Ilustratiunea Română, 1937 (Anul 9, nr. 1-27)

1937-01-01 / nr. 1

La Paris, Maurice Privat e socotit drept cel mai mare astrolog al lumii, deoarece majoritatea preziceror sale s’au împlinit intocmai. De exemplu, la 28 Decembrie 1933, in faţa unui comitet compus din cele mai proeminente personalităţi ale ştiinţei şi medicinei, a prezis moartea regelui Albert I al Belgiei „dintr’o lovitură la cap”, asasinarea preşedintelui Paul Doumer, atentatul împotriva lui Louis Barthou şi Alexandru al Iugoslaviei, devalorizarea francului, etc. Cunoscând aceste frumoase performanţe ale faimosului astrolog, am căutat să aflăm ce ne rezervă combinaţiile pe 1937 ale astrelor. Iată interesantele declaraţii ale lui Maurice Privat: D-na Simpson, care se va căsători cu ducele de Windsor. Dreapta: D. Stanley, a cărui guvernare va mai dura cătăva vreme, făcând apoi loc altei combinaţii ministeriale Anul 1937 este pus sub semnul Soarelui şi al Berbecului. Pe cerul Parisului, la 20 Martie 1937, ora 18:58, se va face conjunctura Soarelui cu Berbecul, care influenţează toate evenimentele anului. Acest an va fi al cifrei 20 (adunaţi 1+9+3+7 şi veţi obţine acest rezultat) care înseamnă o culme de progres în toate domeniile. Să începem cu Franţa. Actualul parlament va fi dizolvat. Guvernul Frontului Popular va fi schimbat cu unul de Uniune Naţională, la care vor participa majoritatea leaderilor politici francezi. Va fi un guvern de redresare economică şi morală. In ceea ce priveşte devalorizarea francului şi a celorlalte monede cu etalon-aur, se va face în luna Mai a lui 1937, o nouă ajustare, deoarece actualul statut va fi dovedit a avea nenumărate imperfecţiuni. Doi mari artişti, un scriitor şi o actriţă, vor muri în acest an, ambii în chip tragic. Scriitorul va suferi un accident de automobil şi actriţa va fi ucisă de un răufăcător. Anglia, după grava criză monarhică prin care a trecut, va cunoaşte numai linişte şi prosperitate. Guvernul Baldwin va fi remaniat şi va proceda la un program radical de reducere a şomajului, care se va dovedi binevenit. Regele George al VI-lea va căpăta un fiu, care va deveni principe de Walles, primind numele de Eduard. A. S. R. Ducele Eduard de Windsor, fostul rege, se va căsători cu aleasa inimii sale, cu care însă — astfele o prezic — nu va cunoaște fericirea visată. Madridul va mai rezista, foarte puţin timp, apoi va însemna înfrângerea definitivă a republicanilor roşii. Preşedintele Azana va fi asasinat, în momentul când va încerca să fugă din Barcelona, pradă a anarhiei, de un grup de foşti miliţieni. Generalul Franco va suferi o scurtă maladie, după care va porni cu multă energie la reconstrucţia ţării cucerite. Va întâmpina însă mari dificultăţi, aşa că 1937 va rămâne un an tulbure pentru Spania. La un moment dat, între Franţa şi Germania se va cunoaşte o tensiune extraordinară, care va fi aproape de război. Nu se va întâmpla nimic grav, deoarece cele două state vor ajunge la un acord, ce le va fi de mare folos. In România va interveni o scurtă criză politică, din care ţara va ieşi cu un guvern nou şi de lungă durată. Nu se va face alegeri până în ianuarie 1938. Din acest guvern va face parte din nou d. Nicolae Titulescu, ca ministru de externe, obţinând două mari succese pentru România in străinătate. Anul 1937 va fi anul sfârşitului crizei. Un cunoscut economist va aduce la cunoştinţa omenirei un plan de redresare economică minunat, care va aduce mari foloase. Un mare medic american, va descoperi cauzele şi remediul cancerului. Un inginer italian va construi un avion perfecţionat, mai bun decât gyroplanul, care va avea o ridicare verticală. Automobilele vor căpătă la sfârşitul acestui an de progres, îmbunătăţiri, cari le vor permite să realizeze o vitează până la 300 kkm. pe oră. Cu toate ameninţările cari există pretutindeni, nu va izbucni nicăeri războiul. In Asia, într’o colonie engleză, se va cunoaşte o revoltă, care va fi înăbuşită. O mare catastrofă minieră se va petrece în Germania. Vor fi peste 50 de victime. O catastrofă de tren, se va petrece în jurul oraşului Insbruk. In materie de modă, croitoresele vor lansa o rochie nouă, care va fi întocmai cu aceea a anului 1900. La Vatican vor fi santificaţi doi noui martiri ai creştinătăţii, iar două mici schisme bisericeşti se vor uni sub un singur nume. In general anul 1937 va fi un an bun. Va fi cu mult noroc pentru bărbaţii născuţi într-o Miercuri, cu temperament sanguin, înalţi şi voinici şi pentru femeile mici, brune şi nervoase. Acestea sunt câteva din prezicerile pentru 1937, pe care îl socotesc anul redresărilor şi progresului. PREZICERILE UNUI MARE ASTROLOG Sus, stânga: Autorul prezicerilor; medalion: Zodiacul care a servit la preziceri; mijloc, sus: Aeroplanul viitorului La Madrid In 1937 fi-va pace, sau război?