Gazeta de Sud, mai 2006 (Anul 12, nr. 3406-3431)

2006-05-29 / nr. 3429

GA/AATA de SUD Luni, 29 mai 2006 Gorjenii au contat doar 45 de minute în amicalul de la Pitești „Panduri“ de o repriză %41* Amical FC Argeș - Pandurii 32 • Stadion „Ștrand“, spectatori: 300. • Au marcat: Chiriță ‘53-p, Negru ‘74, Tănase ‘81 / Scarlatache ‘5, Vintilescu ‘19, FC Argeș, Guso - Ionașcu, Chițam, Daouda, Razzi - Ad. Ionescu, Crivac, A. Neagoe, Poenaru - B. Stancu, Bilașco. Antrenor: Vasile Stan. Au mai jucat: Vintilă, Rahat, Tudor, Negoiță, Cr. Tănase, Chiriță, Costescu, Negru, Coman. Pandurii, Pândaru - Naicu, Cr. Popescu, Scarlatache - Popete, Vranjkovic, I. Ștefan, I. Dragomir - Cazacu, Armei, Vintilescu. Antrenor: Nicolae Ungureanu. Au mai evoluat: Pustinjakovic, Roca, Sava, D. Rădoi. • Cartonaș galben: Naicu. • A arbitrat: Cătălin Popa. Cristi PEPTAN Pandurii Târgu Jiu a dominat rezervele lui FC Argeș și a luat un avantaj de două goluri la pauză, însă, la reluare, gorjenii au fost inexistenți pe teren în fața titularilor lui Vasile Stan și au pierdut cu 3-2. Ungureanu a început cu Pândaru și Cristi Popescu în primul unsprezece, cei doi fiind singurii „panduri“ care nu au debutat încă în primul eșalon. Scarlatache a deschis scorul în minutul 5, cu o degajare de la mijlocul terenului care l-a surprins pe Guso, iar Vintilescu ■-a majorat avantajul cu un șut pe lângă portarul lui FC Argeș. Cazacu nu s-a dezmințit nici de această dată, ratând iarăși singur jol portarul piteștenilor, la fel ca în jocul oficial de pe „Municipal“, atunci în fața lui Vintilă. Stan a făcut opt schimbări la pauză și a întors soarta jocului. Chiriță l-a bătut pe Pustinjakovic de la punctul cu var, Negru a egalat cu un șut din interiorul careului, iar Tănase a marcat cu capul, dintr-o centrare a lui Chiriță. Pe lângă Pustinjakovic, Ungureanu i-a mai trimis în teren pe Reca, Sava și D. Rădoi. Primul a rezistat cinci minute și s-a cerut afară. Sava a fost indolent, piteștenii redescoperindu-l pe acel „Savarină“ în violet de sub comanda lui Cîrțu, iar D. Rădoi a jucat în nota obișnuită, adică nimic. Ungureanu a acuzat valoarea lotului Tehnicianul „pandurilor“ a acuzat la final valoarea slabă a lotului, remarcând doar condițiile bune de joc. „Nu pot spune decât că au fost două reprize diametral opuse, una a noastră și a doua a Argeșului. Se vede că avem o echipă cu un lot slab valoric, pentru că înlocuirile lor au dat peste cap echipa mea. Am revenit cu plăcere la Pitești, țin să-i laud pe gospodarii de aici care au păstrat baza în condiții foarte bune, așa cum era și pe vremea când am antrenat pe Internațional“, a declarat „Roșu“. Omologul său, Vasile Stan, a promovat mai mulți tineri, testul nefiind edificator în perspectiva următoarei partide. „Meciul și-a atins scopul pentru că am avut ocazia să văd la lucru și alți jucători din lot. După o primă repriză mai slabă, în cea de-a doua, cu schimbările făcute, și fața echipei s-a schimbat. Am văzut în partea a doua mai multă concentrare, pentru că, de fapt, asta ne-a lipsit în primele 45 de minute. Testul nu este edificator în perspectiva meciului cu Poli Iași și de aceea vreau să jucăm mai atent marți, în al doilea amical, cu Dacia Mioveni“, a declarat Stan. Nici Armel nu a ieșit din nota echipei D ivizia D - Dolj - Gaz Metan, aproape de baraj Cel mai important meci al Diviziei D doljene, care urma să decidă în mare parte echipa care va merge la barajul de promova re în eșalonul trei, s-a încheiat nedecis. CFR Petrolul Craiova j a remizat sâmbătă, 0-0, pe teren popriu, cu liderul Gaz Metan Podari, iar oaspeții și-au păstrat avansul de două puncte, cu două etape înainte de sfârșitul playoff-ului. Cum „găzarii“ joacă următoarele două partide acasă, aceștia păstrează prima șansă la câștigarea campionatului jude țean. Disputa de pe „Depou“ a fost echilibrată, ocaziile mari de gol apărând doar pe final, când Dinu și Borcoș ar fi putut aduce victoria echipelor lor, în celălalt meci din play-off s-a consemnat tot un rezultat de egalitate, Progresul Băilești - Avântul Ișalnița 1- 1. în play-out, Vânătorul Desa a fost învinsă de Progresul Segarcea cu 6-2 și se poate considera retrogradată, în celelalte două partide, contând pentru locurile de clasament, înregistrându-se rezultatele: Dunărea Bechet - Fulgerul Mârșani 8*2, Standard Șimnicul de Sus - UT Dăbuleni 2- 0. (M.A.) C ampionatul Național Universitar Craiovenii, cei mai buni la fotbal La Timișoara s-a încheiat ieri Campionatul Național Universitar de fotbal, competiție la care au participat cele mai renumite centre studențești din țară. întrecerea, organizată după 32 de ani de întrerupere, a revenit, în premieră, Universității din Craiova, oltenii dovedindu-se cei mai buni în sportul-rege. în grupe, echipa din Bănie a învins cu 1-0 Universitatea Politehnică din Timișoara (gol Trifu) și a remizat, 1-1, cu Universitatea din Cluj (gol Stănică), victoria craiovenilor venind după executarea loviturilor de departajare (5-4); în finală, elevii lui Doru Stoica și Mugurel Gușatu s-au impus cu 4-2, tot la penaltiuri, în fața Universității „Spiru Haret“ din București, după ce, la finalul timpului regulamentar de joc, scorul a fost egal, 2-2 (goluri Murgan și N. Oprea). Iată lotul de jucători al Universității din Craiova: Pârvan, Boștină (portari) - D. Sandu, Chiliman, Stănică, D. Răduț, FI. Mihai, C. Dinu, Trifu, Totoroață, Troacă, Murgan, C. Răduț, C. Bădoi, N. Oprea. (M.A.) H andbal feminin - play-off CE, manșa tur România, învinsă de Serbia Naționala feminină de handbal a României a dezamăgit ieri, fiind învinsă pe teren propriu,cu scorul de 25-21, de Serbia Muntenegru, în prima manșă a play-off-ului pentru calificarea la Campionatul European. Tricolorele, vicecampioane mondiale, au condus la pauză cu 12-10 și au avut inițiativa în fața elevelor Anjei Andersen până aproape de final, când a intervenit o cădere inexplicabilă. La scorul de 19-15 pentru România, oaspetele au reușit un forcing extraordinar, marcând nouă goluri, timp în care au primit doar unul singur, obținând o victorie care le dă prima șansă de calificare în meciul retur. La final, antrenorul Gheorghe Tadici și-a asumat în totalitate responsabilitatea eșecului: „Echipa a început într-o notă de mare încredere în posibilitățile ei, în prima parte a primei reprize am jucat foarte bine atât în atac, cât și în apărare. în a doua repriză, când speram că ne vom desprinde, a intervenit oboseala și presiunea rezultatului și am început să greșim foarte mult. Este inexplicabil, îmi pare rău pentru modul în care am stricat imaginea României, calificarea se joacă însă în două manșe și nu trebuie să facem o tragedie din acest eșec.“ (M.A.) A SPORT -V „Pandurii“ lui Ungureanu nu i-au convins pe cei care dau banii la echipă N-au arătat că au valoare de Divizia A Președintele divizionarei A Pandurii, Marin Condescu, și directorul general al SNLO, Daniel Burlan, au fost martorii retrogradării Minerului Motru, privind din tribună cum „satelitul“ a luat drumul Diviziei C. Cei doi cred că Pandurii nu va împărtăși soarta „minerilor“ și va juca și sezonul următor în Divizia A. Argumente? Condescu se bazează pe sine, iar Burlan pe rezultate. Victima? Jiul Petroșani, deși diferența dintre echipa din Valea Jiului și gorjeni este de șase puncte și zece goluri în avantajul grupării finanțate de „trădătorul“ Simota. „Cu Pandurii vom juca și la anul în Divizia A. Mă bazez pe mine“, este declarația plină de optimism a șefului formației din Târgu Jiu. Daniel Burlan, cel care dă cei mai mulți bani la Pandurii, nu crede în jucătorii cu care Ungureanu trebuie să facă șase puncte în ultimele două etape, nu dă garanții că echipa se salvează, dar speră că se poate întâmpla și minunea aceasta. „Vom juca în Divizia A și mă bazez în primul rând pe rezultate. Jiul va juca la anul în B, iar noi în A. Nu pot să spun că e sigur, dar sperăm. Nu e vorba de nici o revanșă a lui Simota, mie îmi pare rău că am avut încredere în el, l-am considerat tot timpul un prieten, dar modul cum a procedat după meciul nostru cu FC Național, oferind prime de joc adversarilor, mi-a lăsat un gust amar și nu mai cred în nici o prietenie“, a declarat Burlan. Directorul cu banii se pune pentru puțin timp în pielea unui antrenor din Divizia A și dă verdictul vizavi de valoarea jucătorilor lui Ungureanu. „Nu știu ce echipe pot să îi ia pe jucătorii de la Pandurii. Eu unul, dacă aș fi antrenor la o echipă de Divizia A, n-aș lua nici unul de aici. N-au arătat că au valoare de primul eșalon, în ultimele două etape, tot pe mâna lor mergem, că nu avem alții“, a susținut Burlan. „Sateliții“, în reconstrucție Deși nu deține nici o funcție în cadrul clubului Minerul Motru, directorul SNLO, Daniel Burlan, a anunțat că va începe reconstrucția echipei, principalele criterii de selecție a jucătorilor fiind vârsta și valoarea. Și EMC Rovinari, al doilea „satelit“ al echipei Pandurii, va fi restructurat, media de vârstă fiind mai scăzută decât în cazul motrenilor. „Am remontat rezultatul de la 0-2 la 2-2, am avut ocazii pe final, le-am ratat și cum ocaziile se răzbună, am luat bătaie cu 4-2. Suntem în Divizia C. O să înceapă reconstrucția echipei. O să analizăm cele trei echipe, Pandurii Târgu Jiu, Minerul Motru și EMC Rovinari și vom face un program global. Fiecăreia i se va impune un nivel de vârstă. Asta este condiția ca să fie finanțate. La Motru, vârsta maximă va fi 24 de ani, iar la Rovinari 22 de ani. Ne gândim să facem un fotbal adevărat, nu să stăm cu sufletul la gură până în ultimele etape“, a afirmat Burlan. Acesta anunță că de evaluare nu scapă nici antrenorii, nici conducătorii. „Vor fi analizați toți antrenorii și conducătorii, vedem care au greșit, care sunt obiectivele în viitor. La Motru, la o primă evaluare, mai rămân patru jucători, Nicolai, Bertea, Corcoveanu, Trifu, restul vor pleca. Toți cei patru jucători care au venit de la Pandurii Târgu Jiu au venit cu aere de Divizia A“, a opinat Burlan. (C.P.)