Gazeta de Sud, martie 1999 (Anul 5, nr. 1210-1236)

1999-03-01 / nr. 1210

1210/luni, 1 martie 1999 CIND ESTE ÎNȘELAT DE SOȚIE ȘI BATJOCORIT DE COPII Emișar al Mitii lui Odoleanu își tunde familia chilug Emil Anton, de 49 de ani, din comuna Plosca - Teleorman, a găsit o modalitate mai puțin obișnuită de a-și pedepsi familia atunci cînd soția îl înșală cu altul sau copiii nu-l ascultă. Cunoscut de săteni sub numele de Emișar al Mitii lu' Odobeanu, Anton lucrează în București ca sobor, făcînd naveta săptămînal, are diplomă de bacalaureat, scrie versuri și maxime și e foarte altruist. Este tatăl a cinci copii, trei fete și doi băieți. Acum patru ani, el a aflat că în nopțile cînd era plecat la muncă, soția îl înșela cu un terchea-berchea, Florică a lu' Forfologea. Rănit în amorul propriu, Emișor îl „aranjează“ pe amantul soției sale, trimițîndu-l pentru cîteva săptămîni în spital. Pentru consoartă găsește o „rețetă“ inedită: după ce a tuns-o chilug, a luat-o de mînă și a plimbat-o pe străzile comunei și, oprindu-se în dreptul divanelor de țărani, își obliga nevasta să le spună acestora că și-a înșelat bărbatul cu Florică a lu' Forfologea și nu va mai comite un asemenea păcat în vecii vecilor. în toamna anului trecut însă, Emișor, care lăsa familiei pe fiecare săptămînă cel puțin un milion de cheltuială, a fost din nou bătaia de joc a copiilor și a nevestei. Consoarta împreună cu Mitița, fata cea mare, de 16 ani, umblau brambura toată ziulica prin sat și prin orașe, cei doi băieți, Petre și Pavel, făceau numai prositoare și nu se țineau de carte la fel ca și surorile mai mici, Nana și Eliza. Gospodăria omului ajunsese un dezastru: în loc să le dea cu parul în cap precum Moromete, Anton își tunde la Zero fiica cea mare, lăsîndu-i totuși un smoc de păr pe creștetul capului, la fel procedează și cu nevasta, dar ei îi lasă cîteva fire de păr la ceafă. Pe băieți și pe fetele cele mici îi tunde chilug. Din cîte se pare, familia Anton n-a învățat nimic din această poveste, membrii ei continuînd și în această iarnă, după ce le-a crescut părul, să-și facă de cap! Vecinii așteaptă în această primăvară să vadă dacă Emișar al Miții lu' Odobeanu își va tunde chilug copiii și nevasta sau va găsi o altă metodă mai eficientă să-i potolească. • Ion MIREA Dumitru Stanca a fost găsit de soția sa spînzurat de țeava de la calorifer Cînd Stanca Chera s-a întors vineri de la serviciu, l-a găsit în garsoniera unde locuia (Căminul de nefamiliști G320, din cartierul Ostroveni - Rîmnicu Vîlcea), pe soțul ei, Dumitru Chera, de 30 de ani, spînzurat de țeava de la calorifer. Bărbatul, care lucra ca muncitor la SOCOM Rîmnicu Vîlcea, era lungit pe covor, cu gîtul agățat în funie, poziția corpului său fiind ca și cum ar fi intenționat să se culce. Vecinii spun că adesea Dumitru o bătea pe soția sa și o amenința cu cuțitul că o va omorî, ultimul scandal avînd loc chiar cu două seri înainte de a se sinucide. în momentul cînd Dumitru Stanca s-a spînzurat, fiul celor doi, un băiețel de patru ani, era la o soră de-a soției. Vecinii familiei Chera știu puține lucruri despre cei doi, pentru că nu-i vizita nimeni, iar Stanca Chera era o femeie care vorbea foarte puțin. • Robert COSMIN INTENȚIONÎND SĂ DEZGHEȚE CONDUCTA DE BENZINĂ Lui Alin din Brănești-Dolj i-a explodat mașina în față Alin Catrina, de 22 de ani, din Brănești-Dolj, a fost victima unei explozii, duminică, 28 februarie, în timp ce încerca să-și pornească autocamionul. în acea zi, în jurul orei 7.00, el s-a urcat în cabină și a pus contactul. „Mașina dădea rateuri și nu pornea. Atunci, mi-am dat seama că motorul nu se alimenta și că pe conductă probabil înghețaseră vaporii de apă. Ca de obicei am făcut o torță dintr-o bucată de cîrpă, i-am dat foc și am băgat-o pe sub mașină, să se dezghețe conducta “, a spus victima. Din cauza vaporilor de benzină care s-au degajat, mașina a sărit în aer, iar Alin Catrina a ajuns în cîteva clipe o torță vie. Soția sa, care se afla prin preajmă, a reușit să-l salveze. El a fost transportat la Spitalul Clinic nr.1 Craiova cu arsuri de gradul II-III și internat în secția arși. _______________________________________________ Andreea BĂLAȘA Un profesor, un taximetrist și un frizer au fost prinși la braconaj Ei n-au împușcat decit... un < Dumitru Toma, de 49 de ani, profesor, Ștefan Jampieri, de 34 de ani, taximetrist, și Jan Ilie, de 49 de ani, frizer, toți din Craiova, au fost prinși în dimineața de 27 februarie, după o noapte de braconaj în apropiere de Giurgița. Lucrătorii Poliției rutiere Segarcea au găsit în mașina frizerului, în timpul unui control de rutină, un căprior, un vulpan și un iepure animale împușcate. Vineri seara, profesorul, taximetristul și frizerul s-au gîndit că n-ar fi rău să profite de vremea frumoasă și să iasă la o vînătoare de gîște sălbatice. Deși nu aveau autorizație de la Asociația Județeană a Vânătorilor și Pescarilor Sportivi (AJVPS) Dolj, cei trei și-au luat sculele și au pornit la drum cu autoturismul Dacia 1310 cu numărul de înmatriculare DJ-04- HCI, proprietatea lui Jan Ilie. Ajunși în apropiere de Giurgița, braconierii au renunțat la zburătoare și au pus ochii pe patrupedele care le-au ieșit în cale. Spre dimineață, în timp ce se întorceau spre Craiova, ghinion căprior, un vulpan și un iepur. Un echipaj de poliție le-a făcut semn să tragă pe dreapta, invitîndu-l pe șofer să prezinte actele la control; între timp, polițiștii, însoțiți de un paznic de vînătoare, au observat între scaunele din față o pușcă de vînătoare, iar în spatele scaunului din dreapta față un căprior de aproape 2,5 ani mort, avînd pe corp urmele unei împușcături. Extinzînd verificările, organele de control au mai găsit în portbagajul mașinii două arme de vînătoare, trei cartușiere, 104 cartușe, trei lansete de pescuit și două proiectoare portabile. Lîngă „unelte“ zăceau morți un iepure și un vulpan. Vînatul a fost predat AJVPS Dolj, iar obiectele găsite au fost ridicate pentru cercetări. Dumitru Toma, Ștefan Jampieri și Jan Ilie s-au ales ca dosar penal pentru comiterea infracțiunii de braconaj. Pentru fapta lor, profesorul, taximetristul și frizerul riscă să împartă aceeași celulă pe o perioadă de la doi la cinci ani. • Relu GEORGESCU INFRACȚIUNI GAÄETA de SUD _______UITIND CA ÎȘI ANUNȚASE CONSOARTA CĂ TREI ZILE VA FI ÎN DELEGAȚIE Un profesor din Alexandria a plecat de la amantă să ducă gunoiul, dar s-a întors cu găleata acasă la soție Cei doi amorezi stau in același bloc, insă ia scări diferite, ghena fiind comună I. Marinescu, profesor la un liceu din Alexandria (nu precizăm școala și numele pentru evitarea unui eventual scandal), are 54 de ani, este soț și bunic, trăiește de patru ani în concubinaj cu V. Anghel, de 50 de ani, care lucrează tot în învățămînt. Cei doi amorezi, profitînd de plecarea domnului Anghel pentru trei zile într-o excursie, au hotărît ca sfîrșitul de săptămînă să și-l petreacă împreună în casa excursionistului, fiind aprovizionați cu cele mai alese bunătăți. Numai că după prima seară, sîmbătă, 27 februarie, în jurul orei 22.00, fiind prins de euforia dragostei, după ce a dus gunoiul amantei, Marinescu, în loc să se întoarcă la ea, s-a întors acasă. Văzîndu-l în ipostaza în care era și știind cîte ceva, soției lui i s-a pus pata. Precizăm că „îndrăgostiții“ locuiesc în același bloc, dar la scări diferite. Filmul evenimentului Profesorul I. Marinescu, în dupăamiaza de joi, 25 februarie, cînd s-a întors de la serviciu, și-a sărutat soția și cu un sentiment de tristețe i-a spus: „Ce rău îmi pare că nu putem merge la părinții tăi mîine seară! Sînt programat să merg la Bușteni pentru stabilirea la nivel național a rezultatelor examenului de capacitate. (Sursa care a precizat informația este vecina lor, care a relatat cuvînt cu cuvînt desfășurătorul, dorind să-și păstreze anonimatul). Femeia de bună credință a înțeles că este vorba de o sarcină de serviciu care trebuie dusă la bun sfirșit, drept pentru care s-a pregătit cele necesare unei astfel de deplasări. Bărbatul s-a simțit măgulit de înțelegerea soției, a luat „trenul“ și s-a deplasat în cealaltă scară a blocului pentru a stabili „rezultatele examenului de capacitate“. „Băiete, parc-ai fi luat viagra, așa ești de vizat’ Asistînd la discuția în care i-a spus că el trebuie să plece în delegație, vecina, fiind „ochiul și timpanul“ scării, a urmărit pas cu pas firul evenimentului, ea știind și ora exactă a plecării profesorului, și a demarat investigația.„Securista“ a făcut pe dracu-n patru și a intrat la vecina concubinei, mărturisindu-i totul și spunîndu-i să nu sufle un cuvînt vecinilor săi. Curiozitatea fiind așa de mare, vecina familiei Anghel a acceptat urmărirea. Gaura de la tabloul electric a dat posibilitatea de a audia toată scena erotică a celor doi..,Auziți și vă cruciți, a spus „securista“, termeni care nu i-am auzit în viața mea, cum ar fi: „Sărută-mă peste tot iubitule; împunge-mi cu botul sfîrcurile vieții; albușul tău din ouă e numai pentru mine; băiete, parcă ai fi luat viagra, așa ești de vinul“, alte expresii care cel puțin mie ca femeie, mi-e rușine să vi le spun.“ Gemetele au continuat pînă spre miezul nopții, cînd cei doi „porumbei“ au adormit. „Bag divorțul... Bagă, dă-te-n morții mă-tii“ Sîmbătă, 27 februarie, în jurul orei 22.00, amanta l-a trimis să ducă găleata cu gunoi la ghenă. Uitînd că este plecat în delegație la Bușteni, în loc să se întoarcă la cea care l-a trimis să facă acest gest bărbătesc, Marinescu s-a întors acasă. Cînd soția acestuia l-a văzut, pur și simplu nu-i venea să creadă, femeia știindu-i plecat: „Ce e cu tine, găleata asta nu este a noastră! Spune-mi de la ce curvă vii?“. Rămînînd ca la dentist, „nevinovatul“ om abia atunci a realizat gafa pe care a făcut-o și a spus că el vrea să doarmă. Fiind diplomată, femeia l-a lăsat. De-abia după două ore, cînd s-a trezit, fiind încă mahmur și uitînd ce s-a întîmplat, Marinescu a întrebat-o pe soție că de ce nu l-a lăsat să plece în delegație, că el a pierdut mult „Nu ți-e rușine, nesimțitule, idiotule! La ce curvă ai fost de nu mai știi nimic de capul tău? Bag divorț“, a spus femeia, la care el a răspuns: „Bagă, dă-te-n morții mă-tii“. • Dragomir DICA Martie aduce pentru cei care se abonează la Dîalog! o conectare gratuită , un mărțișor de aur de 14 carate «* £ 4» 10 % reducere la pachetele Dialog și multe alte surprize între 1 și 14 martie. Krnimf ptamepfcfe Mag Craiova • Calea Bucureștilor, bloc M8 dialog