Gazeta de Sud, septembrie 2004 (Anul 10, nr. 2895-2920)

2004-09-01 / nr. 2895

Rednic (stînga) a fost atenționat de Lung (dreapta) de ce te poți împiedica prin gazonul de pe „Ion Oblemenco“ Toamna se numără... datornicii Mihăileștii și Constantin 99 Dugoci „dau examen“ pagina cu Finanțele Publice! Papură a semnat cu AEL Limasol Aseară tîrziu, Corneliu Papură a semnat un contract cu clubul AEL Limasol din Cipru. Tranzacția a fost perfectată de fostul jucător al Universității Craiova, Adrian Pigulea. Contractul a fost trimis prin fax. (D.B.) Arhitectul-șef al Primăriei Craiova spune adio instituției Considerată omul de încredere al fostului primar Vasile Bulucea, Gabriela Munteanu și-a cerut transferul, neintrînd în grațiile actualei administrații Arhitectul-șef al Primăriei Craiova, Gabriela Munteanu, este pe picior de plecare din instituție. Din cite se vorbește pe la colțul birourilor, aceasta nu mai este dorită de noua administrație, fiind considerată unul dintre oamenii de încredere ai fostului primar Vasile Bulucea și, în mare parte, vinovată de multe greșeli în ce ceea privește problemele de urbanism ale administrației locale. La insistențele presei, primarul Antonie Solomon a declarat că arhitecta și-a cerut transferul la o firmă de specialitate din București, dar care are punct de lucru la Craiova. Cît despre Gabriela Munteanu, aceasta nu a spus nici da, nici da, întrebată fiind de presă dacă mai stă sau nu în primărie, preferind să nu comenteze zvonurile din ultima vreme. Antonie Solomon a spus că, împreună cu Gabriela Munteanu, din primărie va mai pleca Adriana Stan, o persoană care nu a intrat pînă acum în atenția presei. „Lista e mai mare. Vreau să mai angajăm 40 de persoane în primărie. Oameni care să lucreze în special la Departamentul de integrare europeană. Avem nevoie de ei, pentru că de acolo trebuie să atragem banii. Eu nu mă mai pot duce mult timp să cer de la guvern bani“, a declarat primarul. • Bogdan GROȘEREANU Speranțe pentru creșterea salariilor în învățămînt . Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 38/2004, privind unele măsuri de reglementări salariate în învățămînt, a fost avizat luni, 30 august, de Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia pentru muncă și protecție socială, Comisia juridică de disciplină și imunități, precum și de către Consiliul legislativ. Prim-vicepreședintele SIP Dolj, Constantin Lungulescu, spune că proiectul de lege are ca obiect de reglementare acordarea unei majorări a salariilor de bază în vederea stimulării personalului din instituțiile și unitățile de învățămînt: „Comisiile au analizat nivelul actual al salariilor din învățămînt și, ținînd seama de obiectivele care trebuie îndeplinite în realizarea reformei în domeniu, au propus o majorare a salariilor de bază cu 20% față de luna mai 2004“. Acesta a precizat că în această majorare salarială nu sînt incluse indexările, iar raportul Comisiei pentru învățămînt din Camera Deputaților a fost înaintat Biroului permanent al Camerei: „Potrivit Constituției României, acest proiect de lege face parte din categoria legilor ordinare. De aceea, apreciem că ar fi o eroare gravă a guvernului, în situația în care acesta nu ar emite o ordonanță de urgență favorabilă creșterii salariilor personalului din învățămînt“. • Constantin ILIE Vila lui Solomon, hotel de lux • în perioada 2-3 septembrie, edilii din 103 municipii participă la Adunarea Generală a Asociației Municipiilor din România • Vineri, la întîlnirea cu primarii vine și premierul Adrian Năstase 103 primari de municipii din țară, reprezentanți ai guvernului și ai ambasadelor sunt așteptați astăzi la Craiova pentru a participa la Adunarea Generală a Asociației Municipiilor din România, care se va desfășura în perioada 2-3 septembrie în incinta Filarmonicii „Oltenia“. Pe agenda de lucru figurează discutarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2005, a propunerii privind stabilirea unei zile a funcționarului public ce va fi sărbătorită la nivel național, precum și cele referitoare la continuarea procesului de descentralizare a serviciilor publice. Printre primarii de municipii mai cunoscuți care și-au anunțat prezența la acest eveniment se numără Emil Boc, edilul Clujului, Gheorghe Ștefan - primarul din Piatra Neamț, și Romeo Stavarache - primarul din Bacău. Autoritățile craiovene au rezervat deja camere pentru invitați la hotelurile Jiul și Ema. O parte dintre invitați, mai ales cei care fac parte din comitetul director, vor fi cazați la vila de la Leamna a primarului Antonie Solomon, care a declarat că s-a pregătit să-și primească așa cum trebuie oaspeții. Vineri este așteptat la Craiova și premierul Adrian Năstase, care dorește să aibă o discuție cu primarii pe tema problemelor din administrația locală. Este pentru prima dată cînd Bănia este gazda reuniunii Asociației Municipiilor din România, organism ce ființează de aproape 14 ani. •Bogdan GROȘEREANU Taximetriștii craioveni saluta hotărrea vicelui Nedelescu TALOANELE PENTRU CONCURSURI POT FI GĂSITE ÎN PAGINILE 2 SI 12 Taximetriștii din Bănie, amenințați cu amenzi de un sfert de miliard Municipalitatea craioveană a hotărît că, începînd de astăzi, să aplice amenzi de 250 de milioane de lei taximetriștilor care circulă fără plăcuțele de autorizare pe ambele portiere din spate ale mașinilor. în schimb, pentru cei care vor staționa în locurile neautorizate, amenda va fi cuprinsă între 10 și 15 milioane de lei. Repetarea acestor ilegalități va atrage suspendarea autorizației, a declarat viceprimarul Gheorghe Nedelescu. Măsura a fost stabilită la o întîlnire pe care autoritățile locale au avut-o ieri cu reprezentanții taximetriștilor. O altă dispoziție privește persoanele care sunt pe listele de așteptare pentru a primi dreptul de a practica taximetria. Vicele Nedelescu a declarat că, în afara celor 2.000 de locuri disponibile aprobate de consiliul local, nu se va mai acorda nici o autorizație, după ce s-a descoperit că aproape jumătate dintre cei care solicitaseră suplimentarea numărului de locuri nu își plătiseră impozitul la Administrația Financiară, iar mașinile nu erau omologate de RAR. Lista de așteptare a celor care doresc autorizație cuprinde 26 de taximetriști, dintre care 13 fie nu și-au plătit taxele, fie nu au acreditare, locul lor fiind ocupat automat de alți doritori. • Flavia EPURE