Inainte, septembrie 1984 (Anul 41, nr. 12264-12289)

1984-09-15 / nr. 12276

ANUL XLI NR 12 276 SIMBATA 15 SEPTEMBRIE 1984 4 PAGINI 50 BANI Vizita de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, în județul Timiș Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, a continuat, vineri vizita de lucru în județul Timiș. Reîntîlnirea secretarului general al partidului cu colective muncitorești din acest județ s-a desfășurat în aceeași atmosferă entuziastă, de intensă bucurie deplină satisfacție de a-l sași luta, în mijlocul lor, pe conducătorul iubit și stimat, ctitorul României moderne, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a cărui vastă operă înnoitoare marchează cea mai fertilă epocă din istoria patriei. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost întîmpinați cu cele mai alese sentimente de dragoste și stimă, de profundă recunoștință de timișoreni, care știu că marile transformări revoluționare petrecute în toate domeniile sunt indisolubil legate de numele și activitatea secretarului general al partidului. Intr-o puternică unitate de cuget și simțire, ei au dat glas, odată cu întreaga țară, dorinței fierbinți ca, la apropiatul forum al comuniștilor români, tovarășul Nicolae Ceaușescu, revoluționarul neobosit, să fie reales în suprema funcție de secretar general al partidului — chezășie sigură a edificării societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintării ferme a României spre comunism. Primul obiectiv vizitat a fost întreprinderea mecanică Timișoara, unitate reprezentativă a industriei noastre constructoare de mașini miniere. Datorită unei bogate experiențe acumulate, întreprinderea a devenit, din anul 1981, la indicația tovarășului Nicolae Ceaușescu, unitate coordonatoare pe țară în domeniul producției de utilaj minier de suprafață și adincime. Prin intermediul unor machete și grafice, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost informați, de directorul unității, că întreprinderea, dispunînd de o dotare tehnică modernă, s-a dezvoltat continuu. Se vizitează secția de utilaje miniere unde se produc excavatoare pe șenile cu deplasament de peste 800 tone, combine de înaintare în subteran, de fiabilitate ridicată și mare robustețe, susțineri mecanizate pentru abataje și alte utilaje complexe bine cunoscute în marile exploatări miniere de pe întreg cuprinsul țării. Reține atenția, între altele, linia completă pentru fabricarea cilindrilor mecanizați de susținere a abatajelor miniere. Aici se dau explicații în legătură cu extinderea unor procedee tehnologice moderne, între care sudura în mediu protector cu bioxid de carbon, creîndu-se condiții pentru creșterea eficienței economice pe ansamblul întreprinderii. Alte realizări de prestigiu ale întreprinderii sunt prezentate secretarului general al partidului în secția de utilaj metalurgic. Secretarul general al partidului a apreciat preocupările specialiștilor întreprinderii pentru diversificarea continuă a producției și a cerut specialiștilor să continue activitatea de integrare în fabricație a unor utilaje de mare capacitate de care are nevoie industria minieră din țara noastră. S-a indicat, de asemenea, să se acționeze pentru dotarea unității cu noi agregate specializate, care să asigure creșterea continuă a producției, inclusiv a celei destinate exportului și îmbunătățirea calității produselor. Pe întregul parcurs al vizitei, muncitorii, tehnicienii și inginerii întreprinderii au întimpinat cu sentimentele de aleasă stimă și prețuire pe conducătorul partidului și statului nostru. Caldele lor manifestări s-au constituit într-o mărturie elocventă a unității de nezdruncinat a întregului nostru popor în jurul partidului, al secretarului său general, a hotărîrii oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, de a acționa pentru înfăptuirea sarcinilor de plan pe anul în curs și pe întregul cincinal. In continuare, a fost vizitată întreprinderea de aparate electrice de măsurat, una din primele unități economice de pe noua platformă industrială a municipiului Timișoara, apărută, asemenea altor impresionante ctitorii contemporane, în epoca celor mai mărețe împliniri din viața patriei — „Epoca Ceaușescu“. Gazdele l-au informat pe larg pe secretarul general al partidului prin intermediul unor ilustrative grafice și panouri, a unor expoziții organizate de-a lungul principalelor sectoare de producție, despre realizările preocupările in perioada cași ce a trecut de la înființarea întreprinderii. (Continuare in pag. a IV-a) Cu prilejul vizitei de lucru în județul Timiș a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, și al deschiderii anului de învățămînt 1984/1985, astăzi va avea loc în municipiul Timișoara o adunare populară pe care posturile de radio și televiziune o vor transmite direct, în jurul orei 11,00, Noul an de învățămînt sub arcul de lumină al viitorului „O atenție deosebită trebuie să acordăm formării tinerei generații pentru muncă, pentru luptă, educării ei în spirit revoluționar. In această privință trebuie să se acorde o atenție mai mare, în toate formele de învățămînt — începînd din grădiniță pînă la cursurile post-universitare — formării și educării patriotice, revoluționare a tineretului, a tuturor cetățenilor patriei noastre“. NICOLAE CEAUȘESCU Inaintind, parcă pe neașteptate, sub calda mîngîiere a unei lumini de miere, spre amiaza ei, luna septembrie ne vestește că a venit vremea școlii. E 15 septembrie." Prilej, poate, de reverii nostalgice pentru cei ce încărunțim. Clipă de intensă emoție și bucurie, desigur, la întîlnirea elevilor și studenților cu cei care-i educă. Moment prielnic, mai cu seamă, de a prefigura drumul Eveniment, devenirii sociale, marcant ce se desfășoară în atmosfera de puternic entuziasm și mobilizare plenară generată de aniversarea a 40 de ani de la victoria revoluției de eliberare socială și națională, antifascistă și antiimperialistă, de obiectivele proiectului de Directive ale Congresului al XIII-lea al P.C.R., veritabile coordonate ale muncii, vieții și izbînzilor viitoare ale poporului. Această zi de mijloc de septembrie, cînd are loc inauguralul unui nou an, tradiționala sărbătoare a școlii românești, dar și a întregului popor, capătă acum dimensiuni noi prin atributele conferite de valențele ultimului an al actualului cincinal și de perspectivele luminoase ale dezvoltării învățămîntului pînă în anul 2000. încrederea In viitorul luminos al școlii românești o poți citi în privirea senină, încrezătoare a celor 11 800 de tinere mlădițe care pentru prima dată trec pragul școlii, nerăbdătoare să deschidă abecedarul. Și nu numai în ochii lor, ci în ai tuturor elevilor, studenților, cadrelor didactice se oglindesc caratele învățământului nostru gratuit, liber, egal pentru toți fiii patriei, chemați să-și afirme potențialul creator. Pornind la drum de la o „platformă" ilustrată de remarcabile succese înregistrate în ultimul an de învățămînt, dintre care amintim obținerea a 115 premii și mențiuni la faza republicană a concursurilor pe discipline, 94 de distincții din etapa finală a concursurilor pe meserii, locul I la Sesiunea națională de referate și comunicări științifice ale elevilor, două premii — I și II — la Olimpiadele internaționale de matematică și chimie, școala doljeană va răspunde cum se cuvine înaripatelor idealuri ale epocii glorioase pe care o trăim și pe care PAICA MONDOC (Continuare în pag. a 110) JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE _______ I întreaga zi lumină—la strînsul și transportul recoltei, 24 din 24 de ore — la eliberarea și pregătirea terenului în 9 consilii unice agroindustriale s-a încheiat recoltatul florii-soarelui Pînă aseară, recoltatul florii-soarelui — lucrare care la nivelul județului a intrat deja în stadiul final — a fost încheiat în consiliile unice agroindustriale Șimnic, Zănoaga, Calafat, Bîrca, Catane, Bechet, Amărâții de Jos, Poiana Mare și Segarcea. Cooperatorii, mecanizatorii, specialiștii raportează, așadar, că acționînd cu toate forțele și mijloacele, sub permanenta conducere a organelor și organizațiilor de partid, au finalizat această lucrare în 10 zile bune de lucru, respectînd astfel indicația dată de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, la recenta Consfătuire de lucru de la C.C. al P.C.R. Felicitînd așa cum se cuvine lucrătorii ogoarelor din consiliile amintite, nu putem trece cu vederea faptul că, în multe unități agricole, recoltatul floriisoarelui continuă să se desfășoare în ritm cu totul nesatisfăcător. O asemenea situație se întîlnește, îndeosebi, în consiliile unice agroindustriale : Seaca de Pădure, Plopșor, Robănești, Murgași ș.a. Ritmul lent al lucrărilor din unitățile din aceste consilii trage în urmă (Continuare în pag. a III-a) Indicația expresă subliniată de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, la recenta Consfătuire de lucru de la C.C. al P.C.R., de a strînge recolta de porumb în maximum 31 de zile, dinamizează energiile comuniștilor, ale tuturor lucrătorilor ogoarelor doljene. In scopul încadrării recoltării porumbului în perioada de timp amintită au fost elaborate programe la nivelul județului, pe consilii unice agroindustriale și unități agricole de stat și cooperatiste. In consiliul unic agroindustrial Calafat, de exemplu, încă din săptămîna precedentă s-a trecut pe un front larg, cu mijloacele mecanice și cu forța de muncă a satelor, la recoltatul porumbu(Continuare în pag. a III -a) Ritm mult mai susținut la recoltatul porumbului! în aceste zile de intensă campanie agricolă, numeroși cooperatori de la ferma nr. 3 a C.A.P. Eeu, organizați în două echipe, conduse de Mariana Gorje și Mimilîidireac, grăbesc recoltatul porumbului. Toto : S. Dan La I.T.M.A. Craiova 26000 tractoare fizice realizate și livrate partid, de mărețele obiective înscrise în proiectul de Directive ale celui de-al XIII-lea Congres al Partidului Comunist Român cu privire la dezvoltarea economico-socială a României în cincinalul 1986—1990 și orientările de perspectivă pînă în anul 2000, oamenii muncii de la întreprinderea de tractoare și mașini agricole Craiova se străduiesc, prin mobilizarea tuturor resurselor interne, folosirea mai bună a capacităților din dotare și creșterea în ritmuri mai accelerate a productivității muncii, să îndeplinească, la înaltele cote ale exigenței muncitorești, sarcinile de plan, să-și onoreze integral și chiar în devans angajamentele asumate în întrecerea socialistă. De altfel, colectivul acestei puternice unități constructoare de mașini din județul nostru este în măsură să raporteze edificatoare succese, în aceste zile de deosebită emulație. Astfel, în cursul zilei de marți, el a încheiat fabricația și a expediat beneficiarului tractorul cu numărul de fabricație 26 000 (realizate din 1975, anul reprofilării și modernizării unității). Evenimentul, semnificativ jubileu economic, a avut loc cu un însem MARIN COANDA (Continuare în pag. a III-a) Mobilizați de îndemnurile și orientările cuprinse în magistrala cuvîntare rostită de tovarășul Nicolae Ceaușescu la Consfătuirea de lucru de la C.C. al P.C.R. pe problemele agriculturii, industriei și activității de ! Din cuprins : ț Ancheta Ziarului 1 „Înainte". Cum se derulează reviziile și reparațiile centralelor și ^ punctelor termice ? Jgj Avancronică fotbalistică. Repetiție ^ pentru... Sevilla !