Inainte, septembrie 1985 (Anul 42, nr. 12573-12597)

1985-09-15 / nr. 12585

1 ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R.1 AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XLI NR 12 585 | DUMINICA 15 SEPTEMBRIE 1985 | 4 PAGINI 50 BANI Vizita de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, în județul Iași Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a participat, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, la festivitățile care au avut loc, sîmbătă, 14 septembrie, la Iași, cu prilejul deschiderii noului an de învățămint 1985—1986. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu s-au Îndreptat într-o mașină deschisă spre Institutul politehnic din Iași. Pe întregul traseu, mii de tineri și tinere, studenți și elevi au aplaudat și ovaționat îndelung, dînd expresie mîndriei de a trăi în această perioadă de luminoase înfăptuiri, satisfacției pentru minunatele condiții de viață și învățătură de care beneficiază, pentru posibilitățile largi de afirmare a tinerei generații ca importantă forță în procesul de dezvoltare rapidă și multilaterală a României socialiste. In această zi de început de an școlar și universitar, sărbătoare scumpă și tradițională pentru întregul popor, cadrele didactice, milioanele de elevi și studenți ai țării și-au îndreptat gîndul plin de recunoștință spre conducătorul iubit al"' partidului și statului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, pentru preocuparea statornică manifestată față de dezvoltarea și modernizarea continuă a învățământului, față de pregătirea temeinică pentru viață și muncă a tineretului patriei, pentru rolul important conferit școlii In societate, in nobila operă de formare multilaterală a omului nou, în activitatea generală de edificare a socialismului și comunismului în România. Slujitorii școlii, întregul tineret studios se mîndresc cu faptul că, în perioada deschisă de Congresul al IX-lea al partidului, perioada unor adunci prefaceri înnoitoare și a unor grandioase înfăptuiri în toate domeniile de activitate, intrată în istorie și in conștiința națiunii cu numele marelui ei ctitor — „Epoca Nicolae Ceaușescu“ —, s-a scris și în domeniul Invățămintului cel mai de seamă capitol al istoriei sale. Călăuzită de concepția umanistă asupra învățămîntului a secretarului general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, bucurîndu-se, totodată, de îndrumarea sprijinul nemijlocit, permașinent al tovarășei Elena Ceaușescu, eminent om politic, om de știință de reputație internațională, școala românească a înregistrat o intensă dezvoltare reflectînd spiritul dinamic, cutezător și înnoitor al acestor ani luminoși. Astfel, învățămîntul preșcolar a devenit, prin organizare, cuprindere și conținut, prima treaptă a sistemului educațional. In același timp, a fost generalizat învățămîntul obligatoriu de 10 ani, frecventat astăzi de toți copiii țării. De asemenea,Continuare In .pag a IV-a) Marea adunare populară din municipiul Iași Cu prilejul vizitei de lucru în județul Iași a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, și al deschiderii anului de învățământ 1983—1986, în Piața centrului civic al municipiului Iași a avut loc o impresionantă adunare populară. Peste 150 000 de oameni ai muncii din orașul reședință de județ, din alte localități ieșene, oțelari, metalurgiști, constructori de mașini, chimiști, energeticieni, intelectuali, țărani cooperatori și mecanizatori, tineri, elevi și studenți, pionieri și șoimi ai patriei au fost prezenți la această emoționantă reintilnire cu conducătorul partidului și statului. Ei au venit să dea glas expresiei de profundă dragoste și recunoștință față de cel mai iubit fiu al națiunii noastre, tovarășul Nicolae Ceaușescu, de numele și activitatea căruia se leagă cele mai strălucite realizări din istoria țării, prefacerile spectaculoase produse în toate domeniile de activitate. Apariția la balconul sediului Comitetului județean de partid a tovarășului Nicolae Ceaușescu, a tovarășei Elena Ceaușescu a fost salutată cu puternice și îndelungi ovații, aplauze și urale, cu imnuri pentru patrie și partid, pentru conducătorul său încercat. Adunarea a fost deschisă de tovarășul Leonard Constantin, prim-secretar al Comitetului județean Iași al P.C.R. In continuare au luat cuvântul tovarășii Octavian Tănase, oțelar la Combinatul de utilaj greu Iași, Neculai Bulea, președintele C.A.P. Ruginoasa, Cameluța Beldie, rectorul Institutului Politehnic Iași, Gheorghe Iacob, asistent, președintele Consiliului Asociației studenților comuniști din Centrul universitar Iași. Tovarășului Nicolae Ceaușescu i-a fost adresată iContinuare in pag a lV-a) Cooperatorii din Brădești au încheiat recoltatul porumbului Printr-un plus de efort și de organizare riguroasă a întregii activități, cooperatorii din Brădești au încheiat de recoltat porumbul pa cele 413 hectare cultivate. „Practic, la culesul porumbului au participat toți locuitorii localității — ne spunea, ieri, tovarășa Maria Ioța, primarul comunei. S-a recoltat conform indicațiilor comandamentului județean pentru coordonarea lucrărilor agricole și apreciem ca extrem de operativă această modalitate de a stringe porumbul cu plante cu tot și a-l depănușa după aceea. In felul acesta s-a urgentat mult eliberatul terenului și ne vom putea respecta amplasamentul inițial al culturii griului”. Ieri, în ferma nr. 2 Râcari, condusă de Tatiana Goga, se lucra de zor la depănușatul știuleților din ultimele grămezi, echipele conduse de Maria Văcaru, Gheorghița Olaru, Maria Voica, Ioana Rucăreanu și Ruza Pușcătoiu aflîndu-se de fapt într-o întrecere autentică Concomitent cu încheierea recoltării porumbului, siei, la Brădești, se acționează pe un front larg la pregătirea terenului în vederea însămînțării griului pe cele 900 hectare și a orzului pe 100 hectare, întreaga cantitate de sămînță de grîu și orz este asigurată și, de aseară, s-a început semănatul orzului in ferma nr. 3, condusă de Elena Iovan. La Brădești, actuala campanie agricolă de toamnă se derulează normal, conform graficelor stabilite. Edificator jubileu a „OLTCIT“ — Craiova: 50000 autoturisme ieșite de pe banda de montaj ieri dimineață, la întreprinderea de autoturisme de mic litraj „OLTCIT“ — Craiova a fost înregistrat un semnificativ jubileu economic : ieșirea de pe banda de montaj a autoturismului cu numărul de fabricație 50 000, realizat de la darea în funcțiune a celor dinții capacități industriale ale acestei Societăți mixte românofranceze. Evenimentul, la care au fost prezenți realizatorii produsului, reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat, se circumscrie acțiunilor inițiate de conducerea societății și a întreprinderii pentru îndeplinirea sarcinilor stabilite in planul pe acest an, pentru onorarea integrală a prevederilor din contractele încheiate cu beneficiarii de peste hotare și cu cei din țara noastră. După cum preciza inginerul Constantin Dascălu, șeful secției montaj, acest fapt atestă înscrierea întreprinderii craiovene într-o etapă calitativ superioară de dezvoltare, confirmînd capacitatea colectivului de a asigura un ritm înalt de fabricație, de realiza produse cu parametri tehnico-economici ridicați, așa cum deseori a subliniat secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, ctitorul acestei importante unități industriale din județul nostru și din ramura industriala de profil. Moderna întreprindere craioveană a realizat, numai in primele opt luni din acest an, mai mult de 20 000 autoturisme, număr ce întrece cu 4,6 la sută pe cel din întregul an 1984 și de aproape două ori realizările însumate ale anilor 1982 și 1983. Autoturismul „OLTCIT“ se realizează in prezent in șapte tipuri, cu motoare de 650, 1130 și 1300 cmc. intr-o bogată paletă de culori, cu dotări interioare dintre cele mai diverse, satisfăcând întocmai solicitările și exi- MARIN COANDA (Continuare In pag. a lil a)  JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE j în această perioadă de vîrf a campaniei agricole de toamnă Toate forțele satelor — puternic concentrate la strîngerea recoltei și pregătirea însămînțărilor g P PORUMBUL — recoltat mai operativ, cu deosebire de pe terenurile ce vor fi însăgmînțate cu cereale de toamnă. I LEGUMELE ȘI FRUCTELE — culese mai repede și livrate imediat piețelor Crajsiovei și I.P.I.L.F. Calafat. S3 CARTOFII — recoltați și transportați de îndată la silozuri și piețe. ■ Insemințările de toamnă temeinic pregătite. Pe ultimele suprafețe La Podari, strîngerea cit mai operativă și fără pierderi a recoltei de porumb polarizează, ca de altfel peste tot în satele județului nostru, întreaga atenție a oamenilor de aici. Din cite ne spune noul primar comunei, tovarășul Alexanaidru Nania, toți cei care sînt apți de muncă se află în cîmp, din zori și pînă în noapte, acționînd cu toate forțele pentru a accelera ritmul la efectuarea acestei importante lucrări a sezonului. „Toți locuitorii comunei noastre — precizează primarul — sînt puternic mobilizați de îndemnurile secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, adresate în Cuvintarea la deschiderea lucrărilor celui de-al III-lea Congres al consiliilor populare județene și al președinților consiliilor populare municipale, orășenești și comunale, făcînd tot ce depinde de ei, în cîmp, pentru ca nimic din roadele toamnei să nu se piardă“. Că așa este, o dovedesc și oamenii din cadrul fermei nr. 2 Livezi, condusă de tinăra ingineră Elena Rădulescu. Undeva, în punctul „Piramidă“, lucrătorii din echipele conduse de Constanța Slabu, Ioana Șerban și Gheorghița Micu finalizează recoltatul manual al porumbului de pe sala de 40 ha. Alături de cooperatorii Ioana Tirîș, Agripina Mălțățeanu, Zinca Lăzărescu și Geta Mozgoavă, care se numără printre cei mai vrednici gospodari din cooperativă, se află și un SEMIL (Continuare în pag. • IH-a) Iese de pe banda de montaj autoturismul OLTCIT cu numărul de fabricație 50 000. Produse fizice peste plan din industria electrotehnică perioada care a trecut de la începutul anului și prinin prezent înscrie cele mai substanțiale realizări la fabricația de aparataj electric de înaltă tensiune, prin depășirea prevederilor planului cu 29 milioane lei la fabrica de profil din întreprinderea „Electroputere“ și 18 milioane lei la întreprinderea de celule electrice Băilești. g Unitățile construcției de mașini mențin evoluții ritmice la indicatorul producției fizice prin realizarea și depășirea sarcinilor cumulate de plan cu 67 t utilaj tehnologic pentru exploatarea și prelucrarea lemnului — la I.U.P.S. Filiași și 116 t la aceeași grupă de produse — spor înregistrat la întreprinderea metal-lemn Craiova.n industriile lemnului, ușoară și alimentară, întreprinderile de la Craiova și din județ au dat, între altele, sporuri de 863 mc cherestea, 307 mii lei mobilier din lemn, 1944 produse zaharoase, 31 mii hibere. Au fost realizate, de asemenea, prevederile planului la articole de marochirărie. (AD. *.). *