Inainte, septembrie 1979 (Anul 36, nr. 10713-10738)

1979-09-15 / nr. 10725

Proletari din tonte tarile uniti vi ainte ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. $1 AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXXVI NR 10 725 SIMBATA 15 SEPTEMBRIE 1979 4 PAGINI 30 BANIJ Vizita de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu în județul Timiș Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a făcut, vineri, o vizită de lucru în unități industriale și agricole din județul Timiș. Secretarul general al partidului a fost însoțit de tovarășa Elena Ceaușescu, de alți tovarăși din conducerea de partid și de stat. La plecarea din București, pe aeroportul Otopeni, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au fost salutați de membri ai Comitetului Politic Executiv, de secretari ai C.C. al P.C.t. Vizita s-a înscris ca un fau și semnificativ momentu al dialogului permanent, direct și rodnic, pe care tovarășul Nicolae Ceaușescu ll are cu făuritorii de bunuri materiale și spirituale, in probleme esențiale ale muncii și vieții lor, ale dezvoltării țării, ale construcției socialiste. Reîntîlnirea cu tovarășul Nicolae Ceaușescu a constituit pentru locuitorii Timișoarei un fericit prilej de a-i exprima, încă o dată, simțămintele de fierbinte dragoste, stimă și recunoștință, pentru grija permanentă ce o poartă prosperității continue a județului lor, pentru clarviziunea, dinamismul și pasiunea revoluționară cu care acționează în vederea progresului neîntrerupt al patriei, bunăstării și fericirii poporului nostru, creșterii prestigiului și rolului României socialiste în lume. Aceste sentimente profunde și-au găsit o pregnantă expresie chiar din primele clipe ale sosirii la Timișoara a secretarului general al partidului. La coborârea din avion, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea de partid și de stat sunt salutați cu căldură de tovarășul Petre Dănică, prim-secretar al Comitetului județean Timiș al P.C.R., președintele Consiliului popular județean. In intimpinare au venit mii de timișoreni. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu părăsesc aeroportul, într-o mașină deschisă, îndreptîndu-se spre Timișoara. Aceeași ambianță caldă, sărbătorească o regăsim la intrarea în oraș. Aici, primul secretar al Comitetului municipal Timișoara al P.C.R., primarul municipiului, Radu Bălan, adresează tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu, in numele celor 300 000 de locuitori ai Timișoarei, un călduros bun venit. „Vă rog să-mi permiteți — a spus primarul Timișoarei — ca, în numele Comitetului municipal de partid, al Consiliului popular și al tuturor locuitorilor municipiului Timișoara, să vă ofer cheia și placheta orașului, ca simbol al stimei și respectului, al dragostei nețărmurite pe care v-o purtăm. Să ne trăiți, ani mulți și fericiți, mult stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu !“. Răspunzînd, tovarășul Nicolae Ceaușescu a spus : „Vă mulțumesc pentru urarea de bun venit și pentru primirea pe care ne-o far comuniștii, toți oamenii muncii din Timișoara". La întreprinderea mecanică Timișoara (I.M.T.) miile de muncitori — români, germani, maghiari, sîrbi — își exprimă prin îndelungi aplauze și ovații deosebita bucurie de a se reîntîlni la locurile lor de muncă cu tovarășul Nicolae Ceaușescu. Dialogul pe care secretarul general al partidului îl poartă cu conducerea ministerului de resort și a întreprinderii, cu muncitori și specialiști aflați de față este axat îndeosebi pe modul în care se înfăptuiește acțiunea de transformare, treptată, a acestei unități intr-un (Continuare in pag. a IV-a) Cu prilejul vizitei de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, în județul Timiș și al deschiderii anului școlar și universitar 1979—1980, astăzi va avea loc în municipiul Timișoara o mare adunare populară. Posturile de radio și televiziune vor transmite direct această manifestare în jurul orei 11,00. Azi se deschide noul an de învățămînt Astăzi, pe cuprinsul întregii țări, au loc festivitățile de deschidere a noului an de învățămint ce debutează sub auspicii fertile generate de minunatele condiții create de partidul și statul nostru școlii românești, principal mijloc de pregătire multilaterală și educare în spirit revoluționar a tinerei generații. Invățămîntul românesc, revoluționar profund pe baza concepuției originale a secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, își deschide larg porțile tuturor fiilor patriei, indiferent de naționalitate, vîrstă sau sex, fiecare beneficiind de importante gratuități. Mai mult, învățămîntul obligatoriu de zece ani din țara noastră situează școala românească printre primele din lume cu o asemenea durată. In județul nostru, cei peste 150 000 elevi își îndreaptă pașii spre cele 865 unități școlare cu spații adecvate și aparatură modernă. Aici îi așteaptă manuale noi in valoare de peste 6 milioane lei, oferite gratuit, laboratoare și ateliere a căror zestre didactică a crescut in ultimul timp cu peste 2 milioane lei. In comunele Ghercești, Orodel, Ostroveni, azi se va tăia panglica inaugurală a noilor săli de clasă, și tot ca un debut al primei file a calendarului școlar, 11 400 de copii trec, pentru prima dată, pragul școlilor cu emoție firească, dar mai ales cu încredere în dascăli și dorință nemăsurată de a deprinde tainele abecedarului, cartea de căpătîi a școlarului din clasa I. Pregătirea teoretico-științifică și practică, formarea și educarea tineretului școlar în spiritul exigențelor puse de partidul nostru în etapa actuală, de noua Lege a educației și învățămîntului, pentru integrarea organică a acestuia cu cercetarea și producția, este asigurată de peste 8000 cadre didactice de diferite specialități. Este de remarcat faptul, că baza tehnico-materială a școlilor din județul nostru a crescut de la an la an, asigurînd în bune condiții Puica MONDOC (Continuare în pag. a II-a) Eveniment politic deosebit în viața organizațiilor de partid Adunările și conferințele de dare de seamă și alegeri Gheorghe RADU secretar al Comitetului Județean Dolj al P.C.R. Eveniment deosebit de important in viața partidului și a țării, Congresul al XII- lea al P.C.R. este întimpinat de comuniști, de întregul nostru popor, cu noi și remarcabile realizări în munca de ridicare pe trepte tot mai înalte a întregii activități politice, economice și sociale. In acest cadru, un loc de primă importanță l-au ocupat și îl ocupă pregătirea temeinică și asigurarea unei bune desfășurări a adunărilor și conferințelor de dare de seamă și alegeri în organizațiile de partid. Acestea, așa cum sublinia tovarășul Nicolae Ceaușescu „trebuie să ducă la creșterea rolului conducător partidului, la întărirea forațței și unității sale — ca una din garanțiile făuririi cu succes a operei de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate și a comunismului in România. In cursul alegerilor și al pregătirii Congresului, să imprimăm un spirit revoluționar, să dezvoltăm critica și autocritica, să asigurăm puternică afirmare a democrației comuniștilor prin participarea lor activă la dezbaterea documentelor ce urmează să fie supuse Congresului al XII-lea al partidului". Iată de ce, pentru a răspunde acestor cerințe, Ia adunările de dare de seamă și alegeri din organizațiile de partid, comuniștii trebuie să analizeze temeinic activitatea de pînă acum, să adopte măsuri care să asigure rezolvarea problemelor cu care se confruntă colectivele de muncă, precum și îndeplinirea exemplară, de către fiecare unitate, a tuturor sarcinilor de plan și a angajamentelor asumate în acest an și pe întregul cincinal. Importante sînt, în acest sens, aspectele privind lărgirea și adîncirea continuă a democrației de partid, întărirea combativității pentru descoperirea și înlăturarea lipsurilor, promovarea noului in toate domeniile de activitate. Procedîndu-se astfel, pot fi asigurate creșterea spiritului revoluționar al comuniștilor, sporirea forței politice și organizatorice tuturor organelor și orgaanizațiilor de partid și amplificarea legăturilor lor cu masele. Se impune, de asemenea, ca fiecare adunare de partid să fie dominată de un puternic caracter de lucru, să dezbată concret problemele puse la ordinea de zi, să adopte măsurile cele mai judicioase pentru perfecționarea continuă a muncii în toate domeniile de activitate. Avînd în vedere asemenea obiective, biroul Comitetului județean dpartid a inițiat o serie de măsuri practice, care să ducă la realizarea lor întocmai. Astfel, la elaborarea dărilor de seamă și a proiectelor de hotăriri au fost atrase colective largi de oameni ai muncii, specialiști, fruntași în producție, tovarăși care se bucură de autoritate și prestigiu în rîndurile comuniștilor, al lucrătorilor din întreprinderile sau instituțiile respective. In întocmirea materialelor care vor fi dezbătute s-au avut și se au în vedere indicațiile secretarului general al partidului privind necesitatea trecerii de la acumulări cantitative la o nouă calitate, superioară, în toate domeniile, problemele care să dinamizeze întreaga muncă de partid. In spiritul proiectului de Directive ale Congresului al XII-lea al P.C.R., un punct distinct al analizelor în organizațiile de partid trebuie să-I con(Continuare în pag. a II-a) Strungarul Măgăreață Ilie, de la întreprinderea de utilaj greu Craiova, evidențiat în întrecerea socialistă, execută numai lucrări de bună calitate Foto : G. Giurcă Lucrări de maximă urgență în unitățile agricole JURNAL DE CAMPANIE Culesul • Transportul • Depozitarea produselor toamnei Pînă aseară s-au recoltat următoarele suprafețe: ■ sfeclă de zahăr — 5574 ha = 41 la sută B floarea-soarelui — 33 300 ha = 86 la sută ■ soia la sută H orzul s-a însămințat pe 24 400 ha = 60 la sută. ■ s-au pregătit pentru însămînțat — 91 000 ha = 51 la sută. m porumb = 18 la sută 26 300 ha — 1000 ha-4 Ritm bun la recoltat In ultimele zile. Dar de ce numai în... ultimele ? Sm Recunoscută ca o plantă la care, în cazul nerecoltării la timp pierderile pot fi foarte mari, floarea-soarelui este cultura care solicită acum un efort deosebit pentru ca, în cel mai scurt timp, să ajungă din cîmp la adăpost, iar suprafețele respective să poată fi pregătite corespunzător pentru însămînțările de toamnă. Dar diminuarea producției nu are ca sursă doar pierderea momentului optim de recoltare, ci este influențată și de alți factori. In Consiliul unic agroindustrial Robănești, această importantă lucrare se intensifică de la o zi la alta, în prezent recoltîndu-se ultimele hectare din cele 2463 existente în cultură. Investigația noastră a început pe o tarla de 45 ha, aparținînd cooperativei agricole din Lăcrița. Aici, la ora raidului nostru, șapte combine echipate corespunzător se aflau în lucru. Lanul era aproape „răscopt", umiditatea scăzuse sub 10 la sută, orice adiere de vînt putind provoca iminente pierderi. Observăm că recoltatul se desfășoară în bune condiții, pierderile fiind în limitele toleranțelor admise. „Intr-adevăr — apreciază și inginerul șef al consiliului, Constantin Dumitru — mecanizatorii noștri au insistat la etanșeizare, reglînd totodată adecvat ventilatoareei. Problema înlăturării pierderilor ne preocupă și pe noi, membrii conducerii consiliului agroindustrial". Aflăm că, zilnic, mecani c. LAZARESCU (Continuare In pag. a Il-a) Curier cotidian LIBRARII NOI Centrul de librării din Craiova a deschis două noi unități de profil la parterul blocurilor 148 D și 75 din cartierele Craiovița Nouă și, respectiv, Brazda lui Novac. Librăriile recent deschise vor contribui la o mai operativă aprovizionare cetățenilor din cartierele a amintite cu rechizite și cărți. APARAT DE REGLARE OPTICĂ Atelierul de întreținere și reparații A.C.R. din Craiova și-a îmbogățit zestrea tehnică cu un aparat de înaltă tehnicitate pentru reglarea în sistem optic a mecanismului de direcție. De notat faptul că acest aparat poate fi utilizat pentru absolut toate tipurile de autovehicule. REMIZA PENTRU POMPIERI In centrul civic al comunei Seaești s-a construit o remiză pentru pompieri la care, alături de numeroși cetățeni, mobilizați de consiliul popular comunal, o contribuție deosebită și-au adus-o și membrii formației civile de pompieri, printre care s-au evidențiat Nicolae Avram, Alexandru Dragomir, Vinătoru Gheorghe. (Cpt. Vasile Torni, coresp.).