Gazeta de Sud, martie 2002 (Anul 8, nr. 2129-2154)

2002-03-01 / nr. 2129

V pagina Tomiță este condamnată să trăiască și să moară Primăria Craiova se împiedică din nou de firma CRONOS Consilierii locali abia acum plătesc oalele sparte în luna noiembrie 2000, cînd s-au grăbit să voteze toți ca unul asocierea cu firma SC CRONOS IMPEX SRL, care a concesionat pentru o perioadă de 25 de ani o mare parte din parcările orașului. După încercarea eșuată de a se asocia cu firma respectivă, Primăria Craiova s-a trezit acționată în instanță și pusă în situația de a nu mai putea să exploateze parcările care fac obiectul contractului de asociere. „Pînă la încheierea litigiului, parcările date lui Mohamed Al Orfahli nu mai pot fi date în administrare altei firme. Și dacă procesul va dura zece ani înseamnă că zece ani Primăria Craiova nu poate utiliza un bun al său?“, se întreba retoric consilierul Emilian Ștefiiță. Regia Autonomă a Administratei Domeniului Public și Fondului Locativ (RAADPFL) Craiova, fiind de acord cu toate condițiile impuse de regulamentul de funcționare elaborat de primărie după ce firma CRONOS a încasat ceva bănuit de la șoferii craioveni, intenționează să ia în administrare cam 200 de locuri de parcare, urmînd ca primăriei să-i dea 40% din încasări, și nu 10%, cît urma să-i dea firma CRONOS. Nepregătiți (poate) să discute un subiect atît de delicat cum este cel al parcărilor, consilierii au decis că mai bine scot de pe ordinea de zi proiectul de hotărîre decit să se frigă din nou. „Nu are sens să ridicăm mingea la plasă lui CRONOS, care, din cîte am înțeles, a și strămutat procesul cu primăria pe la Brăila“, a spus consilierul Ion Sandu. La aproape opt luni după ce dosarul CRONOS a fost înaintat Parchetului de pe lîngă Tribunalul Dolj cu propunerea de trimitere în judecată pentru fals, uz de fals și înșelăciune în convenție, consilierii locali încă se feresc să discute pe față despre afacerea încredințată chiar de ei lui Mohamed Al Orfahli. De ce oare? • Nicoleta ENE S ătul de amenzile agenților de circulație . Primarul din Tîrgu Cărbunești își 99 cumpără elicopter Primarul localității gorjene Tirgu Cărbunești, Toader Cristian Paști, speră că va deveni în scurt timp proprietarul unui elicopter de două persoane, pe care îl va folosi în interes propriu. Primarul liberal va intra în luna aprilie în posesia unei moșteniri lăsate de o mătușă din America și spune că nu va ezita să-și cumpere un elicopter cu o parte din bani, sperând să scape astfel de amenzile pe care le primește adesea pentru încălcarea legii circulației. Primarul Paști depășește frecvent viteza legală pentru că este un om extrem de agitat și îi place să fie punctual. El spune că agenții de circulație îl taxează de fiecare dată cînd îl prind cu piciorul pe accelerație și, în ultimele luni, a reușit să-și asigure salariul lunar din amenzile proprii intrate în bugetul local. El spune că nu a făcut niciodată uz de funcția sa și, din fericire, nici nu a provocat vreun accident rutier pînă acum. (MEDIAFAX) Consilierii craioveni îi mulțumesc lui Vasile Bulucea. Pe bune! Curățenie de ochii președintelui Unii dintre consilierii locali craioveni s-au arătat, în ședința de ieri a consiliului municipal, încîntați de cît de curat a fost orașul în timpul celor două zile ale vizitei președintelui Iliescu la Craiova. Dovedind că sunt rupți de realitate, consilierii chiar i-au adus laude primarului Vasile Bulucea pentru felul în care a reușit să mobilizeze armata de măturători și vopsitori a urbei (salariați RAADPFL și ai Regiei de Salubritate) pentru a-i demonstra președintelui în ce ordine se scaldă Craiova, în mod normal, atitudinea primarului ar fi trebuit sancționată, pentru că nu mături străzile și vopsești bordurile doar la zile mari, ci de cîte ori este nevoie. Pe de altă parte, curățenia s-a făcut „de ochii președintelui“, de la Universitate pînă la Teatrul de Operă și Operetă și invers. în acest timp, în cartierele mărginașe ale Craiovei gunoaiele zburdau stîrnite de vîntul primăvăratec. însă, ceea ce președintele Iliescu nu vede nu există, nu-i așa? (R.L.) Elevii Școlii nr. 33 au adus primăvara la Centrul de Plasament nr.2 Elevii clasei a IV-a A din Școala generală nr.33 din Craiova au ales să marcheze venirea primăverii oferind mărțișoare și dulciuri copiilor din Centrul de Plasament nr. 2 „Voinicelul“. Sub îndrumarea învățătoarei Gheorghița Mitrică, micuții au pregătit pentru copiii instituționalizați și un mic program cu poezii și cîntece de primăvară: „în fiecare an, fetițele din clasa la care sunt eu învățătoare vin să îmi arate ce mărțișoare au primit și sunt foarte încîntate de această zi. De aici mi-a venit ideea de a oferi mărțișoare și acestor copii din centrul de plasament, care, poate, nu au avut niciodată ocazia unei asemenea bucurii“, a spus Gheorghița Mitrică. Copiii din centrul de plasament au ținut să răsplătească generozitatea cu... generozitate și le-au oferit, la rîndul lor, mărțișoare celor prezenți. „Este pentru prima oară cînd cineva le pregătește copiilor din centrul nostru un program special. Erau obișnuiți ca ei să cînte și să danseze pentru diferite ocazii. Apreciem foarte mult gestul doamnei învățătoare care a avut această idee“, a spus Fănica Mitran, șefa centrului. (A.I.) de Ion CRISTOIU Cîrtitorul de serviciu Victoria lui Vadim Scandalul din PRM a dat jurnalelor autohtone posibilitatea unor exerciții de stil în manieră apocaliptică. Cutremur în PRM. Vadim - începutul sfîrșitului. Dispariția Tribunului sunt doar cîteva din formulările împrumutate fără distanță, de condeie imberbe din lada cu clișee ale gazetăriei ieftine postdecembriste. Folosirea unor astfel de titluri panicarde își are explicația nu numai în senzaționalismul ostenit al unei prese în căutare de întăritoare artificiale pentru tirajele tot mai astenice. Se regăsește, in articolele dedicate situației din PRM, cancerul de fond al gazetăriei noastre din ultimul timp, ambiția de a reedita pentru fiecare ziar faimoasa ipostază a oficiosului PCR, Scînteia. Pe vremuri, cînd se lua de tine ziarul partidului, știai sigur că nu mai ai scăpare. Dincolo de penițele procuroare, ședeau stabii din conducerea partidului. In chip asemănător, jurnalele noastre, tot mai multe și tot mai sărăcuțe material și intelectual, nu mai reflectă rece, obiectiv, realitatea. Ele duc nesfîrșite și crîncene campanii împotriva politicienilor, oamenilor de afaceri, vedetelor vieții publice. Imensa majoritate a atacurilor susținute până-n pînzele albe, atingînd accente paranoice, au pornit de la o țîfnă a directorului de gazetă. Omul politic sau omul de afaceri l-a depășit cu automobilul în plin bulevard sau, și mai grav, nu i-a trimis în cont suma corespondentă unui contract de publicitate inutilă. In acel moment, omul politic sau omul de afaceri și-a ipotecat liniștea pe cîteva luni. Atins la orgoliu, directorul îl va terfeli în ziarul proprietate număr de număr, scuipîndu-l cu titluri de mahala și dîndu-i în cap cu așazise comentarii. Această boală a copilăriei gazetărești și-a spus din plin cuvîntul în tratarea recentului scandal din PRM. Prin natura sa prea nervoasă pentru un politician matur, C. V. Tudor s-a așezat în conflict deschis cu întreaga presă autohtonă. Drept urmare, întîmplările din PRM nu mai fac de mult obiectul unor relatări și comentarii gazetărești minim corecte, menite a-l informa și a-l lămuri pe cititor. Sunt toate, de la titluri pînă la semnătură, înjurături cu ifose de pamflete, glume serbede cu pretenții de satiră. Așa s-a întîmplat cu demiterea din partid a lui Ilie Neacșu și a lui Sever Mesca. Unei analize lucide a cauzelor și efectelor i-a fost preferată piftia cu iz de Apocalipsă. O minimă răceală a inteligenței arată însă că scandalul nu înseamnă „începutul sfîrșitului" pentru C.V. Tudor, ci, poate, punctul de plecare al unei spectaculoase relansări. Către o asemenea ipoteză surprinzătoare ducea în chip automat raportarea scandalului la situația aparte a PRM pe scena noastră politică. Formațiunea a fost, este și va fi o variantă politică a săptămînalului România Mare. Publicația e nu numai concepută, dar și scrisă de C. V. Tudor. Astfel incit, la o adică, România Mare ar putea fi considerată un articol de cîteva pagini de gazetă scris de Vadim de la un capăt la altul. Asemănător, Partidul România Mare nu-i altceva decit o formulă prin care C. V. Tudor vorbește și acționează folosindu-se de alții. In partid sunt nume răsunătoare. N-are nici o importanță. Practic, aceste nume apar drept pseudonime ale lui C. V. Tudor. Partidul are filiale in întreaga țară, grup parlamentar, spațiu la Radiodifuziune, în cadrul Antenei partidelor parlamentare. Fapt total lipsitde importanță. Prin miinile ridicate la votul din parlament, prin vorbele spuse la radio, se exprimă C. V. Tudor. Ilie Neacșu și Sever Mesca n-au ostenit a dezvălui, fugind de la o televiziune la alta, „dictatura" lui C. V. Tudor în PRM. O mai bună propagandă electorală în favoarea liderului PRM nici că se putea, pe mai multă vreme, Vadim n-a apărut la televiziuni, boicotat din motive lesne de interes. Pentru strategia sa electorală, tăcerea impusă e o lovitură mortală. Scandalul cu Ilie Neacșu și Sever Mesca l-a adus din nou pe C.V. Tudor în plin plan mediatic. Altfel spus, acolo unde liderul PRM rămîne imbatabil. Și, culmea!, în aceste momente de campanie electorală, primite gratuit de către C.V. Tudor, exclușii n-au făcut altceva decit să-i salte cota de simpatie populară. Prin natura lor militară, lipsiți de subtilitate, Ilie Neacșu și Sever Mesca s-au lansat în acuzații precum „dictator", „nebun". Lăsând la o parte faptul că prin astfel de violențe s-au pus într-o lumină proastă din punct de vedere moral, cei doi au întărit în electorat imaginea pentru care Vadim a intrat în turul doi al prezidențialelor de om hotărît. Chiar^nW^JdS^cr^e doi, bortit^d,£ piesa^db n&adwygfadtică, s-a dovedit favorabilă lui C. V. Tudor. Să nu uităm că motivul invocat de președintele PRM a fost participarea lor la afacerile mafiote ale PSD. Dîndu-și afară din partid locotenenții, C. V. Tudor apare în ochii românilor drept primul lider postdecembrist care taie în carne vie cînd e vorba de corupție. Intr-o țară exasperată de șovăielile lui Ion Iliescu și de complicitatea lui Adrian Năstase, un C. V. Tudor care-și dă afară din partid un vicepreședinte doar pentru că a votat o Ordonanță mafiotă are toate șansele de a fi privit ca o speranță in materie de autoritate. Și parcă pentru a ne sprijini ipoteza, PSD a hotărît să-i primească în rîndurile sale pe cei doi fugari. Ba, mai mult, să-i răsplătească păstrîndu-i în funcțiile parlamentare deținute. Ce-a spus Vadim cind i-a dat afară din partid? C-au devenit complici la politica mafiotă a PSD. Decizia formațiunii de guvernămînt îl confirmă din plin pe liderul PRM. Se poate spune, că, prin consecințele sale, mișcarea PSD-ului, în care regăsim natura de combinațiu a lui Viorel Hrebenciuc, reprezintă o notă victorie a lui C. V. Tudor. din Olt, cu prilejul recensămîntului Șefii îi îndeamnă pe tinerii romi să-și declare etnia Conducerea romilor din Olt se zbate în aceste zile să-i convingă pe tinerii romi să-și declare etnia. Numai în acest fel tinerii vor putea beneficia de locurile speciale alocate etniei în universități, facultăți, școli militare ale MI sau MApN. Ilie Zidaru, unul dintre capii romilor, a declarat: „Tinerii din ziua de azi se cam codesc săși declare originea. Cînd au însă necazuri, vin butuc peste noi să le rezolvăm problemele.“ în județul Olt locuiesc în prezent în jur de 45.000 de romi. Dintre aceștia, 11.000 locuiesc la Caracal, 10.000 la Corabia, 5.000 la Slatina și 4.000 la Balș. (D.B.) E xperții au decis Actul falsificat nu poartă semnătura și ștampila notarului Elvira Diaconescu în paginile cotidianului nostru am prezentat detaliat cazul falsului înscris autentic care purta, cel puțin aparent, ștampila și semnătura notarului public craiovean Elvira Diaconescu, în urma investigațiilor efectuate, Parchetul de pe lîngă Curtea de Apel Craiova s-a pronunțat asupra cauzei, dispunînd neînceperea urmăririi penale împotriva Elvirei Diaconescu pe motiv că nu este autoarea documentului falsificat. Ulterior, pentru a-și dovedi o dată în plus nevinovăția, notarul a solicitat Laboratorului Interjudețean de Expertize Criminalistice București din cadrul Ministerului Justiției efectuarea unei expertize de specialitate asupra înscrisului falsificat, pentru a se stabili în mod științific dacă semnătura și ștampila de pe documentul suspect sunt sau nu autentice. După Semnătura și amprenta ștampilei depuse pe încheierea de autentificare nr. 2969 Semnătura și amprenta ștampilei notarului public Elvira Diaconescu compararea unui document original cu cel falsificat, expertul Gheorghe Păsescu a concluzionat: semnătura și amprenta de ștampilă de pe actul fals „nu aparțin notarului public Elvira Diaconescu“. (A.D.) TORTE GAZETA de Sil KTIIIRAT AL OLTERILOR DE PRETITIADE IM Telefoanele redacției: Craiova 051/41.31.00. 41.32.00; Tirgu Jiu 053/21.26.00; Dr. Tr. Severin 052/32.32.47; Slatina 049/41.60.49