Gazeta de Transilvania, 1839 (Anul 2, nr. 1-52)

1839-06-11 / nr. 24

af.leși, fora porta acr. arg. Pentru înșirin 1ci. argint de un vânt inimă și lipre un să pliatesc păna la 6 rănduri Ecr. de an încue la FAAMULĂAMUL. Trausnorgra P. Pismii. primi miștii foi din ariuă cu fora pentru minte teratură este șăsf. jumătate de an cu poșta țiri Trișilulțin. Brașov. La 15. Iunie c. v. ajunsă la noi D. Generalmaior și Crigadier Carol Treter la Trufela, de unde în ziua următoare au și trecut la Arpătac. Aici la noi s'au format o soțietate de patrioți, carii să învoieze împrumutat, a cumpăra de aci 'nainte pentru toată trebuința lor la veștminte numai postav de Brașov, a cărui fabricație oau luat asupră șui un postăvariu de aici. A de forit, ca această soțietate să căștige mădulari cât să poate mai mulți. îÎmprejurările și cursul vremilor sfătuește aceasta cu deadinsul. Piestatea ca c. c. apostolească s'au însurat a îngădui, ca lângă Dom. Provințial comisariul din Crașol ca honorar provințial comisariu să fie David Secheli. Ungari. Pojon, 5. Iunie. La 5. Iunie seara pe la 7122 cseaguri fuseră lăcuitorii aciștii curăți îmbucurați de acea mare norotire de a priimi pe Maiestatea Sa c. c. preliurbitul nostru împărat din prijnă cu Maiestatea Sa împărăteasa între bubuitul tunurilor, sunetul tuturor clopotelor și a nenumăratei mulțimi de norod, îndată ce întrară Maiestățile sale în rezidenție, fuseră priimiți întru cucerieaomagială de cătră învinia Sa c. c. Domnul Arhilucă Palatin al Ungariii, de cătră înaltul Cler, înalta nobleță, înalta c. c. generalitate, număroși bărbați de rang, derigători și aleși. Seara fu cetatea luminată strălucit, care Mir. Sare spre nespusă bucurie a poporului s'au și îndurat a o vedea primblândusă în caleașcă. în 6. Iunie Maiestatea Sa împăratul deschide dieta țării în sus în preanalta Sa Persoană. După aceasta MLI. SS. vor cerceta unele ținuturi ale Ungariei. Pest. Targul de primăvară Medardi din pricina eșirei apelor și a stricarii drumurilor prin ploi nu trecu dună lorire. După ce la 6. Iunie Maiestatea sa Împăratul petrecut de „Dignitorii țăarii ar fi întrat în palatul primațial, după un cuvânt rostit în limba ungurească de cătră Canțelariul Curgii graful Antonie Mailat, sau milostivil Ll, ea a vorbi din tronul Său în limba lătinească în înțelesul propozițiilor regale, care după aceea să dădură pecetluite în mâna Primatului țării, iar după eșirul Maiestății Sale, Sfaturile intrară în casa țării. Aici preșezu Î. La Palatinul și din dărăptul scaunului palatinal cuprinsără loc D. La prințul Megernik și Vet. La graful Colovrat. Propozițiile fuseră cetite, care pe scurt sânt aceste: 1. Sfaturile țării să socotească scăzutul număr a soldaților din regimentele unguriști, care mai mult nu să poate împlini prin chemare (Zettng și să dea mijloace spre a pune în starea poftită di legi și vrednice de țară cu atăta mai bartos, că din puterea art. 10 dela 1850 feciorii tot la zece ani trebue negreșit să să schimbi.