Gazeta de Sud, septembrie 2003 (Anul 9, nr. 2588-2613)

2003-09-01 / nr. 2588

A început campania „ Un rom , un vot! “ • Pentru a convinge Partida Romilor să nu rupă protocolul cu PSD, Nicolae Mischie s-a apucat să spună bancuri în fața a 500 de romi adunați sîmbătă la Casa de Cultură a Sindicatelor din Tîrgu Jiu • „Țiganul nu putea el îl miroase pe omul mincinos“» Pentru a fi și mai elocvent decît Mischie. Codrin Ștefănescu, secretar executiv al PSD, le-a spus celor prezenți că membrii PSD și Adrian Năstase îi consideră pe romi frați de-ai lor . In finalul discursului, Codrin Ștefănescu le-a spus romilor să nu uite să meargă la vot Conform Serviciului Regional de Prognoză, vremea va înregistra o răcire în intervalul 1-2 septembrie. Cerul va fi variabil, iar izolat sînt posibile averse de ploaie și descărcări electrice. Vîntul va sufla slab, pînă la moderat, cu intensificări temporare. Temperaturile maxime vor fi cuprinse în general între 23 și 2$ de grade Celsius, iar cele minime, între 11 și 16 grade. Instabilitatea atmosferică se va accentua treptat în cea mai mare parte a țării, începînd dinspre vest, și se va manifesta prin averse de ploaie, frecvente descărcări electrice, intensificări de vînt, ce pot lua trecător și aspect de vijelie. Izolat, vor avea loc căderi de grindină, în special în zonele montane, ploile vor avea caracter torențial, putîndu-se înregistra în timp scurt cantități de apă de peste 20-25l/mp. Claudia Schiffer, un schelet! Claudia Schiffer a devenit, în ultimul timp, doar o umbră a frumuseții care era odată, informează cotidianul german Bild. Ea a slăbit foarte mult, iar corpul, atît de invidiat altădată, a devenit practic un schelet.Ea a fost văzută jos în portul Puerto Andraux din Mallorca, pe un iaht luxos. Forma fizică a Claudiei Vere Drummond, numele manechinului după căsătorie, i-a speriat pe toți cei prezenți; în plus, în ciuda soarelui foarte strălucitor, Schiffer era foarte palidă. Reporterii cotidianului Bild se întreabă dacă nu cumva de vină este stresul provocat de apariția micuțului Caspar în viața acesteia, în urmă cu un an, într-un interviu apărut la puțin timp după naștere, modelul german a declarat: „Caspar este un copil foarte agitat“. înainte de a naște, Schiffer cîntărea 58 de kilograme, greutate considerată normală de medici. Doctorul Martin Frank, de la clinica Marienkrankenhaus din Hamburg, își explică astfel brusca slăbire după naștere: „Liniștea este la multe femei suple un factor care poate provoca o pierdere foarte consistentă de kilograme; în plus, multe mame sunt foarte preocupate să slăbească după ce au născut, iar pentru un manechin este obligatoriu“.Afirmațiile medicului german par să fie adevărate. La scurt timp după naștere, Claudia a pozat din nou, de data aceasta pentru firma de îmbrăcăminte GAP, într-un inter- normal la proaspetele n viu acordat publicației germane Claudia urmează un BamS, managera Claudiei, Heidi alimentar normal și nu este Gross, a declarat: „Claudia, este un caz anorexică, în plus, foarte slabă. După nașterea lui ar avea motiv să fie îi mez . Caspar a mai slăbit doar cîteva pe toate planurile, atît prof kilograme, însă acest lucru este cît și privat“. Șerban Mihăilescu a plecat prăfuit din Craiov Inti.Jn periplu de cîteva ore la Craiova, ministrul Șerban Mihăilescu, secretarul genea guvernului, a mers la teatru, a înghițit praf pe ulițele Almăjului și, la final, s-a înarmat informații pentru vizita de săptămîna aceasta la Seul. Ministrul vrea sa convingă cont Ministrul Mihăilescu rugindu-se să dea o ploaie pentru ogoare de Octavian PALER DIGRESIUNI O alianță care face valuri Se discută mult, pro și contra, despre o alianță între PNL și PD. In afară de seceta din acest an, e subiectul la ordinea zilei. Și înțeleg de ce, în cei trei ani care au trecut de la ultimele alegeri, e primul eveniment care agită apele amorțite ale Opoziției. Până acum, Opoziția n-a reprezentat nici o clipă o amenințare reală pentru PSD, instalat confortabil și arogant la putere. Tăvălugul pesedist părea pregătit să zdrobească totul în calea lui fără să întâmpine vreo rezistență serioasă din partea cuiva, ceea ce, în afară de blocarea jocului democratic, avea efecte negative și asupra celor prinși în joc. Actualul partid de guvernământ, pe de o parte, era încurajat să-și permită orice, netemăndu-se de o sancțiune la urne. De altfel, după părerea mea, multe din greșelile sau imprudențele comise de Pen explică printr-o prea mare siguranță că nu va veni o notă de plată. Pe de altă parte, Opoziția, anemică și neputincioasă, era amenințată să se anemieze și mai mult, în PD, creștea vizibil pericolul emigrărilor spre PSD. Numeroși pediști aveau, probabil, bagajele gata făcute și așteptau un moment prielnic ca să părăsească nava lui Băsescu. Politicienii nu sunt, totuși, niște sfinți. Dacă văd că n-au șanse să ajungă la cârmă, se orientează după direcția vântului. Petre Roman nu greșea prea tare când le spunea, recent, colegilor săi de partid că politicienii n-ar trebui să facă politică pentru ei, ci pentru cetățeni, dar nu de vorbe ducem lipsă azi în România, ci de caractere. Nici în PNL pesimismul nu era lipsit de urmări. El stimula conflictele interne și, totodată, îndemna la compromisuri. Pe scurt, slăbiciunea crea slăbiciune, după o bine InrrifA <■( n./ím//)wAs* 5 spirit fataliste. O alianță dintre PNL și PD, ca idee, nu e, așadar, o idee rea în principiu. Cu toate împotrivirile sau dubiile care au existat și există încă, un lucru e incontestabil. In sfârșit, se întâmplă ceva în Opoziție. Unii s-au întrebat, cu un aer foarte teoretic, ce fel de mariaj este ăsta, între un partid de dreapta și unul de stânga? întrebarea ar fi avut oarecare temei dacă în România doctrinele ar conta mai mult decât ca subiect de pălăvrăgeală în simpozioane. Or, nici PSD nu-și aduce aminte că e partid de stânga decât în preajma alegerilor sau când face corespondență cu Internaționala Socialistă. Nu aici, în planul doctrinelor e călcâiul vulnerabil al alianței dintre liberali și democrați. Dar să remarcăm întâi cel mai important argument în favoarea ei. A fost limpede că negocie-A: *. . r**rrt pri nervozitate la PSD. Aș spune, chiar, că PSD, poate speriat, poate numai surprins, n-a avut inteligența de a afișa o indiferență vicleană. S-a grăbit să dezvăluie că vede alianța cu ochi răi, dându-i astfel valoare de pericol posibil pentru sine. Cei din Șoseaua Kiseleff au dezgropat amintirea defunctei Convenții Democrate, responsabilă de eșecurile guvernărilor dintre 1996 și 2000, or asta n-a făcut decât să le atragă atenția liberalilor și democraților că trebuie să ducă negocierile în așa fel încât să evite comparațiile defavorabile. Și, acum, să revin la ceea ce consider eu a fi călcâiul vulnerabil al acestui mariaj politic, devenit „ lung prilej, de vorbe și de ipoteze “ ca divorțul dintr-o cunoscută baladă a lui Topârceanu. Sunt convins că ambele partide, și PNL, și PD, sunt sincere când își clamează adversitatea față de a ore de îndoieli. Mai ales că PSD n-a ascuns dorința de a se eterniza pe fotoliile pe care le ocupă acum. Problema e alta: dacă o solidaritate negativă e suficientă pentru a da consistență unei alianțe. Până acum, atenția celor care au purtat negocierile dintre PNL și PD s-a concentrat exclusiv asupra unor lucruri care țin de vanități, de ambiții personale și de interese de partid, cum ar fi: cine va fi prim-ministru în cazul unei reușite electorale? cine se va îndrepta către Cotroceni? și cum vor fi stabilite listele? Nu neg, și acestea sunt chestiuni importante, care e bine să fie limpezite, pentru a se evita certuri ulterioare. Dar presupun că nu sunt singurul care, pentru a avea încredere într-o asemenea alianță, ar vrea un răspuns și la o altă întrebare: e de ajuns oare doar dorința de a răsturna PSD Interviu pagina în exclusivitate Cărții are probier cu parveniții „Tricoul ăsta îi arde rău. Sau poate arde deloc. Nu înțeleg... Știința are nevoie de jucători emblematici, nu jucători care să se teamă de orice. ... Unii dintre ei deranjează rău de parvenitismul de care dau dovadă. SC CRAMA SEGARCEA SRI comercializează mere din soiurile Jonathar delicious și Star Krimson, atît pentru piața pentru industrializare. Locația de unde se pot achiziționa merele FERMA Vitipomicolă MARTA GEORO Relații cu privire la cantitățile disponibile ns.fs*. 'î h. » V •- *7-s ' -"V .«/*. ’ . *