Inainte, septembrie 1983 (Anul 40, nr. 11953-11978)

1983-09-15 / nr. 11965

Proletari din toate tarile uniti vá ■ kiainte ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R.SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXXX NR 1196S JOI 15 SEPTEMBRIE 1983 4 PAGINI 50 BANI Vizita de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, în județul Cluj Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, au continuat, miercuri, vizita de lucru în județul Cluj, Cluj-Napoca, încă din primele ore ale dimineții, orașul de pe Someș a cunoscut freamătul specific marilor evenimente — mii de cetățeni au flancat bulevardele și străzile orașului. Ei purtau portrete ale tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu, drapele roșii și tricolore, pancarte cu urări la adresa partidului și a secretarului său general, flori, ale acestei bogate toamne, încă o dată locuitorii municipiului — români și maghiari —au ținut să-și exprime profundele sentimente de dragoste și prețuire față de secretarul general al partidului, revoluționarul neobosit de a cărui neobosită activitate sînt legate si izbînzile clujenilor, întregului nostru popor, angajați ferm pe calea zidirii unei noi și luminoase vieți socialiste și comuniste. Plecînd de la reședința ce le-a fost rezervată în municipiul Cluj-Napoca spre primele obiective ale vizitei, tovasibul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au fost salutași pe întregul traseu cu sentimente de alea9ă stimă, cu multă dragoste de zeci de mii de clujeni. S-a scandat îndelung „Ceaușescu — P.C.R.“, „Ceaușescu și poporul 1“, „Ceaușescu — Pace cei prezenți exprimînd și în acest mod deplina aprobare față de înțeleaptă politică internă și externă a partidului și statului nostru. Vizita de lucru în municipiul Cluj-Napoca a început la cea mai importantă unitate industrială a județului — Combinatul de utilaj greu. Realizarea acestui obiectiv economic este strîns legată — asemenea atîtor întreprinderi — de numele tovarășului Nicolae Ceaușescu, el fiind construit la inițiativa și cu sprijnul direct, permanent, al secretarului general al partidului. Acum șapte ani, în 1976, tovarășul Nicolae Ceaușescu a turnat prima cupă de beton, inaugurînd lucrările de execuția a marelui combinat. Iată temeiurile profunde pentru care cei ce lucrează in această modernă unitate i-au intîmpinat, cu bucurie în suflet, pe tovarășul Nicolae Ceaușescu și pe tovarășa Elena Ceaușescu. Ei au scandat cu înflăcărare „Ceaușescu — P.C.R. I“, „Ceaușescu și poporul !“, „Ceaușescu — muncitorii !", reafirmând vibrant sentimentele lor de nețărmurită dragoste, stimă și recunoștință față de conducătorul iubit al partidului și statului. In această ambianță însuflețită a început vizita în combinat. La sosire, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au fost salutați de ministrul industriei construcțiilor de mașini, și de ministrul construcțiilor industriale, Petre C. Ion. In numele muncitorilor și specialiștilor de aici, directorul întreprinderii a informat că indicațiile date de tovarășul Nicolae Ceaușescu se transpun cu succes în viață, combinatul îndeplinindu-și cu cinste sarcinile încredințate. Date privind activitatea și preocupările colectivului, rezultate obținute, au fost prezentate tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu în timpul vizitării mai multor sectoare principale de producție ale combinatului. Pretutindeni, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena fost primiți Ceaușescu au de muncitori cu calde și emoționante manifestări de dragoste și stimă. La plecare, secretarul general al partidului a adresat colectivului combinatului, constructorilor, calde felicitări pentru rezultatele obținute. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena (Continuare în pag. a IV-a) Cu prilejul vizitei de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, în județul Cluj și al deschiderii anului de învățămînt 1983—1984, astăzi va avea loc în municipiul Cluj-Napoca o adunare populară pe care posturile de radio și televiziune o vor transmite direct în jurul orei 11,00. JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE Însămînțările de toamnă - examen deosebit de exigent al competenței și răspunderii! Din inițiativa biroului Comitetului județean de partid, timp de trei zile — de luni și pînă seri, inclusiv — la Stațiunea de cercetări agricole și malcii la Băilești au avut loc instruiri, desfășurate sub semnul exigenței și desăvîrșitei competențe, cu cadrele cu munci de răspundere, specialiștii din unitățile agricole cooperatiste și de stat din județul nostru. Rațiunea acestor instruiri a constituit-o hotărîrea fermă, însoțită de acțiuni deosebit de energice vizînd pregătirea exemplară și executarea la un înalt nivel calitativ a însămînțărilor de toamnă. Expunerile elevate, temeinic argumentate, bazate pe cercetări riguros științifice și pe practica unităților fruntașe, prezentate de cadre cu munci de răspundere din organele agricole județene, de cercetători de la stațiunile de profil, au avut darul să determine înțelegerea limpede, fără nici un fel de interpretări subiective, a necesității aplicării tehnologiilor în mod diferențiat, în funcție de condițiile locale de climă și sol specifice fiecărei zone a județului. Demonstrațiile practice, făcute cu întreaga sistemă de mașini folosită in actuala campanie, au completat in mod deosebit de instructiv expunerile prezentate. Totodată trebuie subliniat că nomograma pentru reglarea debitului semănătorilor S.U.P. 29 și S.U.P. 48 M, calculul cantităților de semințe la ha, orientările vizînd asigurarea unui agrofond corespunzător pe principalele tipuri de sol — cernoziomuri, brun roșcate, brune vertice, nisipuri — atît la irigat cit și la neirigat, sînt de un real folos specialiștilor din unități, mecanizatorilor și cooperatorilor care participă nemijlocit la executarea însămînțărilor. După cum era și firesc, instruirile amintite s-au desfășurat sub semnul hotărîrii ferme și dorinței unanime care animă pe toți lucrătorii ogoarelor doljene, în frunte cu comuniștii, de a înfăptui, punct cu punct, indicațiile și orientările ce se degajă din cuvîntarea, de inestimabilă valoare teoretică și practică, rostită de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la recenta ședință lărgită a reprezentativului forum muncitorescțărănesc din România socialistă. Pentru participan- AUREL FRIGIOIU (Continuare în paga 111-a) Stadiul recoltării porumbului, pe consilii unice agroindustriale (în procente) Filiași și Virtop — 82 ; Dăbuleni și Șimnic — 80; Segarcea și Zănoaga —*i Calafat — 73 ; Bechet — 66; Bratovoiești — 63 ; Predești — 64 ; Circea — 60 ; Poiana Mare — 57 ; Melinești — 55 ; Măceșu de Jos, Plenița și Plopșor — 54 ; Robănești — 53 ; Bîrca — 52; Amărăștii de Jos — 49 ; Băilești și Moțăței — 48; Seaești — 41; Perișor — 43 ; Catane și Seaca de Pădure — 12 ; Murgași— 36. Azi se deschid cursurile nolui an de învățămînt Școala doljeană sub semnul noii calități : „O atenție deosebită trebuie să acordăm formării tinerei generații pentru muncă, pentru luptă, educării ei în spirit revoluționar. In această privință trebuie să se acorde o atenție mai mare, în toate formele de învățămînt — începînd din grădiniță pînă la cursurile postuniversitare — formării și educării patriotice, revoluționare a tineretului, a tuturor cetățenilor patriei noastre". NICOLAE CEAUȘESCU Sub arcul de lumină al toamnei, mijlocul lui septembrie, acest 15 înscris cu majuscule în calendar cheamă copiii — preșcolari și școlari — și studenții in săli de clasă, laboratoare, amfiteatre, marcînd cu semnificative reverberații noul an de învățămînt. Este o sărbătoare a tuturor pe care o trăim cu emoții firești fie că sîntem părinți, dascăli, elevi, studenți sau oricare cetățean. Afirmăm cu certitudine că este sărbătoarea întregului popor care privește cu încredere la acest început de drum al tinerei generații animate de voința de a pătrunde tot mai adtinc în tainele științei și culturii, de a se forma ca oameni cu înalte virtuți morale, ca buni specialiști, de a-și dezvolta vocațiile și aptitudinile spre a și le valorifica, apoi, în ampla operă de edificare și înflorire a patriei noastre socialiste. Deschiderea noului an de învățămînt are loc în contextul în care oamenii muncii din toate domeniile de activitate se află angajați plenar în înfăptuirea mărețelor sarcini ale actualului cincinal, mobilizați de flacăra tezelor și ideilor luminoase ale magistralei Cuvîntări a tovarășului Nicolae Ceaușescu la Consfătuirea de la Mangalia. Slujitorii școlii doljene, PUICA MONDOC (Continuare în pag. a II-a) La baza obținerii de retribuții mai mari —muncă tot mai susținută, realizări mereu mai înalte Că personalul muncitor al întreprinderii de tractoare și mașini agricole Craiova este un colectiv fruntaș pe județ și întrecerea socialistă nu mai reprezintă o noutate. Cu tot mai mult aplomb, această unitate și-a îndeplinit sarcinile trasate de conducerea partidului, personal de tovarășul Nicolae Ceaușescu. Și acum, după parcurgerea celor opt luni din acest an, oamenii muncii de aici — luînd cunoștință de prevederile recentului Decret pentru majorarea retribuției personalului muncitor, de celelalte măsuri examinate și aprobate de Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R., referitoare la creșterea producției și a eficienței acesteia, la perfecționarea continuă a mecanismului economico-financiar — raportează noi succese în muncă. La I.T.M.A. Craiova, întotdeauna cine a fost harnic a dobîndit cîștiguri din muncă mai mari. De această dată insă, îndeosebi oamenilor harnici li se oferă posibilitatea de a cîștiga mai mult. Și cîștigă și unitatea, și economia națională. Este un merit al colectivului craiovean, care a reușit să pună baze trainice dezvoltării producției și, astfel, asigurării creșterii bunăstării fiecărui membru al său. Dar iată cu ce bilanț de realizări întîmpină cei de aici grija pe care partidul, personal tovarășul Nicolae Ceaușescu, le-o poartă oamenilor muncii pentru bunăstarea acestora. Pe primele opt luni din acest an, I.T.M.A. Craiova a înregistrat succese deosebite în îndeplinirea principalilor indicatori ai planului economic, în onorarea prevederilor din angajamentele asumate în întrecerea socialistă. Cheia acestor succese se află în hărnicia oamenilor, în dorința acestora de autodepășire, în perseverența ce o dovedesc MARIN COANDA (Continuare In pag. a Ilea) în primul tur al Cupei U.E.F.A. „U“ Craiova—Hajduk Split 1-0 (0-0) Geolgău învinge pe... invincibilul Simovici Așa cum ne așteptam, am avut ieri un prim meci cu Hajduk Split extrem de greu, epuizant chiar, care a solicitat la maximum întreaga echipă craioveană, cit și miile ei de suporteri. Golul a căzut tîrziu, dar el a fost absolut meritat. Hajduk a dovedit la Craiova că este la ora actuală o mare specialistă a meciurilor în deplasare, întregul ei angrenaj, adaptat bineînțeles la calitățile jucătorilor de care dispune, fiind reglat pentru un joc suplu, bine gândit, eminamente de contraatac. Pe deasupra, echipa iugoslavă a avut un portar de clasă, cu intervenții deconcertante pentru atacanții noștri și tonice pentru coechipieri. Acest stil pur italian, relevat prin MIRCF.A CANTAR (Continuare în pag. a II-a)