Gazeta de Sud, septembrie 2010 (Anul 16, nr. 4728-4753)

2010-09-01 / nr. 4728

Director: Adrian VOINEA Lunga așteptare a lui Solomon Primarul suspendat al Craiovei, Antonie Solomon, află astăzi dacă va fi eliberat din penitenciar. Tribunalul Galați a judecat ieri cererea de menținere a arestului preventiv, dar judecătorii vor da verdictul abia în cursul acestei zile. Ieri a fost o zi plină pentru Antonie Solomon și susținătorii săi. Magistrații de la Tribunalul Galați au avut de judecat nu mai puțin de trei spețe în dosarul în care primarul este acuzat că a primit mită 50.000 de euro; în primul rând, judecătorii au analizat cererea procurorilor DNA de menținere a arestului preventiv. Apoi au luat în discuție o cerere a avocaților acestuia, prin care solicitau liberarea sub control judiciar. Nu în ultimul rând, ieri s-a judecat și procesul pe fond, după mai multe amânări. De data aceasta, Antonie Solomon și-a îmbogățit echipa de avocați cu celebrul Gheorghiță Mateuț, un temut adversar al procurorilor. La serviciile lui a apelat și fostul patron al Rompetrol, Dinu Patriciu. Alături de el, la proces a fost prezent și avocatul craiovean Sebastian Rădulețu, care l-a reprezentat pe Solomon încă din momentul arestării preventive. Aproximativ 80 de susținători din Craiova au fost în sala de judecată, unii dintre ei purtând tricouri cu înscrisul „Un suflet mare nu poate fi închis niciodată“. Pe lângă pledoaria susținută în fața judecătorului de la Tribunalul Galați, avocații au depus și listele cu semnături de susținere, strânse la cortul amplasat acum câteva zile în Piața „Mihai Viteazul" din Craiova. După aproape trei ore de pledoarie, magistratul gălățean a rămas în pronunțare pe primele două cereri, dar sentința va fi dată astăzi. Cât privește procesul pe fond, judecarea lui a fost din nou amânată din cauza celorlalți doi inculpați din dosar, Gheorghiță Preca și Cornel Penescu. Primul a cerut amânarea pentru a-și angaja avocat după ce a renunțat la cel pe care îl avea, iar Penescu și-a uitat buletinul acasă. Nervos întrucât cei doi trag de timp, judecătorul le-a dat de înțeles că va desemna avocați din oficiu dacă nu-și vor rezolva problemele până la următorul termen, de pe 20 septembrie. Cât despre Antonie Solomon, mandatul său de arestare preventivă expiră pe 5 septembrie, dacă nu va fi prelungit. Valentin TUDOR După șase luni de arest preventiv, Antonie Solomon speră că a venit vremea să fie eliberat Nr. 4728 | 10+16 pagini | www.gds.ro | Miercuri, 1 septembrie 2010 | Preț: 1,5 lei Emoționați și timizi, pe scaune sau în picioare, sprijiniți de ușa de la intrare sau patrulând pe holul Liceului de Artă „Marin Sorescu“, cei 80 de candidați stăteau ieri ca pe ghimpi. Dincolo de ușa sălii de spectacole, Gabriel Cotabiță, Constantin Enceanu și Florin Șișu ascultau, cântăreau și dădeau verdictul: cei mai buni copii, cu adevărat talentați și capabili de performanță, intră în finală. JJJ Clara STĂNESCU Craiova a fost cel de-al cincilea oraș, după București, Constanța, Cluj și Iași, în care a ajuns caravana BCR Speranțe, un proiect prin care se caută cei mai talentați copii, dar care provin din medii sociale ce le împiedică dezvoltarea și le stăvilește avântul. „Vom crește niște vedete“, spune președintele juriului, Gabriel Cotabiță, „însă nimeni nu poate avea imaginea finală a acestui demers. E ca și cum te-ai duce într-o mină, ai lua niște pietre și ai începe să le șlefuiești. Numai Dumnezeu știe ce se va întâmpla. Cert este însă că suntem în căutare de copii cu o ambiție extraordinară, cu un talent ieșit din comun, cărora să le oferim condiții superioare de pregătire. Evoluția fiecărui finalist va fi analizată permanent. Copiii trebuie să confirme de fiecare dată“. Partenerii proiectului - Crucea Roșie și Romani Criss - au strâns 80 de candidați. Experiențele trecute i-au determinat pe organizatori să-i aducă în fața juriului pe rând. Restul așteaptă afară, cei mai mulți tremurând de emoții, alții încercând să mai repete o Plan de intervenție individual în 2009. 15 copii talentați, dar cu situație materială dificilă, au fost admiși în proiect, împreună cu Loredana Groza au înregistrat albumul „BCR Speranțe“, iar în urma campaniei de strângere de fonduri s-au adunat aproape 90.000 de euro. „Sunt candidați care pot să cânte excelent, dar care nu știu «să vândă». Am întâlnit copii excepționali ca tehnică, dar care nu reușeau să respire muzica. Atunci când ești atât de bun încât instrumentul devine prelungirea existenței tale, este momentul să trăiești ceea ce cânți. Și acesta este un punct în care îi putem ajuta“, a adăugat Gabriel Cotabiță. După încheierea selecțiilor, copiii admiși vor intra într-un stagiu de pregătire cu personalități din lumea muzicii și vor înregistra un album, vândut apoi în scop caritabil. Gala BCR Speranțe, ediția 2010, se va desfășura în noiembrie, la București, fiind destinată strângerii de fonduri. Pentru fiecare copil admis în proiect, organizațiile partenere Crucea Roșie și Romani Criss vor concepe planuri de intervenție, care să vizeze educația muzicală cu profesori individuali, participarea la concursuri și festivaluri de profil, asigurând, totodată, și nevoile de bază ale celor mici: hrană, îmbrăcăminte sau cazare, acolo unde este cazul. Anul trecut, trei craioveni au intrat în finală. „Nu întâmplător am inclus Craiova pe lista orașelor în care organizăm preselecții, este un oraș care iubește muzica, găzduind numeroase evenimente muzicale. Sunt convinsă că vom găsi aici copii cu adevărat talentați, cărora le vom oferi accesul la o educație muzicală ce-i va pregăti pentru excelență“, a declarat Ana Ilinca Macri, șefa Departamentului Comunitate și Comunicare Internă BCR. Credit talentelor melodie sau să-și pregătească vocea. V DISTRIBUȚIE :ciment >multibat >BCA ,cărămidă Porotherm, Brikston, Macofil > toată gama de produse metalurgice. PRODUCȚIE :toate clasele de betoane și mortare obținute din cimenturi și rețete ,oțel beton fasonat , agregate minerale, balast, pietriș, sorturi , bolțari vibro-presați din beton fabricat în stații de betoane automatizate SERVICII , transportul și pomparea betonului ,închirierea de utilaje Tel./Fax:0251 429 603 www.mitliv.ro /Titlurile zilei ACTUALITATE / PAGINA 3 Șeful celei mai mari firme din România: Nu mi-e frică de nici un Fisc SPORT / PAGINA 10 Dorel Stoica se întoarce Olimpicii doljeni, recompensați cu excursii Cei 97 de elevi doljeni care au obținut rezultate deosebite la olimpiadele naționale sau internaționale au primit cadou pentru performanțele lor excursii în țară sau în străinătate. Primii care se vor bucura de o excursie, finanțată de Ministerul Educației, sunt cei 70 de elevi doljeni care au obținut mențiuni. „Timp de patru zile, între 1 și 4 septembrie, acești copii cu rezultate deosebite vor face un tur al următoarelor stațiuni și orașe: Cozia, Sibiu, Bâlea Cascadă, Sighișoara și Păltiniș. Alți 27 de olimpici care au făcut parte din lotul lărgit al României la olimpiadele de matematică, informatică, biologie etc. sau care au participat la naționale și s-au întors cu premii vor pleca în perioada 5-9 septembrie într-o excursie la Budapesta și Viena“, a spus Mădălina Neacșu, inspector specialitate chimie la Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Dolj. Excursia în străinătate este finanțată de Consiliul Județean Dolj. Elevii vor fi însoțiți de zece cadre didactice, selectate din rândul celor alături de care au reușit performanțe la disciplinele de concurs. Olimpicii vor face primul popas la Budapesta, unde se vor plimba cu un vaporaș pe Dunăre, pentru a admira bijuteriile arhitecturale ale orașului: Palatul Parlamentului, Insula Margareta, Podul cu Lanțuri etc. în excursia la Viena vor avea prilejul de a vizita faimoasa Operă de Stat, vestigiile Imperiului Habsburgic și grădinile imperiale ale Palatului Schonbrunn, unul dintre cele mai importante monumente din Austria, intrat în patrimoniul UNESCO. Vor face un tur panoramic al Ringului Vienez: Opera, Muzeul de Artă, Muzeul de Istorie, Parlamentul, Primăria, Universitatea. Ana DĂNESCU (cd 39.666) \[