Gazeta de Sud, august 2004 (Anul 10, nr. 2869-2894)

2004-08-02 / nr. 2869

Director: Adrian VOINEA Nr. 2869 16 pagini r.ads. Ilini 9 minuet 900A Preț b 000 lei Soția senatorului Adrian Paunescu familie întreaga FC Argeș - Universitatea 1-1, pagina g alb-albaștrii au jucat surprinzător de slab în repriza secundă Am scăpat ieftin! TALOANELE PENTRU CONCURSURI POT FI GĂSITE ÎN PAGINA 6 pagina 3 Gazeta de Sud a mai deschis birouri de Mică Publicitate în: Craiovița Nouă - vizavi de Complex Racheta, v -1 Mai lîngă SARA._________________________ Doamne, de ce-i luați, că nu făcuseră rău la nimeni! De ce?...“, se tot întreba, printre vaiete, Maria Sandu, mama Elenei Burla, una dintre victime. Fără vlagă, așezată pe marginea șanțului lîngă casa fiicei moarte, aceasta repeta cu ochii pierduți: „Unde e Nuția mea, unde e Mărin al meu? Aoleu, Doamne, și aveau niște fete frumoase și cuminți!...“. DIGRESIUNI Gânduri despre București (II) Cum am povestit în ultima mea carte, „Autoportret Intr-o oglindă spartă", am revenit în București în toamna anului 1945. Am coborât atunci de pe un camion încărcat cu cartofi în actuala Piață a Unirii, având cu mine cufărul de lemn al tatei din război, și am pornit să caut, undeva pe la marginea cartierului Ferentari, un pat în care să dorm, fiindcă se apropia miezul nopții. Mă întorceam în București, după un an de absență, ca să mă înscriu la facultate și nu știam pe nimeni care m-ar fi putut adăposti, iar pentru hotel n-aveam bani. Așa că, la capătul tramvaiului 8, am început să caut singura adresă pe care o aveam, a unei femei bătrâne, originară din Lisa. Dar nimeni din cei întrebați nu auzise de strada Tufelor. Orbecăiam pe străzi, unele pietruite, altele nu, printre felinare rare și câini adormiți dincolo de garduri. Din când în când mă opream, îmi luam inima în dinți, băteam în gard, stârneam câinii. Așteptam să iasă cineva, mă interesam din nou. Fără rezultat. Și plecam mai departe, din ce în ce mai convins că mă va prinde dimineața, colindând străzile. Intr-un târziu, după miezul nopții, am ajuns, totuși, unde voiam. Acolo am locuit în tot timpul studiilor universitare. Camera era mică, fără podele, cu lut pe jos, fără lumină electrică, fără apă curentă și fără sobă. O împărțeam cu un cântăreț de biserică pe care-l poreclisem „Truman" și cu un tânăr funcționar de la Regia Tutunului care, pentru a economisi timp, ieșea, prin fereastră, direct pe trotuar. Strada Tufelor era un fel de periferie a periferiei, fiind situată la marginea cartierului Ferentari, dincolo de bariera administrativă a Bucureștiului. Ne număram printre cei de dincolo de „Bacchus", cum se chema pitoresc și insinuant groapa de vreo zece metri lățime unde, după fiecare ploaie, se forma o baltă noroioasă cu apă ce-fi ajungea la genunchi. In cea mai mare parte a timpului, orice plecare de acasă semăna cu o aventură. Mergeam cu pantofii în mână și cu pantalonii suflecați, până treceam de baltă, apoi ne spălam pe picioare la o cișmea, ne încâlțam și ne îndreptam în ținută civilizată, urbană, spre tramvai. La întoarcere, ritualul era invers. Trebuia să ne descălțăm și să pornim din nou, vitejește, în expediție. Căci era o adevărată expediție trecerea bălții din „Bacchus"pe fundul căreia se găseau sticle sparte, cutii de conserve, bolovani, bucăți de sârmă ruginită și câte altele. Acasă, ne spălam pe picioare la puiul american din curte și abia după această toaletă intram în mica noastră odaie, desculți, ca într-o moschee. Pe vreme uscată, era mult mai bine. Nu ne mai luptam decât cu mormanele de praf în care piciorul păde Octavian PALER trundea până la glezne. Mașini nu treceau pe-acolo mai mult de trei, patru într-un an, încât gâștele și copiii stăpâneau în liniște strada. Casele scunde, cele mai multe din chirpici, răsăreau cu acoperișurile lor cenușii, de tablă sau de carton gudronat, dintre zarzării care le copleșeau vara, înveselindu-le. Trecând mereu prin dreptul lor, patru ani, am avut prilejul să verific atmosfera din romanele lui G.M. Zamfirescu. Și m-am convins că mahalaua clasic administrativă are farmecul ei, pitorescul ei, omenescul ei. N-am mai ajuns dincolo de „Bacchus" de mulți ani. Nu știu dacă mahalaua s-a schimbat sau dacă arată acum la fel. Dar altceva am vrut să spun prin aceste amintiri. Mahalaua adevărată, unde ploile formează bălți pe care plutesc gunoaiele, e calomniată, cred, când e comparată cu mahalaua din politică. Mahalagismul ține nu de periferia orașului, ci de periferia moravurilor. Crimă premeditată cu autor (ne)cunoscut (III) Lichidarea Bancorex, o afacere bună pentru... stat p=q * Weekend mortal Trei gorjeni au decedat ír L -un accident rutier trei gorjeni au murit ieri-dimineață, în afara localității Ialomițene Andrășești, iar al patrulea este internat în stare gravă, după ce șoferul autoturismului în care se aflau a adormit la volan, iar mașina a acroșat un alt autovehicul și apoi s-a oprit într-un pom. Sîmbătă seară au plecat din Tîrgu Jiu Alexandru Prejbeanu junior, de 28 de ani, Lavinia-Elena Nedelcu, de 22 de ani, Constantin Adrian Buleteanu, de 18 ani, și Robert Daniel Bădescu, de 21 de ani. Îndreptîndu-se spre Constanța, au ajuns ieri, în jurul orei 5.15, în apropierea comunei ialomițene Andrășești. Lavinia Nedelcu a adormit la volan și a pierdut controlul autoturismului BMW 524 TD, care a părăsit carosabilul și a lovit un autoturism Daewoo Tico, după care a fost proiectat într-un pom aflat pe marginea șoselei. Lavinia Nedelcu, Constantin Adrian Buleteanu și Robert Daniel Bădescu au murit pe loc, Alexandru Prejbeanu scăpînd ca prin minune. Acesta din urmă rabatase scaunul din dreapta, ceea ce l-a ferit în momentul impactului mașinii cu pomul. Autoturismul Tico era condus de Marius Nica, de 35 de ani, din comuna Andrășești, și aparținea unei societăți comerciale din Constanța. Nica era sub influența băuturilor alcoolice, rezultatul pe etilotest Drager fiind de 0,17 mg alcool în aerul expirat. Acesta a fost condus la spital, unde i s-au recoltat probe biologice de sînge, în vederea stabilirii alcoolemiei. Alexandru Prejbeanu junior este ofițer în cadrul Serviciului de Informații și Protecție Internă din Inspectoratul Județean de Poliție Gorj, fiind fiul lui Alexandru Prejbeanu (decedat în urmă cu trei luni), fostul comandant al Poliției Rutiere Gorj. Constantin Adrian Bureteanu este fiul lui Constantin Buleteanu, șeful Serviciului de Informații și Protecție Internă din IJP Gorj, iar Robert Daniel Bădescu, nepotul lui Constantin Buleteanu. Lavinia Nedelcu era prietena lui Alexandru Prejbeanu, ofițerul de la fostul „doi și un sfert“. Trupurile neînsuflețite ale celor trei vor fi aduse astăzi la Tîrgu Jiu. • Eugen MĂRUȚĂ încă doi tineri morți , pe șoselele Olteniei Ionuț Marin Dinu, de 23 de ani, din Golenți, Dolj, conducătorul autoturismului Oltcit cu numărul de înmatriculare TM-03- RAI, și o tînără a cărei identitate nu era cunoscută la închiderea ediției, au murit ieri într-un cumplit accident de circulație, în geanta tinerei a fost găsită o legitimație RAT pe numele Liliana Ispas. Autoturismul ARO, cu remorcă, înmatriculat cu numărul DJ-04-UVB, condus de Constantin Găman, de 27 de ani, din Mîrșani, Dolj, alături de care se afla fratele său, Gigi Găman, mia dinspre Craiova spre Calafat, în apropierea comunei Radovan a lovit în plin Oltcitul care se deplasa pe sensul opus: în urma impactului, atît șoferul, cît și pasagera Oltcitului au decedat pe loc, iar cei doi frați aflați în ARO au fost transportați în stare gravă la Spitalul de Urgență Craiova. Poliția cercetează împrejurările în care a avut loc accidentul. (C.N.) Din cele două autoturisme a rămas un morman de fiare contorsionate Tiraj: BRAT 30.757 Radio Sud 97,4 FM www.radiosud.ro.A iriA «în sunami»SU au putiaimikhi: CURS VALUTAR I CALENDAR I cil* IAmir ORTODOX Dolar SUA 34.104 EURO 41.088 Aducerea Sf. Întîi Mucenic și Amund. Ștefan Gram de aur 427*250 Binecredinciosul împarat ^..................1 CIAMSTEA. 1 ||Ifin abonament 80.000 lei I BilIIU de la chioșc 156.000 lei ABONEAZĂ-TE! 41.22.53 | Reclamații luni - vineri - tel. 412253 sîmbătă - tel. 413100 VREMEA IN OLTENIA Craiova 15 ° C - 29 ° C Slatina 14 ° C - 28 ° C Tîrgu Jiu Î6’C - 29 ° C Dr. Tr. Severin 14 ° C - 31 ° C Telefoanele redacției: Craiova 0251/41.31.00,41.32.00; Tîrgu Jiu 0253/21.26.00. Dr. Tr. Severin 0252/33.32.47; Slatina 0249/41.60.49