Gazeta de Sud, mai 2002 (Anul 8, nr. 2181-2203)

2002-05-03 / nr. 2181

Minunea apei calde ar putea dura pînă la Paști o bună parte a craiovenilor ar putea rămîne din nou fară apă după Sărbătorile de Paști. După ce în urmă cu două săptămîni Regia de Termoficare Craiova a sistat furnizarea apei calde la peste 20 de asociații de locatari răuplatnice, la începutul acestei săptămîni unitatea a revenit asupra propriei decizii. Regia de Termoficare a reluat furnizarea apei calde, avînd în vedere apropiatele Sărbători de Paști și curățenia generală pe care toți craiovenii o fac în aceste zile. Potrivit directorului Regiei de de Termoficare, Tatian Tudorache, săptămîna viitoare, dușurile reci ar putea reveni în actualitate pentru mulți craioveni din cauza datoriilor de peste 200 de miliarde de lei pe care consumatorii casnici le au către această unitate. Vizate de o eventuală întrerupere a apei calde sunt mai ales asociațiile de locatari din cartierul Craiovița Nouă, dar și cele din cartierele 1 Mai, Rovine și Valea Roșie. (R.L.) fie ca ‘BuniiC ‘Dumnezeu sa fie alături de voi și de copiii voștri și să vă ajute în tot ceea ce facețil Comisarul Florin Prodănescu era să fie arestat, dar procurorii s-au mirat, au bîrbuit și l-au lăsat Comisarul Florin Prodănescu, adjunct interimar al comisarului șef al Gărzii Financiare Olt, a trecut marți, 30 aprilie, prin clipe grele. Un comerciant din Slatina l-a reclamat la poliție și Parchet că acesta i-a pretins 1.500.000 de lei pe care urma să-i dea morți, în jurul prînzului. Procurorii împreună cu polițiștii au organizat un flagrant. Echipa a fost coordonată de șeful Secției anticorupție și fost prim-procuror în cadrul Parchetului de pe lingă Tribunalul Olt, Costel Băbălău. Comerciantul s-a întîlnit intr-adevăr cu comisarul Florin Prodănescu și i-a înmînat acestuia suma de bani, iar flagrantul a fost înfăptuit. Prodănescu a fost reținut. Dus la Parchetul Olt pentru declarații și interogatoriu, procurorii au început să facă fețe fețe. Prodănescu și-a recunoscut fapta, numai că el doar îi ceruse suma de 1.500.000 de lei, nimic altceva, comerciantului, iar acesta i-o dăduse. Prodănescu nu-i ceruse banii nici înaintea unui control pentru a nu-i face rău, nici după un control, ca să-i facă bine. Fapt confirmat și de comerciant. Procurorii și-au dat seama că luaseră țeapă. Nu era vorba de mită, nici măcar de însușirea unei sume necuvenite. Pentru a nu cădea și mai mult în ridicol, Prodănescu a fost lăsat să plece, în zilele următoare, adică după Paști sau la paștele cailor, cercetările în dosarul său vor continua. • Dan BĂLĂȘESCU Pentru că salariații i-au împiedicat să intre în fabrică Directorii de la TMD Filiași au ajuns la spital » cu vinatai pagina 9 Radio Sud Severin Iți umple masa de Paști! Peste 200 de mehedințeni s-au înscris pînă ieri la Radio Sud Severin pentru a participa la campania „Cine ne ia mieii?“, organizată împreună cu Gazeta de Sud, cu ocazia Sfintelor Sărbători ale Paștelui. Pentru că acțiunea se bucură de un mare succes, Radio Sud Severin a decis mărirea numărului de premii, pentru ca tot mai mulți dintre cei înscriși să se poată număra printre cîștigători. Doar pînă astăzi, la ora 18.00, timp de o jumătate de oră, în emisiunile SUD MATINAL, FM de 10, ALEGE VIAȚA și SE AUDE PESTE TOT, vă mai puteți înscrie în „Caietul mielului“, sunînd la numărul de telefon 33.44.55. Partenerii acestei campanii sînt firmele PROTECT, VERA, MECHIM TRADE, NANDI, EXPO FLORER, K MARKET și FARMEC. Pentru că premiile, care vor consta în miel, produse de panificație, băuturi, dulciuri și multe alte surprize, vor fi extrase în Noaptea Sfintă a învierii, de către nume cunoscute din lumea artistică. Radio Sud și Gazeta de Sud invită severinenii, cîștigători sau nu ai acestei campanii, să vină la sediul redacției, din bd. Carol I, nr. 19, pentru a ne bucura împreună și a spune „Hristos a înviat!“. Radio Sud Severin După sacrificiul din Giulești, elevii lui Florin Marin au fost cuminți în Ștefan cel Mare „Bubuială“ • Altădată un adevărat derbi al campionatului, meciul Dinamo - Universitatea, încheiat cu 2-0 pentru bucureșteni, a fost lent și a avut un rezultat previzibil . Oltenii au comis greșeli mari în apărare • Plictisiți de joc, unii spectatori au părăsit stadionul la pauză • Cînd au fost întrebați de corectitudinea jocului, antrenorii Ion Marin și Florin Marin au părăsit sala unde se ținea conferința de presă • După partidă, suporterii dinamoviștilor au scandat numele lui Gigi Nețoiu pagina „Cîinii roșii“ s-au impus fără emoții într-un meci în care Baldovin i-a luat de două-trei ori „fața“ lui Dănciulescu în spiritul iubirilor Țara de dincolo de negură Canalul 5 al televiziunii franceze a consacrat o emisiune, cu adevărat maraton, României. Pentru mine a fost un prilej de reflecții, de satisfacții, de mîndrie, dar și de nemulțumiri. S-au spus multe lucruri acolo, pe care căutăm să le ascundem cu grijă, dar care, iată, și pe această cale, devin sau redevin cunoscute. S-a vorbit despre implicarea unor înalte personalități în venirea repetate a minerilor la București, despre nivelul de trai extrem de scăzut, despre insuficienta implicare a autorităților în eradicarea corupției etc. Nu puțini au fost cei care au spus că era mai bine sub Ceaușescu, îngrozitor lucru! Au fost și „telenovele" cu ușor iz de romantism balcanic, izvorît parcă din paginile lui Panait Istrati. Povestea aceea cu Romeo și Julieta „aurolaci" a fost poate cam siropoasă, mai ales că producătorii n-au tradus suculentele înjurături ale copiilor străzii, de fapt erau atît de „naționale", încît orice traducere le-ar fi anulat savoarea. Un aspect care ar fi trebuit remarcat este acela al alcoolismului. Aspect pe care continuăm să-l neglijăm. Tatăl adoptiv era un om pașnic, dar după ce bea devenea pur și simplu un animal. Reportajul din Deltă - plin de poezie - a fost tulburător. Eu, care am trăit în acest meleag al apelor, am simțit durerea faptului că viața a rămas acolo la fel de grea, inimaginabil de grea. Emblematice parcă pentru starea noastră au fost prezentarea gropii de gunoi a Clujului și dinamica familie Lăcătuș. Dar dincolo de toate am văzut cît de frumoasă poate fi țara asta, cu toate urîțeniile ei. Dar „frumosul", „valorosul" nu au prea multă reprezentanță în prezent. S-a vorbit despre Martha Bibescu, Eugen Ionescu, Emil Cioran, Enescu, Clara Haskil, Brâncoveni, Cantacuzini și nu despre Bivolaru, Luca Ștefănoiu, Tartagă, Vântu și consilierul său. S-a vorbit despre arhitectura autentică, despre palatul de la Mogoșoaia, despre mănăstiri și biserici și nu despre vilele de la Snagov sau palatele din Strehaia. Oare a înțeles cineva acolo sus că prin cultură, învățămînt și tradiție un popor se face cunoscut în lume? Cum să nu fii mîndru cînd se spune că Cioran este considerat cel mai mare scriitor al Franței contemporane? Cum să nu te emoționezi cînd aportul unor români la patrimoniul culturii franceze este apreciat la superlativ? Și cum să nu suferi cînd vezi cu cîtă nepăsare sînt priviți în țara lui Cioran, Eugen Ionesco, Enescu cultura, învâțămîntul, oamenii de știință! Dar dincolo de aurolaci și escroci, dincolo de gropile de gunoi și țigani, dincolo de sărăcie, de mizerie, de umilințe, de politicieni veroși și corupți, de guvernanți mediocri și capizi, dincolo de toate acestea este o altă Românie, o altă țară. O Românie profundă și eternă, România lui Enescu și Brâncuși, lui Eminescu și Cioran, România Cantacuzinilor și Brâncovenilor, a mănăstirilor, a eroilor de la Mărăști și Oituz, a celor morți în temnițele comuniste sau în revoluție... Este o altă țară! Țara de dincolo de negură! URMĂTORUL NUMĂR AL GAZETEI DE SUD VA APĂREA MARȚI, 7 MAI Guvernul a prelungit cu o lună termenul de depunere a declarației de venit global în ședința de marți, guvernul a aprobat printr-o ordonanță de urgență prelungirea pînă la 31 mai a termenului de depunere a declarațiilor de venit global și a declarațiilor speciale pe anul 2001, ca urmare a numarului redus de persoane care au transmis administrațiilor financiare aceste documente. Menționăm că termenul de depunere a declarațiilor de venit global expira la 30 aprilie, „în acest fel, și persoanele care nu au putut depune pînă acum declarațiile de venit global sau nu au știut că trebuie să înregistreze astfel de documente vor avea posibilitatea să efectueze această operațiune“, a precizat premierul Adrian Năstase, în nota de fundamentare a actului normativ, ministrul finanțelor publice, Mihai Tănăsescu, a precizat că, din experiența anului precedent, contribuabilii care nu au depus aceste declarații și au fost sancționați fac parte din categoria celor cu venituri reduse, organele fiscale avînd dificultăți în colectarea debitelor din penalități. (A.D.) IMPORTANT! Tragerea la sorți a cîștigătorilor premiilor acordate de Gazeta de Sud abonaților săi din luna aprilie, are loc marți, 7 mai, ora 17.00, la sediul redacției din str. Ioan Maiorescu nr. 10, Craiova. Dispărut misterios după ce a intrat în jocul piramidal Dynamic Elite Ion Stoica, administrator la COMCEREAL, a fost găsit mort în canalul colector al Craiovei pe*TM ° O «AANA ,lv SI l> AI. CIMAI MIK BMC IKISICIJTL\l»l^l Telefoanele rr^cMii Miaa Obi/41.31.00. 41.32.00; Tiigu Jiu 053/21.26.00; Dr. Tr. Severin 0S2/32.32.47; Slatina 040/41.60.^