Gazeta de Sud, noiembrie 2006 (Anul 12, nr. 3563-3588)

2006-11-01 / nr. 3563

H i Director: Adrian VOINEA v Nr. 3563 | 18 pagini | www.gds.ro | Miercuri, 1 noiembrie 2006 | Preț: 1 RON Un Opel s-a înfipt într-un tir Un grav accident de circulație, în care au fost implicate un autoturism Opel Astra și un tir, s-a petrecut aseară pe Drumul European 70, la ieșire din Craiova. Incidentul s-a produs chiar sub pasarela din apropierea Combinatului Doljchim, unde șoferul tirului, D.P., de 47 de ani, din Bărbătești, care circula dinspre Craiova către Ișalnița, a încercat să vireze stânga, fiind lovit de Opelul cu numărul de înmatriculare DJ-33-KLM, care se deplasa în aceeași direcție de mers. „Am plecat de la fântâna din apropiere, după care am semnalizat și am vrut să fac stânga, dar muam trezit lovit în plin de mașina asta care a venit din spate“, a explicat conducătorul tirului, în urma impactului dintre cele două mașini, Opelul s-a răsturnat, iar șoferul E.B., de 33 de ani, din Filiași, a suferit mai multe leziuni, fiind transportat cu o ambulanță la Spitalul Clinic de Urgență Craiova pentru acordarea primelor îngrijiri medicale. După primele cercetări ale polițiștilor de la rutieră s-a stabilit că vinovat de producerea accidentului ar fi șoferul tirului, care nu s-a asigurat la schimbarea direcției de mers. (A.M.) Opelul s-a răsturnat după impactul puternic cu tirul Curierul Național se relansează de astăzi într-un nou format, cu o grafică modernă, o structurare accesibilă a conținutului editorial. Schimbarea aduce o modificare a formatului fizic, layout și dimensiuni, în intenția de a ne adapta cererii pieței și nevoii cititorului de informație cât mai concentrată. Pe principiul „esențele tari se păstrează în sticluțe mici“, CN rămâne în continuare furnizorul de încredere în ceea ce privește informația „caldă“ de business, pe care o oferă zilnic. Cititorul află astfel totul la timp despre comunicații , hi-tech, energie, burse internaționale, real estate, dobânzi, tip soft, piața de artă, piața derivatelor, piața farma, retail, integrare, expat, media , advertising, auto, cariere și companii. Curierul Național poate fi considerat o sursă de putere și bani, pentru că informația aduce putere, iar timpul înseamnă bani. Va avea o structură de 16 pagini, dintre care patru color, și va edita periodic suplimente tematice. Săptămânal, va fi însoțit de un ghid TV, prețul de copertă fiind de 9.000 de lei vechi. începând de astăzi, Curierul Național devine agenda de business a fiecărui om de afaceri. (C.N.) Curierul National se relansează AGENDA PUBLICĂ S-a scris enorm despre eșecul numirii lui Varujan Vosganian ca unul din comisarii europeni, în toate felurile. Dacă ar fi să te iei după cum prezintă presa românească un eveniment, am putea spune cu certitudine că suntem cei mai creativi din lume. Varujan Vosganian a fost luat din toate părțile. Că e armean și că turcii ar avea avea ceva negativ de spus la numirea lui. Da, dar turcii nu sunt în Uniunea Europeană, ei „operează“ prin alte state membre, poate Germania, poate Anglia, în nici un caz Grecia sau Italia. Deci, Germania nu înghite axa băsesciană Londra - Washington - București. Ca urmare, Băsescu e vinovat. Că Varujan Vosganian este fost informator al Securității. Acuza este deja banală, nu e numit în funcție în România despre care să nu se spună că a fost ofițer, infor matina plicticoasă mator, rudă sau prieten cu Securitatea. Aș spune că Securitatea este mai puternică acum decât era în urmă cu 20 de ani. S-a mai spus că Varujan Vosganian a fost finanțat de Sorin Ovidiu Vântu. Lumea spune că Vântu a furat banii oamenilor, deci Vosganian este complice la furt. Că Vosganian are convingeri de dreapta, a purtat cămăși negre cu centură de piele în campania din 2000 sau în cea din 1996 - nu se mai știe exact când avea un fel de partid, Uniunea Forțelor de Dreapta, asemănător cu PIN-ul lui Cozmin Gușă de acum. Să mai spunem că nimic din cele de mai sus nu a putut fi probat? Să nu spunem că oricum nu interesează pe nimeni. Probate sau nu, acuzele și insinuările fac rău. Introduc o notă de neîncredere. Fac ca oamenii să se gândească de două ori când iau o decizie. Aruncă o umbră asupra unui sistem - sistemul comisarilor - care oricum este împănat în Europa de toate relele lumii. De fapt, lucrurile sunt mult mai simple. Este vorba de neputință administrativă. Vorbim aici de neputința oamenilor care decid de a-și duce la îndeplinire hotărârile. Este ceea ce ne lipsește de mult, numit în fiecare Raport al Comisiei Europene din 1997 încoace „capacitate instituțională“. Pe scurt, după ce iei o decizie, să o poți duce la bun sfârșit, obținând efectele dorite. Cum ar trebuit numit Varujan -sau oricine altcineva, aici vom folosi numele său exotic - candidat pentru comisariatul Comisiei Europene în așa fel încât să fie acceptat și să fie bine primit? Voi descrie procesul administrativ chiar dacă plictisesc. Administrația este plictisitoare, dar dacă o neglijezi îți face viața atât de imprevizibilă, încât orice urmă de plictis dispare. Ar fi trebuit ca, imediat după vacanța de vară, premierul Tăriceanu să obțină de la președintele Comisiei Europene o listă cu specificații: comisarul trebuie să fie așa, pe dincolo și cu picățele. După ce a obținut lista cu specificații, să se așeze la birou și să facă singur o listă de potențiali candidați. Șapte, opt, zece. Câți vor fi fost. Apoi să se întâlnească separat cu fiecare personaj important în politica din România, cu Geoană, care l-ar fi recomandat pe Vasile Pușcaș. Cu Vadim Tudor, care iar fi recomandat să fie un bun român, cu nume neaoș, nu vreun varujan sau orban din ăsta vândut ungurilor. Apoi cu Boc care i-ar fi recomandat - cum zice dl Băsescu - pe Anca Boagiu. Apoi s-ar fi văzut cu Marko Bella, care i l-ar fi dat pe tavă pe Gyuri Frunda, „om european, cu trei dosare de informator, om serios, care știe cum să se descurce“. Tăriceanu s-ar mai fi întâlnit apoi cu Dan Voiculescu, zis și Felix, care i-ar fi propus drept comisar european un tânăr bine crescut, promotor al profitului reinvestit. în fine, după ce s-ar fi întâlnit cu toată lumea bună -l-am exclus de aici pe Gigi Becali, puțin ocupat în perioada aceasta cu terenurile, procesele și fotbalul - primul-ministru ar fi ajuns la ceea ce se numește o listă scurtă. Persoanele A, B și C. Să zicem Varujan, Gyuri și Vasile. Această listă scurtă ar fi date unui comandament numit ad-hoc la nivelul cancelariei primului-ministru. Desigur, dacă dl Tăriceanu ar fi avut cancelar, pentru că dl Frâncu a fost demis, iar înlocuitorul nu este încă numit. Continuare în pagina 3 de Alin TEODORESCU 1 Titlurile zilei EVENIMENT / PAGINA 2 Speculă cu autorizații de taxi 500 de euro, aceasta este suma de pornire ca să intri pe un loc autorizat pentru practicarea taximetriei. Se adaugă o taxă lunară de unu - două milioane de lei, plus impozitele la stat legale. Primăria are probleme și cu taximetriștii care nu predau plăcuțele cu numărul autorizației pentru a fi realocate, deși acestea sunt anulate ACTUALITATE / PAGINA 3 Un fost prefect dezvăluie culisele afacerii parcărilor Rezilierea contractului dintre Primăria Craiova și SC Cronos Impex a fost aprobată ieri de consilierii locali în unanimitate. Nici măcar pesediștii, apărători ai asocierii, la origine, nu au mișcat în front, iar fostul prefect Constantin Popeci a povestit cum a fost presat să avizeze contractul în 2000 SOCIETATE /PAGINA 5 Externalizarea serviciilor date pasul pe loc Managerii de spitale nu sunt interesați de predarea unor anumite servicii către firme specializate. în județul Dolj, doar Spitalul de Urgență a solicitat externalizarea serviciilor de curățenie, bucătărie și spălătorie 263.000 de lei în plus la gigacalorie Craiovenii vor plăti căldura în această iarnă la tariful de 147,7 lei pentru fiecare gigacalorie consumată, potrivit unei decizii adoptate ieri de legislativul din Bănie. Prețul local de referință va fi aplicat consumului de căldură și apă caldă înregistrat de la 1 octombrie 2006, a arătat directorul general al Regiei Autonome de Termoficare Craiova, Tatian Tudorache. Populația a suportat până acum 121,4 lei pentru gigacalorie, diferența dintre această sumă și vechiul tarif, de 165 de lei, reprezentând subvenție de stat. Directorul Termoficării susține că pentru încălzirea unui apartament cu două camere din Craiova se utilizează în medie 1,4 gigacalorii pe lună, ceea ce înseamnă că proprietarul acestei locuințe va plăti în plus 275.000 de lei vechi pe lună, respectiv diferența de preț unitar (147,7 - 121,4) înmulțită cu numărul de gigacalorii consumate (1,4). (M.B.) Brazda, trei zile fara apa Locuitorilor din cartierul craiovean Brazda lui Novac le va fi întreruptă furnizarea apei potabile timp de trei zile. Motivul nu îl reprezintă debranșarea din cauza datoriilor, ci lucrările de modernizare executate de Regia Autonomă de Apă (RAA) Craiova, în zilele de 2, 7 și 9 noiembrie, între orele 10.00 și 16.00, craiovenii din zona amintită nu vor avea acces la apă din cauza lucrărilor efectuate la Stația de hidrofor nr. 4. De această măsură vor fi afectate blocurile G4 - G8, F5 - F1O, D13 - D35, TI - T9, N - N12, Ol - 015, M11 - M14, P5, P6, L1,L2, R1, Rla, E3,E4, HI - H6. Restricția va afecta și Complexul Comercial Simplon, Minimarketul Familly, spațiile comerciale de la parterul blocurilor amintite, PT 6, PT 7, PT 11 - PT 14, Școala Generală nr. 24, Grădinițele nr. 32 și nr. 43, dar și Policlinica Medicală-Radiologie și cea de stomatologie. Steliana Bădescu, purtător de cuvânt în cadrul regiei, a precizat că lucrările erau iminente, fiind incluse într-un program amplu prin care instituția încearcă să modernizeze toate instalațile pe care le are în dotare. (R.M.) Raiffeisen Banca pentru Locuințe acordă primele credite cu dobândă de 6% pag. G GAZETA de SUD angajează DISTRIBUITORI ABONAMENTE pentru George Enescu, Lăpuș, Craiovița Nouă și Cernele Relații la telefon: 0251/412.253