Gazeta de Sud, iulie 2003 (Anul 9, nr. 2535-2561)

2003-07-01 / nr. 2535

Primăria Craiova a plătit mai mult de 10.000 de dolari unei firme private pentru construirea unei pagini de internet (site). în preț a intrat și introducerea în pagină a unei galerii cu poze deșucheate la care vizitatorii site-ului, plictisiți de poza primarului Bulucea, să-și poată plăti ochii. După ce tot orașul s-a amuzat copios citind declarația de avere a lui Vasile Bulucea la două degete de organul în erecție al unui liliac sau a cules primele noțiuni de istoria orașului dintre sînii imenși pe care scria „Merry Christmas!", cetățeanul s-a lămurit de unde vine proverbul „Ce are sala cu prefectura?" Antrenorul Sorin Cîrțu recunoaște pagina că nu stăm prea bine cu lotul de jucători: Jm „Sîntem «subțiri» valoric și numeric!“ | rm ____ \Amd hl Generalul Pîrșoiu calmează spiritele: „Nu vom arunca pe nimeni în stradă“ După ce au spus încă de vineri că-l vor asalta pe comandantul garnizoanei din Craiova, doar șase subofițeri s-au prezentat ieri în audiență la acesta. Referitor la situația creată în interiorul garnizoanei după ce au fost somați cei 38 de subofițeri să plece din căminul militar, generalul Ion Pîrșoiu a spus: „Va fi judecat fiecare caz. Prin ordinul ministrului, acel cămin poate fi ocupat temporar. El este destinat în special militarilor care vin în misiuni. Unii subofițeri au motive serioase să locuiască acolo, însă alții stau în mod nejustificat. De exemplu, un subofițer are părinții în oraș, dar nu vrea să stea cu ei. Altul stă în cămin de zece ani, timp în care nu a făcut nimic ca să-și găsească o casă. Să nu mai vorbesc de cei care au participat la misiuni în alte țări. Știu că se cîștigă puțin, dar totuși unii și-au cumpărat anumite bunuri de valoare și nu s-au gîndit că, dacă mai făceau un mic efort, poate își cumpărau garsoniere sau chiar apartamente. Nu vom arunca pe nimeni în stradă pentru că totuși sunt oamenii noștri, dar trebuie să ținem cont că mai sunt și alte persoane care n-au un acoperiș deasupra capului“. • Florin TANOVICI în Valea Vlăicii din Craiova Mașinile și pietonii au verde în același timp în cea mai mare intersecție din Craiova, situată în Valea Vlăicii, este un haos greu de imaginat din cauză că se dă verde pentru pietoni și pentru mașini în același timp. Pînă nu de mult, totul decurgea firesc, pietoni și mașini treceau pe rînd. De cînd însă a fost modificat modul de dirijare a intersecției, toate mașinile care vin dinspre București primesc verde în același timp, indiferent pentru ce direcție sunt încadrate. Conducătorii auto care se încadrează spre strada Brestei au surpriza să se trezească în fața mașinilor cu pietonii care traversează intersecția și care tocmai au coborit de pe trotuar pentru că și ei au verde. în această situație se iscă numeroase certuri între pietoni și șoferi. La orele de vîrf, în loc de verde, văd toți roșu în fața ochilor. _ _________(F.T.) Auditul CE vine la Craiova Se acreditează încă trei componente ale programului SAPARD La Craiova va sosi, în perioada 9 -11 iulie, delegația de audit a Comisiei Europene, care va acredita la nivel național alte trei componente ale programului de finanțare prin SAPARD: investițiile în exploatații agricole, dezvoltarea unor activități economice care să genereze activități multiple și venituri alternative, precum și pregătirea profesională a celor care au accesat sau vor să acceseze fondurile SAPARD. Pe cele trei măsuri, proiectele finanțate au valori cuprinse între 10.000 și 200.000 de euro. Tot în aceeași perioadă, va fi evaluat și personalul Biroului Regional de Implementare a Programului SAPARD (BRIPS) Oltenia, pentru a se vedea dacă și-a însușit modul de lucru al acestui organism. Pe acest program, administrațiile locale din Dolj au semnat pînă în prezent două contracte de finanțare externă în valoare totală de aproape 1,8 milioane de euro pentru partea de infrastructură (modernizări de drumuri și alimentare cu apă) - și două precontracte de cîte două milioane de euro, pentru partea de industrie alimentară. Dificultăți au fost întîmpinate în ceea ce privește obținerea cotei de participare la proiecte, care revenea administrațiilor locale. Din cauză că bugetele comunelor erau prea sărace, s-a găsit soluția împrumuturilor la bănci, acestea fiind girate cu patrimoniul Consiliului Județean Dolj. (B.G.) de Stelian TANASE Povestea noastră se întîmplă în mass- media, mai ales în televiziuni. In culise sună telefoane. Personaje puternice ale zilei, secretarele lor, adjuncții lor, lingușitorii și profitorii de duzina sună tot timpul ca să își plaseze clientul. Dumnezeule, și ce scandaluri, supărări, uși trîntite! Ai impresia în orice moment că trăiești clipa decisivă, „acum ori niciodată!!!". Ironia sorții face ca la București nimic să nu fie decisiv. Și asta se vede după... După ce evenimentul s-a consumat și zeul a fost înfățișat mulțimii pe micile ecrane, totul, dragi telespectatori, se uită. Experții, cei care duc geanta, băgătorii de seamă, fripturiștii răsuflă, dragii de ei, ușurați. De la șeful lor, nădușiți, aduși în unghi de 90 de grade, din șale, așteaptă tot felul de decorații, ocheade favorabile și mărinimoase profituri. Fanfara turnătorilor de baliverne dulci ca mierea în urechile zeului face deliciul acestei mici lumi. Sigur, politicienii depind de imaginea lor. Dar unii chiar cred că totul ține de imagine. De ce se spune despre ei și de ce se vede. Nu realitatea contează, ci aparența. Or, această aparență, cred unii experți de provincie, poate fi construită, creată. Că e o ficțiune. Ei cred, sau vor să creadă neapărat, că presa face minuni și că poate transforma un cadavru politic, un imbecil, într-un cavaler fără prihană. Cum se obține o bună imagine, asta e altă poveste. Unii politicieni mai fac totuși cîte ceva. Măcar că se țin de cuvînt, uneori. Asta poate face o bună reputație. Alții, ca să adune voturile, promit marea cu sarea. Nu le trece prin minte că va trebui să și facă ce-au zis. Cînd vine ceasul adevărului, dau vina pe presă. Jurnaliștii le sunt atunci brusc dușmani, e nevoie de „un țap ispășitor", e „o coterie" aranjată de mass-media etc. Am auzit acest text din multe guri. Dacă s-ar uita la bilanțul lor real, nu ar mai fi atît de siguri de ei. Mai trebuie să și facă unele lucruri pentru fraierii de votanți. Minciunile nu țin la infinit. Nici măcar 200 de zile. De aici vine și obsesia de a-i demoniza pe jurnaliști. Sînt două soluții aici practicate de politicieni. Ori îi cumperi, cum îmi spunea cineva, ori îi distrugi, li iei emisiunea, îl scoți de la ziar. Dacă patronii nu sînt „înțelegători", le trimiți controale financiare pe cap și portăreți, le tai publicitatea. Duci un război de gherilă contra lor. Bineînțeles, în public rămîi admiratorul lor. Simplu ca bună ziua. Mai poți să îi denunți, în caz de urgență, că nu sînt patrioți, că au niște învîrteli etc. Asta așa, ca glazură a întregii afaceri. Mai ales cînd este în opoziție, politicianul nostru bîntuie lumea presei cu un zîmbet pînă la urechi. Lingușește, face vizite, promite, își amintește numele cățelului și al nevestei tale. Face curte frenetic oricui are un coif de pagină la ziar, o rubrică la radio, cîteva minute la o televiziune, oricît de pricăjită ar fi ea. Este deschis, susține presa, iar libertatea ei este sfîntă. In fine, varsă lacrimi de crocodil. La putere, jocurile se schimbă. Apar secretarele^e űfqjrii telefőpn^, ocupate, șefii de cabinet, consilierii și pleșcarii de toate tipurile. Anturajul a distrus cariera multor politicieni, de la președinte la ministru, de la premieri la senatori și deputați. Am văzut destule căpățîni rostogolindu-se pe scări. E doar o problemă de timp. Ceasul lucrează în dezavantajul făcătorilor de iluzii, al scamatorilor de profesie. La putere apar izmenelile, orbirea. Cine nu ține hangul însă se face praf. Chiar dacă Excelența sa e ocupată cu afacerile grave, mari și importante ale țării. O amantă nouă, un comision în Elveția departe de ochii lumii, un copil care trebuie pricopsit, un rival care trebuie doborît. Tot îi vine sorocul. Jocul este ca o monedă cu două fețe. Nu știi ce față cade, cap sau pajură. Și nu știe nimeni. Vînzuleli și izmeneli Wim.1 Stație de epurare a apelor uzate din Craiova Contractul dintre Consiliul Local Craiova și reprezentanții Comunității Europene privind construirea unei stații de epurare a apelor uzate din Craiova va fi semnat astăzi. Acest proiect face parte din programul ISPA, prin care Craiova va beneficia de la Comunitatea Europeană de 75% fonduri nerambursabile din cele peste 70 de milioane de euro, suma necesară realizării acestui obiectiv. Ministrul integrării europene, Hildegard Puwak, va fi prezent la Craiova pentru semnarea contractului. (F.Ț.) Cîștigatorii premiilor acordate de Gazeta de Sud abonaților din iunie . 1. Prică Constantin, Căciulătești, Dolj - 1.000.000 lei. 2. Nișulescu Iulian, Craiova, str. Hașdeu 10 - 1.000.000 lei. 3. Caragea Olga, Craiova, str. Ioana Radu 16 - 1.000.000 lei. 4. Voiculescu Pantelimon, Craiova, V. Roșie, bl. R5, sc. 1, ap. 8 - 1.000.000 lei. 5. Constantinescu Vasile, Craiova, Brazda lui Novac, bl. D32, sc. 2, ap. 14 - 1.000.000 lei. 6. Mirea Zaharia, Craiova, Cămin IEPC, V. Roșie, cam. 35-1.000.000 lei. 7. Iulian Mariana, Craiova, Rovine, bl. A21, ap. 18 - 1.000.000 lei. 8. Bîzoi Doru, Craiova, str. Tabaci 62 - 1.000.000 lei. 9. Budin Hie, Craiova, CI. București - Biserică - 1.000.000 lei. 10. Olteanu Marius, Craiova, Brazda lui Novac, bl. N, sc. 3, ap. 36 - 1.000.000 lei. 11. Fănuță Petrescu, Dăbuleni, Dolj - 1.000.000 lei. 12. Simion Leontin, Malu Mare, Dolj - 1.000.000 lei. 13. Vătafu Marin, Leu, Dolj - 1.000.000 lei. 14. Georgescu Adrian, Craiova, Lăpuș, bl. 17, ap. 5 - 1.000.000 lei. 15. Țuică Alexandru, Craiova, Brazda lui Novac, bl. B14, sc. 1, ap. 12 - 1.000.000 lei. 16. Mitzulescu Valeriu, Craiova, V. Roșie, bl. 14, sc. 1, ap. 5- 1.000.000 lei. 17. Meghelea Georgeta, Craiova, Rovine, bl. A15, sc. 2, ap. 8 - 1.000.000 lei. 18. Vasile Nicolae, Craiova, 1 Mai, bl. 132, ap. 8 - 1.000.000 lei. 19. Niță Dragoș, Craiova, Rovine, bl. F3, sc. 2, ap. 1 - 1.000.000 lei. 20. Hie Leonard, Craiova, str. Brestei 645 - 1.000.000 lei. IiUIU A «Ic SUD «OTIIMAX AU OUTEX1LOU DU PIîUTITIX DUAl Telefoanele redacției: Craiova 0251/41.31.00.41.32.00; Tîrgu Jiu 0253/21.26.00; Dr. Tr. Severin 0252/33.32.47; Slatina 0249/41.60.49