Graiul Sălajului, aprilie-iunie 2021 (Anul 32, nr. 7296-7355)

2021-05-04 / nr. 7317

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Marți - 4 mai 2021 îs. Alina Rad Președintele Consiliului Județean Sălaj, Dinu Iancu-Sălăjanu, a verificat, marți, 27 aprilie, stadiul lucrărilor pe șantierele a trei dintre proiectele de modernizare a infrastructurii rutiere din județ. Prima oprire a fost pe DJ 191C Nușfalău - Crasna - Zalău - Creaca, pe în zona Crasna-Aghireș. „M-am bucurat să constat că pe acest șantier echipele s-au mobilizat, iar lucrările se derulează intr-un ritm susținut. Avem promisiunea constructorului că după data de 20 mai va începe asfaltarea”, a declarat președintele Consiliului Județean Sălaj. Oficialul a verificat și stadiul lucrărilor de reabilitare și modernizare pe DJ 108D, pe tronsoanele Crișeni- Cehu Silvaniei, respectiv Cehu Silvaniei-limită județ Maramureș. „Pe tronsonul dintre Cehu Silvaniei și limita cu Maramureșul, lucrările avansează fără probleme, în timp ce pe Crișeni-Cehu, am solicitat firmei constructoare să accelereze ritmul de activitate pentru a recupera întârzierile înregistrate”, a subliniat președintele CJ Sălaj. Asociația Silvică și de Pășunat Salcâmul Boghiș, Composesoratul Boghiș, și Parohia Reformată Boghiș anunță publicul interesat asupra declanșării etapei de încadrare cf. HG nr.1076/2004 în vederea obținerii avizului de mediu pentru amenajament silvic UPS Boghiș, jud. Sălaj Prima verisune a planului poate fi consultat la sediul Asociației Silvice și de Pășunat Salcâmul Boghiș, loc Boghiș, nr. 152, jud Sălaj, din data de 04.05.2021, între orele 8:00- 14:00. Publicul interesat poate transmite în scris comentarii și sugestii în termen de 15 zile calendaristice de la data publicării anunțului, la UPM Sălaj, Zalău, str.Parcului, nr.2, jud.Sălaj, tel.0260/662619, fax.0260/662622, e-mail office@apmsj.anpm.ro, în zilele de luni până joi, între orele 08:30 - 16:00 și vineri, între orele 08:30- 13:00. GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro La Zalău, vom aștepta autobuzul în stații noi ) Locuitorii municipiului se întrebau deunăzi pe rețelele de socializare unde au dispărut stațiile de autobuz de pe unele artere și semnalau faptul că oamenii sunt nevoiți să aștepte în ploaie sau soare mijloacele de transport în comun. Am solicitat și noi informații oficiale reprezentanților Primăriei Zalău pentru a vă informa, la rândul nostru, că vechile stații de autobuz au fost ridicate ca urmare a lucrărilor de modernizare a străzilor. Odată cu Analizarea lucrărilor de modernizare și de asfaltare a străzilor Simion Bărnuțiu, Voievod Gelu, Avram Iancu Gheorghe Doja, 22 Decembrie, Corneliu Coposu și Bulevardul Mihai Viteazul, municipalitatea va amplasa noi stații de autobuz. In total, vor amplasate 45 de stații noi. Cele mai multe, 17 la număr, vor amplasate pe Bulevardul Mihai Viteazul, alte nouă stații pe străzile Simion Bărnuțiu și Voievod Gelu, opt stații pe strada Gheorghe Doja, șase stații pe Corneliu Coposu și Avram Iancu, iar pe strada 22 Decembrie, cinci stații. ’’Proiectele de modernizare a arterelor principale din municipiu, pe care sunt în derulare proiecte de mobilitate urbană durabilă, prevăd amenajarea de stații de autobuz și montarea de copertine. Este vorba despre bulevardul Mihai Viteazul și străzile Gheorghe Doja, Simion Bărnuțiu, Voievodul Gelu, Avram Iancu, Corneliu Coposu și 22 Decembrie 1989 - tronson II. în total, aceste proiecte cuprind amenajarea a 45 de stații. 10 dintre aceste stații au dotări suplimentare, precum: sistem de e-ticketing, sistem de informare călători și camere de supraveghere”, se arată în răspunsul Primăriei Zalău. Cele 10 stații moderne vor fi distribuite pe cele mai circulate artere. Pe Bulevardul Mihai Vitezul vom avea șase stații, pe strada Simion Bărnuțiu trei, iar o stație modernă va fi amplasată pe strada Gheorghe Doja. Toate celelalte stații de autobuz vor A dotate cu mobilier urban: copertină, băncuță, coș de gunoi și vor f racordate la rețeaua de iluminat. . f >s. Andreea Muresan