Gazeta de Sud, ianuarie 1999 (Anul 5, nr. 1162-1185)

1999-01-04 / nr. 1162

GAZETA de SUD 1162 / luni, 4 ianuarie 1999 Fostul sediu al PNL-CD Dolj a fost distrus de flăcări ÎNCEPUT 1>E AN PRINTRE Sediul Partidului Liberal Românfiliala Dolj, care a aparținut pînă nu demult PNL-CD, aflat intr-un imobil de pe strada Olteț din Craiova, a fost cuprins de flăcări sîmbătă, 2 ianuarie. Incendiul a izbucnit în jurul orei 7.30 din cauza unei sobe de teracotă supraîncălzită, aflată într-una din încăperile de la etaj. Marius Chipurici, paznicul unui spațiu comercial de la parterul clădirii, spune că flăcările au cuprins întreg acoperișul: „ Am simțit un fum înecăcios și un val de căldură care venea dinspre celălalt corp al casei. Am deschis geamul și am auzit trecătorii țipînd. Cînd am ieșit în curte am văzut acoperișul în flăcări. Am chemat imediat pompierii.“ Echipele coordonate de colonel Gheorghe Omeag, comandantul Grupului Județean de Pompieri Otenia-Dolj, au sosit imediat la fața locului. Pentru stingerea incendiului ei au folosit 5.000 de litri de apă. Colonel Gheorghe Omeag a spus că incendiul a fost stins în două ore: „Focul a fost destul de puternic și am avut nevoie de două ore pentru a-l stinge. Doru din Teslui-Dolj a încercat să violeze o educatoare El i-a smuls doar cerceii din urechi pentru că era prea beat Ana N., de 44 de ani, din Teslui-Dolj, a fost victima unei tentative de viol în seara de 30 decembrie. Doru Dumitru Ristea, de 23 de ani, a intrat cu forța peste femeie în casă și a încercat să o batjocorească. Ana N. lucrează ca educatoare la Teslui și în acea seară era singură acasă, facînd pregătirile pentru Revelion. La un moment dat, un individ a forțat ușa de la intrarea în locuință și a năvălit în cameră. Doru Ristea a lovit-o pe educatoare și a încercat să o forțeze să întrețină cu el raporturi sexuale. Numai că, fiind prea beat, agresorul nu a putut să-și ducă la îndeplinire planul odios. El s-a mulțumit doar să-i smuldin primele cercetări s-a stabilit că incendiul a fost cauzat de o sobă supraîncălzită, aflată într-o cameră de la etajul unu al imobilului.“ După primele estimări, pagubele se ridică la peste 100 de milioane de lei, în imobilul respectiv au ars șapte camere, iar interiorul restaurantului Oltenia, aflat la parter, a fost grav afectat. Cosmin Băleanu, patronul restaurantului Oltenia, spune că tavanul și instalația electrică a acestuia au fost grav avariate: „Toată apa s-a scurs în restaurant, iar tavanul a început să cadă bucată cu bucată. Numai la noi pagubele sunt de cel puțin 70 de milioane de lei.“ La fața locului au venit și oficialitățile locale. Vasile Bulucea a spus că momentan societățile care își aveau sediul în acest imobil vor fi nevoite să aștepte prima ședință a consiliului local. Atunci se va stabili dacă există spații disponibile. Organele de poliție au demarat o anchetă pentru identificarea vinovaților și luarea măsurilor legale, dă femeii cerceii de aur din urechi și apoi să dea bir cu fugiții. A doua zi dimineața, Ana N. a anunțat organele de poliție din localitate. După cîteva ore, Doru Ristea a fost identificat și reținut, urmînd să-și primească pedeapsa pentru faptele sale. • Relu GEORGESCU • Andreea BALASA ÎN JUDEȚUL VILCEA Trei oameni săraci au murit înghețați în primele zile ale lui 1999 Trei oameni au fost găsiți morți prin refrigerare în primele două zile ale lui 1999 în județul Vîlcea. Pe 1 ianuarie, Alexandra Constantin, de 64 de ani, a fost găsită moartă într-una din încăperile fermei nr. 2 aparținînd SC VITICOLA Drăgășani. Tușa Alexandra, din Dienci - Olt, muncea ocazional pentru a cîștiga o bucată de pîine. Tot pe 1 ianuarie, seara, Ion Uță, de 52 ani, din Ionești, întorcîndu-se pe trei cărări de la circiumă, a căzut pe șanțul din fața casei și a fost găsit a doua zi mort, înghețat. în incinta fostului CAP din Drăgășani a fost găsit mort Ilie Grindeanu, de 52 de ani, sîmbătă, 2 ianuarie. El nu avea familie și trăia din puținul pe care-l primea de la oamenii pentru care presta diverse munci. • Robert COSMIN DUPĂ CE A FOST IN COMA TREI SĂPTĂMÎNI Maiorul de poliție Cristian Marghidan a murit în spital Maiorul Cristian Marghidan, de 43 de ani, șeful Poliției Bălcești - Vîlcea, a decedat în seara de 30 decembrie 1998 la Spitalul de Urgență din București. Polițistul era unul dintre cei mai buni conducători auto, atestat pentru a însoți coloanele oficiale care vizitau sau tranzitau județul. Polițistul s-a autoaccidentat în noaptea de 10 spre 11 decembrie. Aflîndu-se la volanul autoturismului mamei sale, un Citroen cu numărul de înmatriculare GJ-55-YYY, la o curbă, din cauza unei defecțiuni tehnice, a intrat pe contrasens, izbindu-se de un camion care circula din direcție opusă. Fiind în comă din cauza unor lovituri la cap, ofițerul nu și-a revenit timp de aproape trei săptămîni și a decedat, cu toate eforturile depuse de medici. • Robert COSMIN La cumpăna dintre ani, arterele principale ale Craiovei au fost acoperite nu de zăpadă, ci de...cioburi. Petrecăreții au ieșit pe străzi să-l întîmpine pe 1999 cu sticlele de șampanie în mînă. Numai că, de bucurie sau euforie bahică, aceștia au trîntit buteliile de asfalt. La ivirea zorilor, automobiliștii care intenționau să ajungă la casele lor au fost nevoiți să facă slalom printre miile de cioburi de pe carosabil. Inconștiența unora se putea astfel solda cu accidente rutiere grave. • Mariana BUTNARIU DE REVELION Pe străzile Craiovei a nins cu cioburi Revelionul s-a lăsat pentru unii cu ...come alcoolice . Băutor la 15 ani Irinel Roșoga, de 15 ani, din Craiova, a început noul an cu o comă alcoolică, în timp ce sărbătorea Revelionul cu prietenii, el a băut fără măsură bere, vin și nelipsita șampanie. Pe 1 ianuarie, la ora 2.00, el a fost dus de amici la Spitalul Clinic nr.1 în stare de comă. Echipa medicală a Serviciului Mobil de Urgență Reanimare și Descarcerare (SMURD) a constatat că tînărul suferise o intoxicație acută etanolică și i-a acordat primul ajutor. „ Din prea mult whisky cu șampanie... După numai cinci minute, la SMURD a sosit o altă persoană aflată în comă alcoolică. Mort de beat, Bogdan Cincu, de 18 ani, din Craiova, a fost adus la spital tot de prietenii cu care petrecea Revelionul. îmbiat de aroma și gustul șampaniei cu whisky, tînărul nu a mai ținut socoteala paharelor care i-au luat mințile. Din cauza intoxicației etanolice suferite, a fost necesară internarea sa în clinica de terapie intensivă a spitalului. • Relu GEORGESCU PRIMA VICTIMĂ A UNUI ACCIDENT DE CIRCULAȚIE DIN ACEST AN Cornelia Scinteie și-a încheiat socotelile cu viața în cea de-a doua zi a noului an . Ca la fiecare început de an, oamenii încearcă să uite necazurile și să spere la zile mai bune. Pentru Cornelia Scînteie, de 33 de ani, din Drobeta Turnu Severin, visul de mai bine nu a durat decît o zi. Ea și-a încheiat socotelile cu viața în a doua zi a noului an. în comuna Corlățel - Mehedinți s-a produs un grav accident de circulație sîmbătă, 2 ianuarie, în jurul orei 10.00. Conducînd autoturismul Dacia break cu numărul de înmatriculare MH-07-ROX cu viteză neadecvată pe un carosabil acoperit cu polei, Constantin Scînteie, de 32 de ani, din Drobeta Turnu Severin, a acționat la un moment dat frîna. Mașina a părăsit partea carosabilă și s-a izbit de un pom. Pentru Cornelia Scînteie, soția conducătorului auto, izbitura a fost mortală. Fetița Roxana Scînteie, de 10 ani, aflată în autoturism, este internată la Spitalul Județean Drobeta Turnu Severin, medicii spunînd că va supraviețui. • Ion LECA LA CUMPĂNA DINTRE ANI Ion Cojocaru și-a supus prietenul la perversiuni sexuale orale Ion Cojocaru, de 45 de ani, din comuna Furculești, Teleorman, și-a invitat prietenul, M.A., de 38 de ani, din aceeași localitate, să petreacă împreună noaptea de Revelion și l-a constrîns să întrețină relații sexuale orale cu el. Cum pe unele canale de televiziune românești au fost interpretate scenete în care se făceau apropouri la homosexuali, lui Ion Cojocaru, care „scursese“ deja cîteva oase cu vin, i-a venit poftă de sex și cum nu exista în casă nici o femeie, și-a supus prietenul, sub amenințarea unui cuțit, la perversiuni sexuale orale, timp de aproximativ o oră și jumătate. Totodată, victima a fost amenințată de agresor că dacă „suflă“ ceva va muri. M.A. i-a povestit mamei sale ce se întîmplase, iar aceasta a anunțat organele de drept. Potrivit Codului Penal, articolul 200, Ion Cojocaru riscă o pedeapsă între doi și șapte ani. • Virgil DOBRICA ÎN PRIMELE MINUTE ALE LUI 1999 Un tînăr craiovean a fost bătut crunt de doi indivizi Victor Mirescu, de 19 ani, din Craiova, a fost bătut de doi indivizi la cîteva minute după ce orologiile au bătut începutul noului an. Fără să aibă nici o vină, tînărul s-a ales cu o dublă fractură de mandibulă, în noaptea de Revelion, Victor Mirescu s-a dus cu prietenii să se distreze la o familie vecină. Imediat după miezul nopții, el s-a dus acasă pentru a le ura părinților „La Mulți Ani!“. „M-am întors apoi la chef și am găsit doi necunoscuți care veniseră în lipsa mea să salute gazdele. Mă îndreptam spre una din camere să iau o țigară. Atunci am fost lovit de unul dintre ei, pe care ulterior am aflat că îl cheamă Nicu Stan. Avea un bandaj la mînă, iar sub el ceva dur, probabil un box. Mi-a rupt doi dinți și mandibula în două locuri“, își amintește Victor Mirescu. Amicii lui i-au sărit în ajutor și în scurt timp s-a declanșat scandalul. „în învălmășeala care s-a produs, Nicu Stan și celălalt individ, Fane Camen, mi-au mai dat cîțiva pumni. Pînă la urmă s-a zvonit că vine poliția și cei doi au fugit“, a mai spus tînărul. în jurul orei 12.30, Victor Mirescu a fost transportat în stare gravă la Spitalul Clinic nr. 1 Craiova. El a precizat că în zilele următoare va depune plîngere la poliție împotriva agresorilor. • Relu GEORGESCU Gorj: Petarde, sarmale arse și accidente rutiere Un bărbat a decedat și un copil a fost rănit grav în cele două accidente de circulație care au avut loc în ultimele zile pe raza județului Gorj. Minerul Tudor Cruceru, de 45 de ani, din localitatea Fărcășești, se afla sîmbătă, 2 ianuarie, în fața curții locuinței sale. El a fost accidentat mortal de autovehiculul cu numărul de înmatriculare 32-B-5159, proprietatea ENERGOUTILAJ București, sucursala Rovinari. Șoferul Cornel Țogoe, de 42 de ani, din Borăscu - Gorj, nu a adaptat viteza la condițiile de drum. Mașina a părăsit partea carosabilă și a intrat în Tudor Cruceru, ucigîndu-l pe loc. El era singur în fața casei. Florin Dungaciu, de zece ani, din localitatea Bumbești Jiu (Sadu) se juca împreună cu vecinii săi pe marginea drumului, în ultima zi a anului trecut, în jurul orei 15.30. La acea oră plecase la plimbare beat Stelian □rstoc, de 55 de ani, din Crasna. Cu o viteză destul de mare, șoferul a intrat cu autoturismul Dacia 1310, cu numărul de înmatriculare GJ-41-MET, proprietate personală, în grupul de copii aflat pe celălalt sens de circulație. Florin Dungaciu s-a ales cu politraumatisme și fracturi multiple pe toată suprafața corpului, fiind internat de urgență la spitalul din localitate. a Petardele și o oală cu sarmale au provocat două incendii Grupul de pompieri militari Gorj a stins după Anul Nou patru incendii. Șopronul lui Victor Zorilă, din comuna Jupînești, a luat foc de la petarde în noaptea de Revelion, la zece minute după trecerea în noul an. Copiii lui au vrut să întîmpine anul 1999 așa cum se cuvine și au aruncat mai multe petarde la întîmplare prin curte. Focul de artificii s-a transformat în scurt timp într-o vîlvătaie, care a distrus peste o tonă de furaje. Speranța Focșan, din strada General Tell, din Tîrgu Jiu, a pus pe aragaz să încălzească oala cu sarmale în după-amiaza zilei de 1 ianuarie. Ocupată cu alte treburi prin casă,ea a simțit mai tîrziu miros de ars. Pe lîngă sarmalele scrum, gospodina a găsit și perdeaua de la bucătărie în flăcări. Incendiul a fost localizat și stins fără să se producă alte pagube. Acoperișul casei lui Ion Cojocaru din comuna Godinești a fost mistuit de flăcări ieri dimineață din cauza coșului defect. Temperatura scăzută de afară l-a determinat pe gospodar să bage lemne în sobă mai mult ca de obicei. Focul intens a supraîncălzit soba și flăcările au ajuns pînă la acoperiș, prin coșul fisurat. Incendiul s-a extins, distrugînd fînarul, cotețele pentru păsări și animale, precum și două tone de porumb. Pagubele provocate se ridică la peste 20 de milioane de lei. Un incendiu a izbucnit în noaptea de Revelion și la centrul angro din Piața Centrală, aparținînd SC RODNA SRL din Tîrgu Jiu. Din cauza unui foc deschis, flăcările,au cuprins depozitul de deșeuri de hîrtie al firmei. * De Anul Nou s-au născut 26 de copii Secția de maternitate a Spitalului Județean Gorj a lucrat la „foc continuu“ în ultimele zile. Pe 31 decembrie s-au născut doi copii, ultima naștere înregistrîndu-se la ora 20.30. Primul copil născut în 1999 a fost fiul Anei Maria Merlă din Tîrgu Jiu, venit pe lume în noaptea de Revelion, la ora 4.30. Pînă ieri la prînz alte 24 de mame au putut să-și strîngă la piept copiii, majoritatea băieți. a Semne rele anulate... dar și bune Serviciul Județean de Ambulanță Gorj a înregistrat în noaptea de Revelion opt solicitări și alte 85 de apeluri în zilele care au urmat. O femeie de 75 de ani a decedat din cauza unui infarct în cartierul Drăgoieni din municipiu. Din zona 9 Mai a fost transportat la spital Laurențiu Danciu, de 20 de ani. El se afla în stradă cu mai mulți prieteni, dar nu-și mai aduce aminte cine i-a aplicat o lovitură de cuțit în abdomen și de ce. Anul Nou s-a mai lăsat pentru gorjeni cu cîteva beții acute, care au necesitat îngrijiri medicale de urgență. In ultimele zile, Serviciul de urgență ortopedie a primit peste 30 de cazuri de traumatisme și fracturi cauzate de alunecarea pe Alte zeci de urgențe au fost provocate de îmbolnăviri diverse accentuate pe fondul consumului exagerat de alcool și mîncâruri tradiționale. Centralele termice au lucrat din plin, deși căldura din locuințe a fost mai mult sufletească și de la aburii băuturilor alcoolice. Gorjenii au avut parte și de sărbători iluminate cît de cît, fără întreruperi de energie electrică la consumatorii casnici. Cu toate greutățile materiale, majoritatea gorjenilor au reușit să încropească o masă de Revelion. Problematică a fost aprovizionarea cu pîine. Oamenii au așteptat ore întregi la cozi nesfârșite în fața centrelor de panificație de stat și particulare. Cererea de pîine a dat peste cap toate previziunile producătorilor. Aceștia au lucrat peste program și peste capacitate pentru a satisface toate cererile din 31 decembrie. Prea puțini gorjeni și-au permis să-și petreacă sărbătorile la un restaurant sau într-o stațiune. Sute de oameni au ciocnit un pahar de șampanie sau o sticlă de vin în centrul municipiului. Primăria Tîrgu Jiu a organizat la trecerea dintre ani un frumos foc de artificii în Piața Victoriei, lîngă bradul împodobit și luminat feeric. • Alexandra COCHINA