Gazeta Sporturilor, iunie 1938 (nr. 2780-2809)

1938-06-11 / nr. 2790

ANUL XV. — Nr. 2790 V1 aCTORI FONDATORI: E. EMILIAN și E. MUNTEANU» DIRECTORI AL. MUNTEANU Și N. PAPA GHEORGHE BIURCURILE: Strada Anghel Sasigny No. 2. București COTIDIANUL SPORTULUI ROMANESC _________O manifestație înălțătoare 5= S. REGELE A PRIMIT ERI DEFILAREA Cum a decurs serbarea de ori de la A. N. F. De astă dată, a fost senin. O pânză imensă, albastră s’a întins peste Cer, făcând veștmânt de mare sărbătoare sărbătoririi «Zilei Tineretului» care a avut loc eri pe stadionul A. N. E. F. __ _ . Pe platoul de iarbă, străjerițele s’au aliniat ca niște pânze imense, mobile. Au sosit apoi elevii școalelor militare, cu pantaloni albi, lungi și tricouri bleu. In urma lor s’au înșiruit, mândri și voinici, străjerii. D. Teofil Sidorovici, comandantul Străjii Țării, primește onorul. Vocea comandantului îi exteriorizează satisfacție: „ Vă mulțumim, și vă spunem Sănătate!... _ Sănătate!... au răspuns cohortele de străjeri, cu vocea metalică. Un megafon a lansat o știre de mare însemnătate: — Sosește Marele Voevod Mihai. Știrea a fost reluată de muzici cari au lansat în aer, spre colțurile zării sonorizarea onorului. Cohortele întind în calea Vlăstarului de Domn, covoare nesfârșite de «Uran». Comandantul i-a dat raportul, și împreună cu el, Marele Voevod de Alba Iulia a trecut unitățile străjerești în revistă. „ SOSEȘTE M. S REGELE Din piepturi voinice au răzbit acum comenzile cari vestesc sosirea MS. Regelui. Fanfarele și-au aliat rezonanța să intoneze «Onorul la Rege». Străjerii cântă «Toți străjerii Majestate, Vă urează sănătate»In tribuna Regală, unde a ajuns trecând prin fronturi nesfârșite de rurale, M. S. Regele a fost întâmpinat de IPS. S. Patriarhul Miron D- Teofil Sidorovici a dat raportul. M. S trece în revistă unitățile străjerești, purtându-și zâmbetul mulțumirii printre cordoanele de urale, cari nu mai au sfârșit. PROGRAMUL A fost continuat apoi programul, care Miercuri a fost întrerupt din pricina ploii. Unitățile intonează «Noi străjerii de pretutindeni». Urmează «Bătuta». Și din nou a prins să sune din piepturi și din «dorința generală». Toți străjerii Majestate. Vă urează sănătate». Cu brațul întins înainte, ca o statue mândră, M. S. Regele primește urarea. Au început apoi demonstrațiile. Copiii au luat intervale și au început să se miște ritmat și bine pregătiți. Legănatul brațelor, aplecarea înainte, îngenuncherile, se fac cu atențiune și cu tragere de inimă. S’au prins apoi de mână și se trag într’o parte și’n cealaltă, ca într’un joc. Deodată, simetria de până acum s’a stricat. Copii s’au strâns în cercuri. Sute de bătăi s’au legat Pe covorul ierbii. Picioarele sfărâe în joc, și chiotele străbat văzduhul, să se oprească, departe cine știe unde... Un val în sfârșit de aplauze a salutat demonstrația aceasta, pe care Suveranul a urmărit-o cu atenție și bunăvoință. A urmat demonstrația corturilor sanitare. ‘ A venit apoi repriza treia a străjerilor. Trei mii de piepturi largi, întâmpinate cu urale noui, și-un nou zâmbet al Majestății Sale, care nu-și poate ascunde din nou bucuria pe care i-o procură revărsarea aceasta de ordine, de disciplină, de tinerețe... Repriza treia, constituită din centuria Marelui Voevod Mihai s’a oprit în fața tribunei regale. «Onorul» și «Sănătate» culeg recompensa unei prime salve de aplauze. Au început exerciții, mișcări de brațe, îndoiri de o simetrie perfectă. Comandanții Străji Țării, în frunte cu d. Teofil Sidorovici s’au pregătit acum pentru defilare. Pe î ntinsul terenului trupurile străjerilor au întocmit harta Țării. Stema Țării — în mijloc — a răsărit din trupuri culcate de străjeri și elevi de școală militară. Harta vie a dat deasemeni onorul. Și o nouă salvă de aplauze a pornit din tribună, pe urma străjerilor aceștia, cari se retrag triumfal. DEFILAREA In cadență de muzici militare, a început apoi convoiul defilării de sub zâmbetul regal, care nu-și poate micșora satisfacția. D. Teofil Sidorovici strălucitul comandant al «Străjii Țării», urmat de profesorul Șoimescu d-ra Nissa Cămă(Continuare în pagina II-a) M. S. Regele primește din mâinile lui Dumitru Hrenciuc câștigătorul Cursei Restaurației, urciorul cu apă de la Vadul Crișului. Eri la Toulouse Cu România 2-1 (0-1) Ghinionul, arbitrul și terenul au determinat cea mai slabă performanță a reprezentativei noastre TOULOUSE 9 (prin telefon, de la trimisul nostru special). — Zadarnic. Un match nu se poate câștiga doar cu superioritatea. Poți să fii mai bun. Poți să ataci. Poți să domini 80 de minute, din 90. Poți să tragi la poartă. Poți să și marchezi. Dacă nu vrea norocul și este arbitrul contra, nu poți să câștigi. Iată în câteva cuvinte, explicația înfrângerii nemeritate pe care suferit-o România, în cel de-al doilea match cu echipa națională a Cubei. S’a opus norocul. Zidul ghinionului sa înălțat invincibil în calea atacurilor echipei noastre naționale. Faze admirabile de goal au fost ratate în mod inexplicabil. S’a tras la poartă. Barele însă, s’au opus ca România să câștige. Și ’n plus, a fost și arbitrul contra. Un goal al lui Baratky a fost refuzat, deși era perfect valabil. Se pare ca arbitrul ținea sau că primise instrucțiuni ca întâlnirea să aibe neapărat un învingător. In schimb, al doilea goal al Cubei — dintr-un ofside chilometric — a fost admis. Arbitrul de tușe semnalase ofside. Jucătorii noștri au protestat. Oficialii deasemeni. Zadarnic. Când nu vrea norocul și când arbitrul este contra, nu se poate câștiga. Iată de ce a pierdut România. Iată cum a putut să câștige Cuba un match în care a fost dominată net in care trebuia să joace neapărat un rol mediocru și din care a izbutit totuși să iasă biruitoare, cu recompensa unei victorii care va prilejui noul și prelungite discuții. Reproșuri nu se pot face. Le-am făcut, după primul match. De astă dată, nu sunt posibile Remaniată bine, alcătuită cu grijă și cu chibzuință, echipa noastră reprezentativă a jucat bine A avut o primă repriză admirabilă în care, doar Dobay a reușit să concretizeze avantajul teritorial, marcând un punct frumos și făgăduitor. Repriza doua a fost mai puțin strălucită. Mai puțin decisă. Mai puțin agresivă. Dar, și în partea aceasta de joc, echipa noastră națională a fost acela care a dominat, care a știut să joace, să combine și... să piardă din pricina unui ghinion imbatabil și a unui arbitru cu o precisă simpatie pentru Cuba. Câteva bare s'au opus ca shoturile lui Baratky și Dobay să asigure avantajul echipei noastre naționale. Un goal al lui Baratky — un goal perfect valabil — a fost refuzat de arbitru. A fost admis, în schimb, un goal din ofside al Cubei și s-a oficializat astfel înfrângerea României, eliminată din campionatul monidal de ghinion și de arbitru. Căci cu arbitrul și cu neșansa, nu se poate lupta. (Continuarea în pag. IV-a) Ernest Weiss învingător la Londra Boxeurul vienez Enest Weiss, fost competitor la titlul cocoș al Europei, a boxat zilele trecute în cadrul unei mari gale internaționale la Lomira, cu localnicul Eddy Davies. După un match aprig disputat victoria a revenit lui Weiss, prin descalificare deoarece englezul la lovit jos în repriza zecea. Până in momentul când s-a produs lovitura oprită de regulament, Ernst Weiss conducea detașat la puncte. Imediat după match, învingătorul a părăsit Anglia cu destinația Kassel, unde în ziua de 24 Iunie va încrucișa mânușile cu Hans Schiller, câștigătorul urmând să fie proclamat campion de categorie pană al Germaniei. 6 sfii In prezența M. S. Regelui și a Marelui Voevod Mihai S’a Inaus Hill eri Narai* Conturi Hill International Prima zi a produs o impresie extraordinară asupra publicului. O defilare minunată nesperat chiar de organizatori. In paranteză tie spus, organiza M. S. Regele, însoțit de Marele Voevod Mihai, a binevoit să onoreze cu înalta sa prezență deschiderea primului concurs hipic internațional, organizat în țară. Hipodromul Băneasa - Trap a devenit bri neîncăpător pentru imensul public care a ținut să asiste la acest mare eveniment. Toate autoritățile de seamă , militare și civil au fost reprezentate și tot ce are mai ales, mai select Capitala. O reuniune a mondenității, la care s’a adăogat un contigent impresionant de ofițeri și de sportivi. Sub raportul numărului spectatorilor, s’a stabilit un record ge (USA) — Pallada (Iugoslavia)164torii — în speță Federația Equestră — a binemeritat succesul. A prezentat o organizare ireproșablă, care poate servi drept model. Publicul a fost impresionat în chipul cel mai plăcut de buna rânduială care a domnit, dar mai ales de calitatea spectacolului oferit. Foarte puțini ar fi bănuit că un concurs tipic poate deveni atât de interesant și mai ales fastuos. Ce va fi în ziua când va începe marea bătălie între reprezentanții celor opt națiuni! Fiecare săritură de cal va fi urmărită cu bătaia a trii de inimi. Dar ceea ce a depășit toate așteptările, a fost parada, prezentarea concurenților. O imensă cavalcadă, feerie de culori, de uniforme, de cal de rasă, de dresaj. O înscenare care ar fi râvnită de cel mai autentic Metro Goldwyn. Amănunte la rubrică. N. Papagheorghe Sligfi Locot. Pulderea, câștigătorul premiului Orașului București. Budge și Menzel în finala Campionatelor internaționale de tennis ale Franței PARIS. 9. — In cadrul campionat 6-2, 6-3, 6-2. titlul internațional de tennis al Menzel (Cehoslovacia) — Puncee Franței s’au înregistrat azi urmă (Iugoslavia) 6-4, 6-4, 64. toatele rezultate: Simplu doamne: Landry (Franța) Simplu domni, semifinalele: Bud I —Rollin Conquerque (Olanda) 6-2, Sâmbătă I Iunie 1938 ABONAMENT EI Pe un an .. . LEI 1000 șase luni . . . i . T • * • • » ® Î0 Instituțiuuni, Cluburi și Proprietari » 2000 Un număr vechiu.................» i PUBLICITATEA DUPĂ TARIF J Direcția . . . Tț. 3.26.60 TELEFON I Administrația . . 3.26.60 Redacția . . T. 3.26. 69 dp»! pier'". M. S. Regele primește snopul de grâu de la granița de nord a României. Ziua Sporturilor a fost amânată Din partea U. F. S. R. am primit următorul comunicat: Uniunea Federațiilor de Sport din România ar duce la cunoștința generală că, față de impractibiitatea terenului stadionului Principele Carol al A N. E. F. in urma ploii căzute in ziua de 8 Iunie serbarea Sporturilor ce trebuia să aibă loc in după amiaza acelei zile, a fost amânată din înalt Ordin pentru o dată ulterioară Ce se va anunța la vreme prin Radio și ziare. Biletele de intrare emise pentru 8 Iunie nu mai sunt valabile, U. F. S. R. îngrijind la vreme de emiterea noilor invitațiunii. Președinte, Director general, G. Plagino 1 Neagu Boerescu Arbitrul Podubsky nu va fi recuzat de F R.F.A. In numărul nostru de tlor in C. E. C. nu se poatei face decât prin intermediul F. R. F. A., forul nostru conducător nu va fa« ce ml există un motiv bine de«terminat care să îndreptățească recuzarea arbitrului iugoslav. eri am anunțați că gruparea timișoreană F. C. Ripensia a anunțați că va recuza pe arbitrul iugoslav Podubsky, care urmează să conducă jocul dintre timișoreni și F. C. Milano. Cum recuzarea arbitri- 3.000.000 lei o transferare! Atât a costat semnătura lui Andreoio pentru I.G. Milan Gruparea F. C. Milano nu este la prima vizită în Capitală. Publicul bucureștean a mai avut ocazia să vadă această cotată echipă, acum câțiva ani, în cadrul unui turneu organizat de Juventus. La 26 iunie, gruparea milaneză vine în Capitaa, având o misiune oficială, acela de a înfrunta pe Ripensia în cadrul optimilor de finală ale Cupei Europei Centrale. F. C. Milano este a treia reprezentanta a Italiei în C. E. C. și poate cea mai bună dintre echipele italiene angajate în această competiție. Să nu se uite că F. C. Milano posedă un «unsprezece» de mare valoare, în rândurile căruia figurează trei internaționali, care în prezent fac parte din expediția italiană la campionatul mondial. Jucătorul cel mai reprezentativ al echipei este faimosul brazilian Andreolo, care joacă mijlocaș dreapta. Transferarea acestui jucător a costat o sumă record în materie de transferări de jucători. Bineînțeles suma plătită nu atinge quantumul sumelor ce se plătesc în Anglia. In orice caz, pentru restul Europei, valoarea transferărei lui Andreollo rămâne un record în materie. In lei, transferarea acestui valoros mijlocaș a costat 3.000.000 lei. . Defilează membrii Uniunii Federațiilor sportive din România. 2. Străjerii execută stema regală. 3. Oficialitatea urmărește defilarea străjerilor.