Gazeta de Sud, august 2003 (Anul 9, nr. 2562-2587)

2003-08-01 / nr. 2562

Răscoală oltenească împotriva unui francez Tragedie în Mehedinți Mama și-a carbonizat pt copiii PBIMffMIEl Consiliul județean l-a scăpat pe Dinei de parade. După mai multe luni de discuții și o corespondență stufoasă cu finanțatorul Dinei Staicu, Consiliul Județean Dolj a votat ieri, în unanimitate, preluarea gratuită în proprietate a Centrului de copii și juniori al Universității Craiova. Noul club va purta același nume și va funcționa ca instituție de drept public în subordinea CJ, avînd un buget anual de trei miliarde de lei. Proiectul de hotărîre inițial a suferit mai multe modificări, între care înființarea unui comitet de coordonare alcătuit din șapte membri (patru consilieri județeni și cîte un reprezentant de la Inspectoratul Școlar, Direcția de Tineret și Sport și Facultatea de Educație Fizică și Sport) și încheierea de contracte cu toți cei 155 de juniori ai clubului. Toți actualii salariați vor susține concurs pe posturi după o lună de la preluarea centrului. După terminarea junioratului, fotbaliștii se pot transfera la oricare club din țară contra unor sume de cel puțin 6.000 de dolari (pentru Divizia A) sau 3.000 de dolari (pentru B). Prioritate la transferuri va avea Universitatea Craiova. • Bogdan GROȘEREANU Consiliul Județean Dolj a hotărît în ședința de ieri să ceară de la Primăria Craiova stîlpii metalici din oraș înlocuiți de firma LUXTEN, cea care se ocupă de iluminatul public. Inițiativa a venit la propunerea cîtorva consilieri, care au considerat că ar putea fi folosiți în comunele sărace ale județului; în plus, ei cred că înlocuirea stîlpilor metalici ar putea ascunde o afacere ocultă cu fier vechi, din care cineva vrea să scoată niște bani. Consilierul Marin Lungu, fost primar al Craiovei în perioada în care s-au ridicat stîlpii pe linia de tramvai a orașului, a spus: „Au fost amplasați acolo în ideea că se va introduce și trofeu. De ce să fie dați la fier vechi? Părerea mea este că în spatele acestor stîlpi este o afacere. Un stîlp metalic costă de două ori mai mult decît unul din beton“. Concomitent cu ședința CJ, stîlpii erau subiect de discuție și în ședința consiliului local. Răspunzînd la interpelările consilierilor în legătură cu această problemă, primarul Vasile Bulucea a spus: „Stîlpii metalici de pe Calea București sînt ai domnului Ocroteală (ai Regiei de Transport - n.r.). Dacă el găsește clienți, poate să îi vîndă. Dacă nu, îi toacă și îi dă la fier vechi“. Nici consilierii, nici Vasile Bulucea nu știau însă la acea oră de intenția consilierilor județeni de a le cere stîlpii în proprietate. Cînd au auzit, cîțiva dintre ei s-au îndoit că primarul va accepta așa ceva. (B.G.) Orbit de LUXTEN Bulucea vrea să arunce stîlpii la fier vechi Cum s-a încheiat secerișul, au și început problemele sătenilor din Urzicuța. Nemulțumiți pentru că arendașul de origine franceză nu respectă contractul pe care l-a încheiat în anul 2000 cu proprietarii de teren, peste 300 de săteni au luat cu asalt sediul SC EURAGRI SRL din Urzicuța, județul Dolj, cerîndu-și cu insistență drepturile. Deși oamenii erau ținuți cu greu în frîu de polițiști ca să nu îl linșeze pe francez, acesta îi ignora și îi filma de la distanță. Cu poliția în față, țăranii porniră să-l ia de guler pe franțu. Agenție de presa angajează redactori Doritorii pot depune CV-urile la sediul Gazetei de Sud, din strada Ioan Maiorescu nr. 4, pînă la data de 5.08.2003. Gazeta de Sud angajează redactori și reporteri pentru departamentele: Social, Eveniment și Sport, un editor pentru suplimentul de week-end, un corector și un grafician pentru machetare ziar. Pentru redactori și corector se cere experiență în domeniu. Doritorii pot depune CV-urile la sediul Gazetei de Sud, din strada Ioan Maiorescu nr. 4, pînă la data de 5.08.2003. Arendașul francez (un roșu) ii întimpina pe răsculați în poziție de reporter agricol Subprefecta de Dolj, doborîtă de febră americană Proaspăt întoarsă din concediul petrecut în SUA, subprefecta de Dolj, Elena Șerbănoiu, a răcit cobză. Din această cauză, nu a putut fi prezentă la ședința de ieri a consiliului județean, ca să comunice hotărîrea pe care a luat-o în privința viitorului său politic, motivînd că este bolnavă. în urma Legii incompatibilității, subprefecta poate opta pentru funcția de consilier județean, însă trebuie să renunțe la cea pe care o ocupă în prezent, îngrijorați de starea sa de sănătate, ziariștii au încercat să afle de la fostul soț, consilierul Constantin Dili Șerbănoiu, cum se simte. „Lili este bolnavă, are febră de 39 de grade, de-aia nu a putut să vină. Noi am amînat această problemă pînă la ședința viitoare, pentru că ea este prima pe listă la consilieri, din partea PSDR“, ne-a lămurit Dili. Următorul pe listă din partea acestei formațiuni este Dan Lupescu, directorul Direcției pentru Cultură Dolj, funcție care este incompatibilă cu aceea de consilier. Așa că, în cazul în care Lili va alege să rămînă subprefectă, lista va merge mai departe pînă la numele avocatului George Ancuțescu. Din partea fostului PDSR, are dreptul la funcția de consilier județean Tudor Marica, directorul Școlii Speciale din Segarcea, iar din partea PD a depus deja jurămîntul Dorel Luică. în aceeași ședință ordinară, consilierul PD Gelu Vișan a fost ales în Delegația Permanentă a CJ, din partea acestei formațiuni politice. • Bogdan GROȘEREANU Lili, un edil gripat Pentru 600.000 de lei, plus 12 cupoane de transport pensionară s-a apucat de piraterie turistică • Ultima ofertă a cuprins cazarea la Mănăstirea Neamț - patru persoane în cîte două paturi, alături de șobolani • Cele două mese promise nu au mai existat • Chiar dacă nu erau ieșiți la pensie, și copiii puteau merge în excursie—pagina Acest număr conține suplimentele TV SUD Magazine și Publicitate gratuită în ziarul de luni, 4 august, veți gâsi programul complet al meciurilor din turul campionatului Diviziei A de fotbal, ediția 2003 - 2004