Glasul Minorităţilor, 1924 (Anul 2, nr. 1-12)

1924-01-01 / nr. 1

GLASUL MINORITĂŢILOR Anul ii Luna Ianuarie 1924 Nr. 1 întâlnirea dela Ciucea. De Dr. Slemér Sottabiti). întâlnirea dela Ciucea de săptămâni de zile preocupă cercurile politice din România, fireşte fiecare politician din punctul său de vedere priveşte importanţa şi eventualele ei rezultate naturale. Fruntaşii maghiari, cari s’au dus la Ciucea, incontestabil au procedat corect şi curajos. Aceia, cari caută şi întreţin legături cu Partidul Naţional, procedează corect şi curajos. Şi cari în luna Mai s’au prezentat la locuinţa d-lui primministru Brătianu pentru un schimb de idei, ca să ajungă cu guvernul liberal la o înţelegere acceptabilă, au făcut asemenea paşi corecţi, demni de laudă. întâlnirea din luna Mai nu avuse nici un rezultat. Contactul cu d-l primministru s’a întrerupt numaidecât, când d-l Poincaré după un vot de blam incidental a ajuns iarăşi la siguranţă în politica franceză. Fruntaşii Partidului Naţional s-au aşezat pe punctul de vedere al aşteptării şi aceasta au cerut-o şi ungurilor prin intermediarea acelui bărbat maghiar, care de decenii a stat în strânsă legătură cu ei şi pe care chiar şi cu ocaziunea desbaterilor avute cu Tisza, în anumită privinţă l-au primit de intermediator. Cei cari au rol în viaţa politică maghiară din Ardeal, au încercat şi de atunci, ca prin discuţii particulare să primească de la fruntaşii Partidului Naţional răspuns la anumite chestiuni concrete. Durere, dar şi aceste convorbiri particulare au rămas fără rezultat. Unul dintre deputaţii noştri în mod indiscutabil cu tot preţul a căutat să ajungă la ceva înţelegere cu Partidul Naţional, însă — durere — fără succes.