Gazeta de Sud, ianuarie 2003 (Anul 9, nr. 2385-2409)

2003-01-03 / nr. 2385

Tiraj: 34.614 EDIȚIE PENTRU ABONAȚIIA^1 TA »E SED 1 llină abonament 70.000 lei I lUnd de la chioșc 130.000 lei ABONEAZĂ-TE! 41.22.53 I Reclamații pentru abonații la rețeaua proprie de difuzare, tel. 419344 Radio Sud Craiova 1 ... 1 Qg ^ www.radiosud.ro 90.4 FM www.radiosud.ro/ Radio Sud Severin severin Director: Adrian VOINEA Nr. 2385 CURS VALUTAR Dolar SUA EURO :• JAV&OT Gram de aur 375,125 CALENDAR ORTODOX Sf. Prooroc Maleahi, Sf. Mucenic Gordie (Harți, Zi aliturgică) 8 pagini www.gds.ro Se spune că româncele sînt frumoase. Nu de puține ori, bărbații de toate națiile pămîntului au rămas extaziați în fața junelor născute pe plaiuri mioritice; nu de puține ori ei au decis: româncele sînt cele mai frumoase femei din Europa dacă nu din lume. Concursuri de miss, competiții internaționale, faimoase case de modă, personalități de marcă specializate în aprecierea sexului frumos, toate au avut un cuvînt greu de spus referitor la calitățile fizice - și nu numai - ale fetelor noastre. Cîteva, mai norocoase, au apărut în ziare, reviste, la televiziune. Sau în calendare. Calendarul 2003 - calendarul tinerelor femei de afaceri din provincia Treviso, Italia - pagina nouă, luna septembrie: Elena Mirella Petrescu, o frumoasă craioveancă de 31 de ani. Singura româncă între cele douăsprezece femei - iinence - de afaceri de succes. Tît cu o carieră strălucită, pozînd iul din castelele Italiei, ea s-a născut la Craiova, in 1971. A absolvit Lioputere, Secția Inforculatoare, în 1989. u a fost admisă la atematică din denție au fost, umoși din viața scut tinerețea, spune Elena amore și m-am doar la încerc nu a împieze visul, acela umoasă înd afost nevoie să pentru ca vtitate general ate de import-export. Participînd la nenumărate expoziții internaționale - Singapore, Japonia, Canada, Germania, Italia, Franța, Norvegia, Suedia - femeia de afaceri prinde contur. De patru ani este în Italia. Absolventă a Facultății de Limbi Străine, București, cu o bursă de studii în Londra, Elena a luat viața de la zero. Deschizîndu-și un birou pentru traduceri de documente pentru cetățenii români, a continuat să colaboreze cu firme de import-export italiene cu activitate în România, cu birouri de notari și tribunale. Micul birou a devenit astfel o agenție de prestări servicii, unde Elena execută traduceri legalizate din limbile română, engleză, franceză, italiană, norvegiană și spaniolă, realizează transferuri de valută prin intermediul băncii americane Western Union în toată lumea, a deschis un Internet - cafe și o filială a unei agenții de voiaj. A apărut la televiziunea italiană, a cîștigat respectul colaboratorilor și clienților. A reușit. Iar pentru succesele ei, a fost selectată între cele 12 femei de afaceri din provincia Treviso. „Sunt mîndră de ceea ce am realizat pînă astăzi. Sper ca și Craiova să fie mîndră că are un reprezentant pentru România respectat și stimat în lume“, a spus Elena Mirella Petrescu. • Sorina STĂNCULESCU REVELION LA PATRU ACE, PÎN’ LA CIORBA DE POTROACE Anul Nou la Tîrgu Jiuîntre teroarea petardelor și balul potentaților pagina 30 craioveancă între primele 12 femei de afaceri italience Unii au făcut bilanțul anului care a trecut, alții, doar planuri de viitor. Majoritatea au sărbătorit Revelionul în localuri selecte, iar cîțiva au ales să rămînă acasă, cu familia. De petrecut însă toți oficialii au petrecut, că sînt și ei oameni! Cît se poate de tradiționaliști și economi, din moment ce toți au preferat sărmăluța de - acasă în locul ghirlandei de flori tropicale, al artificiilor de la Paris sau al pîrtiilor de schi din Austria. Sau de la Brașov! Și, chiar dacă nu au jucat în aceeași horă și nici nu au stat la aceeași masă, tot au schimbat urări de bine: „La multi (b)ani, pagina V Elena Mirella Petrescu - luna septembrie a calendarului tinerelor femei de afaceri din Treviso - Italia La cererea cititorilor, pentru luna ianuarie 2003 se mai pot face abonamente la Gazeta de Sud la sediul redacției, str. loan Maiorescu, nr.10, biroul de publicitate și la telefon 412.253 La Tîrgu Jiu 11 cupluri au spus „da“ Obiceiul căsătoriilor în noaptea de Revelion pare să prindă foarte bine în rîndul tinerilor din Tîrgu Jiu. După ce în prima noapte a anului 2002 și-au unit destinele șapte cupluri, în 2003 numărul acestora a crescut la 11. Cu două zile înainte de oficierea căsătoriilor, la Primăria Tîrgu Jiu se înscriseseră zece perechi, unul dintre cupluri hotărîndu-se să aducă actele pe ultima sută de metri. După ce au asistat la focul de artificii din centrul orașului, primarul, cele 11 perechi și invitații, însoțiți de sute de curioși, s-au îndreptat spre Poarta Sărutului pentru oficierea căsătoriilor. Cuplurile au primit cîte un număr de ordine, iar pentru ceremonial s-a folosit o stație de amplificare, tinerii avînd nevoie de un microfon pentru a spune „da“ în fața sutelor de persoane care au asistat la eveniment. „La Poarta Sărutului ne-am cunoscut" Un cordon de gardieni și jandarmi i-a ținut la distanță pe curioșii veniți la Poarta Sărutului să asiste la căsătorii. „Anul trecut nu am fost, iar acum am venit să văd cum se procedează. Poate am să aleg și eu varianta asta cînd o să mă căsătoresc“, a spus Ana - Maria Popeangă, una dintre tinerele venite în parc de Revelion. Cuplurile care au decis să-și unească destinele la Poarta Sărutului au plătit cîte un milion de lei, taxa de căsătorie. Toți cei 22 de tineri au spus că au ales acest loc pentru că li se pare foarte romantic. „Am vrut neapărat să ne căsătorim întro zi specială. La Poarta Săratului ne-am cunoscut, așa că este cel mai potrivit loc pentru a ne uni destinele“, au spus Nicoleta Șandru și Cosmin Paliță. Primarul Florin Cîrciumaru a anunțat că va continua să oficieze astfel de căsătorii și în ziua de Dragobete, cînd speră să vină și mai multe cupluri. • Cristina CATANĂ Revelionul din centrul Craiovei s-a soldat cu trei tone de cioburi și gunoi menajer Angajații Serviciului Public de Salubritate (SPS) Craiova au strîns, în dimineața de 1 ianuarie, peste trei tone de cioburi, sticle goale de șampanie și resturi de petarde, din Piața Prefecturii. Unii craioveni au întîmpinat Noul An în centrul orașului, cu toate că mercurul termometrelor a coborît cu mult sub zero grade Celsius. Petrecerea a fost completată de Revelionul Popular oferit de mj1mgtSTífi^ fiind, ce^VJrgîr, TleStm Qo^motkistă, deoarece întregul buget a adunat mai puțin de 4.500 de dolari. „La ora trei dimineața, 20 de angajați au fost la muncă, în piață și pe strada A.I. Cuza erau tone de cioburi, sticle goale abandonate, resturi menajere și petarde explodate. Două ore au muncit să curețe locul. Totuși, a fost mai puțină mizerie decît în alți ani, deoarece frigul i-a determinat pe mulți să rămînă acasă“, a precizat Sorin Ciobanu, directorul Serviciului Public de Salubritate Craiova. (B.G.) VREMEA ÎN OLTENIA Craiova 0 ° C- 6 ° C Slatina -1 ° C- 5 ° C Tîrgu Jiu -1 ° C- 4 ° C . J .J Dr. Tr. Severin 6 ° C - 7 ° C | vineri, 3 ianuarie 2003. Preț 5.000 lei Trei ambulanțe și o mașină de deszăpezire blocate în nămeți Noaptea de Revelion a fost plină de peripeții pentru lucrătorii Serviciului de Ambulanță Dolj. Trei dintre autospecialele care ar fi trebuit să transporte bolnavii la dializă au rămas blocate în nămeți la aproximativ 40 km de Craiova. După ore întregi de așteptare a echipelor de deszăpezire de la Direcția de Drumuri și Poduri, oamenii de pe salvări au ajuns aproape înghețați în Craiova, împreună cu pacienții pe care îi transportau, amănunte în pagina Reducere de 5% pentru plata impozitului Craiovenii care se vor grăbi să plătească la începutul anului impozitul pe clădiri și venituri aferent lui 2003 vor beneficia de reduceri. Conform deciziei consiliului local, cei care achită integral impozitul pînă la 15 martie vor plăti doar 95% din valoarea acestuia. (C.C.) Dezvăluire șocantă a lui Geolgău după 20 de ani pagina „Pentru meciurile cu Benfica, am primit doar o mie de lei!“ în noaptea de Anul Nou S-au cunoscut și s-au căsătorit sub Poarta Sărutului Și în noaptea dintre ani, Gazeta de Sud a fost la înălțime La cumpăna dintre ani, Gazeta de Sud a plutit deasupra miilor de oameni adunați în centrul orașului Tîrgu Jiu pentru a sărbători împreună trecerea în Noul An și pentru a asista la spectacolul de lumini organizat de primărie. Rachetele care au fost lansate din fața prefecturii pentru a întîmpina anul 2003 cu o mare de lumină au fost urmate de altele, care au fost însoțite de mai multe ziare Gazeta de Sud. Mai multe rachete au zburat spre cer, avînd fiecare un ziar Gazeta de Sud. Și asta nu a fost tot. Imediat după miezul nopții a fost lansat un balon cu heliu, în care a fost introdusă prima pagină dintr-un ziar Gazeta de Sud, care poartă un anumit semn de identificare. Cel care va găsi această pagină se va prezenta cu ea la redacție și va fi premiat cu un milion de lei. De altfel, există și în balon un bilețel cu acest mesaj. Așadar, porniți în căutarea Gazetei cîștigătoare! • Costin CREȚU