Gazeta de Sud, septembrie 2009 (Anul 15, nr. 4425-4450)

2009-09-01 / nr. 4425

> Director: Adrian VOINEA — °ot(3ű9 — Tám^öí^ Wö& bonează-te la Gazeta de Sud cu prin preț special: numai 16 lei/lună!! Dacă ți abonezi pe două luni, ai cadou Cartela Vodafone! Detalii în ziaru ! Nr. 4425 | 10+12 pagini | www.gds.ro | Marți, 1 septembrie 2009 | Preț: 1,2 lei SOCIETATE / PAGINA S Giratoriu... privat Echipele care au demarat în trombă amenajarea sensurilor giratorii de pe strada Frații Golești au intrat ca-n brânză pe o proprietate privată. Constructorii aveau însă act de la primărie că terenul e domeniu public Păcălit de semafor Tragedia de duminică, din zona Billa, când o femeie a fost ucisă pe zebră, iar alte două persoane au fost grav rănite, a fost generată de graba taximetristului și de funcționarea ciudată a semaforului de pe strada Maria Tănase din Craiova. Când a văzut că semaforul mai are câteva secunde de roșu, șoferul taxiului a trecut de pe banda întâi pe a doua, în fața celorlalte mașini. Crezând că a venit apoi verde, acesta a intrat în intersecție, unde a acroșat Renaultul care se îndrepta dinspre bulevardul Titulescu spre Centru. Odată ajuns la zero, cronometrul semaforului nu s-a schimbat în verde, așa cum se aștepta taximetristul, ci a continuat să indice două liniuțe, însă tot pe roșu. Potrivit polițiștilor, vinovat nu este șoferul Renaultului, ci al taxiului ------------------------------------------------------- Apostrof Am fost în vacanță în august într-o lume liniștită și așezată (Belgia și Olanda), unde politica este la locul ei, printre alte preocupări ale unei societăți civilizate. Când am ajuns acasă, parcă am ajuns pe altă planetă. Am picat tocmai pe afacerea cu muniție și armament din portul Constanța, în care este implicat fratele președintelui. Apoi hodorondrone a apărut afacerea de la Aeroportul Militar Ianca. Peste toate astea se suprapune scandalul-cheie - cel cu Elena Udrea - al acestei guvernări și care va ține cât PD-L, Băsescu etc. sunt la putere. Probabil nu vom ști niciodată care sunt adevăratele relații dintre Băsescu și doamna ministru, nici dintre liderii PD-L și doamna Udrea. Dar imaginea acestei zone politice este tot mai cețoasă, mai îndoielnică. Fie dintr-o proastă gestionare, fie din cauza unor afaceri pe care nimeni nu le mai știe. Situația pare scăpată de sub control. Presa reflectă inevitabil aceste scandaluri. Parlamentul văd că și el se preocupă, în plus, povestea cu Mircea Băsescu, dar și alte povești îngroașă mult liniile. Schița care rezultă nu e foarte bună. Elena Udrea se vede drept cel mai puternic personaj din PD-L, care îl depășește ca influență și pe Emil Boc, nu mai zic de Blaga, Berceanu Videanu ș.c.l. Nu cred că a crezut cineva gogorița cu întâlnirea „întâmplătoare" din weekend dintre președinte și ministrul turismului. Tot atât de întâmplător a fost faptul că niște muniție venită din Thailanda a ajuns să fie descărcată de fratele președintelui. OK. Traian Băsescu se înfățișează opiniei publice ca o OK victimă a unor forțe obscure. Așa de limbat, prompt, cum îl știm, și un tip căruia îi place așa de mult să se expună în mass-media de data asta tace. Comunicatele și perifrazele sale nu lămuresc nimic. Tace pentru că este vinovat și a fost prins ca zdreanță la ouă, adică nu are ce spune? Sau pentru că este prost sfătuit? Nu știm azi. E posibil să vină zilele astea direct de la Cotroceni o contralovitură. Asta s-ar putea produce sub forma unui atac verbal împotriva adversarilor săi. Fie se va scoate la vedere un dosar sau mai multe din zona serviciilor pe care le controlează. Din direcția opusă se anunță alte dosare, de asemenea. Să înțelegem că a început campania electorală și principalul mijloc de luptă va fi această dosariadă, susținută cu scandaluri. Poate că așa vom afla și noi mai multe despre afacerile noii nomenklaturi de partid și de stat. Nu ziariștii scormonesc, investighează, cum se crede. Dosarele/informațiile sunt oferite din interiorul lumii politice de către terți; în acest sens, e util să aflăm cine a scos dosarul cu afacerea din portul Constanța. Care dintre servicii sau mai bine care dintre șefii acestor servicii „a întors armele“? Cine îl lucrează pe Băsescu,familia? Presa? Mă îndoiesc. Afacerea cu muniție s-a derulat. Poanta a fost că a aflat și presa prin intermediul unui „binevoitor“. Dacă afacerea nu se derula, dacă protagonistul ei nu ar aparține sferelor înalte ale puterii, în acest caz chiar fratele președintelui, presa nu ar fi avut ce scrie. într-adevăr, Băsescu este un președintejucător. Dacă s-ar fi menținut deasupra tuturor acestor de Stelian TANASE lucruri, scandalul acesta nu ar fi existat, în timp s-a creat imaginea că în jurul său există „un grup de interese“, cum a numit chiar Domnia sa asemenea clanuri mafiote, care beneficiază de avantajele puterii și le convertește în averi prin afaceri plasate sub protecția sa. Nu știm cât este de exactă această imagine, dar ea se consolidează pe zi ce trece. O camarilă de profitori îl înconjoară, ca altădată, pe Năstase când era premier. Alte nume, aceleași obiceiuri proaste. Lupta împotriva corupției a fost uitată. Să ștergi cu guma printr-o simplă dezmințire lista lungă a scandalurilor în care numele său a fost - pe drept sau pe nedrept - implicat nu ar ajuta la nimic. E prea târziu. O imagine se formează în politică în perioade lungi, dar se pierde ușor și repede. I Titlurile zilei ACTUALITATE / PAGINA 3 „Război“ pe hrana militarilor craioveni Mai multor angajați din armată nu le place mâncarea gătită de firma de catering Gastrom din Constanța. Numeroase sesizări referitoare la calitatea hranei au ajuns la unitatea militară care a încheiat contractul cu societatea în cauză. Unii militari nu sunt de acord să fie obligați să ia masa la unitate, ci vor să primească banii. Șefii lor spun că banii sunt pentru hrană, deci astfel trebuie folosiți Vineri se întrerupe apa Alimentarea cu apă potabilă va fi sistată vineri, 4 septembrie, între orele 6.00 - 22.00, în următoarele zone din Craiova: cartier 1 Mai, cartier Nicolae Romanescu, b-dul Gheorghe Chițu, zona cuprinsă între b-dul Gheorghe Chițu - str. Corneliu Coposu - str. Unirii, str. Ana Ipătescu în zona Arta Populară, Spitalul Clinic Județean nr. 1, Facultatea de Medicină, Fabrica de Confecții, Centrofarm, Căminul de Bătrâni, LACTICO, Coca-Cola, Liceul „Marin Sorescu“, Târgul de Săptămână Romanești, Centrul de Dializă RENAMED PHARMA, în perioada de întrerupere se vor înlocui 12 vane cu diametrul nominal cuprins între 100 mm și 600 mm. Celelalte cartiere din municipiu vor beneficia de apă la parametrii normali. Click News * Mâine In GdS Bombonica îi trimite pe funcționari cu duba la soare La vreme de criză, funcționarii publici, personalul de conducere și de execuție din administrația locală și județeană, din instituțiile descentralizate și din alte instituții bugetare e musai să se specializeze. Și asta nu oricum, ci în funcție de sezon, iarna - la munte, vara - la mare. Iar în extrasezon se prinde bine și o ieși■t*rs î»» filmitvitntoi”lfCkr»în Anofrio Vinroria Tjalîo Inrcmtci IV/farpi» IV iii OUUUIUIUIV. VJIVVIM, JILUUiu, xvmixm. x. »»»xp. * Britanie sau Olanda... | CEREALCOMI Cumpără GRÂU DE PANIFICAȚIE ! Recolta 2009 CU PLATA PE LOC Informații suplimentare puteți obține la sediul nostru din Craiova, str. Bibescu, nr. 3 Tel: 0251/417.415. 0251/417.366 0372.731.495. 496. 497. 498 Fax: 0251/413.257 Sau la Direcția Contractări: Dl. Mircea Presecan - 0728.286.060 D-na Rodica Avram - 0743.026.526