Ilustratiunea Română, 1935 (Anul 7, nr. 1-27)

1935-01-01 / nr. 1. szám

„ILUSTRATIUNEA ROMANA" D-lui Mirto In sfori maestru tu ai fost; Le-ai tras cu rost și fără rost; Insă acum te lasă vlaga... Te-ai cam isbit cu capu’n... Praga! D-lui Manolescu Strunga In cazul tău din nou eu constatai, Că soarta este plină de mister: Pentru un măr Adam plecă din rai !... Tu, pentr’un măr... intraşi în minister!... D-lui N. Titulescu Cam mult — se zice — cheltueşte, Cu conferinţele de pace; Răspundem celui ce cârteşte : ... Scump, dar face !.. D-lui V. Slăvescu Cu ochelari şi mutră de savant, E drept că nu eşti om prea impozant; Dar recunosc, cu-avizul tuturor, Că totuşi eşti un tip... impunător ! D-lui Al. G. Donescu La dărâmări lucrezi cu mult talent; Oraşu’ntreg ai să înghiţi cu’ncetul, De-aceia urbei — spre antrenament — In primul rând i-ai înghiţit... budgetul! D-lui Bentoiu Depunerea raportului A’ntins toate resorturile; Intre partide urile Sunt ca la uşa cortului: „Raportu“ a rupt... raporturile ! RĂVAŞE DE ANUL NOU •»«! La consumarea plăcintei tradiţionale de Anul Nou, politicienii au găsit,din noi, următoarele răvaşe: D-lui Victor Antonescu Proectul buclucaş l-ai aruncat, Dar greva din barou n’a încetat. Din contră, ea continuă cu ravaj, Doar nu-i mai zice grevă..., ci şomaj ! D-lui C. Argetoianu Tu cu „pumnul“ tău faci caz. De atâţi amar de ani, De aceia ai rămas ... Cu un pumn... de partizani! D-lui dr. Lupu Cu „Skoda“ am crezut că-i lupi, Când năvălişi cu dinţi de lupi; Şi tocmai azi, la hărmălaie, Cu alte chestii te ocupi... Vai, lupul o făcu ...de oaie ! D-lui C. Dimitriu Ai scris semeţ pe un stindard : „Cumulul“ şi „simplificarea“... Cum dublă ţi-e însărcinarea, Devii tu singur... cumulard ! D’reil Mărăcineanu Cu provocări de ploi tu şi’n Apus, Cu „farfuria“ ta faima ţi-ai dus; De teoria-ţi nimeni nu se’ndoaie; Din contra, toţi îşi spun : ...Apă de ploaie ! D-lui G. Brătianu Faci adesea pe eroul, Dar n’ai trecere !... Pricina ? Ai uitat că nu e oul Mai deştept decât găina !... D-lui N. Iorga Prelegeri îţi urăm, faimoase, Pentru Văleni şi partizani! ...Şi două drame sângeroase... ...Pentru duşmani! D-lui Dem. Dobrescu Iţi plimbi surâsu’n cioc, veston şi ghetre; Dar inima, desigur, ţi-e’ndoliată: De-altu-i Capitala dărâmată!... Şi-atuncia, tu, ce mai dărâmi, Demetre ?... D-lui Trancu-Iaşi Tu poţi vorbi o zi, când vrei, amice; De ce volume nu scrii nicidecum ?... Maliţioasă lumea însă-şi zice: Că, totuşi, Trancu-Iaşi, e ...cu volum ! D-lui V. Madgearu Cum între Vaida şi Maniu Nu te decizi,— într’un târziu, Văzând că nu faci vreo scofală, Ţi-ai spus — ca frate de fierar — Că traiul este cam amar ...Intre ciocan si nicovală ! 1. 1. 3