Gazeta de Sud, octombrie 2009 (Anul 15, nr. 4451-4477)

2009-10-01 / nr. 4451

<iAX ETA «Ic SUD Nr. 4451 I 10+16 pagini | www.gds.ro | Joi, 1 octombrie 2009 | Preț: 1,2 lei Director: Adrian VOINEA l-au scos ochii! Oamenii dovedesc de multe ori că sunt mai sălbatici decât fiarele din junglă. Un câine a fost desfigurat de o mână criminală, care i-a scos ochii și l-a lăsat cu sângele șiroindu-i din orbite. Trupul zbuciumat de durere și înmuiat în apă a fost aruncat dintr-o mașină în fața Adăpostului Canin de la Făcăi. Un medic veterinar i-a salvat viața cusându-i locul din care atârnau ochii însângerați pagina cui . Un câine fără adăpost a fost desfigurat de bestii cu chip de om Băsescu, România va ieși din criză la șase luni *i după ce-și revin SUA sau Germania Președintele Traian Băsescu a declarat ieri că România nu și-a propus să iasă din criză prin eforturi proprii pentru că nu poate, arătând că oricât ar cheltui guvernul nu ar însemna decâ excesivă cu rezulta.. . .n „Foarte mulți spuni er. trebuie să scoată criza economică. Ț . •. ms. costurile ar fi uri absolut incerte, iar România nu-și poate permite să împrumute sute de miliarde pentru a transfera bani către agenții economici. Mai ales că și celălalt pilon al creșterii economice - consumul este și el redus“, a declarat șeful statului cu prilejul unei întâlniri cu oamenii de afaceri și agricultorii. Președintele a subliniat că politica guvernului a fost aceea de a diminua la maximum efectele crizei, însă România este dependentă de relansarea piețelor marilor puteri economice. Șeful statului a opinat că la șase luni după ce puteri ca SUA sau Germania se relansează economic, și România va ieși din criză. „Și dacă guvernul avea o abordare de genul «creștem producția industrială pompând bani de la bugetul de stat» - bani împrumutați, desigur, nu ar fi avut unde vinde. Nu se putea prefigura decât un eșec“, a arătat Băsescu. Șeful statului a propus, ca „soluție a viitorului pentru România“, să se investească în agricultură, țara noastră având în acest sens un mare potențial nefolosit. „O să spuneți: «domnule președinte, până acum nu prea ați vorbit de agricultură». Nu am vorbit cum nu am vorbit nici despre sănătate, nici despre educație până când nu am înțeles că sunt în situație critică. Am sperat că odată cu intrarea în Uniunea Europeană și agricultura va fi într-un fel stimulată, și este stimulată de subvențiile europene, dar este clar că trebuie să generăm politici pentru agricultură“, a spus Băsescu. Newsln Sc tm cumpără Castelul lui Siclitaru Primăria Craiova continuă seria achizițiilor fără cap din bani publici. Ultimul obiectiv pe lista de cumpărături este Castelul Fermecat din Parcul „Nicolae Romanescu“, clădirerestaurant aflată în prezent în paragină. Castelul este deținut de firma Cereal SA, administrată, printre alții, de Ștefan Ilinca și Iulian Sichitaru, acesta din urmă un „client“ fidel al fiscului doljean, care aleargă și acum după datoriile pe care acesta le-a lăsat în urmă. Primăria condusă de Antonie Solomon a executat parcă la comandă un ordin al lui Iulian Sichitaru, care, pe 10 septembrie, a trimis municipalității invitația de a cumpăra clădirea din parc. Cum Solomon nu putea lăsa la greu un prieten vechi, după patru zile, Direcția patrimoniu a municipalității a și încheiat un raport în care a propus cumpărarea clădirii, aprobat ieri de consilierii locali. Nicăieri în text nu apare motivul pentru care primăria bagă bani în buzunarul lui Sichitaru sau ce intenționează să facă municipalitatea cu respectivul obiectiv. Răuvoitorii ar putea crede că este doar o metodă de a da bani unei firme pe o clădire care nu-i mai folosește și care nu-i mai aduce nici un venit. Prețul la care se va încheia tranzacția va fi negociat între Iulian Sichitaru și o comisie numită de Antonie Solomon. Aviz amatorilor: dacă aveți pe acasă vreun frigider vechi, o mașină de cusut sau o boxă în scara blocului de care vreți să scăpați, trimiteți primăriei o invitație. Dacă știți și pe cineva în primărie, le-ați vândut sigur. Valentin TUDOR Nopți scumpe în Parcul Lunca Jiului Becuri de patru milioane în Luncă Campania lucșilor continuă la Craiova cu iluminatul „piațetei“ din Parcul Lunca Jiului. Valoarea investiției este estimată prin studiul de fezabilitate la 3,8 milioane de lei (38 de miliarde de lei vechi), însă n-ar mira pe nimeni ca în proiectul tehnic această sumă să se dubleze sau să se tripleze după scenariile patentate în cazul străzilor și pasajului subteran de pe bulevardul Carol I. Prin rețeaua de proiectoare vor fi puse în valoare coronamentul arborilor, aranjamentele florale și pavajul esplanadei („balizat cu lumină rectilinie verde din loc în loc“), după cum se arată în raportul anexat studiului de fezabilitate. Principala arie vizată este semicercul de la intrarea în Parcul Lunca Jiului. Primăria Craiova a mai contractat în acest an instalații din aceeași categorie cu proiectoarele și baghetele electrice din Luncă: 4,5 milioane de lei (45 de miliarde de lei vechi) - echipamentele pentru sărbătorile de iarnă și de Paște și 1,31 milioane de lei (13 miliarde de lei vechi) - becurile pentru iluminatul arhitectural al unor imobile din Parcul „Nicolae Romanescu“: în total, în 2009, Primăria Craiova a plătit sau urmează să achite din bugetul local circa zece milioane de lei (100 de miliarde de lei vechi) numai pentru feeria electrică. Marian BĂDÎRCI AN . CPftlc 1 Titlurile zilei___ EVENIMENT / PAGINA 2 Șpagă pentru pensionare Doctorița Valentina Goga a fost reținută ieri de polițiștii și procurorii doljeni, după ce a fost prinsă în flagrant, luând mită 500 de lei pentru a aproba un dosar de pensionare pe caz de boală SOCIETATE / PAGINA 5 Medicii de familie sabotează programul Ministerului Sănătății Medicii de familie au refuzat să fie incluși în programul de depistare a cancerului de col uterin, nemulțumiți de fondurile alocate SPORT / PAGINA 10 Adrian Falub. Ofensiva Craiovei este de temut Antrenorul Unirii Alba Iulia crede că Universitatea are o forță ofensivă de temut, cu jucători foarte buni, pe care va încerca să-i blocheze, obiectivul lor fiind să nu piardă sâmbătă pe „Ion Oblemenco“ Ziua internațională a Persoanelor Vârstnice îmi oferă un bun prilej de a reflecta asupra contribuției însemnate pe care ați avut-o la bunăstarea Craiovei, dar și asupra felului în care noi, ca autorități publice locale, răspundem efortului depus de dumneavoastră, într-o societate marcată în această perioadă de tensiuni politico-sociale, este nevoie poate mai mult ca oricând de înțelepciunea, cumpătarea, generozitatea și spiritul celor mai în vârstă, ca factori de echilibru. Cunosc foarte bine problemele și greutățile cu care vă confruntați, în viața de zi cu zi, din întâlnirile directe cu dumneavoastră. Ca Primar, îmi doresc ca pentru fiecare pensionar din Craiova să existe posibilitatea unei vieți demne. Aveți încredere, că alături de colegii mei, prin deciziile pe care le-am promovat în ultimii ani, încercăm să redăm demnitatea care se cuvine bătrânilor noștri. Vă doresc multă sănătate și numai bucurii, alături de cei dragi! La Mulți Ani! (cd 37.510) Oktoberfest - Palatul RSR pagina 3 Alegeri și referendum In aceleași secții Guvernul a decis ieri că parlamentul trebuie să răspundă solicitării președintelui pentru referendum în 20 de zile. Premierul Emil Boc a anunțat că legea de organizare a referendumului a fost modificată în sensul că referendumul și alegerile prezidențiale vor fi organizate în aceleași secții. De asemenea, Boc a precizat că guvernul a adoptat un memorandum prin care își „arată disponibilitatea“ de a acorda o garanție de stat în valoare de 330 de milioane de euro pentru Rafo Onești, în vederea realizării planului investițional și a lanțului petrochimic Rafo-Oltchim- Arpechim, care va duce la salvarea a peste 1.500 - 2.000 de locuri de muncă. Newsln Trimite imagini sau filme pe tema 'Nesimțiți în trafic' și poți câștiga un telefon Nokia 6303 si> două abonamente la Gazeta de Sud! Cum să trimiți mesajele tale: Web: www.gds.ro/reporter E-mail: reporter@gds.ro SMS/MMS: 0732.800.000 ReporterGDS Tu faci știrile. (Autopromovare) EEURO USD 1 gr. AUR L 4,1981 2,8619 92,1329 t Acoperământul Maicii Domnului; Sf. Ap. Anania; Cuv. Roman Metodul; Sf. Cuv. Iosif și Chiriac de la Bisericani ABONEAZA-TE CU NUMAI 16 LEI* REDUCERE 49% ECONOMISEȘTI 15,2« Abonare și reclamații: 0251/412.146 Tiraj: 23.000 BRAT ^1 H. ’V • Cotidian al oltenilor de pretutindeni ISSN: 1841-17625 9484070291X6 Craiova Slatina Târgu Jiu Dr. Tr. Severin 11 ° C/26 ° C 12 ° C/26 ° C 9 ° C/25 ° C 13 ° C/28 ° C ■ L ~