Gazeta de Sud, ianuarie 2006 (Anul 12, nr. 3306-3330)

2006-01-03 / nr. 3306

Director: Adrian VOINEA Această ediție este destinată exclusiv abonaților Nr. 3306 | 14 pagini | www.gds.ro | Marți, 3 ianuarie 2006 ! Preț: 80 bani Primarul Solomon, călare pe lege Nesătui și neîmblânziți atunci când simt nevoia să pună mâna pe terenurile comunelor din jurul Craiovei. Așa pot fi caracterizați edilii orașului care de ani buni siluiesc legea din toate pozițiile. Primarii (de)posedați din Malu Mare și Cârcea au simțit pe pielea lor bărbăția șefilor pofticioși din Primăria Craiova. Sute de hectare de teren de pe teritoriul celor două comune au fost luate cu japca de mai-marii urbei, care au atentat la zestrea comunală profitând de inocența organelor abilitate să-i controleze. Satisfăcuți de munca depusă, edilii-șefi se dau acum fete mari spunând că acesta este cursul firesc al lucrurilor. pagina miluită și abandonată, legea împărțirii administrativ-teritoriale și-a pierdut nurți la Craiova n Marinar român dispărut în Marea Mânecii Nova Otella, aparținând companiei franceze CMA-CGM, pierdut pe mare un marinar român, în largul coastelor dintre regiunile Manche și Bretania, din vestul Franței, a anunțat duminică Prefectura maritimă din Brest, transmite AFP. „Apa are zece grade Celsius, vântul suflă cu 80 de kilometri pe oră și șansele de supraviețuire sunt relativ mici“, a declarat purtătorul de cuvânt al prefecturii maritime, precizând că operațiunile de căutare, desfășurate pe întreg parcursul zilei, au rămas fără rezultat. Marinarul Marius Cotoi, din Tulcea, 33 de ani, a fost văzut pentru ultima dată la bord duminică, în jurul orei 0.00 GMT (2.00, ora României), când Otella, cel mai mare vas francez pentru transportul containerelor, se afla în largul Peninsulei Cotentin (departamentul Manche, regiunea Normandia Inferioară). Echipajul și-a dat seama că românul lipsește în jurul orei 8.00 GMT (10.00, ora României), a precizat purtătorul de cuvânt. Nava a făcut cale întoarsă în încercarea de a-l găsi pe marinar. Un avion Falcon 50 al serviciilor franceze de salvare și un avion Nimrod al serviciilor britanice de intervenție au participat la operațiunile de căutare. Otella, construit de șantierele navale sud-coreene Fiyundai, a fost repartizat, la sfârșitul lunii noiembrie, pentru ruta French Asia Line a companiei CMACGM, cea de-a treia ca mărime din lume în acest sector. Având o lungime de 334 de metri și putând atinge viteza de 25 de noduri, nava are un echipaj format din 28 de ofițeri și marinari, dintre care 15 sunt români, iar 13 francezi. (M.L.) Avertisment britanic privind aderarea României la UE Următoarele șase luni din 2006 sunt cruciale pentru integrarea României în UE și este foarte important ca România să-și continue eforturile, susține ambasadorul Marii Britanii la București, Quinton Quayle. Oficialul englez atrage însă atenția că România are o problemă majoră cu coordonarea în ce privește procesul de pregătire a aderării la Uniunea Europeană. „La fel ca în cazul unei echipe de fotbal, nu ajunge să ai o echipă formată din staruri, ci trebuie ca toți să funcționeze împreună ca o echipă, cum este nevoie ca și căpitanul și antrenorul acestei echipe să lucreze împreună. Altfel ajungi în situația în care nu îți dai decât autogoluri“, a comentat Quinton Quayle, citat de Rompres. Acesta a spus că este în interesul succesului integrării europene a României la 1 ianuarie 2007 ca „antrenorul și căpitanul echipei României să colaboreze mai bine“. „Raportul de monitorizare al țării dvs., prezentat de Comisia Europeană în octombrie 2005, a arătat că România a făcut pași importanți înainte și poate intra în UE în 2007, dar au existat și avertismente care trebuie tratate cu foarte multă seriozitate“, a mai spus ambasadorul britanic. Acesta a adăugat că în 2005 România a realizat mult mai multe lucruri decât s-ar fi așteptat toată lumea în ce privește pregătirea aderării la UE. Ambasadorul a indicat eforturile de reformare a justiției întreprinse de ministrul Monica Macovei și măsurile luate de ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga, în ce privește lupta anticorupție drept „pașii făcuți înainte“ care au ajutat la obținerea unui raport de monitorizare bun în toamnă. Din această lună, Austria a preluat președinția rotativă a Uniunii Europene. Quinton Quayle, a cărui țară a deținut până la sfârșitul anului 2005 acest mandat, a subliniat că la sfârșitul mandatului austriac se va hotărî dacă România va adera în 2007 sau în 2008. „Ar fi o tragedie ca aderarea să se amâne cu un an, sper foarte mult că acest lucru nu se va întâmpla“, a subliniat Quayle. (C.D.) Ambasadorul Marii Britanii la București, Quinton Quayle I Titlurile zilei EVENIMENT/PAGINA 2 A ars „Bănia“ Focul a izbucnit de la un stand de vopsele și s-a extins rapid. Incendiul nu a făcut victime, însă pagubele se ridică la aproape șase miliarde de lei SOCIETATE/PAGINAL Revelion la înălțime Câteva mii de turiști au luat cu asalt cabanele din stațiunile montane de pe Valea Jiului. Petrecerile vor continua până la sfârșitul săptămânii PORTRET / PAGINILE 6-7 Adevărata poveste a lui Dinel Staicu Staicu povestește cum a făcut primii bani, de ce îi plac gogoșile și fasolea cu ciolan, cum i-a rupt piciorul profei de chimie sau cum făcea bișniță cu bilete la cinema ECONOMIE /PAGINA 8 Blocada gazelor naturale In Europa De la 1 ianuarie, Rusia a sistat exporturile de gaze naturale către Ucraina. Mai multe țări din Europa resimt deja efectele acestei decizii. Cantitatea importată de România a scăzut ieri după-amiază cu 25% SPORT /PAGINA 14 Gabi Boldici, încrezător în tinerii jucători ai Universității GAZETA de SUD angajeaza DISTRIBUITORI ABONAMENTE (inclusiv pensionari) pentru toate zonele Craiovei Relații la telefon; 0251/412.253 A fost câștigat cel mai mare premiu din istoria Loteriei Române Noul an a început cu noroc pentru un român care a câștigat cel mai mare premiu din istoria Loteriei Române, respectiv 17.700.000 de lei noi. Bărbatul, a cărui identitate nu este cunoscută deocamdată, a reușit să ghicească toate numerele norocoase de la jocul 6 din 49, 15, 41, 35, 17, 7 și 20. Câștigătorul, care se pare că este din București, poate să-și revendice premiul până la 31 decembrie 2006. Loteria Română a mai făcut fericiți 89 de români care au câștigat la categoria a II-a câte 72.000 de lei noi. La categoria a III-a au fost 6.125 de câștigători, care vor primi câte 1.048 de lei noi. La extragerea Noroc au fost doi norocoși care vor împărți premiul de peste 448.000 de lei noi. Recordul câștigurilor la Loteria Națională a aparținut până acum unui pensionar din Galați. Acesta a câștigat, în vara anului trecut, 173 de miliarde de lei vechi, pe un bilet care a costat 40.000 de lei vechi. (C.P.) Tone de gunoaie în centrul Craiovei Craiovenii care au petrecut noaptea dintre ani în Piața Prefecturii au aruncat pe străzile din zona centrală, după încheierea sărbătorii, sute de sticle de șampanie, pahare și resturi de petarde. Dan Petre, directorul tehnic al Serviciului Public de Salubritate, a declarat că volumul resturilor aruncate de craiovenii care și-au petrecut Revelionul în stradă a depășit anul acesta orice așteptări ale angajaților de la Salubritate. „De 15 ani de când lucrez în cadrul acestui serviciu nu am mai văzut așa ceva. Au mai fost zile ale orașului sau Revelioane cu probleme, dar după noaptea aceasta de Revelion, Craiova arăta ca după război. Am strâns sticle de șampanie și pahare sparte, dar și resturi de petarde. Intr-o primă fază, am ridicat grosul gunoiului care împiedica traficul în oraș, apoi am acționat pentru îndepărtarea celorlalte resturi“, a afirmat Dan Petre. Cantitatea de gunoi ridicată de angajații Serviciului de Salubritate de pe străzile Craiovei în noaptea de Revelion și în ziua de 1 ianuarie este estimată de directorul tehnic la 50 de metri cubi, cea mai importantă parte fiind ridicată din zona centrală a orașului. Pentru a face față cantității impresionante de resturi aruncate de craiovenii puși pe distracție, angajații serviciului au fost nevoiți să lucreze nonstop în zilele de 30 și 31 decembrie și pe 1 ianuarie, 120 de oameni fiind trimiși să asigure curățenia orașului inclusiv în noaptea de Revelion. (C.B.) DKnil^KDKKomM,s^cAITIGilmar DETALII ÎN g \1 * CAtCUATOR PAGINA ____ A H# PERFORMANÎ 52%lei mhuÍnS 3