activitățile sociale, dar nu și cele financiare. Evitați speculațiile pentru că vă pot aduce o serie de necazuri. ^ BALANȚA: Evitați conflictele cu persoanele apropiate, chiar dacă se pare că aveți dreptate. Situația financiară lasă de dorit, dar aveți răbdare. 22 SCORPION: Faceți un efort și terminați ceea ce ați început Randament scăzut din cauza oboselii acumulate. Relațiile dvs. cu partenerii de afaceri se vor îmbunătăți. PjJ SĂGETĂTOR: O persoană de sex opus, mai în vîrstă, vă oferă ajutorul să ieșiți din criza financiară. Viața sentimentală începe să se reechilibreze. CAPRICORN: Puteți realiza o mică, dar foarte importantă schimbare în viața profesională și personală. Totuși aveți grijă ca din cauza entuziasmului să nu comiteți erori. pS VĂRSĂTOR: Scurte călătorii în legătură cu casa și familu.Este posibil să primiți un cadou. Reușita se va profila sigur, dar cu întîrziere. PEȘTI. Activitatea socială este favorizată, dar buzunarele încă nu. Evitați excesele de orice fel Relaxați-vă, altfel nu veți găsi nici o soluție favorabilă de telefon 0.11.4L. Tarif: 3.450 de lei/30 sec. Primele 20 de secunde netaxabile. VREMEA IN OLTENIA Vremea va deveni în general instabilă. Cerul se va acoperi treptat. Spre sfîrșitul intervalului va ploua. Vîntul va sufla slab pînă la moderat cu intensificări izolate. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 20 și 25 de grade iar minimele între 7 și 12 grade. Pe alocuri, dimineața, se va forma ceață. COTIDIANA In maximum o luna Majoritatea blocurilor din Craiova vor avea apometre proprii Peste jumătate din blocurile din Craiova vor avea la sfîrșitul lunii octombrie apometre proprii Lucrările de amplasare a acestor contoare au fost demarate în luna iulie 1997 de către Regia Autonomă de Apă Canal Termoficare (RAACT) Craiova. Proiectul este finanțat de Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare. Cristian Martalogu, asistent manager proiect în cadrul RAACT Craiova, spune că achiziționarea și amplasarea apometrelor a costat 11 miliarde de lei: „Cu acești bani au fost cumpărate 2.307 contoare. Ele au fost cumpărate din Franța și Germania și au o calitate deosebită“. Craiovenii care nu vor beneficia de aceste apometre sunt nemulțumiți deoarece această formă de contorizare este mult mai sigură. Cristian Martalogu spune că această problemă nu poate fi rezolvată acum pentru că nu există bani pentru achiziționarea altor contoare: „RAADT nu mai are bani pentru a achiziționa și alte aparate. Banii proveniți de la BERD au fost epuizați. Dacă vom putea face rost de alți bani și celelalte blocuri craiovene vor avea contoare de apă proprii. Nu știm însă cît va dura“. Locatarii blocurilor craiovene care nu vor avea apometre proprii vor plăti consumul de apă la fel ca pînă acum; în schimb, blocurile „favorizate“ vor putea să-și contorizeze singure consumul de apă și acest lucru poate influența pozitiv plata întreținerii. Oamenii vor afla mai ușor unde și pe ce se duc banii de care dispun. • Cristina COTOCEL In penitenciarele craiovene sunt peste o sută de analfabeți . Deținuții învață alfabetul în sălile de mese, celule sau săli de clasă în cele două penitenciare craiovene își execută pedepsele peste o sută de deținuți analfabeți Maiorul Viorel Najab, care se ocupă cu problemele de învățămînt-cultură, spune că unii deținuți refuză școlarizarea, motiv pentru care analfabetismul este frecvent întîlnit în Penitenciarul din Craiova. Din cei 90 de deținuți analfabeți, anul acesta au fost școlarizați 20 în clasa I și 70 urmează cursurile claselor VVIII. Cadrele didactice care predau în penitenciar sunt profesori și învățători ai Școlii nr. 11 Craiova. Maiorul Viorel Natab spune că analfabeții din penitenciar urmează cursuri de alfabetizare în sala de mese sau în camerele de detenție. La Penitenciarul pentru Minori și Tineri Craiova, deținuții care vin în unitate pentru o perioadă scurtă de timp fac cursuri de alfabetizare rapide predate de doi educatori, iar 48 de analfabeți minori cu vîrste cuprinse între 16 și 20 de ani au un program diferit, ei învățînd alfabetul în spațiile destinate și amenajate special în acest scop. Colonelul George Vasilescu, comandantul penitenciarului, spune că „analfabeții sunt produsul unui sistem de învățămînt formal: „Efortul nostru de a-i recupera pe analfabeți este în conformitate cu planul Ministerului Educației Naționale“. Reforma din învățămînt pare să fie fructuoasă și în penitenciarele craiovene, activitățile de reabilitare fiind extrem de importante pentru viitorul societății. • Andreea BĂLAȘA Doljul va avea o hartă a zonelor de risc Județul Dolj trebuie să-și întocmească la solicitarea Ministerului Lucrărilor Publice și Amenajării Teritoriului o hartă marcată a zonelor naturale cu risc La Inspectoratul Protecției Civile Dolj, arhitectul Dumitru Cernătescu a avut ieri o primă întîlnire în acest sens cu reprezentanții Regiei Apelor Române, ai Oficiului Național de Cadastru, Geodezie și Cartografie, Inspectoratului Teritorial de Stat în Construcții și Regiei Drumuri și Poduri. Dumitru Cernătescu le-a cerut acestora să determine zonele de risc în caz de cutremur, inundații sau alunecări de teren. Termenul limită pentru întocmirea acestei situații este 1 octombrie. Pe lîngă marcarea unor astfel de zone, reprezentanții fiecărei instituții abilitate vor preciza și fenomenele care au avut loc de-a lungul timpului în spațiul respectiv. • Luminița TUDOR CURSUL VALUTAR 1 șiling austriac 777 1 liră irlandeză 13688 BNR face următoarele precizări în legătură cu aceste cursuri: 1. Cursurile incluse în această listă au la bază cotații ale societăților bancare autorizate să efectueze operațiuni pe piața valutară. 2. Prezenta listă nu implică obligativitatea utilizării cursurilor în tranzacții efective de schimb valutar și înregistrări contabile. 1 dolar australian 5465 100 lire italiene 553 1 franc belgian 265 100 yeni japonezi 6818 1 dolar canadian 6086 1 leu moldovenesc 1853 1 franc elvețian 6607 1 gulden olandez 4851 1 marcă germană 5469 1 coroană norvegiană 1234 1 coroană daneză 1438 100 escudos portughezi 5334 1 liră egipteană 2686 1 coroană suedeză 1170 100 pesetas spaniole 6437 1000 lire turcești 33 1 marcă finlandeză 1797 1 dolar SUA 9162 1 franc francez 1631 1 DST 12551 1 liră sterlină 15644 1 ECU 10763 100 drahme grecești 3173 1 g AUR (preț In lei) 87441 1086/joi, 1 octombrie 1998 Curier astrologie Răspunsuri la întrebările cititorilor Vă puneți întrebări despre viața dumneavoastră de familie, carieră, dragoste, sănătate? Scrieți la redacțe, strada Ion Maiorescu nr. 10, Craiova, pentru rubrica CER & DESTIN și vi se va răspunde. Nu uitaț să precizați data, locul și ora nașterii, precum și data, locul și ora nașterii persoanei care vă interesează relațiile cu prietenii credincioși pe care îi aveți, dar și optimismul, firea glumeață, atracția pentru serbări și distracții. Jupiter în Berbec determină o ambiție și o voință ieșite din comun, autoritate, dar și bunăvoință, un spirit justițiar. Sînteți un inovator sau descoperitor în domenii noi. Generozitatea și onestitatea, alături de alte bune caracteristici, vă conferă aptitudini de lider Sînteți însă uneori prea optimist și cam prea cheltuitor. Ar trebui să fiți mai atent cu finanțele și energia pe care le consumați. Firea dumneavoastră este independentă și impulsiv. De obicei aveți un elan debordant. Maturizarea este timpurie. Poziția arată de asemenea că sînteți un excelent cunoscător al caracterelor umane. Dumneavoastră disimulați neîncrederea în propriile forțe sub calm și demnitate. Nu cereți bunăvoință nimănui pentru că încercați să vă rezolvați singur problemele. Căutați găsirea echilibrului prin detașare sau ignorarea conștientă a adversităților. în viața dumneavoastră sunt posibile conflicte de interese și procese. Dacă sînteți interesată de Raportul complet de 12 pagini, cuprinzînd absolut toate aspectele vieții dumneavoastră, telefonați chiar azi cabinetului CER & DESTIN (IMO) București 011311.10.88 sau 01314.43.59 sau scrieți: București, Splaiul Independenței 2K, mezanin, cod 70627, sector 3. Plata ramburs, la primire, doar 65.000 de lei. Cosmin T. din Rîmnicu Vîlcea Sînteți o fire visătoare. De aceea situațiile profitabile trec pe lîngă dumneavoastră fără să le observați, deși aveți suficiente aptitudini și ambiții care să vă permită nu numai să cuceriți, dar chiar să vă consolidați o poziție socială înaltă. Domeniile favorizate sunt legate de activități sociale: medicină, justiție, arhitectură, artă. Talentul pe care îl aveți de a agita spiritele, consumul mare de energie, pot să vă asigure o carieră frumoasă în organisme colective. Aveți capacitatea de a pătrunde în sufletul oamenilor Percepeți sentimentele și slăbiciunile omenești într-o manieră foarte personală. Din păcate nu vi se răspunde întotdeauna corespunzător sentimentelor dumneavoastră adinei, ceea ce are ca urmare dificultăți în realizarea unor relații trainice, în proiectele dumneavoastră nu așteptați nici un fel de ajutor; ceilalți, în schimb, vor profita de bunăvoința dumneavoastră. Fiți mai atent pentru că nu toți ceilalți au aceeași bună-credință și amabilitate ca dumneavoastră. Jupiter în C11 indică prieteni și protectori foarte influenți care vă vor ajuta în viață. Popularitatea este dobîndită din activități sociale intense. Dumneavoastră aveți capacitatea de a vă realiza planurile pentru că vă susțin permanent nu numai Centrul de Hemodializă Craiova se confruntă cu probleme din cauza aparaturii vechi Bolnavii care au nevoie de dializă la Centrul de Hemodializă al Spitalului nr. 1 Craiova nu pot beneficia de un tratament corespunzător din cauza insuficienței aparaturii. Doctorul Eugen Moța, șeful Centrului de Hemodializă Craiova, a spus că de la înființarea acestui centru, în anul 1992, și pînă în prezent, Ministerul Sănătății nu a acordat fonduri pentru aparatură: „Toată aparatura care funcționează este donată“. La Centrul de Hemodializă Craiova se află în tratament prin hemodializă 61 de bolnavi, prin dializă peritoneală cinci pacienți, iar 12 bolnavi cu transplant renal sunt monitorizați Dr. Eugen Moța a menționat că este mare nevoie de aparate de dializă noi .Centrul nu face față bolnavilor din Dolj. Avem deja un bolnav în plus, pe care îl dializăm între ture“. Există un program național de nefrologie dializă, prin care finanțarea centrelor de hemodializă se face direct de la Ministerul Sănătății. „Deși am primit chiar în această lună 250 de milioane de lei de la Ministerul Sănătății, acești bani ajung doar pentru tratamentul bolnavilor, care este foarte scump“, spune dr Eugen Moța. Pentru tratamentul unui bolnav prin hemodializă este nevoie de 14.000 de dolari pe an, iar tratamentul unui bolnav cu dializă peritoneală costă 9.600 de dolari în fiecare an au nevoie de dializă 50-60 de bolnavi. Acest lucru este posibil prin eliberarea unor locuri fie prin plecarea unor pacienți aflați în tratament cărora li s-a făcut transplant de rinichi, fie prin decesul altora. Anual mor între 10-15% din bolnavii aflați la Centrul de Hemodializă. în România, transplantul renal se face numai de la un donator viu, spre deosebire de alte țări, unde transplantul se poate face și de la cadavre. Românii nu sunt de acord cu transplantul de organe de la cadavre, dar acesta poate fi posibil mai ales în cazul accidentelor de circulație. Majoritatea pacienților care vor să facă transplant primesc rinichi de la o rudă de gradul I. Dr Eugen Moța a spus că de foarte multe ori vin tineri care doresc să-și vîndă rinichiul din cauza nivelului scăzut de trai Acest lucru nu este posibil deoarece la noi în țară există o lege prin care traficul de organe se pedepsește cu închisoare de la doi la șapte ani Dr Eugen Moța a menționat că singurul lucru bun care s-a făcut în sănătate după revoluția din 1989 a fost înființarea centrelor de hemodializă. • Mădălina BĂLAN La Filarmonica „Oltenia S-a încheiat ediția a VI-a a Festivalului național al tinerilor dirijori de cor  Cei patru laureați au câștigat sufragiile unui juriu prestigios, dar și ale publicului Filarmonica Oltenia a găzduit timp de o săptămînă cea de-a VI-a ediție a Festivalului național al tinerilor dirijori de cor. Manifestarea se desfășoară sub auspiciile Uniunii Interpreților, Coregrafilor și Criticilor Muzicali, Asociației Naționale Corale din România, Consiliului Local și Primăriei Craiova. Premiile acordate de un juriu prestigios au inclus criterii de apreciere ale complexității programului, calitatea, stilul de interpretare și ținuta scenică a dirijorului. Laureații au fost: Mirel Azamfirei - premiul „D.D. Botez“; Edward Man - premiul „Mihai Bârcă“; Andreea Aura Ciomnenchi - premiul „Nicolae Lungu“; Ileana Veronica Cohut - premiul de debut. Din juriu au făcut parte prof. univ. Petre Crăciun, președinte de onoare al Asociației Naționale Corale din România, conf. univ. loan Golcea, secretarul Asociației Naționale Corale din România, Stelian Olariu, maestru de cor la Opera Națională Română, reprezentant al Uniunii Interpreților, Coregrafilor și Criticilor Muzicali, Voicu Enăchescu, dirijorul corului de cameră „Preludiu“ din București, Irina Odăgescu-Țuțuianu, secretar al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România, în rîndul maeștrilor de cor, spre mîndria noastră locală, dar și națională, se înscrie binecunoscutul și talentatul dirijor Alexandru Racu, un autentic șef de școală, care cu pasiune este de decenii în căutarea și valorificarea tinerilor în care intuiește darul rar al dirijorilor de formații corale. Cu atît mai dificilă întreprindere cu cît, după cum își exprimau părerea la închiderea actualei ediții specialiștii Petre Crăciun, Stelian Olariu, Ioan Golcea, în muzica românească nu există o tradiție a genului. Tinerii care studiază în liceele de artă, în conservatoare sau în academiile de specialitate, reprezintă o speranță. Iar dacă în sălile de concert vor poposi într-o seară de toamnă tîrzie sau de iarnă cei de-o seamă cu ei, va fi un semn bun. • Darda BOSSUN ABONEAZA-TE ACUM la ziarul preferat! Numai prin abonament direct îl poți primi de dimineață! Tombola abonaților: 4 premii de 500.000 de lei în fiecare lună calendar creștin ortodox -1 octombrie 1998 - PRIZNKUL SFÎNTUL»NITOPERÂMÎNTUL MAHCII DOMNULUI „Prea Sfintă Maică și Fecioară, nădejdea sufletului meu, Tu ești a mea mijlocitoare la Milostivul Dumnezeu“. Măicuța lui Dumnezeu, cea mai sfintă ființă omenească, împărăteasa cea aleasă de Dumnezeu înainte de întemeierea lumii ca umbrită fiind în Bethleemul Iudeii de Duhul Sfînt, să-L nască pe Iisus Hristos, Fiul și Cuvîntul lui Dumnezeu, este împărăteasa cerului și a pămîntului prin care Iisus Hristos Dumnezeu a luat chip de om, trimis fiind El de Dumnezeu- Tatăl spre a spune omenirii noile Sale porunci (ale Noului Testament), însăși dînsa născută prin voința lui Dumnezeu, la bătrînețe de Sfinții Părinți Ioachim și Ana, Fecioara Maria, al cărei sfînt nume a fost pus tot de Dumnezeu prin Arhanghelul Bunelor Vestiri ale Sale, Sfintul Arhanghel Gavriil, s-a arătat a fi încă din pruncie „mai cinstită decît Heruvimii și mai curată decît Serafimii“. Căci așa cum fagăduiseră Sfinții săi Părinți, căte vor avea o fiică o vor închina slujirii lui Dumnezeu, Fecioara Maria a fost dusă la frageda vîrstă de trei ani la Templul din Ierusalim (21 noimebrie - Intrarea în Biserică a Maicii Domnului), spre a-I sluji lui Dumnezeu. Astfel, a trăit Prea Sfintă Născătoare de Dumnezeu în curățenie, multă rugăciune și în desăvîrșită sfințenie, pînă la vîrstă de cincisprezece ani, cînd a fost logodită cu bătrînui de optzeci de ani Dreptul Iosif, înțelept al Templului din Ierusalim.Trebuia a arăta că la vechiul popor ales al lui Dumnezeu Tătăl la vremea Vechiului Testament, semnificația cuvîntului logodnă era ai totul diferită de aceea de astăzi. Căci logodna însemna darea în grijă și creștere în dificila perioadă a adolescenței, a unei fecioare de la Templu, unui bătrîn înțelept spre a o veghea cu atenție, ca ea să rămînă și pe mai departe la slujba lui Dumnezeu, dar și a o lumina cu înțelepciunea adunată de venerabila vîrstă a ocrotitorului Așa se explică de ce în momentele importante ale vieții pe pămînt ale Mîntuitorului, și care sînt relevate de Sfintă Scriptură Creștină, acolo unde este menționată Fecioara Maria, nu apare și Dreptul Iosif, pentru că dînsul, fiind foarte înaintat în vîrstă, nu după multă vreme de la Nașterea Domnului, a trecut cu pace la cele sfinte și veșnice. Marea sărbătoare creștină de astăzi a Bisericii străbune își are începuturile în ultimii ani ai secolului IX .LHr., cînd la cîrma Imperiului Bizantin se găsea împăratul Leon I înțeleptul (886-912 dLHr.). In Constantinopolul acelor zile exista Sfintă Biserică numită Vlaherne (Biserica Vlahilor), unde preoții și enoriașii obișnuiau a face slujbe de noapte întru mărirea Preasfintei Născătoare de Dumnezeu. Astfel, în ziua de 1 octombrie, în timpul unei astfel de slujbe, printre cei prezenți se aflau și Sfintul Părinte Andrei împreună cu ucenicul său Epifanie. Pe la orele patru dimineața, cînd ei și-au ridicat ochii spre bolta bisericii, au văzut Prea Sfintă Fecioară Născătoarea de Dumnezeu stînd și rugîndu-se. „Și strălucea maica lumina soarelui, acoperind poporul cu Cinstitul său Omofor (eșarfa de mătase - n.r.), împreună cu mulțime de oști cerești și sfinți în veșminte albe,dintre care doi erau mai aleși: Sfintul loan Botezătorul și Sfintul Evanghelist Ioan“.Văzind acestea, Sfintul Andrei a zis către ucenicul său, fericitul Epifanie: „Oare vezi, frate, pe împărăteasa și Doamna tuturor, care se roagă pentru toată lumea“. Iar el a zis: „O văd Sfinte Părinte, și mă înspăimînt, căci, iată, acoperă toți credincioșii ce sînt în această Biserică cu Cinstitul ei Omofor, ce strălucește mai mult decît soarele“. Atunci s-au auzit „graiurile cele cu umilință“ ale rugăciunii ei către iubitul său Fiu și Dumnezeul nostru Iisus Hristos: „împărate Ceresc primește pe omul cel ce te slăvește pe Tine și cheamă în tot locul Preasfînt Numele Sau. Și acolo unde se face pomenirea numelui meu, acel loc îl sfințește și proslăvește pe cei ce te proslăvesc pe Tine. Iar rugăciunile celor ce cu dragoste mă cinstesc pe mine, Maica Ta, primește-le, și din toate nevoile și răutățile îi izbăvește pe ei“. Se cuvine, deci, ca astăzi, cu toții să zicem către Maica Domnului, citind din Acatistul Sfintului Acoperămînt: Preacurată Fecioară, Născătoare de Dumnezeu, la tine ridicăm ochii sufletului și ai trupului, către tine întindem mîinile noastre și strigăm din adîncul inimii către tine. Acoperă-ne cu atotputernicul tău Acoperămînt și ne izbăveşte pe noi din toate nevoile, înalță rugăciunile noastre la Dumnezeu și Fiul tău,ca să fie milostiv nedreptăților noastre. Auzi-ne pe noi,cei ce ne rugăm ție! Ocrotește-ne pe noi cu atotputernicul tău Acoperămînt și cere de la Dumnezeu Fiul tău să dea ocîrmuitorilor înțelepciune și putere; judecătorilor cinste și dreptate; învățătorilor minte și smerită înțelepciune; soților dragoste și înțelegere; copiilor ascultare; asupritorilor frică de Dumnezeu, celor mîhniți răbdare și bucurie duhovnicească, neînfrînaților înfrînare și nouă, tuturor duhul înțelepciunii și al cucerniciei, duhul milostivirii și al blîndeții, duhul curățiri și al dreptății. Și fiindcă mult sînt ascultate de Dumnezeu rugăciunile Sfintei Maicii Sale, astăzi să o rugăm pe Prea Sfintă Născătoare de Dumnezeu,„care se roagă cu lacrimi de sînge pentru noi“ să roage Prea Sfintă Treime, pe Tatăl pe Fiul și pe Sfintul Duh să ierte greșelile noastre și să rînduiască fiecăruia ceea ce știe că ne este de folosință. Bucură-te Mireasă pururea Fecioară! Bucură-te, aceea ce ești plină de dar, Născătoare de Dumnezeu, fecioară, bucuria tuturor celor necăjiți! Acoperă-ne de tot rău cu Sfînt Acoperămîntul Tău! • Dr. IORDACHE Mihai-Dorin