Gazeta de Sud, februarie 2007 (Anul 13, nr. 3638-3661)

2007-02-01 / nr. 3638

I*, i 1::. 11 !@|e SÜD, Director: Adrian VOINEA Nr. 3638 | 18 pagini 1 www.gds.ro | Joi, 1 februarie 2007 | Preț: 1 RON Val de contestații la poliție Noul Cod Rutier a început să umple sălile de judecată cu șoferii care contestă sancțiunile primite de la polițiști. De la 1 decembrie, data când au intrat în vigoare noile prevederi ale Codului, și până în prezent numărul de contestații a crescut cu 50%. Doar o mică parte dintre șoferi au însă câștig de cauză în fața instanței. Din 376 de procese, polițiștii au pierdut doar 31, în toate cazurile fiind vorba despre reținerea carnetelor de conducere. Oamenii legii spun că majoritatea șoferilor prinși că nu respectă Codul Rutier merg la noroc atunci când depun contestații, mai ales în situațiile în care depășesc viteza legală sau trec pe roșu la semafor. pagina. Șoferii care trec pe roșu nu au șanse în instanță Salariile în învățământul universitar vor fi majorate în trei etape, cu 5% de la 1 ianuarie, 2% de la 1 aprilie și 15% de la 1 octombrie, potrivit NewsIn. Decizia a fost luată printr-o ordonanță de guvern, primul-ministru Călin Popescu Tăriceanu precizând că majorările nu vor fi identice tocmai pentru a se reduce discrepanțele de salarizare dintre profesorii universitari și celelalte categorii didactice din învățământul superior. De la 1 ianuarie, profesorii universitari vor beneficia de o creștere de 2%, iar sumele rezultate în urma diminuării vor fi folosite tot în sistemul universitar, mai exact pentru creșterile salariale ale cadrelor didactice care ocupă alte funcții didactice de predare. Salariul brut al unui profesor universitar cu o vechime între 10 și 15 ani va ajunge până în octombrie 2007 la 3.127 de lei, cu 263 de lei mai mult față de decembrie 2006, în timp ce un asistent universitar cu aceeași vechime va avea un salariu brut de 1.416 lei, mai exact cu 283 de lei mai mult, în învățământul preuniversitar, salariul brut, cu sporuri, al unui profesor cu studii superioare, grad didactic I și vechime cuprinsă între 25-30 de ani va crește, față de decembrie 2006, de la 1.662 de lei la 2.047 de lei. Un profesor definitiv, cu vechime de 6-10 ani, va câștiga, în octombrie 2007, un salariu brut de 1.101 lei, cu 207 lei mai mare decât în decembrie 2006. Salariul brut al unui profesor debutant, cu studii superioare, va crește, față de același interval, de la 725 de lei la 893 de lei. De aceste creșteri vor beneficia 332.000 de cadre didactice și personal didactic auxiliar din învățământul preuniversitar și superior. (V.T.) Cresc salariile profesorilor de Cezar AVRAMESCU JOIA DULCE Cred că toată lumea cunoaște reclama de la televizor privind mașina de spălat stricată, precum și verdictul specialistului. Avem și noi o mașină de spălat națională. Bagi în ea politicieni corupți, foști nomenclaturiști sau colaboratori, adaugi Ariel judiciar, și incriminatul iese alb ca neaua... Dar de vreo doi ani încoace, mașina nu mai funcționează; cei care intră murdari în mașină ies, într-o oarecare măsură, tot murdari. Și atunci a fost chemat specialistul, care a repetat placa deja cunoscută: „Trăim într-o țară cu opoziție foarte dură. Mașina nu mai funcționează din cauza depunerilor masive de calcar valutar în băncile apusene. Piesa principală trebuie înlocuită. Pe viitor, folosiți Cargon marca PSD“. Evident, piesa principală era Traian Băsescu... Lăsând gluma la o parte, adevărul crud trebuie privit obiectiv și fără patimă. Este dreptul, și chiar datoria opoziției să monitorizeze și să sancționeze greșelile puterii. în acest scop ea poate folosi toate oportunitățile pe care puterea i le oferă; și, Slavă Domnului, i s-au oferit atâtea... De pildă, posibilitatea de a modifica Legea referendumului i-a fost oferită de lipsa de unitate a puterii. Ar fi absurd să acuzăm opoziția de lipsă de eleganță; asta ar însemna că în politică există reguli de moralitate și că principalul susținător al modificării Legii referendumului suferă de un surplus de moralitate. Totul din punct de vedere legal și constituțional este corect. Uinele probleme, poate minore, se ridică totuși. La TV, un membru al Senatului ne asigura că problema referendumului se află pe mâini bune, adică în parlament, care, după cum se știe, este o instituție serioasă și responsabilă. Or, pentru foarte mulți români, parlamentul este instituția cu cel mai coborât grad de credibilitate. Este constituțional, dar bizar ca un organism ai cărui membri au fost aleși pe liste să decidă asupra unei persoane aleasă nominal. Este doar o coincidență că debarcarea lui Băsescu se cere acum, când niște dosare foarte grele urmează să fie înaintate Justiției. Nu-l laud, dar nici nu-l blamez pe Băsescu; aștept evidențierea faptelor grave de încălcare a Constituției, solide și argumentate. Doresc să iau decizii sau să emit opinii doar pe cale rațională. Or, după cum se vede, cazurile de încălcare gravă a Constituției se caută încă, ceea ce am auzit până acum sunt povești despre spiritul Constituției, filozofia Constituției și Golden Blitz. De situația politică actuală care ne-a adus calificativul de „copilul bolnav al Europei“ suntem vinovați toți, și noi, și toți politicienii, fără excepții. Cum tot răul e spre bine, recenta criză a permis PNL-ului să revină la aliații lui naturali: PSD, PRM etc. Aș vrea să închei spunând că sunt de acord cu acțiunea opoziției, numai cu condiția ca procedurile să fie corecte. Dacă Băsescu va fi găsit vinovat voi fi primul care să-l condamn. Mă gândesc totuși și la noi, în două luni vom fi chemați de patru ori la urne; două referendumuri, alegerea europarlamentarilor și inevitabilele alegeri anticipate. Vom rezista oare? Cine va plăti cele două referendumuri? Tot noi? N-ar fi suficient unul, fiind vorba de un singur candidat? Toate acestea sunt gânduri de cetățean idealist, căci actuala configurație parlamentară, la care și PD a contribuit consistent, permite luarea oricărei decizii, urmând ca după aplicarea lor să le explice utilitatea și necesitatea. Mașina de spălat trăiește mai mult cu Calgon USD 2,6345 EURO 3,4084 1 gr. AUR 54,7023 Inainteprăznuirea întâmpinării Domnului. Sf. Mucenici, Trifon, Perpetua și Felicitas Craiova Slatina Târgu Jiu Dr. Tr. Severin ABONEAZA-TE CU NUMAI 11,9 LEI REDUCERE ECONOMISEȘTI Abonare și reclamații: 0251/412.146 10 ° C/ -3 ° C 10 ° C/ -3 ° C 9 ° C/ -2 ° C 11"C/ -2 ° C 50% Cotidian al oltenilor de pretutindeni LEI12,1 I Titlurile zilei ACTUALITATE / PAGINA 3 Regia Apa, amendată pentru neglijență Agenția de Protecție a Mediului Dolj a comunicat furnizorului de apă al Craiovei că-i suspendă autorizația dacă nu asanează niște bălți de pe domeniul public. în câteva zile, craiovenii ar putea astfel rămâne fără apă potabilă SOCIETATE/PAGINA 5 Cu apometre, dar taxați la paușal Locatarii unui bloc din cartierul Craiovița Nouă au fost obligați să achite în decembrie 27 de lei pe metrul cub de apă caldă consumată ECONOMIE/PAGINA 6 Codrul înverzește doar pe banii statului Doljenii nu au reușit până în prezent să realizeze nici un proiect de împădurire cu bani de la UE, prin programul SAPARD. Cei care „au pierdut trenul atunci“ vor putea însă accesa prime de împădurire din fondurile comunitare distribuite în perioada 2007-2013 Românii sunt cei mai stresați europeni Problema de sănătate cea mai frecventă cu care se confruntă românii este stresul, acesta afectând 52 la sută dintre cetățeni, față de media europeană de 33 la sută, potrivit rezultatelor studiului „Europe Health 2006“, făcute publice ieri de Reader's Digest România. „Mai bine de 75 la sută dintre vizitele pe care cetățenii le efectuează la medicii de familie sunt făcute pe motiv de stres“, a declarat medicul neurolog de la Spitalul Colentina din București, Arman Frăsineanu. Potrivit acestuia, stresul reprezintă un dezechilibru fiziologic și se referă la faptul că o persoană nu poate rezista la presiunile agresive exterioare. „în general, persoanele care suferă de stres sunt supuse la diverse afecțiuni precum cefalee, afecțiuni gastro-intestinale, tulburări cardio-vasculare, insomnii și probleme respiratorii“, a explicat Frăsineanu. De asemenea, la persoanele care suferă de stres pot apărea și deficiențe comportamentale și astfel acestea pot căuta starea de bine în alcool și droguri, a mai precizat medicul. O dată cu instalarea stresului în organism apar modificări ale metabolismului, crește consumul energetic și apare necesitatea crescută de vitamina B, C, Calciu și Magneziu. Semnele care ne dau de înțeles că suferim de lipsă de minerale și vitamine sunt spasmele intestinale, activitatea cardiacă crescută și senzația de nod în gât, a adăugat medicul. Medicii specialiști atrag atenția că este indicat consumul zilnic a câte două comprimate de calciu, pentru o mai bună defașurare a metabolismului celular. Newsln * Anchetă la Azil Activitatea Căminului de bătrâni din Craiova va fi cercetată de inspectorii municipalității, a declarat ieri primarul Antonie Solomon. El a recunoscut că a primit mai multe sesizări cum că din instituția patronată de Primăria Craiova dispare mâncarea. „Trebuie să vedem ce se întâmplă acolo, fiindcă prea multă lume acuză nereguli“, a spus Solomon. Afirmația a fost făcută în timpul ședinței ordinare de ieri a Consiliului Local Municipal, după ce consilierul democrat Nicu Marinescu a spus că au venit în audiență bătrâni din azil care s-au plâns că nu pot dormi noaptea de foame. (M.B.) GRUPUL DE FIRME PROFESSIONAL CONSULTING tQhon & Audit PROFESSIONAL CONSULTING Selecționează în vederea angajării: economiști cu cunoștințe fiscale solide; an a - juriști cu experiență în drept fiscal; • economiști cu experiență în audit financiar. cv la office@profcons.ro sau fax 0251 / 406 697 GAZETA de SUD angajează DISTRIBUITOR ABONAMENTE pentru zona Nicolae Titulescu Relații la telefon: 0251/412.253