Inainte, septembrie 1988 (Anul 45, nr. 13503-13528)

1988-09-15 / nr. 13515

Proletari în toate țările, unfd-vB 1 ANUL XLV NR 13 515 JOI 15 SEPTEMBRIE 1988 4 PAGINI 50 BANI Vizita de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, în județul Timiș Tovarășul Nicolae Ceaușescu ,secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, au început, miercuri, o vizită de lucru în județul Timiș. In acest septembrie, cînd oamenii muncii din industria și agricultura județului, din celelalte sectoare de activitate, puternic mobilizați de tezele din aprilie, de insuflețitoarele chemări adresate de tovarășul Ceaușescu, acționează, Nicolae asemenea întregului nostru popor, pentru îndeplinirea exemplară a obiectivelor stabilite, secretarul general al partidului a venit din nou în mijlocul făuritorilor de bunuri materiale și spirituale din acest înfloritor colț de țară pentru a analiza la fața locului rezultatele obținute pînă în prezent, pentru a stabili măsurile ce se impun în vederea realizării tuturor sarcinilor prevăzute in 1988 și pe întregul cincinal. Cu bucurie fără seamăn au așteptat cei ce muncesc și trăiesc în județul Timiș pe tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu. In aceste momente de aleasă sărbătoare, ei au ținut să-i întîmpine cu profunde sentimente de stimă și prețuire, cu vibrante manifestări de recunoștință pentru transformările petrecute în viața satelor și orașelor din județul Timiș, a tuturor locuitorilor țării, în anii socialismului și, cu deosebire, în perioada inaugurată de Congresul al IX- lea al partidului. La vizită au participat tovarășii Emil Bobu, Constantin Olteanu, Silviu Curticeanu. Ceremonia sosirii în județ a avut loc pe aeroportul din Timișoara, într-o atmosferă entuziastă. A venit în întîmpinare un foarte mare număr de oameni ai muncii, care purtau portrete ale tovarășului Nicolae Ceaușescu, ale tovarășei Elena Ceaușescu, drapelele tricolore și roșii. La coborîrea din avionul prezidențial, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au fost salutați cu înaltă considerație de primul secretar al Comitetului județean Timiș al P.C.R., Iiie Matei, care, în numele comuniștilor, al tuturor locuitorilor județului, le-a adresat cele mai calde urări de bun sosit o formație alcătuită din ostași, membri, ai gărzilor patriotice și al detașamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei a prezentat onorul A fost intonat omul de stat al Republicii Socialiste România. După tradiționala pîine și sare a ospitalității, tineri și tinere, pionieri și șoimi ai patriei au oferit tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu frumoase buchete de flori. Cei prezenți au ovaționat cu însuflețire pentru partid și secretarul său general, pentru patria noastră socialistă și harnicul popor român. In aceste manifestări entuziaste și-au găsit o grăitoare expresie dragostea nețărmurită cu care este înconjurat conducătorul partidului și al țării pentru strălucita sa activitate pusă cu exemplară pasiune revoluționară in slujba dezvoltării multilaterale a patriei, sporirii necontenite a bunăstării întregului popor. Dialogul de lucru al secretarului general al partidului cu muncitorii și specialiștii din industria județului a început la întreprinderea mecanică Timișoara, unde erau prezenți ministrul industriei construcțiilor de mașini. Radu Păunescu, reprezentanți ai conducerii centralei industriale de profil și a întreprinderii. Tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu le-au fost înfățișate principalele realizări din domeniul fabricației de mașini și agregate pentru extracția cărbunelui în subteran și la suprafață, produse ce dețin o pondere importantă în ansamblul producției. Au fost relevate preocupările colectivului în direcția creării și executării unor tipuri tot mai perfecționate de utilaje miniere, corespunzător cerințelor programului prioritar de creștere mai accentuată a gradului de mecanizare a lucrărilor din Industria minieră Apreciind rezultatele obținute pînă acum, secretarul general al partidului a cerut să se acționeze în continuare în vederea sporirii calității și fiabilității agregatelor destinate industriei extractive. Pe parcursul vizitării principalelor sectoare de fabricație, au fost înfățișate o serie de tehnologii de vîrf elaborate de specialiștii unității, în colaborare cu colective din institute de cercetare și proiectare sau din învățămîntul superior. Conducătorul partidului și statului a arătat că, ținînd seama de puternicul potențial tehnic și uman de care dispune întreprinderea, de experiența bună pe care a dobîndit-o în executarea unor mașini și utilaje de mare capacitate, aceasta trebuie să-și lărgească profilul de fabricație. Diversitatea fabricației și nivelul tehnic calitativ al acesteia s-au regăsit într-o amplă expoziție cuprinzînd cele mai reprezentative produse realizate de colectivul timișorean, unde au fost prezentate alături de gama completă de mașini pentru industria extractivă, poduri rulante și automacarale cu puteri diferite. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a indicat să se ia măsuri pentru extinderea gamei de asemenea produse, prin asimilarea unor macarale de puteri și mai mari, inclusiv pentru activități portuare. Subliniind însemnătatea deosebită a activității de cercetare științifică desfășurată la institutele de profil și în unitățile productive, specialiștii prezenți au exprimat aleasa prețuire față de tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu, sub a cărei conducere directă și competentă îndrumare se înfăptuiesc importantele programe de creație științifică și introducere a progresului tehnic, menite să asigure dezvoltarea și modernizarea tuturor sectoarelor economiei naționale. La încheierea vizitei, secretarul general al partidului și-a exprimat satisfacția de a se fi reîntâlnit cu puternicul colectiv al acestei mari întreprinderi. Următorul obiectiv al vizitei l-a constituit întreprinderea „Industria Lunii“. La analiza care a avut loc aici au luat parte ministrul industriei ușoare, Maria Flucșă, directorul general al centralei industriale de resort, alți factori cu munci de răspundere. In secția de finisaj, tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu, le-au fost prezentate, în cadrul unei expoziții, cele mai noi și reprezentative produse ale întreprinderii și le-au fost înfățișate preocupările existente pentru diversificarea gamei sortimentale și îmbunătățirea în continuare a calității articolelor, în încheierea vizitei, tovarășul Nicolae Ceaușescu adresat felicitări colectivului pentru rezultatele obținute in producție, în calității, în întreaga domeniul activitate. Importante aspecte legate de sporirea și diversificarea producției au fost examinate în cursul vizitării întreprinderii de aparate electrice de măsurat. Referindu-se la modul în (Continuare în pag. a IV-a) Cu prilejul vizitei de lucru pe care tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu o efectuează în județul Timiș, și al deschiderii anului de învățămînt 1988—1989, astăzi va avea loc in municipiul Timișoara o adunare populară, ce va fi transmisă în direct, de posturile de radio și televiziune, în jurul orei 11, La sfrînsul recoltei, la pregătirea terenului și la înfimînțări Totul ține de buna organizare a muncii, de afirmarea spiritului de ordine și disciplină Judecind după modul cum a fost organizată și cum se desfășoară activitatea în actuala campanie se poate afirma că cei ce muncesc pe ogoarele C.U.A.S.C. Plenița, în frunte cu comuniștii, au luat o opțiune decisivă pentru a strînge recolta în cel mai scurt timp posibil și a pune sămînța în brazdă absolut în cadrul epocii optime. PORUMBUL fusese strîns pină ierii un ritm mult mai intens după finalizarea recoltării florii-soarelui de pe cele 1130 ha la nivelul consiliului — de pe mai mult de 1000 din peste 3 000 ha. Pe unități, aseară porumbul a fost recoltat, in principal, cu mijloace manuale de pe cite 230 ha din 458 ha la Verbița și 683 ha la Unirea ; de pe 200 din 929 ha la Cetate, de pe 170 din 913 ha la Plenița , de pe 120 din 330 ha la Fîntîna Banului. Toată populația activă a satelor, sprijinită de lucrători din unități neagricole, participă întreaga zi-lumină la recoltat. Potrivit precizărilor tovarășului Ion Dan Lupu, președintele consiliului unic agroindustrial plenița, comisiile special constituite pentru recoltare pe culturi urmăresc permanent starea de vegetație și de coacere în perimetrul fiecărei sole. Peste tot lucrarea este precedată de recoltarea de probă , se face pe această bază evaluarea corectă a producției, după care sala respectivă, în temeiul unui proces verbal, se dă in primire șefului de fermă și formației de lucru care poartă răspunderea recoltării și livrării la fondul de stat a întregii producții. Prin realizarea și depășirea vitezelor zilnice, recoltatul porumbului se va încheia în acest an mult mai devreme față de data prevăzută prin program, urmârindu-se ca producția să fie strînsă și corespunzător depozitată. SOIA a fost strînsă de pe 630 din 1 500 ha ; SFECLA DE ZAHAR de pe 40 din 880 ha ; CARTOFII de pe 220 din 320 ha ; RICINUL de pe 50 din 150 ha, iar BUMBACUL de pe primele 5 din 190 ha. Respectînd întocmai ordinele de lucru și tehnologiile stabilite, mecanizatorii se străduiesc să folosească corect combinele, celelalte utilaje cu care lucrează. In fiecare unitate din consiliu se acordă atenție maximă transportării fără întîrziere producției la bazele de reacepție. Pretutindeni sînt organizate formații pentru recuperarea știulețiior de porumb, păstăilor de soia și a altor culturi care cad în urma combinelor. Nimic, absolut nimic nu se risipește, totul se strînge cu grijă, se încarcă in mijloacele de tran A. FRIGIOIU (Continuare în pag a 11 a) A In spirite! Tezelor din aprilie, al sarcinilor trasate de tovarășul Nicolae Ceaușescu Proba de fiecare zi a conștiinței înaintate — buchetul faptelor exemplare de muncă (I) Perimetru prin excelență feminin (peste 80 la sută din cei circa 5 000 de lucrători sunt reprezentante ale sexului frumos) și, on egală măsură, al ordinii și disciplinei model, al rigorii desăvirșite (rigoare impusă de organizarea activității pe fluxuri tehnologice, în care fiecare operație se desfășoară contracronometru), întreprinderea de confecții din Craiova — a doua, ca mărime, din țară — ilustrează convingător, prin rezultatele curente în producție, că și aici Tezele din aprilie au dat un puternic impuls înfăptuirii sarcinilor de plan. Sub conducerea comitetului de partid din întreprindere, imediat după publicarea Tezelor din aprilie a fost declanșată o vastă și susținută acțiune de studiere, însușire și aplicare a sarcinilor desprinse din acest document politic de maximă însemnătate, adoptat ca program de muncă și acțiune revoluționară al partidului, al întregului nostru popor. Ca urmare, de la începutul anului s-a obținut un volum suplimentar de producție marfă în valoare de 19 milioane lei, productivitatea muncii și beneficiile au fost sensibil depășite, s-a realizat un plus de 37 milioane lei la confecții textile, în condițiile încadrării în nivelurile planificate de cheltuieli materiale și totale. Au fost, de DAN LUPESCU (Continuare în pag. a II -a, întreprinderea de confecții Craiova. In secția II a, ajutorul de maistru Verginia Marin și confecționera Florica Sindic — fiecare cu câte 20 de ani vechime în întreprindere — acordă o atenție deosebită realizării produselor pentru export. Foto : S. Dan Exigențe ale accentuării caracterului intensiv al dezvoltării economice în etapa actuală Cum se derulează activitatea în schimbul doi ? (I) In această perioadă, cînd trebuie să asigurăm realizarea neabătută a planului pe trimestrul al III-lea și pe întregul an, se cere, mai mult ca oricînd, să valorificăm integral capacitățile productive, iar activitatea în schimburile II și III să se desfășoare la intensitatea și calitatea primului schimb. Pentru aceasta, conducerile unităților au obligația să asigure asistența tehnică necesară cu specialiști de inaltă pregătire profesională, iar muncitorii, cadrele tehnice să dovedească, indiferent în ce schimb lucrează, receptivitate și eficiență maximă. Utilizarea integrală a tuturor utilajelor din dotare, a capacităților de producție, întărirea ordinii și disciplinei, organizarea superioară a producției și a muncii, înnoirea și modernizarea fabricației și aplicarea unor inițiative muncitorești eficiente sunt cerințe permanente pentru comitetele de partid și consiliile oamenilor muncii din întreprinderi, care trebuie să stăpînească riguros problemele producției și, acolo unde apar greutăți, să intervină operativ, eficient, găsind soluții optime pentru redresarea situației, pentru menținerea unor ritmuri productive înalte. Intr-una din zilele trecute, ne-am aflat la întreprinderea de prefabricate din beton Craiova, cu intenția de a urmări la fața locului, pe viu, derularea activității în schimbul doi, însoțit de subinginerul Slie Ceaușu, un apreciat și recunoscut specialist, care asigura asistența tehnică, ne-am oprit în secția prefabricate, condusă de inginerul Eleodor Zglimbea. Toți lucrătorii erau prezenți și am putut, dealtfel, constata că absențele dispăruseră din condicile de prezență de la începutul anului. Un prim fapt îmbucurător față de aceeași perioadă a anului trecut, numărul absențelor pe întreprindere au scăzut la jumătate. Formațiile conduse de maeștrii Ștefan Teianu, Constantin Raicea, Ștefan Mirea și Violeta Cioflac lucrau la panouri exterioare și interioare pentru locuințe elemente de structuri și resizistență. Intrăm in vorbă cu maistrul Ștefan Teianu, care ne spune : „Vom depăși sarcina zilnică de plan a secției cu 20 mc. Față de aceeași perioadă a anului trecut, cînd realizam 1 sau 1,3 mc pe lucrător, în prezent se execută 2 sau 2,2 mc pe lucrător. In aceste condiții crește productivitatea muncii cu 35 la sută. Printre cei evidențiați amintesc pe zidarii Marin Tobescu, Ioana Triță, Marin Brezoi, pe fierarul betonist Constantin Rîcu, aflat de la începutul fabricației în unitatea noastră. Există o stare de spirit nouă care reflectă climatul de muncă de la noi, exprimată prin coeziunea colectivului, prin atașamentul oamenilor față de profesiune și de firma fabricii. Ilustra- CONSTANTIN PADUREANU (Continuare in Pag. a IV-a)