Gazeta de Sud, iunie 2002 (Anul 8, nr. 2204-2228)

2002-06-01 / nr. 2204

CA/.irrA i»■: 1 lima a^onament 60.000 lei Tiraj: 26.022 Director: Adrian VOI NEA I Ilii Io de la chioșc 130.000 lei ABONEAZĂ-TE! 41.22 53 Reclamații pentru abonații la rețeaua proprie de difuzare, tel. 419344 P SPORT Radio Sud Craiova 97.4 FM 90.4 FM Nr. 2204 Sud Severin CURS VALUTAR Dolar SUA 33.533 EURO 31.446 Graițț de aur 352.811 CALENDAR ORTODOX Sîmbata: Sf. Mc. Justin Martirul și Filosoful; Sf. Mc. Just, Hariton, Firm și Valerian t Duminică, Sf. Mare Mucenic Ioan cel Nou de la Suceava; Sf. Cuv. Nichifor Mărturisitorul VREMEA ÎN OLTENIA Craiova 15 ° CSlatina 13 ° CTîrgu Jiu 11 ° CDr. Tr. Severin 14 ° C 12 pagini • Debutanta la turneul final, selecționata africana a profitat de o gafa a portarului Barthez, obținînd astfel o victorie senzaționala • Primul gol al Mondialului a fost marcat de Bouba Papa Diop, jucător care evoluează în Franța, la Lens • Fara Zidane, reprezentativa „cocoșului galic", campioana mondiala en-titre, a fost de nerecunoscut Lăcustele marocani au atacat culturile din Segarcea www.gds.ro Sîmbată, 1 iunie 2002. Preț 5.000 lei Guvernele din statele est-europene trebuie să înceapă să creadă cu adevărat în libertatea presei și să înțeleagă că nu pot crea reguli pentru presă, pentru a spune jurnaliștilor ce să facă și cum să facă, a apreciat ieri, într-o întîlnire informală cu reprezentanți ai societății civile, fostul purtător de cuvînt al Departamentului de Stat al SUA, James Rubin. Referinduse la proiectul de lege privind dreptul la replică, Rubin a arătat că în SUA nu ar putea exista o lege care să oblige presa să publice dreptul la replică, în primul rînd pentru că ar fi considerată o încercare de intimidare a ziariștilor și în al doilea rînd pentru că e foarte greu să decizi condițiile în care o astfel de lege se aplică, apărînd, inevitabil, dispute pe această temă. James Rubin consideră că publicul este cel care trebuie să judece presa, și în momentul în care un ziar ar publica doar știri false, oamenii nu l-ar mai cumpăra, fiind, automat, eliminat de pe piață. Acest lucru nu se întîmplă însă în cîteva luni sau ani, dar în timp reputația ziarului respectiv se va deteriora. (MEDIAFAX) Guvernele din statele est-europene trebuie să înțeleagă că nu pot controla presa Fostul director al FPS Mehedinți a fost trimis în judecată Fostul director al FPS Mehedinți, Ștefan Lulea, fostul primar al comunei Șimian, Constantin Harcău, și directorul unei firme de construcții, Ștefan Arion, au fost trimiși în judecată, a anunțat ieri procurorul Fănică Cercel, purtătorul de cuvînt al Parchetului de pe lîngă Tribunalul Mehedinți. Cei trei, aflați în continuare în arest preventiv, sunt cercetați pentru prejudicierea bugetului statului cu peste un miliard de lei prin întocmirea unor situații de lucrări false pentru realizarea unei aducțiuni de apă în comuna Șimian. Procurorul Fănică Cercel a declarat că dosarul a fost finalizat și înaintat instanței, cei trei fiind acuzați de înșelăciune în dauna bugetului de stat, luare și dare de mită. Potrivit anchetatorilor, primarul din Șimian a plătit în 2001 de la bugetul local 1,4 miliarde de lei către firma de construcții la care era administrator Ștefan Arion pentru realizarea unei aducțiuni de apă, deși pe teren societatea nu a construit nimic, în condițiile în care aceasta nu avea nici un angajat, în același dosar mai sunt cercetate, în stare de libertate, două persoane, și anume dirigintele de șantier care a întocmit situațiile de lucrări false și contabile care a pus la dispoziție facturile și celelalte imprimate tipizate folosite la decontare. Ștefan Lulea și Ștefan Arion au fost arestați preventiv pe 14 februarie 2002, iar primarul comunei Șimian, Constantin Harcău, două săptămîni mai tîrziu. (G.T.) Consiliile județene au un nou președinte Mircea Cosma, președintele Consiliului Județean Prahova, este noul președinte al Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România (UNCJR). El a fost ales de către 18 dintre cei 32 de președinți de consilii județene, pre zenți joi și vineri la Drobeta Tur nu Severin, la Adunarea generală a UNCJR. Mircea Cosma, care îl înlocuiește în funcție pe Ion Mihăilescu, președintele Consiliului Județean Argeș, a declarat că maniera democratică în care se conduc acum consiliile județene nu se aseamănă cu aceea din vremea în care erau conduse de prim-secretari și că acum se simt cel mai bine efectele confruntării de idei între generații. Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România este un organism nonguvernamental, care se dorește un partener de dialog activ cu guvernul, în ceea ce privește rolul și locul aleșilor locali în structura administrației publice, în procesul de reformă și de integrare în structurile euroatlantice. (F.L.) A APARUT în orașul peticit al lui Bulucea Strada Amaradia este „regina“ gropilor și plombelor Cine face și desface toată ziua are ce face! - spune un vechi proverb, care de cîteva zile nu are nicăieri mai multă aplicație decît pe strada Amaradia din Craiova. Nici nu s-a întărit bine asfaltul proaspăt așternut că a și apărut apa de sub el. De două zile, echipele de la Regia Autonomă de Apă și Canal (RAAC) Craiova nu fac altceva decît să spargă asfaltul, să dreagă avaria, să acopere gaura ca pe urmă s-o ia de la capăt. Toți craiovenii - mai ales taximetriștii - știau că pînă nu de mult Amaradia, stradă cu multe instituții, printre care trei cu „greutate“ (Comandamentul Armatei a IlI-a, Inspectoratul Județean de Poliție și SRI), deținea cea mai mare densitate de gropi pe metru pătrat de carosabil. După ani și ani, cineva a decis să repare și această arteră craioveană. Lucrările s-au făcut de la un capăt la altul al străzii și după aproape două săptămîni încă nu s-au încheiat. Nici nu se „răcise“ bine bitumul, că joi dimineață a și țîșnit apa pe stradă. Echipele RAAC Craiova au intervenit și - după o veche „tradiție“ craioveană - au spart asfaltul ca să repare conducta subterană. Joi după-amiază, avaria fusese remediată, iar groapa din carosabil astupată cu... nisip. După tehnologia noastră foarte „avansată“, acolo urma să răsară o prea frumoasă plombă, din acelea de care-i plină Craiova. N-au apucat însă cei de la drumuri și poduri să cîrpească strada, că ieri dimineață apa și-a făcut iar apariția pe caldarîm în toată „splendoarea“ sa, în același loc. Altă groapă, altă distracție, tot pe buzunarul contribuabilului, în urmă cu două săptămîni s-a mai spart o conductă de apă sub aceeași stradă, iar în locul asfaltului a fost așezată o strașnică plombă de piatră cubică. • Florin ȚANOVICI „Lacustră“ de Vasile Bulucea de Marius TUCĂ Șarpe de dudă. Banii și onoarea alb-albaștrilor Noi, oltenii, cei care iubim Universitatea Craiova, echipa noastră de suflet, tragem speranța ascunsă la începutul fiecărui campionat că „Știința" va renaște. Ne e teamă să spunem cu voce tare acest lucru, ca nu cumva să ni se destrame visul. Ne înțelegem din priviri cu alți suporteri și așteptăm să se întîmple minunea. Nu sîntem vinovați că în fiecare an așteptăm, în ciuda tuturor evidențelor, ca echipa noastră să devină campioană. Cineva care ne-ar vedea cu adevărat și-ar da imediat seama că sîntem caraghioși, că din noi, suporterii campioanei unei mari iubiri, n-a rămas decît speranța. Și aia din ce în ce mai mică, pîlpîind ca o luminare în bătaia vîntului, gata să se stingă. Și au mai rămas superstițiile care nu ne ajută la nimic. Ba chiar ne împiedică să ne spunem în față adevărul gol-golul. In fine, o să mai vorbim despre starea noastră jalnică, de suporteri care, în curînd, n-o să mai aibă cu cine să vină, chiar dacă o să rămînem suporterii Științei. Dar astăzi avem cu cine să ținem cu Universitatea Craiova. Dumnezeu ne-a dat această șansă, în ultima etapă de campionat în care nu prea am avut nici un cuvînt de spus, șansa de a ne salva onoarea. Sînt foarte mulți oameni în jurul meu care-mi spun că Universitatea trebuie să piardă astăzi. De ce?, îi întreb, iar ei îmi răspund că nu trebuie să ia Dinamo campionatul. Să-l ia Naționalul, că nu l-a luat niciodată. Nu trebuie să cîștige campionatul Dinamo pentru că Gigi Nețoiu e dinamovist. Păi n-a fost dinamovist și pînă acum? A fost. Eu cred că jucătorii și, implicit, echipa trebuie să-și apere corect șansele. In joc este onoarea Craiovei înainte de orice, chiar înainte de onoarea jucătorilor, a lui Nețoiu sau a nu știu cui. Craiova și-a jucat corect șansele, chiar dacă stimulată, chiar împotriva sa la meciul de acum cîțiva ani cu Rapid. Dacă am fi pierdut meciul atunci am fi jucat în Cupele Europene. Și cu toate astea n-am pierdut. Atunci nu înțeleg de ce ar trebui să pierdem acum? Sau, mai bine spus, de ce ar trebui ca astăzi Craiova să nu-și apere corect șansele? Pentru ce? Pentru a-i face în ciudă lui Nețoiu că nu cîștigă Dinamo campionatul? Hai să fim serioși! De ce să ne pierdem noi onoarea pentru cîteva sute de dolari de căciulă? Aud că există niște voci care îndeamnă publicul să fie de partea Naționalului la acest meci. Păi atunci de ce să ne mai mirăm dacă mîine va veni și altcineva decît Gigi Nețoiu, alt proprietar al echipei vreau să spun, care să mute echipa la București, să joace acolo? Și în definitiv, meciul de astăzi, pentru a nu mai mări tensiunea, trebuie să fie jucat de echipa noastră ca oricare altul. Cel mai bun să cîștige. Și-apoi o să vedem ce-o să se întîmple cu echipa noastră. Oricum, noi vom fi lîngă ea, ca și pînă acum, și la bine și la rău. SC MEDIA SUD EUROPA SA angajează economist cu experiență în contabilitate de gestiune, contabilitatea stocurilor și producției. Obligatoriu cunoștințe operare PC. CV-urile se depun la sediul din Craiova, str. Ioan Maiorescu, nr. 10. CONTOR ZENNER România, lider pe piața românească în furnizarea de contoare de apă, a cîștigat licitația organizată de Regia Autonomă de Apă Craiova, pentru achiziționarea echipamentelor necesare bran șamentelor scărilor de bloc. în balanță a cîntărit atît raportul calitate preț, cît și faptul că este singura firmă din țară care oferă o gamă completă de servicii energetice. Produsele și serviciile firmei CONTOR ZENNER România au fost recunoscute, societatea fiind premiată de președintele Ion Iliescu cu „Trofeul pentru Excelență în Afaceri“, acordat la a doua ediție a Premiului Român pentru Calitate «J.M. Juran» . Cîștigătorii premiilor acordate de Gazeta de Sud abonaților din luna mai 1. Marinescu Ion - 1.000.000 lei Secui - Dolj 2. Firu Marin - 1.000.000 lei Craiova, Cf. București, bl. H8, sc. 1, ap. 7 3. Lazăr Gheorghe - 1.000.000 lei Craiova, str. Mihai Viteazul, bl. 3, ap. 2 4. Soare Laura - 1.000.000 lei Craiova, str. Unirii 146/118 5. Tărănbuță Eugen - 1.000.000 lei Craiova, Lăpuș, bl. 36, ap. 2 6. Toe Aurel - 1.000.000 lei Coșoveni - Dolj 7. Pîrvu Aurelia - 1.000.000 lei Craiova, Craiovița Nouă, bl. 1711, ap. 7 8. Mazilu Ionela - 1.000.000 lei Craiova, Craiovița Nouă, bl. 71B, sc. 2, ap. 6 9. Stamin Gheorghe - 1.000.000 lei Craiova, Brazdă, bl. RIO, sc. 1, ap. 14 10. Uie Cosmin - 1.000.000 lei Banu Mărăcine 4 - Dolj 11. Ungureanu Marinela - 1.000.000 lei Craiova, Brazdă, bl. 68, ap. 47 12. Rădulescu Miruna - 1.000.000 lei Craiova, Valea Roșie, bl. 30, sc. 2, ap. 14 13. Grecu Aci - 1.000.000 lei Craiova, Rovine, bl. A12, sc. 1, ap. 8 14. Bitoleanu Daniel - 1.000.000 lei Craiova, Craiovița Nouă, bl. 29B, sc. 1, ap. 24 15. Van Petre - 1.000.000 lei Călărași - Dolj 16. Tărăban Vergică - 1.000.000 lei Sadova - Dolj 17. Șotoi Ion - 1.000.000 lei Leu - Dolj 18. SC TRANSVAM 96 - 1.000.000 lei Craiova, str. Caracal 308 19. Căileanu C-tin Nicușor - 1.000.000 lei , Craiova, Craiovița Nouă, bl. 134A, sc. 2, ap. 2020. Tudoran Ștefan - 1.000.000 lei Craiova, Comițoiu, bl. 18, sc. 1, ap. 4 GAZETA «Ic Si l> - COTIZURIV AE DETERTLOR DE PRETET LV DEJ Telefoanele redacției: Craiova 051/41.31.00, 41.32.00; Tîrgu Jiu 053/21.26.00; Dr. Tr. Severin 052/32.32.47; Slatina 049/41.60.49