Gazeta de Sud, iulie 2000 (Anul 6, nr. 1622-1647)

2000-07-01 / nr. 1622

BRAT gga —' ______www.gds.ro Nr. 1622 Director Eugen ARNĂUTU Redactor-șef Adrian VOINEA Sîmbătă, 1 iulie 2000. Preț 3.000 lei Din cauza debitelor mici ale Dunării Producția de energie electrică a hidrocentralelor Porțile de Fier I și II a scăzut la aproximativ 50% din capacitate, din cauza debitului mic al Dunării, a declarat ieri Ioan Trîmbițaș, directorul Sucursalei Hidroelectrica. Debitul Dunării în zonă nu depășește 3.500 mc/s, față de o medie multianuală de 5.500 mc/s. Ioan Trîmbițaș a spus că, în ultimele două zile, s-a constatat o ușoară creștere a debitului Dunării, dar nesemnificativă, iar producția de energie electrică nu depășește 14,3 milioane kWh în cele două hidrocentrale. Acesta a spus că în secțiunea Drobeta Turnu Severin a Dunării, debite de 3500 mc/s se întîlnesc, în medie, o dată la 30 de ani. Ministrul industriilor și comerțului, Radu Berceanu, a declarat jot că tarifele la electricitate s-ar putea modifica în luna august, în cazul în care seceta se va prelungi și în luna iulie, pentru că, în lipsa apei pentru hidrocentrale, sistemul energetic este nevoit să preia energia electrică produsă la un preț mai mare, în centralele termice care funcționează pe cărbune. Premii de 010.000.000 de lei 1 SC FRIG SERVIS str. Leandrului nr. 7 - cit. nr. 1.595 2. Marin Mihaela str. Nicolae Titulescu, bl. E7, ap. 3 - cit. nr. 5.271 Premii de 1.000.000 de lei 1. Lipcan Georgeta, Valea Roșie, bl. M7, ap. 1 - chit. 1.850 2. Trușcă Grigore, Aleea Oagei nr. 54 - chit. 1.870 3. Cotora Cătălin, Spaniei, bl. 021, sc. 2, ap. 4 - chit. 5.077 4. Roman Marinela, str. Vrancei nr. 7-chit. 1.577 5. Calangiu Elena, Brazda lui Novac, bl. 32B, ap. 2 - chit. 4.958 6. Francisc Klain, Brazda lui Novac, bl. 65, ap. 133 - chit. 3.903 7. Chira Paula, Lăpuș, bl. 27, ap. 4 - chit. 2.411 8. Gabroveanu Diana, Valea Roșie, bl. 42, sc. 2, ap. 30-chit. 5.313 9. Bainer Ștefan, Comuna din Paris nr. 51 - cit. 5.277 10. Sabie Dumitru, Cîmpia Islaz, bl. 241, ap. 9-bit. 3.511 Comisarul șef al Gărzii Financiare, Dușan Nicolicin, a fost revocat ieri din funcție, prin ordin al ministrului finanțelor, fiind înlocuit provizoriu cu Marian Morcoașă, comisar general adjunct, au declarat surse din cadrul Ministerului Finanțelor. Unul din motivele revocării este că Dușan Nicolicin a emis un ordin, în data de 27 iunie, prin care a numit pe funcții de execuție o serie de comisari-șefi adjuncți din județe, fără a aștepta aprobarea ministrului. Dușan Nicolicin ar fi trebuit să aștepte ca o comisie a Ministerului Finanțelor să studieze propunerile de numiri în funcții la nivelul județelor și să îi înainteze un raport ministrului finanțelor, au declarat sursele citate. Vom avea apă caldă în continuare Deși SC TERMOELECTRICA SA anunța, săptămîna trecută, că începînd de azi va sista furnizarea de agent termic către Regia Autonomă de Termoficare pentru neplata datoriilor, craiovenii nu vor rămîne fără apă caldă. în ultima săptămînă, regia a plătit aproximativ două miliarde de lei, recuperînd astfel, o mare parte din datoria către TERMOELECTRICA. „în ultima perioadă am reușit să plătim cam două miliarde din datoria către SC TERMOELECTRICA. Momentan, nu avem nici un semnal din partea lor că ne vor opri furnizarea de agent termic“, a spus Olimpia Geantă, director adjunct al Regiei de Termoficare. Singurii craioveni care nu vor avea apă caldă vor fi locatarii asociațiilor cu datorii mari la care s-a întrerupt furnizarea apei calde încă de la data de 28 iunie. •Florentina ENACHE Spitalul Clinic nr.1 Craiova a primit o donație de la americani Clinica de cardiologie are aparatură de ultimă oră Clinica de cardiologie a Spitalului Clinic nr. 1 Craiova a primit zilele trecute o donație de peste 200 de mii de dolari de la organizația americană Assist International din California. Donația a constat în aparatură ultramodernă de monitorizare a diferitelor funcțiuni ale bolnavilor cu diferite afecțiuni cardiovasculare. „Am primit o stație de telemetrie pentru 16 paturi, iar bolnavii pot fi monitorizați în permanență. Se pot urmări nonstop presiunea, pulsul, saturația sanguină și, în general, toate funcțiile vitale. Este singura stație de acest fel din sudul țării, iar cadrele medicale au fost pregătite pentru a ști să folosească aparatura respectivă. Specialiștii americani au predat cursuri de management, de sănătate publică, de resuscitare cardiovasculară și reanimare. Pentru noi este extraordinar că avem de acum o astfel de dotare și nu va mai trebui să consultăm pacienții doar cu mîna și doar pe bază de experiență“, spune dr. Octavian Istrătoaie, medic în cadrul Clinicii de cardiologie. • Relu GEORGESCU Dacă, privind-o, simțiți că vă lasă inima, nu disperați, cardiologii craioveni nu-și mai consultă pacienții cu mîna Șarpe de dudau Lista oltenilor care au cîstigat la TELEEUROBINGO 2 ANTENA 1 ■29 iunie pagina un de Manus Cenușa Democrată din România Țărăniștii și-au dat seama în ceasul al doisprezecelea că organismul cu care au cîștigat alegerile din noiembrie '96, Convenția Democrată, a ajuns un cadavru politic. Un cadavru care începuse pentru toată lumea să pută cu vreo doi ani în urmă, mai puțin pentru țărăniști. Care, fiind așa de aproape, nu sesizau mirosul puternic, ba lor chiar le mirosea a parfum de trandafiri! Cu alte cuvinte, țărăniștii, mai ales după participarea liberalilor pe liste proprii la alegerile locale, rămăseseră cu mortu-n casă și nu știau ce să facă - să-l îngroape?, să-l îmbălsămeze? cu el. Ca să vezi ce întrebări îi frămîntau pe țărăniștii noștri în timp ce populația, de foame, de ciudă, terminase deja de mîncat coliva și colacii Convenției Democrate din România. Intr-o primă fază, Diaconescu și compania încercaseră să aducă înapoi liberalii, ca să plătească împreună cheltuielile de înmormîntare. Dacă nu cumva, gîndeau ei, ar fi putut să întoarcă mortul de la groapă. Dar nici liberalii și culmea, nici mortul nu mai vruseră să facă, sub nici un chip, calea înapoi. Cînd văzură ei treaba asta, gîndindu-se că mai e puțin și vin alegerile, își spuseră că e musai ca să mai meargă cu cineva pe ultimul drum. Le era urît să o iasinguri pe drumul ăsta, nu că le-ar fi fost frică de strigoi, doar se obișnuiseră cu ei, ei între ei, dar nu meritau, spuneau tot ei, o soartă așa de crudă. Și atunci, aproape nesperat, atras de mirosul de lumînări și tămîie, se prezentă la catafalc Varujan C. Vosganian cu a lui Uniunea Forțelor de Dreapta, UFD, ca să fie mai ușor de scris pe crucea celei care a fost Convenția Democrată din România. Fără scrupule, Vosganian și ai lui, cu toate că puteau fi ușor băgați la profanare de morminte, își făcuseră bine socoteala între două lingurițe de colivă: mai bine cu morții și-n parlament decît cu vini și nicăieri. Așa s-a născut, dragi cititori ai Gazetei de Sud, prima forță politică moartă din România, rezultată din reunirea a două partide care mai degrabă trag să moară decît să participe la alegeri. Inmormîntarea va avea loc la toamnă, în Caracal, la cimitirul de pe strada învierii. Să-i fie țărîna ușoară!