Gazeta de Sud, noiembrie 2007 (Anul 13, nr. 3868-3892)

2007-11-01 / nr. 3868

Director: Adrian VOINEA Nr. 3868 | 12+16 pagini | www.gds.ro | Joi, 1 noiembrie 2007 | Preț: 1 RON Să vină Dinamo! Universitatea s-a impus cu 2-1 în fața formației Poli Timișoara. Golurile craiovenilor au fost marcate de Florin Costea, revenit în echipă după ce la Galați a fost pedepsit, și de australianul Michael Baird, nașul timișorenilor făcându-și datoria și reușind să-și spele o parte din păcate. Universitatea a evoluat din minutul 67 în inferioritate numerică, Bărboianu fiind eliminat după o intrare dură la Gigel Bucur. După meci, Nie Bălăci, managerul general al Științei, i-a lăudat pe juveți și a anunțat revirimentul alb-albaștrilor, chiar înaintea unor examene foarte dificile, Universitatea întâlnind în următoarele două etape pe Dinamo (acasă) și Steaua (deplasare). pagina 12 Florin Costea (centru) a deschis scorul Peste 5,5 milioane de pensionari primesc din această lună pensii majorate. Pensia medie în sistemul de asigurări sociale va îi crește de astăzi cu 120 de lei, iar cea pentru agricultori cu 50 de lei, ca Urmare a majorării punctului de pensie cu 30%, de la 1 noiembrie. Valoarea acestuia ajungând astfel la 541 de lei, respectiv 37,5% din salariul mediu brut de 1.443 de lei. Potrivit datelor transmise de Casa Națională de Pensii și alte Drepturi de Asigurări Sociale, în luna noiembrie se vor majora toate pensiile, atât cele din sistemul de asigurări sociale, cât și cele ale agricultorilor. După majorarea cu 30% a valorii punctului de pensie, pensia medie pentru pensionarii din sistemul de stat va crește de la 402 lei la 522 de lei, iar cea pentru agricultori va crește de la 171 de lei la 221 de lei. Demajorarea de la 1 noiembrie vor beneficia peste 5,5 milioane de pensionari, iar efortul bugetar suplimentar pentru susținerea acestei majorări este de 1,1 miliarde de lei pentru ultimele două luni ale anului, bani asigurați din bugetul asigurărilor sociale pentru pensionarii din acest sistem, și de la bugetul de stat pentru agricultori, informează NewsIn. Majorarea de la 1 noiembrie fusese inițial programată pentru prima lună a anului viitor, dar a fost devansată cu două luni datorită faptului că bugetul de asigurări sociale pentru anul în curs înregistrează excedent. Adrian DINU Cresc pensiile de astăzi INTRE CULT ȘI CULTURA Stăteam drept pe bancheta nouă a unui vagon argintiu. Ceața de afară atârnată peste câmpie de niște ursitoare ipocrite îmi silea privirea să se plimbe pe fețele călătorilor din preajmă. Câteva banchete mai în față i-am văzut strălucirea... era mai puternică decât lumina falsă de neon de tren. Era frumoasă, piele albă de corn de inorog, buze pline, ușor umezite de rouă, cu irizări roz. Părul greu de strâns într-o coadă de femelă superbă plesnea plin de inele aerul din jur. Pe gât se arcuia muzical o venă subțire fin ritmată cu respirația. Ochii? Două puncte magnetice de aur topit care absorbeau totul în jur. Niște babe murdare se opriseră din palavre, mirate de frumusețea din față. Bărbatul cu cinci ziare din stânga mea era fascinat ca și mine de minunăția profilului decupat din ceață. Nerăbdător să sorb întreaga frumusețe a minunatului om m-am ridicat mimând plimbarea către capătul ei de vagon. Ajuns în dreptul ochilor fantastici am înmărmurit: trupul care sprijinea chipul de nimfă era mutilat. Picioarele amputate se sprijineau de marginea scaunului cu rotile și două mâini diforme atârnau uscate prin bluza verde. Călătoream în același vagon cu o frumoasă fără corp. Craiova este astăzi ca și fata din vagon, o frumoasă fără corp. Chipul atrăgător al pieței din fața prefecturii se sprijină pe membrele amputate ale drumurilor desfundate și pe zoaiele străzilor fără canalizare. Buboiul cangrenat al blocului S 200 și dejecțiile bătăliilor de stradă întregesc șocul trecătorului. Craiova este orașul celor două fețe, miez sublim învelit într-o coajă abjectă și putrezită. Fresca acestei cetăți vag magice este întregită de primarul paradoxului, omul cu nume biblic. Nu-mi place imaginea primarului Solomon. Deplâng traseismul său politic, mă irită scandalurile care se țin cu scaiul de el și acuz orice limbaj soios folosit de conducătorul cetății, îmi pare rău că îi reușește uneori atât de bine să combine partea grosieră a personajului băsescian cu tot caraghioslâcul sulfuric al clerului stelist. Din toate aceste motive, primarul Solomon îmi e, într-un cuvânt, antipatic. Urmează însă un dar... Darul primarului Solomon către frumoasa cetate fără corp. Pentru al doilea an consecutiv, programul Zilelor Craiovei a fost dominat de evenimente culturale. Pentru al doilea an consecutiv, sărbătoarea cetății fără corp a părăsit balcanicul grajd al exclusivității micilor. Sălile de teatru au fost întotdeauna pline, iar cafenelele au gemut de plăcere sub asaltul tinerilor veniți la concerte. Solomon a îndreptat banii poporului către dobândirea unor delicii fine, așteptate pare-se de un public numeros. Gurile rele spun că omul și-ar fi făcut parte din banii de Vlad MIXICI meniți culturii. Doar naivii mai pot aștepta însă să fie conduși de un politician care nu-și ia partea din fagurele cu miere. Se întâmplă frecvent și în țări mai civilizate, cazul lui Helmut Kohl fiind doar cel mai celebru. Desigur, aceasta nu e o scuză, dar atenuează acuza care oricum se lovește de rotunjimea faptului că prin strategia sa, primarul Solomon ne-a readus în normalitate. Pentru frumoasa cetate fără corp, regat al paradoxurilor, normalitatea este un lux. Printre canale desfundate și înjurături corozive, arta și-a făcut fragilă loc, luminând strălucitor vagonul nostru argintiu. Și pentru acest dar țin să-l aplaud pe domnul Solomon. Pentru repetatul dar al normalității. Darul antipaticului Solomon I Titlurile zilei EVENIMENT / PAGINA 2 Razie pe străzile Craiovei Câteva sute de polițiști și jandarmi au descins marți pe străzile municipiului într-o acțiune amplă de prevenire și combatere a faptelor de violență ACTUALITATE / PAGINA 3 Lăpuș, estul sălbatic Reprezentanții zonei de est a municipiului au venit la „Fii vocea cartierului tău!“ cu dorința de a convinge autoritățile să se implice în dezvoltarea cartierelor de la marginea Craiovei SOCIETATE / PAGINA 5 Viața prin ochii unui copil bolnav de leucemie Par copii ca toți copiii, își doresc o viață normală ca să poată merge la școală, să se joace cu prietenii, să învețe. O boală necruțătoare le-a furat însă copilăria ECONOMIE/PAGINA 6 Cu CEZ la psihiatru Mii de clienți ai companiei au primit spre plată facturi deja achitate. Numai în Slatina au fost identificate până acum aproape 1.500 de facturi care trebuie stornate Colegiul Național Frații Buzești, la ceas de sărbătoare Absolvenții Colegiului Național „Frații Buzești“ și-au dat întâlnire la Craiova, în această săptămână, pentru a sărbători 125 de ani de la înființarea unității de învățământ. Foștii, dar și actualii elevi și profesori sărbătoresc școala unde au petrecut sau petrec cei mai frumoși ani. „Ne bucurăm să îi avem printre noi, cu această ocazie, pe toți cei care au dus departe numele acestei școli. Foștii și actualii dascăli se vor întâlni aici cu ocazia «Dialogului generațiilor», vom avea lansări de carte, spectacole, iar în acest an bobocii vor fi întâmpinați în cadrul unui bal deosebit organizat la Casa Studenților. Timp de o săptămână, cu toții vom sărbători această instituție de învățământ de unde ies copii deosebiți, olimpici care obțin premii la concursurile naționale și internaționale și absolvenți care studiază la universități de prestigiu din străinătate“, a menționat Carmen Ștefanescu, directoarea adjunctă a CN „Frații Buzești“, în fiecare zi, în școală este programată câte o manifestare. Astăzi, la sediul colegiului, ÎPS Teofan, Mitropolitul Olteniei, va oficia un Te Deum, iar elevii din clasele I-VI vor depune coroane de flori la statuia fraților Buzești. La Teatrul Național „Marin Sorescu“ din Craiova are loc o adunare festivă și un spectacol omagial susținut de elevi ai liceului și regizat de Emil Boroghină. Mâine vor avea loc întreceri sportive, sesiuni de comunicări și referate și mese rotunde. Crina RAICEA Angajări GAZETA de SUD ! Cotidian al oltenilor de pretutindeni Agent contractare abonamente - George Enescu Relații la telefon 0251/412.253 Distribuitori abonamente zona Daewoo, Cornițoiu Relații la telefon 0251/412.253 De ce să te abonezi prin rețeaua de distribuție a 99 Gazetei de Sud? Sună acum la 0251/412.146 și un agent te va vizita pentru abonare în cel mai scurt timp. GAZETA de SUD Cotidian al oltenilor de pretutindeni REDUCERE 0% Pentru că este de două ori mai ieftin decât dacă ai cumpăra Gazeta în fiecare zi.